GRP - gross rating point, pouziva se k mereni sledovanosti, 1 GRP je jedno procento z celkoveho poctu potencialnich divaku, viz napr. http://www.medialink.com/glossary.htm
Jsem presvedcen, ze vyznam teto zkratky nezna rada ctenaru clanku, ale autor se zrejme ridil zasadou, ze kdyz nekdo nema co rici, tak to musi rici tak slozite, aby to nikdo nepoznal :-).
Omlouvám se, je to skutečně má chyba - použít termín bez bližšího vysvětlení. Byť jen v kontextu pro doladění atmosféry. Pokud máte raději češtinu, pak poměrně přesné vysvětlení i v kontextu dalších termínů najdete třeba tady.
Naštěstí mou nedovtipnost zastoupil - jako už mnohokrát -všudypřítomný p. Lahvička, který ku prospěchu nejširší čtenářské obce vždy uvede věci na pravou míru. Děkuji!
Byla v clanku zminena reklama v TV.
Mam dotaz : napise zde nekdo, kolik vlastne stoji treba 15 sekundovy reklamni spot v Ceske televizi a kolik treba stoji na Nove ?
Je tam velky rozdil? A proc?
Ceny se stanovují podle dosaženého GRP 12 -17.000 Kč. Tedy běžný spot 30.sec v nejsledovanějším čase stojí na NOVĚ od 250 - 300.000 Kč a v ČT 200 - 250.000 Kč. Mimo tyto časy se ceny pohybují dle sledovanosti a zájmu klientů. Pokud si to přepočtete na zásah (počet diváků) pak je televize levnější.
Ivan Fuksa
Project Manager
M.I.A., a.s., Jaselská 6/275, Praha 6, 160 00
Tel.: 02/2431 4334, Fax: 02/2431 5384
ifuk@mia.cz , www.mia.cz
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).