Pokud tomu správně rozumím, příjem TV stanic z reklam za celý rok 2017 byl kolem 48 miliard. I když z toho odečteme asi 600 milionů, kolik si vydělala na reklamách ČT, pořád je to slušný balík na provoz komerčních stanic. Celkem měla ČT příjem méně než 7 miliard, ale dokázala za to vyrobit/nakoupit pořady, které jí zajistily zhruba 30% sledovanost. Těch zbývajících 70% diváků tedy sledovalo komerční stanice, které měly k dispozici téměř 50 miliard jen z reklam. Jak tady opakovaně tvrdí Áda s.Hitler, komerční stanice jsou financovány vícezdrojově, přesto jim to nestačí na vysílání v HD bez poplatků, t.j., třeba v DVB-T2.
To jsou komerční stanice tak neefektivní, že se svými prostředky,7 x vyššími než ČT, neutáhnou HD, když ČT už bude vysílat jen v HD? A to nějaké to % komerčních stanic ani nehodlá přejít v dohledné době na HD v žádné platformě.
Proto mne udivují některé zdejší návrhy na zrušení koncesionářských poplatků pro ČT, když přitom za "pár" miliard od všech diváků zajišťuje 30% sledovanost.
Áda třeba může- pokud sedí v management CETu, podle těch jeho keců to vypadá jak si na poradách plánují jak dál v budoucnu co nejvíc vydrbat prachů z českého diváka a ještě nejlíp kdyby byl za to ještě vděčný.. prodle té jeho propadgace ...A ta jeho nechuť k DAB vypovídá že nejlíp mu vyhovoval stav v 90.letech kdy v éteru dominoval jen novácký Klondike a ani technicky nebylo možné aby ji jakákoliv televize překonala protože nebyly k dispozici ani další frekvence na srovnatelné pokrytí (v analogu)...