Vlákno názorů k článku Reklama v televizi nefunguje! od Karel Kilián ml. - Souhlasím s D. Dočekalem, že ten článek je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 9. 2000 9:02

    Karel Kilián ml. (neregistrovaný)
    Souhlasím s D. Dočekalem, že ten článek je opravdu dobrý a výstižný. Co se týká reklamy na internetové stránky v televizi - domnívám se, že má jistý smysl a to zejména v případě uživatelů, kteří nikdy nepřišli do kontaktu s Internetem. Pamatuji si, že v době, kdy jsem Internet neměl, jsem o něm hltal každičký článek zveřejněný ať v odborném nebo neodborném tisku. Tehdy jsem narazil na konstatování, že pokud něco hledám na Internetu, je nejlepší použít www.altavista.com. Nějaký rok poté jsem se poprvé připojil - ale co teď? Vybavila se mi adresa Altavisty a minimálně první měsíc jsem při každém připojení automaticky otevíral její stránky. Až teprve po nějaké době jsem zjistil, že v Česku máme něco podobného, ale v češtině - Seznam a Atlas. Čili abych to shrnul - uživatele, který má s Internetem zkušenosti, televizní reklama nepřesvědčí o tom, že je nejlepší Centrum nebo Seznam - o tom ho přesvědčí například bohatost katalogu, relevantnost vyhledaných výsledků a mnoho dalších věcí. Může ale zapůsobit na neznalé uživatele, kteří nemohou (neboť to neumí) srovnávat. Nejlepšího výsledku dosáhne reklama na uživatelích, kteří nemají konektivitu - těm prostě do hlavy "vecpe" adresu, jež se velké části z nich vybaví v okamžiku, kdy konečně usednou k oné "síti sítí". Nárůst návštěvnosti se tedy neprojeví hned, ale velice zvolna, jak budou ti "neznalí" postupně získávat přístup k Internetu. Domnívám se tedy, že televizní reklama je investicí do budoucnosti.
  • 4. 9. 2000 9:09

    pavel (neregistrovaný)
    Ale u Cetrum.cz to prilis nyni videt neni, navstevnost dle iAuditu neni prilis omracujici ba naopak. Takze zde asi clanek mluvi zcela jasne.
  • 4. 9. 2000 12:25

    Karel Kilián ml. (neregistrovaný)
    Ano, to je právě chybné chápání vlivu tohoto typu reklamních kampaní. V současné době má přístup k Internetu určitý počet lidí, kteří již mají "své" vyhledávače, portály, katalogy, ... a nevidí důvod, proč tento stav měnit (například já, když něco hledám, jdu nejprve na Google.com, pak na MegaText.cz, následně na Seznam a dál většinou jít nemusím, protože to, co hledám, najdu). Řada lidí by Internet chtěla, ale zatím na něj nemá (proč asi nemusím vysvětlovat). Až se tento fakt změní a tito lidé se na Internet dostanou, může jim při prvních krůčcích zaznít v hlavě právě ono WWW.CENTRUM.CZ a napíšou to do okna svého prohlížeče. První dny (než objeví něco, co jim bude vyhovovat více) pak pro ně bude právě Centrum vstupní branou do "cizího a záhadného světa WWW". Je chybné se domnívat, že reklamní kampaň v televizi přinese okamžitý efekt, takže je naprosto logické, že výsledky auditů zůstanou prakticky na stejné nebo jen mírně lepší úrovni. Jak se ale na Internet budou dostávat ti, kteří o něm neví vůbec nic a jediné, co znají je ono WWW.CENTRUM.CZ, postupně se výsledky začnou zlepšovat.

    Pochopitelně jde pouze o můj vlastní názor, který nemohu opřít o žádné zkušenosti (což asi na českém Internetu nemůže nikdo, protože dlouhodobá účinnost TV reklamy na návštěvnost internetových stránek nebyla zatím, alespoň co já vím, předmětem žádného průzkumu), nicméně domnívám se, že podobné kampaně mají svůj smysl. Až budeme na Internetu všichni, pak už smysl televizních reklam poklesne, protože každý prostě bude mít to svoje.

    Možná by ale stálo za to udělat reklamní kampaň názornější - některé billboardy byly opravdu neprůhledné. Taková reklamní kampaň ve stylu "když něco hledám, najdu to díky www.něco.cz" by jistě měla mnohem větší efekt než www.vsichnitammusime.cz - když to uživatel zadal, odešel zklamán, neboť tam je něco úplně jiného, než ta mrtvola z billboardu.

  • 5. 9. 2000 17:15

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Ale vždyť tam ta mrtvola opravdu je! ;)) Stačí se tam podívat... Osobně se domnívám, že narozdíl od příšerných reklam a la ****** má lepší, ještě ovocnější chuť, jednu nohu jsem si oholila žiletkou a na druhou použila jánevímjakejkosmetickejtsajrajt nebo jéétosealeblbětlemímprotožesibělímzubyouhlesuperzžvejkačkou to aspoň měla nějakou myšlenku. Na reklamy výše uvedeného typu mám vyloženou alergii. :( Reklama na Seznam.CZ na lavičkách je katastrofální. Celkově řečeno, obecně reklamní spoty v TV mají nějaký nápad tak v 5% případů, zbytek je otřesný, nudný, nezajímavý, odpuzující, mozky vymývající odpad. Jistě že existuje i povedenější reklama na počítačové nebo IT produkty, např. tahle...
  • 5. 9. 2000 22:55

    Karel Kilián ml. (neregistrovaný)
    Jasně, že tam ta mrtvola z billboardu je, ale čeští zákazníci by jistě po shlédnutí reklamního plagátu chtěli více (více mrtvol?) a oni se tam místo toho dozví, že musí na Centrum.cz (já bych na to při své povaze reagoval slovy z jedné české pohádky: "Musím? Nic nemusím!"). Ta reklamní kampaň, jak jsem již několikrát psal, určitě měla smysl a jistě přihrála (a především přihraje) Centru klienty. Mnohem víc by jich ale získali, pokud by zvolili něco transparentnějšího - například úspěšný ředitel podniku nemůže najít například aktuální znění nějakého zákona, podnikový právník je na dovolené, ředitel se chytá za hlavu, v tu se objeví (mladý, pohledný, temperamentní - to aby to zasáhlo i slečny a paní) správce sítě a řekne mu "Šéfe, vy něco hledáte? A už jste to zkusil na www.centrum.cz?". Šéf sedne k počítači, napíše tu adresu do okna browseru [v tu chvíli kamera zabere detail adresního řádku, ve kterém se písmenko po písmenku objevuje ona zázračná adresa], najede stránka Centra, šéf zadá termín "živnostenský zákon", pak následuje střih a spokojený šéf má na obrazovce výsledky. Kdyby to mělo mít opravdu říz, tak bude ještě jeden střih, ve kterém šéf se slovy "už vás nepotřebuji" propouští po návratu z dovolené podnikového právníka :o). (pokud to nějaká reklamní agentura použije, tak chci tantiemy :o) ).

    Co jsem tím chtěl říct? Reklama na internetové produkty v televizi jednoznačně přinese inzerentovi úspěch, ale mělo by být jasné, na co to vlastně je reklama. Na www.vsichnitammusime.cz bych spíše očekával prezentaci pohřební služby a s tím bych tam také šel. Pokud tam místo toho najdu vyhledávač (nebo reklamu na něj), tak si nejspíše budu myslet, že majitel domény asi zašílel :o).

    Jsem moc zvědavý, co vymyslí Seznam a jestli jeho reklama bude inteligentnější než "www ty si tak sladká tečka cé zet/www udělej mi to tečka cé zet". Ty lavičky jsou zatím dost strašné - to tady nikdo neumí udělat pořádnou reklamu na vyhledávač????

  • 5. 9. 2000 22:58

    Daniel Docekal (neregistrovaný)
    Co vymyslel seznam? No, skoro bych rekl dalsi totalni zbytecnost :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).