Podle informací Restu.cz restaurace na web hledá kolem padesáti tisíc lidí denně. Webové stránky ale ne vždy odpovídají realitě. A to jak v designu, tak v aktuálnosti menu. To chce služba vyřešit jednoduchou administrací. Všechna data, která restaurátoři do systému zadají, se samozřejmě propisují i do databáze rezervační aplikace.
Firma se tlačí i do restaurací, které mají weby v pořádku. Těm nabízí mobilní verze. „Mobilní telefony hrají i v případě restaurací stále větší roli. V zahraničí restaurace běžně získávají více než 50 procent všech online rezervací z mobilu. U nás je to kolem čtvrtiny,“ tvrdí Pavel Suchánek z Restu.cz.
Restu ale rozšiřuje svůj záběr i za barový pult restauratérů. Kromě automaticky generovaných webů se firma totiž nedávno dohodla na spolupráci s dodavatelem restauračních informačních systémů ASW Systems. To znamená budoucí propojení pokladního, informačního a rezervačního systému.
Hospody se učí nové technologie
Restauratéři tak dostávají do rukou nové nástroje, které mohou využít jako konkurenční výhodu. Rezervační systém Restu.cz má v databázi 2200 restaurací. Podobných služeb ale přibývá. Třeba přes aplikaci Bookio, která spravuje kolem sedmi set podniků si jen v dubnu našlo místo 63 tisíc lidí.
Obě služby také spolupracují s projektem Storyous. Jedenáctičlenný tým s investicí od Rockaway Jakuba Havrlanta by totiž do podzimu rád rozjel ostrou verzi svého systému včetně plateb a online rezervací.