Soupeření s indickým Zomatem pokračuje. Ještě do prázdnin chce Restu přijít s vlastní mobilní aplikací a teď rozjíždí expanzi. Slovensko je pro Restu druhým trhem, kde funguje.
Restauratéři u našeho východního souseda dostanou stejný servis jako ti tuzemští. „Jedním z impulsů pro náš vstup na Slovensko byla právě i přímá žádost restaurací, se kterými spolupracujeme v Česku,“ tvrdí šéf firmy Pavel Suchánek. Do konce roku plánuje spolupráci s více než 500 podniky nejen v metropoli, ale i dalších slovenských městech.
Do konce března chce Restu ještě expandovat na maďarský trh, do konce dubna pak na trh v Polsku. „V Maďarsku je momentálně provozováno více než 25 000 restaurací. My bychom se rádi soustředili zejména na pokrytí Budapešti, kde jich je celá pětina,“ dodává Suchánek.
Polský trh je podle Suchánka mnohem roztříštěnější. První města, která chce Restu v Polsku pokrýt, by měla být metropole Varšava nebo turistický a studentský Krakov.
Podobně jako Restu rozšiřuje nabídku pro restaurace i Zomato, které před rokem a půl spolklo tuzemský Lunchtime. Loni začala indická firma nabízet restauratérům mobilní aplikace a v prosinci přišlo se službou Zomato Book. „Systém pro správu a rezervaci stolů v sobě má i vlastní CRM systém," říká Martin Vyleťal ze Zomata.
Své želízko v gastronomickém byznysu má i Rockaway, a to v podobě startupu Storyous. Pokladní systém vede od jara spoluzakladatel Lunchtime Igor Třeslín a během jara by měl také rozjet expanzi na polský trh.