Hlavní navigace

Názory k článku Revoluce v nakupování po Síti?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 12. 1999 9:51

    Daniel Dočekal (neregistrovaný)
    Na českém trhu se nic takového objevit nemůže ani omylem. Scházejí dvě nejnutnější věci.

    Prvni - e-prodejci by museli mít věci nepřetržitě skladem a mít vyřešenou intrafiremní logistiku a komunikaci. Nemají ani jedno - tj. věci skladem prostě nejsou a intrafiremní komunikace je na úrovni doby kamenné.

    Druhá - muselo by existovat nějaké doručování použitelné pro jednodenní doručení. Ani expresní služby nejsou schopny v této podivné republice fungovat správně a platí jediné - sliby, chyby.

  • 16. 12. 1999 10:37

    Jiri Elsnic (neregistrovaný)
    Vazeny pane Docekale, co zde uvadite neni tak uplne pravda, jiste to vite a proto mne zarazi, ze dokazete tak jednoznacne negativne planovat budoucnost obchodovani na ceskem internetu. Prese vsechny klady a zapory existuje eCity, ktere nabizi dodani objednaneho a uhrazeneho (zablokovane prostredky) zbozi do druheho pracovniho dne a nakupujici presne vi zda je ci neni pozadovane zbozi naskladneno a v jakem mnozstvi je na sklade. Osobne jsem si zatim v eCity nic nekoupil a mam urcite vyhrady k nedostatkum tohoto obchodniho systemu, ale nikdy bych si nedovolil opomenout tak vyznamny pocin na ceskem internetu.

    Nevim zda vy osobne mate negativni zkusenosti s nakupem v eCity, ale ani to by Vas neopravnovalo k tak jednoznacnym soudum.

  • 16. 12. 1999 10:41

    Jiri Elsnic (neregistrovaný)
    Vazeny pane Docekale, co zde uvadite neni tak uplne pravda, jiste to vite a proto mne zarazi, ze dokazete tak jednoznacne negativne planovat budoucnost obchodovani na ceskem internetu. Prese vsechny klady a zapory existuje eCity, ktere nabizi dodani objednaneho a uhrazeneho (zablokovane prostredky) zbozi do druheho pracovniho dne a nakupujici presne vi zda je ci neni pozadovane zbozi naskladneno a v jakem mnozstvi je na sklade. Osobne jsem si zatim v eCity nic nekoupil a mam urcite vyhrady k nedostatkum tohoto obchodniho systemu, ale nikdy bych si nedovolil opomenout tak vyznamny pocin na ceskem internetu.

    Nevim zda vy osobne mate negativni zkusenosti s nakupem v eCity, ale ani to by Vas neopravnovalo k tak jednoznacnym soudum.

  • 16. 12. 1999 12:32

    Petr Souček (neregistrovaný)
    No, jsou lidi co si v eCity něco objednali a rozhodně zboží druhý den nedostali. Kolik procent zákazníků to je ale netuším.
  • 16. 12. 1999 12:41

    Petr Souček (neregistrovaný)
    I když nemáme internetový obchod, zásilek do druhého dne máme poměrně hodně, a naše zkušenosti nejsou nejhorší. Dobře funguje Toptrans (18 nebo 24 hodin), i Česká pošta - obchodní balík. Trochu špatnou zkušenost jsme udělali s Radiálkou. Toptrans má již dva roky dokonce možnost trasování zásilek přes Internet. Pomocí DPD nám zasílá zásilky třeba TH systém a spolehlivě do druhého dne je máme, někdy i tentýž den. Řekl bych, že na tomto poli zafungovala konkurence velmi dobře.
  • 16. 12. 1999 14:55

    Štěpán Křístek (neregistrovaný)
    Myslím, že český internetový trh má větší mouchy než dlouhé dodací lhůty. U knížky mi ani tolik nevadí, když mi přijde 14 po objednání. Na internetu si objednám knížku prostě proto, že ji ve svém městě v kamenném knihkupectví neseženu (vždyť i přes slevy to při připočtení poštovného a balného vyjde dráž). Co ale říci o knihkupci, který vám na dobírku (!) pošle jiné knihy než jste si objednal? Byly pravda od stejného autora - knihkupec asi usoudil, že když on-line nabízenou knihu nemá, zákazníka jistě potěší jiná kniha stejného autora... :-( Co byste dělali v takovém případě: Poslat mu zásilku zpátky a riskovat, že už neuvidím ani peníze ani knihy? Nebo mu je jet přes půl republiky hodit na hlavu? Myslím, že takovéto případy odradí zákazníky mnohem spolehlivěji než dlouhé dodací lhůty.
  • 16. 12. 1999 15:00

    Ladislav Šobr (neregistrovaný)
    Amazon byl ve třetím kvartále ve ztrátě - viz např.: http://zive.cpress.cz/r-art.asp/id=7934/app=0x1320263/ref=9 (tedy pokud na Živě nekecají :-) )
  • 16. 12. 1999 16:41

    Emil Čelustka (neregistrovaný)
    Moc se mi líbí články, kde autor vychvaluje dokonalost fungování něčeho za mořem. A stejně pravidelné jsou reakce: To v Česku nikdy nebude. Neškodila by trocha vlastních zkušeností. Proto jednu takovou přivávám. To mi 2.12.99 poslal opěvovaný Amazon.com po 11 měsících od objednávky a několika mailových urgencích:

    Hello from Amazon.com.

    We are sorry to report that we will not be able to obtain the following item from your order:

    Castro Anthony, Warren Kerry "The Music of DRACUL"

    Though we had expected to be able to send this item to you, we've since found that it is not available from any of our sources at this time. We realize this is disappointing news to hear, and we apologize for any inconvenience we have caused you.

    Neříkám, že neexistují i spokojení zákazníci, kteří zboží obdrželi do týdne a vše bylo OK, ale existují i jiné případy. Jenže o těch se nemluví a nepíše.

  • 16. 12. 1999 16:56

    Robert Ondracek (neregistrovaný)
    podivny pane,

    i to mrnavy knihkupectvi travnicek pouziva zpusob popsany v clanku uz nekolik mesicu - nez zacnete vykladat tyhle bullshity a bohorovne zevseobecnovat, zkuste se dostat trochu in...

    jinak muzete vyvolat dojem, ze jste nejakej (s odpustenim) novinar

    ostatne vyrazy jako 'intrafiremni logistika' nebo 'e-prodejci' by tomu nasvedcovaly

  • 21. 12. 1999 0:17

    George (neregistrovaný)
    Protoze jsem chtel otestovat jak takove nakupovani na internetu vlastne funguje, koupil jsem si tricko. To ze mi papir o tom ze uz je tricko na poste prisel za vice nez 14 dni me ani tolik neprekvapilo. Spis jsem byl udiven tim, ze to tricko stoji 369 Kč a ja pred tydnem videl naprosto stejne v obchode v centru Prahy za 290Kč. Tohle se mi nezda jako vyhodnejsi koupe.
  • 16. 12. 1999 16:42

    Emil Čelustka (neregistrovaný)
    Moc se mi líbí články, kde autor vychvaluje dokonalost fungování něčeho za mořem. A stejně pravidelné jsou reakce: To v Česku nikdy nebude. Neškodila by trocha vlastních zkušeností. Proto jednu takovou přivávám. To mi 2.12.99 poslal opěvovaný Amazon.com po 11 měsících od objednávky a několika mailových urgencích:

    Hello from Amazon.com.

    We are sorry to report that we will not be able to obtain the following item from your order:

    Castro Anthony, Warren Kerry "The Music of DRACUL"

    Though we had expected to be able to send this item to you, we've since found that it is not available from any of our sources at this time. We realize this is disappointing news to hear, and we apologize for any inconvenience we have caused you.

    Neříkám, že neexistují i spokojení zákazníci, kteří zboží obdrželi do týdne a vše bylo OK, ale existují i jiné případy. Jenže o těch se nemluví a nepíše.

  • 20. 12. 1999 14:40

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Opravdu si nevymýšlejí. Amazon je skutečně ve ztrátě a hodlá v ní být i v tomto čtvrtletí. Autor zcela zřejmě myslel 7x větší obrat. Pokud jde o zisk, Amazon jej v tomto čtvrtletí předpovídá jen v segmentu knih. I v tomto jeho nejziskovějším sortimentu by se jednalo o první zisk v celé historii - pokud se mu ovšem zisk skutečně podaří. Kromě problémů se ztrátou se elektronické obchody navíc potýkají s problémem, jak přistoupit k "nafukovacímu" trhu Internetu - navenek se to projevuje poklesem hrubé marže. Souhlasím s ostatními komentáři v tom, že logistika je pouze jednou z potíží elektronických obchodů. Pokud byste ale chtěli nahlédnout do světa, kde už je logistika zcela vyřešena, rád bych vám doporučil tento Vánkční dárek. (A zároveň byste si vyzkoušeli, zda jsou na tom ty naše elektronické obchody opravdu tak špatně, jak se povídá...)
    V každém případě přeji panu Antošovi a vám všem na Lupě (z její jedné i druhé strany) mnoho zdraví i štěstí do roku 2000!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).