Přidám vlastní zkušenost z posledních pár týdnů. Není to pouze o dodávkách nového železa, ale i schopnosti naplnit tzv. NBD (next business day) opravy toho, co má zákazník u sebe. v ČR DELL nemá problém zajistit opravu laptopu hned druhý, max. třetí den (třeba motherboard).. HP?? To mi ani nebudete věřit a budete si myslet, že je schválně pomlouvám.. nový laptop G7 zakoupený na začátku prosince 2020 . po dodání se přišlo na problém s integrovaným portem na boardu . Laptop měl NBD záruku on-site (tzv. CarePack). Závada nahlášena slovenskému HP okolo 12. prosince 2020 - očekávané datum opravy - první lednový týden.. pak to změnili na konec ledna .. pak to opět změnili na první únorový týden s tím, že technik ROZHODNE NEPRIJDE do firmy (kvůli Covidu), ale že si zákazník musí sám notebook donést do autorizovaného servisního střediska.. mezi tím samozřejmě řada naprosto rozzuřených hovorů, co si to vůbec dovolují a kdo to bude kompenzovat.. dá se pochopit třeba týden kvůli chybějícímu dílu.. ale DVA MESICE??!! u zcela nového manažerského laptopu? Nabízí něco - pro co ani nemají naprosto žádné díly skladem??
Každému co jeho jest, ale HP bych rozhodně nikomu nedoporučil. Těch historek s naprosto neschopným servisem / záručními opravami bude mít každý, kdo dělá v IT, hodně.
V dnešní době se technické rozdíly mezi jednotlivými značkami stírají, určitě to tak je mezi velkými hráči typu Lenovo, Dell či HP. Jistě, preference mezi AMD a Intelem jsou víceméně v osobních sympatiích, pro běžného kancelářského uživatele jsou rozdíly nepostřehnutelné. V situaci, kdy na těch strojích běží moloch W10 s neuvěřitelným systémem aktualizací je to vlastně úplně jedno.
Co ale jedno není (a už to tu v této debatě zaznělo), je postoj konkrétní firmy k servisu. Naprosto si nedovedu představit situaci, kdy se po.... jakýkoli stroj (ntb nebo klasický desktop - o serverech nemluvě) a měl by být odeslán či odvezen do servisu, kde na něj mají 30 dnů k odstranění problému. V tomto je Dell pro mě naprostou jedničkou, jejich servis je prostě perfektní. A to neříkám na základě jediné zkušenosti, ale po několika letech, kdy beru do firem pouze Dell. Ne pro to, že by byl technicky či výkonově nejlepší. Ani pro to, že by se méně kazil. Ale právě pro perfektně fungující servis. Žádné vytáčky, žádné problémy, Dell NBD prostě funguje.
24. 2. 2021, 21:08 editováno autorem komentáře
No tak z notebooku AMD není nic co bych mohl postavit proti https://www.tsbohemia.cz/hp-255-g7-2d309ea-_d347720.html
A servery jak by smet :-(
- hele.. nemusíte až tak okatě podporovat můj komentář výše :))) .. ale jako na rovinu.. FAKT.. NBD to je termín, který ve světě prosadil DELL.. hP to jen odkoukalo.. obdobně argumenty xx firem, proč kupovat servery od DELLU (dražší, občas to je pravda) oproti "levnějším" HP.. HP servery jsou nejenom o 3 generace pozadu oproti Dellu.. ale po konstrukční stránce jsou to totální SR-CKY! .. to vidí každý, kdo se snaží vyměnit v HP serveru třeba PCIe kartu a potřebuje k tomu nikoliv běžný křížový šroubovák - ale TORX.. jako fakt?? nějaký zloděj, co se pokradmo vetře k serveru, je schopen jej otevřít .. tak pro účely max zabezpečení mu to ještě ztížíme nutností používat TORX šroubovák??
- nemluvě už vůbec o tom, že když vám u HP ProLiant serverů vyprší záruka, tak si nestáhnete ani nový firmware biosu.. máte zkrátka smůlu..
HP je fakt totální odpad, taková ta "naleštěná bída", co vyrábí foxconn.. je to vidět na první pohled, když máte vedle sebe možnost vidět naprosto nový HP server a vedle něho DELL server..
25. 2. 2021, 02:23 editováno autorem komentáře
Všechno má svá pro a proti. U v HP nechtěli ani uznat záruční opravu a nabídli jen výměnu díly za cenu nového zařízení, což jsem odmítl. Pak ale nebyli schopní zařízení ani do měsíce vrátit, takže jsem si nechal úspěšně vrátit peníze.
U HP NBD ale nefungovalo taky, tam jsem potřeboval 3 dny, abych se dovolal.
U HP jsem to dělal zřídka - vyčištění chlazení vlastně moc nepotřeboval. To Dell je (byl) jiná liga, tam jsem musel čistit jednou za pár týdnů, jinak grafika začínala throttlovat. Nakonec jsem nechal chlazení vyměnit a přepastovat a od té doby je to lepší.
Tady tedy musím Dellu dát bod za NBD. Sice to nebyl doslova _next_ business day, ale vzhledem k povaze problému to nevadilo. Zato bylo fajn, že technik dojel ke mě domů, za hodinku měl hotovo a nestálo mě to ani korunu.
Jo na brumlovce zas nekdo chlastal. Nebylo to v patek vecer pred kalbou?
Nejak jsem nechapal proc mi HP presmerovalo naposledy pozadavek do bulharska a zpatky. Asi "vzdelany" americky dispečink.
U HP dela asi kazdy kdo ma ridicak a "umi zapnout pocitac". Dvakrát v jednom tydnu se nam zranil jejich technik v malem lokalnim tech roomu. Vetsinou jen sitove prvky a par desitek hp masin co musime mit lokalne na pobocce.
Misto cinu vypadalo jak texasky masakr hranou stojanu na necim predlokti. O par dni pozdeji rozkuchle zapesti na uple jinem miste.
25. 2. 2021, 05:27 editováno autorem komentáře
ano a proto má DELL u PowerEdge modelů snad od roku 1996 (starší server jsem v ruce neměl) vše bez šroubků (kromě uchycení HDD v rámečcích a u některých levnějších modelů desky v chassis).. takže to jde bez šroubků.. ale HP o to zřejmě nestojí. A používat torxy na uchycení HDD v rámečcích je prasárna největšího kalibru.. kolikrát ten disk asi v rámečku budete měnit? Každý týden?
Nebuďte takový chytrák a přečtěte si pořádně ještě jednou, co KONKRETNE jsem napsal.. U DELL SERVERU není potřeba běžně šroubovák. Je to z toho důvodu, že u serverů je nežádoucí jakýkoliv dlouhý výpadek.. u laptopů vám na to každý kašle a na nějaký Inspiron už zvysoka - chcete pořádný laptop od Dellu? Kupte si Latitude nebo Precision, Inspiron je totální vykopávka..