Je to smutné čtení. Jak samotný článek, tak reakce vykazují znaky primární neinformovanosti a neřeším, zda záměrné nebo nezáměrné. Pravda je poměrně prostá. Bobek byl vyštván redaktory z místa na Praze a vzhledem k jeho blízkým vazbám na řadu sociálních demokratů, komunistů a hlavně Štěpána Kotrbu, bylo mu promtně vyhověno aby "založil" a následně z pověření i vedl stanici Leonardo s tím, že byl zároveň jmenovaný ředitelem Onlinu. V důsledku jeho snah, jsou obě tyto "stanice" v katastrofálním stavu.
Leonardo nikdo nezná a bylo využívané hlavně jako zástěrka na personální krytí a profinancování grantů Bobkova projektu Odhalení, který svou finanční předimenzovaností zasadil smrtelnou ránu i Onlinu, který díky tomu nebyl schopen vytvořit odpovídající moderní web českého rozhlasu. Pokud by Bobek bral svou práci v rozhlasu vážně a hlavně seriózně, tak by nevznikl mnohaletý projekt Odhalení, ale jen ona úvodní tříměsíční Tak trochu jiná reality show - Odhalení, což by jistě na marketingové povzbuzení digitálního vysílání a internetu rozhlasu bohatě stačilo. Bohužel se to nestalo a prošustrovalo se pět let a mnoho desítek milionů korun (technologický park nutný k realizaci audiovizuálního díla,zaměstnanci,externí spolupracovníci, chod a využívání rozhlasové administrativy, technické a logistické zázemí rozhlasu, cestovní výdaje). Nyní je Bobek v Zoo Praha a společně se Zdeňkem Vodsloněm hodlá řádit pro změnu tam. Doufám, že magistrátu nebude trvat dlouhých pět let na odhalení Bobka, Vodsloně a jim nakloněných sociálních demokratů v čele s poradenskou agenturou Slavia consulting, která umně zprostředkovala dohodu s pravicí, vedoucí k prosazení Bobka do funkce ředitele zoo a odstavení Zámečníka... Nyní vede Online A. Pícha, který se velmi snaží zachránit z Onlinu co se dá, ale obecná nevraživost ostatních ředitelů namířená zprvu na Bobka směřuje nyní i na Píchu, protože Online nikdy pro rozhlas pořádně nepracoval a nikdo nevěří, že pracovat začne. V tom je Bobkova stopa nesmazatelná. Leonardo nikdy nemohlo otevřít prostor pro velké pořady, protože prioritní byli stále jen Odhalení. Pouze díky velké vytrvalosti některých redaktorů a díky diplomacii L. Veverky došlo ke vzniku několika i oceněných pořadů. Nicméně ztráta pěti let se nedá rázem odmazat a tvářit se, že je vše na zelené louce... Leonardo je vzhledem k situaci rozhlasu finančně a personálně předimenzovaná stanice pro účely digitálního vysílání a poddimenzovaná pro analog. Je ale okamžitě naprosto funkční, jako redakce specializující se na vědu a techniku a své výstupy může poskytovat všem stanicím rozhlasu, které nemají potřebný redakční aparát. I zde zeje po Bobkově práci hluboká sekera. I zde se dá pouze konstatovat, že věda a technika nejsou jen domestikované gorily pod dozorem internetových kamer a výlety vyvolených do záchranné stanice v Kamerunu apod.
Každý všímavý člověk, který si projede stránky www.rozhlas.cz bude muset souhlasit. Právě tyto stránky měly být důkazem toho, jak je Bobek schopný jako manager a kreativec. Každému vřele doporučuji, aby si názor udělal sám.
V každém případě, jako pravidelný čtenář serveru Digi Zone si velmi vysoce cením toho, že do diskuze přispěl někdo, kdo je evidentně u zdroje, tedy je pracovníkem ČRo. Je třeba aby to zde oživili podobní lidé.
Nic méně první odstavec, nějakých bojů uvnitř ČRo nikterak nepopírá a ani nemůže tu skutečnost, že Praha je zastaralá a že poptávka veřejnosti po projektu typu Leonardo byla a je. Ještě bych dodal, že jako posluchače sedícího u rádiového přijímače nebo v případě Leonarda a Wave u DVB. Mne opravdu nezajímá jak si politické strany přerozdělují naše média. Tedy zda se opravdu dohodly, že ČRo bude ovládat ODS a ČT, že bude ovládat ČSSD. Je mi to srdečně fuk. Já chci jen kvalitní program. Nebo to prostě vypnu a najdu si ho jinde.
Pravda jsou dvě věci. Web ČRo vypadá dost pod psa a předpokládal bych ho lepší. Nejvíce mě vytáčí vyhledávání na něm. Dá například práci zjistit si třeba jazzové pořady v daný den na všech stanicích ČRo v daném čase. Dosti zarputile to hází pod jednotlivé stanice. Takže s tím to souhlasím web ČRo by měl být minimálně na trojnásobné úrovni.
Za druhé. Je pravda, že nechápu, jak někdo, kdo se zabýval rozhlasem tedy medií se může zabývat ZOO tedy zvířaty. Sám sice dělám za život ve třetí firmě, vždy jsem ji změnil tak asi po deseti letech práce. Ale stále dělám totéž, tedy v jednom určitém oboru. Takže bych pochopil, když by se zmínění objevili v nějaké soukromé rádiové stanici nebo i v nějaké televizní stanici, což je medium řekněme příbuzné. Ovšem ZOO, to mi přijde opravdu velice zvláštní.
Takže s těmito dvěma body opravdu souhlasím.
Nic méně nyní zpět do situace a k příspěvku do diskuse. Jako posluchače mne ale opravdu nezajímá zda je někdo předimenzovaný nebo poddimenzovaný. Lidi se dají přesunout. Čili určitě je možné doplnit Leonardo tak aby v analogu vysílat mohlo. To samé jako jde v podstatě mimo mne to, zda se nějaký projekt zdržel pět let nebo nezdržel. Jako posluchač o tom nic nevím a v podstatě se mě to nijak netýká. Je to samozřejmě smutné pokud něco stálo více nežli mělo, což už se mne jako poplatníka platícího ze zákona poplatky, za ČRo, týká. A to hodně. / Což mimo jiné znamená, že nefunguje vůbec kontrola veřejnosti, tedy občanů toho, co musí ze zákona povinně, platit. Takže jsou vlastně okrádáni. Se souhlasem státu./
Ale nic jsem o tom do teď, nevěděl. Takže to jde mimo mne. Mimo tu kontrolu, která by tedy měla být. Aby se podobný případ neopakoval. Mimo jiné bych to považoval za naprosté selhání rady ČRo a důvod k jejímu okamžitému odvolání a nahrazení lidmi, kteří si to pohlídají lépe aby se podobná věc neopakovala.
Toť vše.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).