RRTV žádá ministerstvo o posouzení Sexy výhry. Domnívá se, že došlo k podvodu

24. 5. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Plzeňská televize Stil má problém. Díky pořadu Sexy výhra z 22. února se dostala do hledáčku Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která teď žádá o prošetření ministerstvo financí.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém zasedání z 23. května začala zabývat pořadem Sexy výhra, který každý den od pondělí do soboty od půl jedenácté večer do půl jedné ráno vysílá lifestylová televize Stil. RRTV se konkrétně nelíbilo vysílání tohoto formátu, které se na obrazovce objevilo letos 22. února. Kontrolní orgán ho označil jako nekalou obchodní politiku, protože ve vysílání byly použity nepravdivé a tudíž klamavé údaje.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Předmětem se stalo konkrétně slovo „Merita“, které má v reálu šest písmen, ovšem moderátorka jich hledala pouze pět. Hledané jméno „Merita“ bylo přitom od začátku vysílání pořadu v obálce v rukách moderátorky, a muselo být tedy autorům teleshoppingu od začátku zřejmé, že nejde o jméno na pět písmem, nýbrž na šest. Na začátku soutěže tak byli diváci vybízeni k volání a byla jim nabízena výhra, přičemž jim byla kladena otázka, na níž neexistovala správná odpověď, uvádí RRTV v zápisu ze svého posledního zasedání.

RRTV nyní toto správní řízení přerušila a žádá o vyjádření ministerstvo financí s tím, že se může jednat o trestný čin. Správní řízení zahájené z moci úřední se společností TPMC s.r.o., (…) se přerušuje z důvodu podání trestního oznámení pro okolnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin podvodu podle § 209 zákona č. 40/2009 Sb., konstatovala vysílací rada. Samotná televize na svém webu o tomto pořadu žádné informace nemá, nechybí tu ale naopak skutečnost, že stanice vysílá prostřednictvím DVB-T šíření na Kleti. Tato informace je pochopitelně chybná.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).