Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Rudolf Urbánek (Microsoft): Když zákazníci nejsou v zajetí IT dodavatele, jsou spokojenější od Kamil Zmeškal - Této otázce a odpovědi vůbec nerozumím: S cloudem pro...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 11. 2. 2019 11:47

    Kamil Zmeškal

    Této otázce a odpovědi vůbec nerozumím:
    S cloudem pro zákazníky přišla i možnost relativně jednoduše odejít jinam. To firmám jako Microsoft ztěžuje, jak zákazníky svázat s jednou technologií. Pozorujete tyto změny?
    ....
    V rámci průzkumů vidíme, že ti zákazníci, kteří mají cloud, jsou spokojenější. Velkou roli hraje i to, že nejsou v zajetí jednoho dodavatele.

    Co má cloud společného s možností relativně jednoduše odejít jinam? Když se navážu např. na AWS Lambda, MS Azure nebo Oracle Cloud, tak se mi bude odcházet jiné řešení úplně stejně těžko, jako když bych měnil něco, co mám přímo u sebe.
    S tím souvisí i ta odpověď - v cloudu budu v zajetí úplně stejně, vlastně z toho pohledu ještě hůře (když mě z nějakého důvodu odstřihnou, např. pro (neúmyslné) porušení podmínek), než kdybych si to provozoval sám.

    Nezpochybňuji cloud, některé výhody má, například může mít proti privátnímu řešení vyšší spolehlivost, dostupnost, bezpečnost, lepší škálovatelnost, možná o něco menší cenu atd. Ale je to vykoupeno velkou závislostí na provozovateli a jeho libůstkách. Prostě řešení, které nemám až tak plně pod kontrolou. Vždy je třeba zvážit + a -.

    Já nějak moc cloud nepoužívám ani pro soukromé účely. Opět ne kvůli obavám z bezpečnosti nebo dostupnosti. Mám strach z toho, že se tam někdo/něco zblázní a zablokuje mi účet a já budu v ... Jako soukromá osoba se ničeho nedomohu, taháme za velmi krátký konec provazu, viz provozní podmínky všech podobných služeb, které dobrovolně akceptujeme a mě tedy moc nevyhovují. Takže jako záloha nebo pro provoz blbostí jako www, blog apod. je to OK, ale kritické věci se tam snažím nemít. Už mě občas mrazí z e-mailu. Kdybych o něj z nějakého důvodu přišel, tak ...

  • 11. 2. 2019 17:21

    Tharo

    Zrovna na ty blokace je Microsoft docela expert. Zkuste si na OneDrive nahrát nějaký obsah, který je podle jejich botů nevhodný a skončíte se zablokovaným celým účtem. A pak to budete opravdu horko těžko řešit. Nejvtipnější je, že takto kontrolují veškerý obsah, takže i ten soukromý a to dokonce i v psané podobě. Pokud tedy onen bot vyhodnotí například obsah textového dokumentu jako porno, máte zaděláno na problém.

    Jinak co se týká cloudu, tak v tom žádný zázrak nevidím, sám jsem již několikrát řešil nedostupnost služeb a neschopnost provozovatelů provést nápravu. Pak můžete jen čekat a doufat, že to někdo vyřeší v rozumné době. Opět nemusím pro příklad chodit daleko, stačí si vzít OneDrive od MS, kde je každý den nějaký výpadek a pak se prostě k souborům nedostanete. Můžete se jen dívat na krásnou hlášku, že se vyskytl technický problém a ať to zkusíte později.
    S vlastním železem je aspoň na Vás jakou redundanci budete mít a jak si zajistíte případný servis.

  • 12. 2. 2019 16:11

    bez přezdívky

    Především je třeba počítat s tím, že Microsoft dost často svoje online služby zdražuje. Takže letos to vychází nějak s nějakou úsporou a za rok už ta úspora nemusí vůbec nastat. Jenže v tu chvíli je už zákazník uvázán a je velký problém se těch online služeb zbavit.

  • 12. 2. 2019 8:38

    honcka

    Menší cenu ani náhodou, skuste si vytvořit na Azure nějaké virtuální servery, např pro SB typický setup 2VM, jeden jako DC a fileserver, druhý na RDS, pro firmu cca 30 user CAL, 10 RDS user CAL, on premise server vyjde okolo 120k bez DPH i s NASem na zálohy, v Azure to vychází na cca $500 měsíčně bez RDS CALu tj za 5 let to vyjde 6x tolik. Navíc hromada firem u nás ještě visí na DSL a to je pak radost pracovat.