Článek "Kurz HTML - jak na meta-tagy v HTML" je už velmi zastaralý. Nový přehled (nejen) metaelementů lze nalézt v článku "Metadata a hlavička pro XHTML dokument", který zároveň slouží jako rozcestník k dalším, podrobnějším textům ;-)
Pokud na serveru session nepotřebujete, tak je nepoužívejte.
A já bych k tomu dodal: I pokud je potřebujete (potřebujete identifikovat uživatele, ale nespoléháte se pouze na cookies), tak sessionID robotům vyhledávačů NEDÁVEJTE.
Existuje nejaky dokument (RFC?, ktery by rikal, jake hlavicky maji webboti posilat?
Jyxobot/Goglebot/msnbot/Openbot ... Je jich spousta, a tak se chci zeptat, jestli staci testovat zda prvni slovo indentifikatoru konci na "bot". Dekuji
Mám problém na servery nemám mod_rewrite iba mod_alias.
Trochu som sa pohral s regulárnymi výrazmi a v podstate som mod_rewrite úspešne nahradil mod_aliasom.
Pôvodná url mala tvar:
Všetko funguje ok. Ale v address bar mi browser ukazuje pôvodnú url, aj keď odkazy sú v novom tvare.
Dá sa to nejako vyriešiť, aby aj v address bar bol už nový tvar?
Vždycky se mi ježí chloupky, když čtu o doporučované hustotě klíčových slov. On ji opravdu někdo zná??!
> Někdo doporučuje tři až sedm procent, jiný pět až patnáct procent.
Zkoušel někdo napsat delší text, kde by byla obdobná hustota klíčových slov? Takový text musí nutně připomínat čtení telegramu (optimalizovaného na slovo "stop")...
Vyhledávač se snaží poskytnout nejlepší výsledky a tudíž by se měl snažit (a snaží) co nejvíc porozumět textu -- z toho důvodu pro něj musí být nejvhodnější PŘIROZENÁ HUSTOTA klíčových slov a ta takhle vysoká určitě není.
podle mych zkusenosti se vzdy url "v prohlizeci" prepise, protoze pokud byste odkazoval na jiny server, tak to bez prepsani url nejde a soucasna verze mod_alias (ani mod_rewrite) netestuje, jestli http://www.example.com je stejny server jako ten na kterem se mod_alias prave provadi.
Ovsem co se tyce SEO, tak je obecne zajem, aby se url neprepisovala - aby zustala "hezka" i po prepsani (ktere je dulezite pouze pro server...)
> V samotném textu neváhejte používat tagy
> <strong> </strong> a <em> </em>. Naopak,
> nepoužívejte <b> </b> a <i> </i>.
Existuje pro to nejaky overeny vyzkum? Chci rict, znacky strong a em ze prilis nepouzivaji a prohlizece urcite musi davat vetsi prioritu i slovum uvozenym uvnitr b a i (samozrejme, pokud nejsou do techto znacek uvozeny cele odstavce, ale jenom 2-3 slova). Ja sam taky pouzivam vyhradne znacky strong a em, ale spis bych rekl, ze z hlediska vyhledavacu plati <b> = <strong>.
Po dvou nepovedených článcích od RobertNemec.com konečně poměrně slušný text s informační hodnotou.
Jen by mne zajímalo, jak vypadá v praxi úprava textu pro zvýšení hustoty klíčového slova.
Na jednom mem webu klesl PageRank na 0/10. Pritom donedavna tam bylo 4/10. Predpokladam, ze se tak stalo z duvodu penalizace za spatne odkazy v paticce (sv. seda na bilem pozadi - moje blbost). Nema nekdo tuseni, jak dlouho na black listu muj web zustane, prip. jestli je vubec sance dostat se z toho prokleti ? :)
Neocekavam, ze Robert v clanku uvede praktickou ukazku vseho, o cem pise. ;-) Ale na dalsi se rozhodne tesim, at se uz konecne neco dozvim..., kdyz uz je to letni skola a leto konci a zatim nic moc. ;-)
Vítku, podíl (hustota) fráze "klíčových slov" v tomto vašem komentáři přesahuje 6 %. Znamená to, že jste ten komentář nepsal přirozeně, nebo je na vaší úvaze něco špatně?
Marku, já mluvím o delších textech -- a to co jsem napsal, opravdu nezní zrovna přirozeně, alespoň mě ne (češtinářka by mě nepochválila).
Jinak, máte pocit, že na úvaze, která tvrdí, že vyhledávač se snaží porozumět textu, a tudíž by pro něj *měla být* nejvhodnější přirozená hustota klíčových slov, je něco špatně?
Vycházím z domněnky, že vyhledávač má poskytovat nejlepší, ne nejoptimalizovanější výsledky (což neznamená, že se mu to zatím vždy daří).
Na přirozené hustotě slov samozřejmě nic špatného není. Problémy vzniknou až tehdy, když má být "přirozenost" oceněna určitými procenty. Prohlášení typu "hustota od 5 do 15 procent není přirozená," mi připadají poněkud ukvapená. Nic jiného jsem svým komentářem říci nechtěl.
Ale když už jsme o tom začali, přidám ještě jeden postřeh. Pokud jde o české texty na webu, rozhodně mnohem častěji trpí nepřirozeně nízkou hustotou důležitých klíčových slov než naopak. Hezky to dokumentuje paralelní seriál o webech českých telekomunikačních společností. Nadpoloviční většina z nich nemá na titulce vůbec žádná slova charakterizující jejich předmět podnikání.
Ja vim a byl bych opravdu rad, kdyby <em> a <strong> mely u vyhledavacu vyssi prioritu nez <b> a <i>.
Kdyz po mne bude chtit nekdo posoudit web, tak pokud mu reknu, ze tam pouziva nevhodne znacky, ktere maji tu nevyhodu, ze si ty stranky nebudou moct projit nevidomi uzivatele, tak se mi ten clovek vysmeje (je to smutne, ale proste to neni dostatecny argument k tomu, aby ten clovek pak zavolal tomu amaterovi co to delal a zadal po nem predelani).
Kdyby ale <em> a <strong> mely skutecne vyssi prioritu u vyhledavacu, byl by to "killer argument".
V tom clanku je napsane, ze vyssi prioritu maji, ale pusobi to na me spis jako zbozne prani kodera, ktery weby dela validne (a chtel by aby ty korektni znacky vyssi prioritu mely), nez realita.
Trošku s křížkem po funuse, ale kdy sem náhodou někdo znalý vlezl ... Pokud prohledavač neindexuje některé dynamické stránky, zaindexuje je, pokud na ně narazí jinde v podobě externího odkazu?