Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Senzory Martina Malého: “Internet věcí do škol” by mohl dopadnout špatně od Mira K. - Asi se mi to zdá. Internet věcí do...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 4. 2017 14:24

    Mira K. (neregistrovaný)

    Asi se mi to zdá. Internet věcí do škol, je neprostá blbost a vyhozené peníze. Že by se řídilo například topení ve třídách podle aktuálního rozvrhu s přihlédnutím třeba k hlášení z pohybových čidel a zastínění oken se událo automaticky po spuštění požadavku na aktivaci projektoru je v současnosti utopie snad na všech školách včetně těch vysokých. A to je jen malinkatá ukázka co je možné. Jen nevím co by se jako studenti měly naučit. Systém navrhovat, nebo používat, nebo co jako ? Přístup k zobrazení ve smartphonu si ještě dovedu představit, ale přidělení oprávnění do systému aktivně zasáhnout už ne. To by mohlo také pak fungovat, že by ve třídě se nastavovala teplota průměrovaná z nastavení každého studenta.Výsledek by však byl v podstatě stejný jako by jste jim nastavili 22 stupňů natvrdo, protože ten průměr by byl obdobný a stejně by se našli nespokojenci, kteří chtějí něco jiného. Stejné by to bylo, kdyby se třeba ve studovně hudba na pozadí nastavila z nějakého hlasování, navíc by někteří třeba chtěli ticho.

  • 13. 4. 2017 16:16

    . . (neregistrovaný)

    1) je otázka ja budou vypadat CV u další generace, je běžné, že dostávám pouze linkedin nebo github profil
    2) studenti ještě tenhle problém neřeší a co vidím, používají aplikace na sdílení a evidenci peněz a společných útrat se spolužáky
    3) emaily u studentů moc nejedenou, často ho zakládají pouze pro založení facebook účtu, podle H1 je na základní škole do 5 % žáků, kteří aktivně používají email, zbytek sociální sítě
    4) posílají se chaty a sdílejí FB (či jiné) messages, vrchol je google docs. Sdílení informací přes Word/Excel je vlastní korporátům, ale již jde vidět pronikání IS, webových služeb či privátních sociálních sítí
    5) to spíše vypadá, že neřeší a i Windows se tomu uzpůsobují a moc s tím neobtěžují

    AAA tituly přešly z P2P a mesh sítí na centralizované herní platformy, jednak mají výrobci kontrolu nad podvodníky a jednak si to mohou zaplatit. VoIP doma není skoro vůbec rozšířené.

    Moc to posuzuješ podle sebe, neřikám, že moje pravda je ta jediná, ale nabízím druhý pohled. Kde jsi měl přednášku? Objíždím velkou část konferencí.

  • 13. 4. 2017 12:44

    . . (neregistrovaný)

    očividně máš příliš málo let na to, abys měl dostatek znalostí o věcech, o kterých píšeš :).

    My co jsme vyrostli na latexu a perlu pro hromadné úpravy, to vidíme trochu jinak a asi bych se vyvaroval hodnocení odborných schopní podle používání stylů ve wordu.

    v https je možné mít i EV certifikáty, nikoliv jen DV, které naopak potvrzují s kým komuinkuji, btw.

    Zbytek jsou hodně okrajové věci, které nemají s odborností nic společného, pokud to někdo nepotřebuje, nemusí to umět a je to jen tvůj pohled na to, co je potřeba znát při běžném pokročilém používání počítačů.

  • 13. 4. 2017 15:14

    . . (neregistrovaný)

    latex se hojně používá doteď a perl regulární příkazy jsou etalon také do současnosti, jsem mladší než velká část zdejších diskutujích.

  • 13. 4. 2017 15:16

    Petr M (neregistrovaný)

    Co většinou dělá uživatel nebo student, pokud nebrouzdá na netu nebo nepaří hry?

    1) Něco sepisuje, třeba životopis při hledání práce. Být personalista a dostat CV bez formátování pomocí stylů, v kterým někdo tvrdí, že umí pracovat s počítačem, jde CV rovnou do skartovačky. Ušetřilo by to moře času. Žák ze ZŠ využije praktickou schopnost něco sesmolit hned ve škole a v následujícím studiu.
    2) Počítá peníze (doma zhusta ve spreadsheetu, většinou i za podpory kalkulačky). Bylo by fajn, kdyby to uměl i bez té kalkulačky.
    3) Vyřizuje maily. Měl by mít povědomí o tom, na co neklikat, jak důvěryhodný jsou maily, jak snadno jdou podvrhnout
    4) Otevírá a zpracovává dokumenty. Měl by vědět, co který dokument obsahuje, jestli v něm můžou být viry,...
    5) Řeší problémy. Proč na něho vyskakuje požadavek na aktualizaci, proč se mu Widle restartují, proč to a to nefunguje, proč má přes celou obrazovku nápis od policie s požadavkem na zaplacení,...

    A při hraní her zase řeší hodiny to, co by fungovalo, kdyby měl veřejnou IP adresu. Jenomže o tom, co je IP adresa netuší, co by měl chtít od ISP neví, sedí za dvojicí NATů minimálně a nadává jak špaček...

    Pokud jde o bezpečnost, tak já třeba mám doma dvě oddělený sítě, protože manželka má plno kamarádek. Každý se diví, že mu stačí doma jedna nezaheslovaná síť... Jenom tenhle měsíc jsem už měl 2x přednášku o tom, proč to tak je a proč by si to měli zařídit taky... Povědomí o nějaké bezpečnosti 0.

  • 12. 4. 2017 14:46

    Petr M (neregistrovaný)

    Asi bylo myšleno "k výukovým účelům".

    Ale furt nechápu na co do nich cpát level 2 (tvorba čehokoliv) na základce, když maturanti nejsou ani na levelu 1 (uživatel komerčních řešení). Předpokládal bych, že někdo, kdo se měl učit o počítačích, bude vědět, že
    - existuje strom dokumentu,
    - že nadpis se neoznačuje tak, že klikne na Bold a 3x na větší písmo
    - jak se používá elektronický podpis
    - že https je o šifrování, ale nepotvrzuje, s kým komunikují
    - jaká je role update a kde jsou zakopaní čoklíci
    - že pro počítačovou síť jsou i v době bezdrátové nejlepší dráty a že až budou stavět/nakupovat nemovitost, mají na datech trvat
    - jak si nasdílet soubory z domova a co k tomu potřebují
    - jak vytvořit heslo odpovídající složitosti, jak ho správně používat a na co si dát pozor
    - jak nastavit domácí WiFi
    - co si ohlídat u IoT vychytávek, aby z toho nebyl bot
    - ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).