Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Senzory Martina Malého: Jak dostat počítače do školních osnov od Yarda - Na jedné straně dostat do školy počítače, na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 6. 2017 15:14

    Yarda (neregistrovaný)

    Na jedné straně dostat do školy počítače, na druhé straně inkluze. Tedy nic proti tomu, ale chudáci učitelé (tedy hlavně učitelky).
    Když synové chodili na gympl, na jedné třídní schůzce se řešilo, jestli rodiče by byli proto, aby se v dalším ročníku vyučovala informatika místo jiného předmětu. Já jsem zastával názor, že "dosť bolo informatiky" a že by se informatika měla používat v jiných předmětech
    (Příklad: Syn se ptal fyzikářky, proč, když na různé hudební nástroje zahraje stejný tón, zní to pokaždé jinak. Fyzikářka mu na to nedovedla odpovědět. Tak jsem vzal samohrajku, připojil jsem ji k analogovému vstupu počítače, do počítače jsem nahrál osciloskopový program a synovi jsm s příslušným výkladem ukázal, jak se mění tvar výstupního signálu, když na samohrajce volím simulaci různých nástrojů).
    Prý to nejde, že pedagozi nejsou na potřebné úrovni.

  • 28. 6. 2017 18:51

    fd (neregistrovaný)

    Mohou si za to sami. Maji sve extra ministerstvo, maji si to sami vyresit. Ze se tu ministri stridaji jak na kolotoci je taky jejich vina. Maji rvat, stavkovat, rvat a stavkovat ... dokud se premier nestreli do hlavy a nejmenuje nekoho opravdu schopneho.

    Specielne v IT breci, ze nejsou lidi, ale tem, kteri by i mozna ucit sli (pro zabavu, pro penize urcite ne), hodi pod nohly klacek v podobe pozadavku na lejstro. Chtel bych osobe potkat "ITka", ktery by si dodelaval "pajdak" aby pak za nejakou almuznu milostive mohl vzdelavat nezvedena ditka.

    Takze ... nepropadejte panice ... bude to jeste horsi.

  • 29. 6. 2017 13:39

    Petr M (neregistrovaný)

    No ono je to plno výmluv ohledně bezpečnosti pokusů a tak. Nikdo nepřizná, že učitel je blbý, až to mraky brzdí, a ví toho míň, než děcka...

    Se zvukem jsme s malou (5 let) taky experimentovali, zrovna minulý měsíc - má takový dětský zesilovač s mikrofonem a poškodil se jí kabel, při výměně asistovala, tak si "sáhla na zvuk" z reproduktoru a podívala se i na osciloskopu, jak jí kmitají hlasivky, když do toho mluví... Byla nadšená, jako z kterýhokoliv pokusu, co děláme (třeba magnet a kompas, strašně se bavila, jak na dálku roztočí střelku).

    Akorát si stěžuje, že jí učitelka ve školce nevěří, že je poskládaná z atomů. Školy se celkem děsím.

  • 2. 7. 2017 14:04

    Petr M (neregistrovaný)

    K té inkluzi - to je jenom označení toho, jak má škola fungovat. Zohlednit individualitu žáků, třeba to, že němý neumí zpívat. Jenom by to mělo probíhat automaticky a u všech, nejenom u těch, kdo mají papír od doktora, že jsou jiní.

    Místo toho, aby se pracovalo s žákem jako individualitou, rozvíjel se jeho zájem a talent, se škola momentálně snaží všechny žáky nacpat do jedné krabice a co žákovi přečnívá, to useknou a kde kousek chybí, tam to natahují. Když to nejde useknout nebo natáhnout, mají problém a řeší se to s pomocí psychologů, psychiatrů, ...

    Krásný příklad je třeba Kateřina Falk

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).