Konkurenční výhoda je být přednastaven jako výchozí, ať už jde o cokoliv. Lidi si změní tapetu na ploše nebo barevné schéma, protože je to hezké, ale už málo z nich i výchozí služby, proč myslíte, že Goole platí takové prachy Mozille, aby byl přednastaven jako výchozí vyhledávač ve Firefoxu, když si to lidé mohou změnit? Protože oni si to nezmění.
Celý systém, včetně HW i ekosystému nabídl Microsoft a ani tato velká nadnárodní firma neuspěla, jak by mohl provinční Seznam?
Konkurenční výhodu hledejte tedy jinde...
Protonmail - to je zrovna hezký příklad. Abyste měl u Protonmailu podobné podmínky, tak musíte platit. Což je logické (provoz něco stojí). Google to dá "zadarmo", protože to crossfinancuje prodejem vašich osobních dat (aka cílení reklamy).
Až jenom kdyby byl Google stíhaný za crossfinancování (resp. všechny firmy, které díky tomu v dané oblasti získají dominanci, ale právě u Google to opravdu bije do očí), tak byste se asi dost divili, kolik služeb by "najednou" skončilo. Ani vývoj Androidu, Chrome, GA, YT ad. nebyl samofinancován (tím nemyslím dobu, kdy se jednalo o prudce rostouci startup, ale i v dobe, kdy uz se stal konkurenceschopnym - stale to pokracovalo dokud, diky tomu, neziskal dominanci).
Takže si to shrňme:
Email: jakýkoli server, Protonmail a další emailové služby
Vyhledávání: Bing, Seznam, DuckduckGo
Mobily: Apple, Symbian
a mohl bych jmenovat další služby, které mohou klienti použít, pokud nejsou spokojeni se službami Google. Ale oni spokojeni jsou a proto je Google tam, kde je.
Nabídl seznam pořádný email? Nabídl provázání s Fotkami v mobilu? Nabídl ekosystém?
Ne, nenabídl..
Tady hledejte konkurenční výhodu Google..