Mě tam spíš zaráží jiná věc (i když i to zahazování "vyžádaných" mailů je dobré).
Zaráží mě věta "pošlete nám mail i s hlavičkami".
To je jako kdyby mi přišel pozdě dopis poštou a ona po mě chtěla ať jí ten dopis přinesu, že si ho přečtou....
Nejspíš na helpdesku vycházejí z toho, že běžný_uživatel™ není schopen poslat někomu pouze hlavičky problematického mailu, protože neví jak na to. Je jednodušší říct uživateli ať ten mail pošle celý, protože tak nic nezkazí ;-).
Stiznost se ovsem tyka i toho, ze dopis byl vubec klasifikovan jako SPAM, ac jim nebyl - a tato klasifikace, zrejme, probiha i na zaklade tela. Pokud tedy chteji nejak resit tento problem, pak to telo patrne potrebuji. Je samozrejme vase pravo dopis neposlat - pak se ale vyrazne snizi sance, ze dokazi tento zmineny problem nejak napravit.
No ja sam vytvarim programy. A na otazky "Nam to po nainstalovani nove verze vubec nic netiskne". Opodvidam "Je to podrobne popsano v prirucce na str. XY. Jedna se o problem s nastavenim, klepnete tedy na formular nastaveni ....."
Ano a jednou za cas se mi opravdu ohlasi uzivatel ktery nasel bug a ja ho nejdrive, ale stejne pocastuji touto odpovedi. Nebot je 90% ze je to ta spravna, kterou potrebuje k vyreseni problemu.
Dobra, tak tedy: Pri odesilani e-mailu z weboveho rozhrani na atlasu neni v kopii, ktera je ulozena do slozky odeslane posty vyplnena polozka From:. Takze kdyz potom s takovou ulozenou kopii chcete dal nejak nakladat, neni jasne, od koho to je (leda z kontextu podle tela zpravy). To mi pripada jako jasny bug, protoze je spousta pripadu, kdy napriklad tu postu po case jeste nekomu preposilate, nebo si ji nekdo zatriduje do slozek podle tematu a nikoli jenom Odeslana/Dosla. Neznam jiny bezny postovni klient, ktery by vynechaval polozku From: v hlavicce, ackoli podle RFC je zrejme uplne jedno, co si udelate s kopii posty pro sebe. Do dneska jsem z Atlasu nevymamil zadnou reakci na tohle tema.
Ja teda nevim, ale pokud si od vas jakykoliv helpdesk vyzada udaje pro overeni vasi totoznosti, tak by to melo byt spravne a posilat nekoho do haje urcite neni spravne. Spis by vas meli poslat "do haje" oni, protoze vas nemohou autorizovat jako majitele schranky a tudiz vam ani pomoci.
Ja osobne jsem nekolikrat s helpdeskem Atlasu komunikoval a bez problemu jim heslo rekl(kdyz bylo potreba overit, ze jsem to skutecne "ja") a nebojim se toho, protoze mi vzdy pomohli a to i s problemy ktere se netykali jejich sluzby.
Domlouvat se helpdeskem neni strata casu, ale spis aby se oni domlouvali s vratnym. :-)
Vas bych teda chtel mit za bezpecnostniho manazera :-) Heslo k uctu je odjakziva privatni vec. Ani administrator nema pravo znat uzivatelska hesla (i kdyz se to zhusta deje). Pokud administrator nekomu zmeni heslo, tak by ho mel uzivateli neprodlene nahlasit a v kazdem pripade vynutit zmenu hned po prvnim prihlaseni uzivatele. Nevim co je na takovych pravidlech nejasne.
Dale, jestlize se jedna sluzbu e-mailove schranky, tak nejjednodussi autentizace vypada tak, ze helpdesk odesle na adresu tazatele (ktera muze byt ve vlastnim dotazu podvrzena) nejakou informaci, kterou si vyzada preposlat zpet. Pokud tazatel muze tuto informaci preposlat zpet, je patrne, ze dokaze vybirat postu na adrese, kterou uvedl v dotazu. Lepsi overeni tezko realizujete.
To nic neni. Po mne jednou chteli z helpdesku na Atlasu i moje heslo! Poslal jsem je pochopitelne do haje, ale ilustruje to obecne uroven valne vetsiny helpdesku.
Asi je to u tohohle clanku offtopic, ale pres to si neodpustim poznamku: Duvodem je zpusob, jak je prace helpdesku hodnocena. Pracovnik musi pred svym nadrizenym vytvorit dojem, ze vsechno vyresil, takze je nucen vystupovat autoritativne i tam, kde nevi, co si pocit. Uz se mi parkrat na ruznych mistech stalo, ze kdyz jsem reportoval bug, dostal jsem zpatky radu, jak si nastavit zakladni funkce, a kdyz jsem dalsim dopisem upozornoval na to, ze nechci poradit, ale nechat opravit bug, napsali mi, ze proc si jeste stezuji, kdyz muj problem byl vyresen :-)
Domlouvat se s helpdeskem je ztrata casu. Asi neco, jako domlouvat se s vratnym.
LOL! "protoze mi vzdy pomohli a to i s problemy ktere se netykali jejich sluzby."
fakt? nejaky osobni problemy? nebo jake problemy? :))) vazne by me to zajimalo, mam casto spoustu ruznych problemu a rad bych, kdyby mi s nima nekdo obcas pomohl :))
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).