Seznam k tomu říká: „MailChimp bohužel nedokázal zabránit tomu, aby přes něj chodila nevyžádaná pošta. Její množství bylo tak vysoké, že jsme se rozhodli tyto emaily do schránek našich uživatelů nedoručovat.“
„Ve světle předchozího odstavce se krok Seznamu jeví jako typická ‚seznamovština‘ – ‚naši obyčejní uživatelé‘ si stěžují na spam, blokneme to,“ komentuje plošné zablokování služby Mailchimp na svém blogu Marcel Kupka.
Skutečnost, že Seznam.cz blokuje maily posílané servery Mailchimpu do svých stránek, dokladuje dostatečně jasně záznamy chatů s technickou podporou. V těch nechybí ani velmi zábavné sdělení operátora, že aby došlo k odblokování, musí Mailchimp kontaktovat Seznam. A že neexistuje „žádný oficiální e-mail“ a kontaktovat Seznam.cz mají přes online chat.
Mailchimp je v Česku v posledních letech stále více oblíbená služba pro rozesílání e-mailů. A na rozdíl od některých jiných řešení je také Mailchimp známý tím, že k případnému využívání pro spam není nijak tolerantní. Plošné zablokování kompletního Mailchimpu není příliš vhodné řešení, Seznam.cz tak znepříjemňuje život většímu množství firem, které Mailchimp využívají zcela „legálně“.
Další vyjádření najdete ve fórech nápovědy Seznamu, kde moderátor mimo jiné konstatuje, že „v současné době probíhá jistá blokace, která se týká právě služby Mailchimp.“ A poté doporučuje „použít pro zasílání, alespoň dočasně, jinou externí službu.“ Vše završuje tím, že „blokace bude trvat do té doby, dokud se situace nevyřeší.“ Něco takového se dá teoreticky okomentovat slovy, že technická podpora a moderátoři u Seznam.cz nejspíš vůbec netuší, co to Mailchimp je a co by „dočasné použití jiné služby“ mohlo znamenat. Ale možná to bude jenom takové zdání.
Vyjádření společnosti Seznam.cz:
Ano, Seznam.cz se rozhodl více šlápnout do rozesílačů spamů. Máme svoje metody na zjištění toho, které emaily jsou nevyžádané. Ty zahrnují i stížnosti klientů, které prověřujeme. Na základě těchto metod jsme schopni vyhodnotit, z jakého zdroje chodí velké množství spamu. MailChimp bohužel nedokázal zabránit tomu, aby přes něj chodila nevyžádaná pošta. Její množství bylo tak vysoké, že jsme se rozhodli tyto emaily do schránek našich uživatelů nedoručovat. Je to postoj, za kterým si stojíme, protože nechceme emailové schránky plnit nevyžádanou poštou. (Děláme to i s jinými spamery).
Domníváme se, že je primárně zájmem platících zákazníků daného nástroje, aby na poskytovatele služby, za kterou platí, tlačili, aby si udělal pořádek v tom, komu a jak umožňuje přes svoji službu posílat emaily. Je zájem MailChimpu, aby posílal jen vyžádanou poštu. Tohle si musí ošetřit u svých zákazníků sám. My jsme ochotni MailChimpu pomoci s identifikací problémových rozesílačů spamu. Jakmile si MailChimp udělá na své straně pořádek, nemáme pro další blokování důvod. Nyní existuje.
Vzhledem k tomu, že se toto řešení mohlo dotknout některých velkých a poctivých uživatelů/zákazníků MailChimpu, jsme ochotni jít naproti řešení situace. Sami proto budeme MailChimp kontaktovat s výše zmíněnou nabídkou pomoci identifikace problematických userů.
Co se týká komunikace, jistě je Vám jasné, že není v našem zájmu ty, jejichž maily považujeme za spam, o této skutečnosti informovat. Kolega z technické podpory (myslím první příspěvek v daném článku) reagoval tedy věcně správně. Uživatele služby MailChimp informoval o vhodném postupu řešení jeho dotazu.