Už opravdu v CZ proběhlo reálné jednání s tématem využité dronů v doručování? Jako nějak v souběhu s změnou legislativy? Která se má naopak zpřísňovat? Jak ten dron bude doručovat, když nesmí přeletět liniovou stavbu a přiblížit se k ní na 50m ani k jiné nemovitosti? Nepletou si to ti lidé s nějakými příběhy z USA/Kanady aj?
Mě to přijde, že když chci být velký hráč v segmentu spedice, musím tvrdit, že uvažuji o doručování pomocí dronů.
Proboha jenom ne žádná videa tohoto druhu. Jsou možná vhodná pro pologramotné, třeba Američany, ale v našem prostředí u nich nenalézám jedinou výhodu (tedy pokud člověk není zrakově postižený).
Zatímco text mohu číst jak chci - rychle, pomalu, vrátit se zpět, přeskočit prázné kecy atd., video musím projít, pokud nechci o něco přijít, celé a sekvenčně; dodatečně něco hledat je práce pro vraha.
To ovšem každý ví, takže tipuji na manažerské rozhodnutí, vycházející z nějakého školení, kde se říkalo, že tohle je to pravé.
Fajn Fajn Fajn :) Jen mám obavy že tohle všemožné doručování stále nešetří čas samotným zákazníkům ba právě naopak ;) Dnes se sice vyzdvihuje logistika s API, ale podstatou a závěrem je skutečnost že tyhle tzv. vychytané logistické systémy omezují všeobecně časově čím dál víc zákazníka samotného a nějaké drony to nezachrání ;)
Každý ať si sám spočítá kolik času kde musel ušetřil na úkor toho že mu měli něco doručit ;)
To už jsou novináři líní i psát? "Psát je práce, tak tam vrazíme video." Jenže číst článek se dá kdekoliv a člověk tím nikoho neruší, což rozhodně neplatí o videu. Nehledě na to, že pro gramotného a alespoň trochu sečtělého člověka je čtení pohodlnější. Ale je to - brrr - práce pro redaktora, že.
Ale asi to je v souladu s novým zaměřením Lupy, o internetu se tu už člověk skoro nedočte. Zato je tu spousta nepodstatných a nezajímavých článků o televizi. Na kterou, alespoň podle svého okolí soudě, čím dál víc lidí vůbec nekouká a která přestává být relevantní. Asi jako se to stalo s nástupem televize rádiu (tam aspoň zůstává zajímavé použití v autě, tedy než i to bude zabito digitalizací rádia). Akorát hůř, protože pro televizi na rozdíl od rádia žádné rozumné použití do budoucna nevidím.
Dobrý den,
díky za váš názor k videu, ale dovolím si s ním polemizovat. Práce na videorozhovoru je stejně zdlouhavá jako přepis pořízeného rozhovoru. V případě paní Kijonkové navíc musel jet na místo natáčení šťáb, který to technicky zajišťoval, další čas sebralo sestříhání nahrávky.
Přepsání by bylo možná i jednodušší, ale bereme videorozhovory jako zpestření nabídky webu. Navíc - psané rozhovory stále převažují a bude to tak i do budoucna.
Přeji klidný zbytek dne
JV (Internet Info)
"Mě to přijde, že když chci být velký hráč v segmentu spedice, musím tvrdit, že uvažuji o doručování pomocí dronů."
přesně tak, je to jen pro zviditlnění, lidi na takovej titulek zběsile klikaj a článek má lepší sledovanost.
Doručování v obydlených oblastech evropy se současnou technikou je a bude nesmysl.
Dobrý den, videorozhovory nabízíme na Lupě už více než rok (od března 2017). Zveřejnili jsme jich celkem 15, vychází zhruba jeden na měsíc. V poměru s ostatní produkcí webu je to mizivé množství. Pro část čtenářů je to navíc zpestření, mohou si rozhovor stáhnout i jako audio a poslechnout si ho někde v klidu. Ale nebojte, psané rozhovory budou vždy převažovat. :-)
Přeji klidný zbytek dne
JV
Škoda, že za ty roky, neudělali aspoň jednoduchou primitivní možnost v administraci, něco jako adresář, aby člověk nemusel stejné zákazníky zadávat pořád dokola ručně. Nebo když ne adresář (má ho i ČP nebo Uloženka...) tak aspoň na detailu zásilky jednoduchou možnost "poslat další zásilku se stejnými údaji" nebo tak něco.
Dál co mi vysloveně pije krev u nás ve městě, že jako pobočky jsou v 9 z 10 případů firmy/provozovny, kde se nedá normálně zaparkovat většinou ani na tu chvíli, než tam člověk zaběhne s těmi zásilkami. A cenová politika tento rok se dostává už taky dost na hranu na to, že má jít o osobní odběry (a tím pádem hromadnou logistiku a ne jednotlivý rozvoz zásilek adresátům).
Naopak se musí ocenit možnost zasílání (odběrů) na Slovensko i do zahraničí, kde je to snad kromě úplně malých zásilek vždy podstatně výhodnější než pošta (o dobírkách ani nemluvě).
"podle svého okolí soudě, čím dál víc lidí vůbec nekouká a která přestává být relevantní. Asi jako se to stalo s nástupem televize rádiu (tam aspoň zůstává zajímavé použití v autě"
a dalsich prevazne manualnich cinnostech. Radio je potreba a je uzitecne.
"pro televizi na rozdíl od rádia žádné rozumné použití do budoucna nevidím."
Presne!!!