Podle mých zkušeností je Zásilkovna čím dál lepší. Dříve to bylo na několik dnů, ale v posledních měsících to je rychlejší než ČP. Evidentně výrazně zapracovali na procesech a logistice, protože zásilka z druhého konce republiky je po podání druhý den odpoledne nachystaná k vyzvednutí pár kroků ode mne v obchodě, kde nejsou žádné fronty. Takže co víc si mohu přát. Návštěva pošty vzdálené 500 metrů (mám docela štěstí) je ale nejméně na 10 minut, spíše více. Včera tedy na 15 (nechce zkusit štěstí? los?) a minule na 30-40 minut. Tolik času tam fakt trávit nechci. O cenách nemluvě, když u ČP se prakticky nedostanu pod 69/79 Kč za malý balíček s malou hodnotou. Zásilkovna umí 39/49 Kč a to už se dá.
A není tedy jediným opravdu čistým řešením sebevražda? Ta vede k maximálnímu snížení spotřeby jedince, hrát si na to, že budu dál žít, ale snížím spotřebu a začnu se chovat jinak, je pokrytecké, vždy totiž budu spotřebovávat více, než je třeba k holému přežití. Ale počkat, sebevražda je sice optimum z pohledu jednotlivce, ale z pohledu celé populace bude lepší se stát sériovým (či ještě lépe masovým) vrahem.
A teď vážně, kdo určí, jaká míra spotřeby už je v pořádku, zatímco nad ní je cokoliv kolem pokrytectvím?
Proc by to mel nekdo urcovat?
Pokrytectvi neni navic ta nadspotreba. Pokrytectvi je hlasat jak se mame chovat ekologicky a jen vymenit jeden typ odpadu nebo produkce emisi za druhy. Pokrytectvi je hlasat elektormobilitu, ale zaroven vytvaret elektromobily co maji 300-500 kw vykonu, meri 5 metru, vazi 3 tuny a jezdi v nich clovek sam.
Pokud chci byt eko a fakt eko, tak holt nebudu jezdit do prace treba sam v jednom aute, ale pojedu MHD. Nebudu si kupovat vodu z obchodu at je v plastu nebo ve skle, ale natocim si ji z kohoutku. Nebudu si objednavat kraviny z Ciny, ktere stejne nepotrebuji a za 5 minut mne prestanou bavit.
Jinak ja nesu nejaky zaryty ekolog apod. to vubec ne, spise naopak. Jen proste nad tim soucasnym eko silenstvim kroutim hlavou, jak si nekdo mysli, ze kdyz tri dodavky zasilkovny pojedou na vodik, ze se neco zmeni. Nezmeni, ani kdyz budou vsechny auta na vodik.
Tak já nevím. Možná jsem stará škola, ale jestliže něco "přesahuje maximální rozměr" tak to prostě nevyhovuje. Možná to teda chtelo zabalit do balíčku o necelý centimetr menšího.
Nebo taky mohl přpravce ten maximální rozměr nadefinovat v nějakém intervalu, třeba 30-35cm, ale co pak s těma balíčkama co mají 36?
Fakt nevím, co s tím, je to fakt problém, a asi bych se snažil vyhnout komunikaci se zákaznickým servisem tím, že bych to dal do ochlup menšího balíčku.
U nas (v podniku) je vodik odpad. Tak se alespon spaluje v kotli a vyrabi se para. A par let je tu vodikova cerpaci stanice.
Jinak je pravda, ze ted je moderni pouzivat vse ekologicke. Jen se to predtim musi neekologicky vyrobit. Az se divim, ze jeste nikoho nenapadlo vyrabet lacinejsi elektroauta. Elektricky motor by napajel dieselagregat v kufru ;)
Jednalo se o reklamaci, výrobek přesně seděl do originálního balení a přebalení tak nebylo možné. Proto jsem se zeptal zákaznického servisu. Firma se tváří moderně a prozákaznicky, tak jsem očekával jak rychlejší odpověď, tak vstřícnější přístup. Je to praktická zkušenost, která může být pro někoho zajímá, proto jsem ji zde uvedl.
Zakaznik je kazdy. Nicmene pokud se bavime obecne, budeme se bavit o nejake vetsine zakazniku. Nema smysl resit, ze nekde v zadu v koute bude nejaky unikat, co chce, aby mu to vozil chlupaty chlap v pyzamu na kole s kvetinou v uchu...
a vetsina zakazniku chce "eko" jen kdyz je to nic nestoji, nebo nemaji volbu. Hlavni je u nich doba a cena.
Patřím k menšině, která je spokojena s českou poštou a naopak má tragické zkušenosti se soukromými přepravci. S poštou jsem neměl nikdy žádný problém a když nejsem doma, tak si na ni skočím a jsem za 10 minut zpět (vesnická pošta, ne velké město).
Naopak DPD, PPL apod. je tragédie. Ráno v 08:00 přijde SMS, že budou něco v rozmezí 08:00-12:00 doručovat, to já jsem už dávno v práci. Několikrát ani pak nedorazili a jen přišla zpráva, že balíček je na výdejním místě (8 km daleko). Nebo přišla zpráva, že je to dobírka a že je možné platit kartou. Nebylo. Řidič neměl terminál a jen říkal, že ty zprávy jsou "univerzální" a posílá je ústředí. To, že řidič ani v dnešní době občas nemá navigaci, to je jen perlička.
Zásilkovnu vůbec nemám rád. Poslední dobou přes ni nějaké obchody z Číny začaly posílat, což znamená, že mi balíček nepřijde domů, ale do sousedního města, takže musím vzít auto a jet tam. Grrrr. V prosinci prudili, že si mám rychle přijet, protože daná pobočka nemá místo (je v nějakém obchodu se sportovními potřebami). Snažím se Zásilkovně vyhýbat velkým obloukem.
Takže za mě vítězí mnohými nenáviděná pošta. Jen by potřebovala silně optimalizovat procesy, aby obsluha za přepážkou nemusela kvůli každé kravině vyplňovat a tisknout 10 papírů. Zaměstnance opravdu lituji, musí si s tím papírováním užít své. Výběr balíků přes kód je snad první vlaštovka.
1. 2. 2020, 12:44 editováno autorem komentáře
DPD už jsem viděl s čiště dodávkou na elektřinu a rozhodně to není důvod, abych se rozhodl využít jejich služby. Dokud to nebude ekonomicky výhodné, tak nevím, proč jít do nových neověřených technologií, pokud vodíkovou stanici nemáte přímo v depu.
Jakou provizi má obchod-výdejna ? 3kč za podání i výdej ?
To je pravda, nicmene nic to nemeni na tom, ze pokud chceme byt ekologicti a ulehcit prirode, tak neni cestou to, ze budeme misto odpadu A tvorit odpad B. Nebo ze budeme jezdit misto prostredkem A prostredkem B. Ona ta celkova energeticka a ekologicka stopa je proste +- stejna. Uspory tam jsou marginalni.
Opravdu ekologicke schovani bude proste navrat k tomu, ze budeme mit mensi spotrebu veci a zacneme se proste chovat jinak, cokoli kolem je pokrytectvi, ktere realne nic nemeni.
Toto přece není jasně daný výrobek, tady bude mít každý svou zkušenost podle lokality, nám třeba listonoška poctivě doručuje tu dávku "z batůžku", ti co jezdí autem jsou problémovější, pošta je 2km daleko a pěšky se nedá, zaparkovat není kde, když to není přednostní balíkovna a trefíte důchody, tak je to na 30 minut. A navíc musíte poslouchat každého druhého, který vysvětluje, že byl doma přepážkové pracovnici, co ještě nikdy neviděla toho řidiče ani jeho auto, na kterého si dotyčný stěžuje. Protože to zaváží úplně jiná pošta. To je velký obdiv pro úplně vyšťavený zaměstnance.
Pokud někdo bydlí vedle pošty asi to pro něj bude ideální. Psát privátní zkušenosti s ČP nedává smysl, všechno je to o ulici a denním režimu.
Jinak já jsem to taky tak vymyslel a jsem maximálně spokojen, zásilky od ČP mi přebírá recepce firmy, která sídlí v přízemí :-) Dokonce tam mám nachystané k podpisu rekomanda. Jeden den nechá, já podepíšu, druhý den si to pošťačka vyzvedne. Jestli se to provalí, tak ji asi propustí :-)
Zásilkovna je bezkonkurenční, co se týče PODANI ZASILKY.. to jako na ně fakt pošta nemá.. ale co se týče komfortu a rychlosti vydání zásilky, tak sorry.. ale na Balíkovnu od České pošty (v Praze) fakt ty jejich "domácké" výdejny v různých prtavých e-shopech nemají.. na Praze 4 (Pankrác) i po 10-té.. natukám číslo do terminálu a nejpozději do 60 vteřin svítí číslo, že mám jít k přepážce.. dojdu tam - a ta pracovnice teprve jde pro ten balík, ale během pár vteřin je s ním zpátky.. pošta je fakt úděsná, ale tato služba (min. na Praze 4) se jí fakt NESKUTECNE povedla.. a to už ani nemluvím o tom, že balík do balíkovny do 5 kg stojí jen 50 kč.. zatímco nejlevnější "zásilkovna" přijde na 69 Kč..
Tak na okraj - toto visí od listopadu 2019 na jednom eshopu, jehož jsem celkem spokojeným zákazníkem: "Omlouváme se, ale z důvodů vysokého procenta ztrátovosti balíků a neochoty Zásilkovny řešit následné reklamace jsme byli nuceni ukončit zasílání objednávek přes tuto službu.".
Nechci nijak komentovat, sám jako zákazník služby jako Zásilkovna a Uloženka užívám jen relativně omezeně a celkem bez problémů, naznačuje to ale, že asi kolem této služby nebude vše úplně idylické...
Já jsem se Zásilkovnou velmi spokojená už od prvních dnů její existence,aplikaci mám staženou v mobilu a funguje perfektně.Do rozměrů a váhy zásilky jsem se vždy trefila (64,-Kč), nikdo si na cm navíc nehrál a nepřeměřoval, navíc pak zřídili odeslání na adresu s příplatkem 64,- Kč,tu jsem ještě nepoužila,protože si to adresát nepřál a raději vyzvednul na výdejním místě,které si sám vybral. Já sama si vybírám výdejní místo s provozem i o víkendu a do 20 hodin. Takže mohu celý týden vyzvedávat,včetně soboty a neděle. Zatímco česká pošta enormně zdražuje,vše se musí připlácet,třeba černý obal balíku.Nezabalený balíček v krabici,další příplatek,nakonec se dostanu na částku cca 130 korun za malý balíček. To je jednou tolik,než Zásilkovna.Kolikrát je dražší přeprava,než obsah balíčku. Pokud chce někdo na adresu a do druhého dne a je ochoten zaplati 120 korun, raději posílám kurýrem DPD, PPL. Pošlou mail, sms a v Praze fungují perfektně,mohu sledovat jejich trasu,takže vím v kolik asi přijedou a hlavně se s nimi vždy telefonicky domluvím. Už ne přes Českou poštu.Na vyzvednutí balíčku čekám frontu, při odeslání balíčku mi pokaždé nabízejí ty nejdražší služby,balík do ruky,cenný balík atd. A to je zase o 30 korun dražší. Pokud bude zásilkovna pořád v této podobě hlavně cenové,jsem naprosto spokojená.
Chtel bych se Zasilkovny zeptat, jestli neplanuji vytvorit plugin pro Woocommerce, ktery by jednoduse integroval vyber provozovny na doruceni.
Bratr dela spravu malinkym eshopum (ma jich par desitek) a ty nechteji zaplatit komercni reseni od Toretu a tak nejak k nemu maji neduveru...
Neplanujete to? Podle me by to pomohlo.
Tak Deutsche Post se to asi vyplatí, když si zaplatili i vývoj vlastního elektroauta, ale taky to může být jen tím, že na západ od nás mají také větší náklady na údržbu. Což návratnost ve prospěch elektroaut mírně vylepšuje.
Jestli se povede rozvoj mini-jaderných elektráren, které svým výkonem (20-30MW) a plochou 100m2 můžou být postaveny v každé větší čtvrti, tak to rozhodně: a) zlevní cenu elektřiny díky nízkým ztrátám za distribuci b) umožní větší elektrifikaci dopravy bez biliónových investic do přenosové sítě.
3. 2. 2020, 01:14 editováno autorem komentáře
Zásilkovna je super, vadí mi jediná věc. Při ztrátě zásilky hradí odesílateli ne prodejní, ale nákupní cenu. Pokud je ale odesílatel zároveň výrobce té odeslané věci a výrobek se kládá z x surovin, obalů, etiket, krabiček, práce atd., není schopen výrobní cenu doložit a dostává náhradu 0. To je celkem překážka ve spolupráci.
tak není to překážka.. pokud je daný "výrobce" chytrý, tak má dceřinnou společnost - aka "prodejní oddělení" a prodává za tržní cenu své prodejní společnosti a teprve až ta odesílá konečnému zákaznkoví. Tím pádem je schopna doložit nákupní cenu. Aby se zabránilo podvodům typu "holdingové převodní ceny", tak si "prodejní oddělení" může dát na nákup od "výrobního oddělení" 10 procent marži a pustit zboží dále.. vše naprosto legální a v pohodě.
Takže sice dosud jsem to nepotřeboval, ale kvůli Zásilkovně budu zakládat dceřinnou sro, 2x tolik administrativy, platit 2x účetní, atd... a to jen kvůli náhradě za ztracený balík u Zásilkovny... Fakt knížecí rada...
Kolik znáte z těch jejich 28 tisíců eshopů, co si takto komplikují život?
12. 2. 2020, 16:42 editováno autorem komentáře