Chcete vědět jak systém vlastně funguje? A proč se všechny povely nejdříve posílají na servery Apple a nevyhodnocují se přímo v telefonu?
.
.
.
Je to jednoduché. Ze serverů Apple se povely přesunují přímo do Indie, kde je ohromné množství "operátorek" které každý povel normálně vyhodnocuje a náležitým způsobem na něj reaguje. Proto se může zdát že je ten systém od Apple inteligentnější než ostatní - ano on je. Je efektivnější a levnější využít levnou pracovní sílu než se snažit naprogramovat umělou inteligenci ;-) Ono už i to samotné jméno Siri zní dost indicky...
A to sa tesim vyuzitie Siri v reklame :-). Modelova situacia: John soferuje. Siri lezi lezerne pohodena na sedadle spolujazdca:
SIRI: firma XYZ ponuka vynikajuce vino. Flaska len za 50$. KupiMe to?
JOHN: je to drahe, zabudni ...
SIRI: v porovnani s cim je to drahe, John? Je to skutocne kvalitne vino.
JOHN: - ticho - (usmieva sa - predsa nebude odpovedat stroju)
SIRI: chapem, je kriza. Prepac John, ze som to vobec spomenula ...
JOHN: - ticho - (muzska jesitnost dostava maly ale presny zasah)
JOHN: dobre, objednaj dva kartony na skusku ...
Firma Siri vyvine technologicky špičkovou a novátorskou věc. Apple to hotové koupí, udělá tomu reklamu a všichni se z toho můžou počtverečkovat a plácají Apple po zádech, jaká je technologická špička. To akorát mě připadá, že je v těch pochvalných ódách na Apple něco špatně?
Ty voe si snad děláš zadel, ne? "Platí"? A mimochodem, tu "slast" podobného outsourcingu nekvalifikované pracovní síly za účelem ušetřit na podpoře "otravných" zákazníků bych ti přál zažít, např. u Symantecu. Ty platíš jak mourovatej (běžně např. $250 per incident plus telefonní poplatky do zahraničí) a oni tě přepojí na pologramotného Inda, který mluví naprosto nesrozumitelnou "angličtinou", jediné, co zvládne, je procházet s tebou do nekonečna zcela nesmyslné checklisty, které jsi dávno prošel sám, kvalifikované podpory se prakticky nemáš šanci dovolat a ten chudák za to dostane tolik, že je rád, že nezdechne hlady!
Zajímavé proč považujete tohle za důkaz neporážky? To video srovnáná ovládání hlasem, ale Siri je asistentka, což není to samé jako ovládání hlasem. Navíc Siri zvládla vše jako to ovládání. Jen pomaleji, ale protože je ta fce závislá na připojení k internetu, tak je otázkou jestli při tom testu byla obě zařízení připojena stejně.
Ovšem, že Vám jde o podporu. Můj původní příspěvek se ale týkal Siri, která naopak podává výkony velmi dobré.
Zkrátka já nepovažuji za obecně prospěšné, když se činnosti, v nichž vynikají lidé, někdo snaží přesunout na stroje. Mimo jiné proto, že pak ti lidé práci nemají. S kvalitou odvedené práce tenhle princip souvisí jen do té míry, že lidi je potřeba vzdělat (podobně jako program je potřeba odladit).
Jestli do toho zase začnete motat podporu u Symantecu, tak to vám asi nedokážu vysvětlit.
Ale no tak. Souhlasím, že:
1. indická angličtina opravdu není žádná slast (máme tam jedno z vývojových center)
2. bavit se s nekompetentním člověkem z frontline taky ne (podporu interních IT u nás nějaký inteligent outsourcoval, a najatá firma zřídila call-centrum na Filipínách)
3. rozdíl mezi účtovanou cenou a náklady je závratný.
Ale ani o jedno z toho tady přece nejde. Já si myslím, že pro toho Inda je lepší číst celý den captcha nebo dešifrovat dotazy na Siri (i kdyby to tak opravdu bylo implementované) než pálit kabely na skládce kvůli mědi, nebo se celý den kopat do zadnice a čekat, jestli přijede humanitární pomoc.
Myslím, že si Google jen tak vlak ujet nenechá a hlavně když tuhle technologii mají, http://dotekomanie.blog.mobilmania.cz/2012/03/google-assistant-souper-pro-siri/ , jen jí dotáhnout do konce.
Zaujímavé, no neviem, či ho až tak poráža, v testoch vyšiel lepšie google
http://www.mojandroid.sk/video/hlasove-ovladanie-od-google-poraza-siri-video
No, vzhledem k tomu, že Siri je pořád náročná na datové přenosy a tedy její každodenní používání bude v zemích, jako je ČR, ještě několik let hudbou budoucnosti, myslím, že času mají pořád hodně. Holt FUP operátorů jsou pořád směšně nízké a 3G připojení vysává energii z telefonů pořád nepříjemně moc.
Jestli do toho zase začnete motat podporu u Symantecu, tak to vám asi nedokážu vysvětlit.
S tím blábolem, že firmy přesunem technické podpory do Indie a dalších rozvojových zemí konají humanitární činnost, jsem ale já nepřišel. To asi pláčete na špatném hrobě.
Prosím vás, a o co tady teda jde, když ani o jedno z toho ne? To by u Symantecu umřeli hlady, kdyby tam zaplatili místo dolaru na hodinu 10 dolarů na hodinu někomu kvalifikovanému? Od Symatecu jsme od té doby žádnou licenci nekoupili, protože něco tak otřesného, jako jejich podpora (mimochodem stejně otřesného a neskutečně předraženého produktu) jsem teda už fakt dlouho neviděl.