Hlavní navigace

Síť Koloniálu houstne. Jede na východ do Pardubic a Hradce Králové

5. 4. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Necelý rok funguje online supermarket skupiny Rockaway. Na trhu, na kterém stále vede iTesco, ale sílí dravá konkurence. A míří i mimo Prahu.

Koloniál jezdí po dálnicích. Kromě Prahy a okolí dnes rozváží do Plzně, Mladé Boleslavi a východočeských metropolí. „Pro letošní rok chceme důkladně pokrýt tyto oblasti,“ říká šéf Koloniálu Petr Vyhnálek

Rozjezd rozvozu v Plzni bývalého šéfa Globusu přesvědčil o tom, že kraje mohou být zajímavé. „Plzeň dnes dělá přibližně patnáct procent objemu Prahy,“ dodává. Brno zatím v nejbližší době v plánu nemá. V Brně už rozváží konkurenční Rohlík, který se ale zase na Plzeň a východ Čech teprve chystá.

Rohlík podle svých čísel hlásí v Praze a Brně kolem dvou tisíc zakázek denně. Koloniál se podle Vyhnálka ve svých oblastech pohybuje v řádu stovek.

Potraviny jsou podle APEKu nejčastěji opakovanými nákupy zboží. Vychází to na 9,5 nákupu do roka. Letos by se měl trh zdvojnásobit a dostat se na 4 miliardy korun. „Průměrná výše objednávky je u nás přibližně dvakrát až třikrát vyšší než v kamenném prostředí, kde se pohybuje kolem pětistovky,“ dodává Vyhnálek s tím, že konkurence pro všechny online supermarkety jsou stále především kamenné obchody. 

Slevy každý po svém

O zákazníky bojuje i konkurenční Rohlik.cz. Ten představil program „Vyber si své slevy“, v jehož rámci si mohou zákazníci určovat, které zboží chtějí kupovat v akci. Personalizované slevy platí pro pět produktů a na tři měsíce. Jednou za čtvrt roku je možné svůj výběr změnit.

Slevy se nejčastěji pohybují mezi 15–35 procent oproti běžným cenám. Program je podmíněný alespoň třemi objednávkami a na výběr je přibližně 80 procent sortimentu Rohlíku.

"Kamenné supermarkety jsou dlouhodobě uvězněné ve slevové pasti, ze které neznají cestu. S Rohlik.cz neuděláme stejnou chybu. Každý zákazník je jiný, proto chceme do budoucna nabízet jen personalizované slevy,” tvrdí Tomáš Čupr.

MMF24

Se slevami možná začne i Koloniál. „Vzhledem k tomu, co pokrývá E-commerce Holding, tak se otevírají určité možnosti, ale zatím to nemůžeme prozrazovat,“ dodává Vyhnálek. Koloniál podle něj chystá i rozjezd tzv. opožděných plateb za nákupy.

TIP: Jak se rozvážejí nákupy ze skladu Koloniálu? Podívejte se:

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).