Hlavní navigace

Názory k článku Škatulata „digitálních“ stanic ČRo, trocha smutku a mírný pokrok v mezích zákona

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 3. 2013 9:51

    Luboš Valenta

    "Děkuji" Českému rozhlasu za zrušení mé nejoblíbenější stanice Leonardo. Nechápu tento krok. A ještě víc nechápu, když tvrdí, že Leonardo bude částečně vysílat na nové stanici Plus. Vždyť tam bude denně 45 minut.

  • 3. 3. 2013 9:57

    pajas2 (neregistrovaný)

    Už hezkých pár let si Český rozhlas (a také i Česká televize) zajišťuje kmitočty pro své vysílání prostřednictvím ČTÚ mimo rozhodování RRTV. Takže mezi těmi 50 za loňský rok je nečekejte a ani nehledejte.

  • 3. 3. 2013 10:04

    bez přezdívky

    Článek tak nějak plus a mínus vystihuje situaci, mimo jedné zavádějící věty a to je tato, cituji :

    ,,Po jednom zmařeném pokusu už Český rozhlas zřejmě na vždy rezignoval na snahu dostat do analogového éteru svoji stanici „pro mladé“, po které je jednoznačná společenská poptávka."

    Správná odpověděď je zhruba takováto :

    Vše tak nějak s určitými úpravami a korekcí běží dle plánu. Tedy to, co bylo z ČRo řečeno, že se dít bude, se tak nějak, plus a mínus, s jemnými odchylkami a úpravamí, děje. Ovšem v článku zapomínáte, ještě na jeden poslední, plánovaný krok. A možná důležitější, nežli všechny ostatní a dosavadní kroky.

    Dokonce, zde na serveru DZ, s představiteli ČRo je uvedený datum spuštění.

    Ale nechce se mi ho hledat. V každém případě tedy, na SV, DVB, DAB se stalo, tak nějak, plus a mínus, co se stát mělo a co bylo řečeno, že se stane.

    Ale má se stát ještě jedna věc. A to velice důležitá věc. A ta se má stát na FM. Tedy analogovém VKV.

    A týká se tato změna nebo úprava tzv. REGIOPNÁLNÍCH STANIC ČRo. A týká se tzv. stanice ,,pro mladé" i když nikoli ,,alternativní stanice RADIA WAVE".

    Trocha historie. Původně byla po okruhu ČRo 5 na VKV vysílána ČRo 2 Praha, kterou doplňovala krajská studia.

    Později tam vysílala tato krajskách studia. A to s označením ČRo 5. Tedy např. ČRo 5 České budějovice nebo ČRo 5 Ostrava atd.
    U tří z nich šlo o nepolnohodnotné vysílání. Ale o odpojováky.
    Např. ČRo 5 Sever a na tom bylo přimatlané ČRo Liberec. Jinak z toho běželo ČRo Ústí nad labem. Docela slušný bordel.

    Později bylo to č.5 z těhle stanic odebráno a dostalo to plnohodnotné názvy a to ČRo Ostrava, ČRo Olomouc atd. tedy bez té ,,pětky"

    Ovšem dle plánů reformy ĆRo. By měl být těmto stanicím tento okruh 5 sebrán zcela a úplně.

    Na VKV by měla odstartovat zcela nová stanice ČRo, tzv. stanice ,,pro mladé " ovšem komerčnějšího ražení nežli má Radio Wave. Tedy dejme tomu jakásí veřejnoprávní Evropa 2 nebo něco odbobného plus a mínus. Tahle tzv. komerčnější stanice pro mladé, má prostě jet tam, kde jsou ty Olomouce, Ostravy, Ústí nad Labem atd. A ČRo počítá s tím, že mu má přilákat mladé posluchače, pro které je Radiožurnál a Praha šíleně starý a zastaralý a neposlouchatelný. A Radio Wave příliš alternativní a intelektuální.

    A dosavadní krajská studia ČRo jako je Ostrava, Olomouc atd. by měla být začleněna a integrována do okruhu č.2. Tedy stanice ČRo Dvojka.

    Takže, to je ještě jeden a poslední zveřejněný plán ĆRo. Přičemž u této stanice, nové a jinačí stanice ,,pro mladé" bylo i řečeno veřejně, pevné datum jejího startu.

    Takže toliko jen doplnění k reformě ČRo.

    Přičemž. Očekává se vlna odporu v krajských studií neboť sloužily ČRo jako odkladiště starých, zasloužilých. / Tedy něco jako senát. /

    A nebylo nijak specifikováno. Co se po tomto provedení, této záležitosti stane s radiem WAVE. tedy zda bude provozováno paralelně jako druhá alternativní stanice, řekněme pro ty inteligentnější mladé. Nebo zda budou některé její části integrované do nočních a pozdně večerních hodin, této nové stanice pro mladé.

    Ale prostě, takto to je, v této chvíli naplánováno. Pokud to někdo nezmění. A zatím to nikdo nezměnil. Tak ta nová stanice pro mladé přijde. Zatím všechny dosavadní kroky jen směřují k tomuto závěrečné kroku.

    Tedy z tzv. ČRo Praha se stává tzv. ČRo Dvojka.
    ČRo 1 Radiožurnál není transformován v life stylové rádio s moderní hudbou a prosazuje se, že je dál hlavní zpravodajskou stanicí ČRo.
    Zaniká zcela zpravodajská stanice Česko, která ho měla původně nahradit, co by hlavní zpravodajská stanice ČRo .Atd.
    Vše se tedy připravuje k tomu to poslednímu a nejdůležitějšímu kroku celé tzv. reformy uvnitř ČRo.

    Takže na to nezapomínejme.

  • 3. 3. 2013 14:17

    bez přezdívky

    Jose: Mam dotaz kdy ta stanice pro mlade zacne vysilat? V posledni dobe se vedeni rozhlasu o stanici pro mlade nezminuje ani slovem. Ty ses na stanici pro mlade ptal primo vedeni ceskeho rozhlasu? Mohu vedet jaka byla pripadna odpoved? Je znme presne datum startu stanice pro mlade? Jak se ta stanice pro mlade bude jmenovat? Bude mit 100% pokryti v CR? V pasmu VKV? Predem dekuji za tvoji odpoved na me dotazy.

  • 3. 3. 2013 17:02

    bez přezdívky

    Neptal jsem se nikoho, říkám, že je to napsané zde na serveru. Někde tu je v pdf či čem + článek plán reformy. Ta se sice asi 3x změnila nli 5x. Ale to to je u poslední verze. A je ta přímo uveden datum startu té stanice.. Jen jak říkám jsem líný to hledat. Zadejte si zde na DZ reforma ČRo a hledejte. Někde to zde je. Uvědomte si, že ta reforma je rozpracovaná někde na 3 roky, ted dejme tomo 2013-2015 a někde, te´d plácnu neberte to jako fakt - leden2014 např. je napsáno start nové stanice pro mladé...atd..­.najděte si to...

  • 3. 3. 2013 16:54

    Robert Szelepcsenyi

    Preboha, nestras Jose. Mal som za to, ze sa tieto blaznovstva uz rozplynuli a tzv. Radio Plus bude jedina dan novemu sudruhovi generalnemu. Vsak to nema hlavu a patu. S jednotlivymi okruhmi nech sa uz viac nehybe a nech radsej popracuju na naplni.

    Pokial bolo zlikvidovane spravodajske Cesko, nech zlepsia uroven Radiozurnalu.

    Pokial bol zlikvidovany okruh Leonardo, nech zlepsia uroven Dvojky.

    Existujuca siet VKV vysielacov ma urcite miestami velke prekrytia a nebol by problem vyclenit kmitocty pre 4. siet (regionalne studia stale pocitam ako 5. siet) aspon v niektorych regionoch. Kde moze vysielat Wave, mozno tiez s nejakymi soft upravami, aby oslovil viac posluchacov. Ale na SLovensku moze fungovat celoplosne Radio FM a ma opodstatnenie, nevidim dovodu, preco by u vas nemohlo byt celoplosne Wave v podobnej forme.

  • 3. 3. 2013 17:21

    Pamětník

    Smutek vyzařuje i z tváří hostesek na ilustraci k článku. Většinou hýří úsměvy, ale u ČRo k tomu asi není důvod a asi to po nich ani nikdo nechtěl?

  • 3. 3. 2013 17:27

    bez přezdívky

    A co s tím má proboha živého společného plusko ? To je přece úplně jiná záležitost !!!!

    Tak znova. Už Kasík chtěšl stanici mluveného slova. Tu chtěl i Medek a tu chce i Duhan. čili to je dlouhodobý plán ĆRo mít jakousi stanici mluveného slova. Nevím proč to má být. Ale má to být.

    Takže Duhan při své zvolení plácal, že ji uplácá a uplácal ji. Sloučil Česko, ČRo6 a Leonardo a uplácal stanici PLUS. Aby tomu nasadil korunu, má tam být i nějaké mluvené slovo z Vltavy. A aby to udělal patřičně po švejkovsku, tak to dal na stejný kanál s ČRo JAZZ.
    U kterého je dlouhodobá poptávka dostat ho do řádného vysílání a netrápit ho jako netovou stanici.

    Co se týče Radiožurnálu. Podařilo se zlepšit jeho hudbu ? Nepodařilo. Prostě tam vyhrály zcela jednoznačně staré struktury a RŽ bude dál to co je, hnusná pahudba a hlavní zpravodajské informace. Nepodařilo se tomu prostě zabránit a tento kočkopes jede dál.

    Jsou stížnosti na to, že čeští primitovové Wave neruzumí ? Jsou.
    Takže prostě tam to takto je...

    Je možné omladit Dvojku ? Není. Opět to neprojde přes tytéž staré struktury. To, co byla mladší dvojka, tedy bylo to, to, co by měla Dvojka být. Tedy Leonardo. To bylo zlikvidováno. likvidaci chtěl už Medek a Duhan ji jen dokončil. Ostatně i Kasík nechal Leonardo vyrobit jen a pouze proto, že neměl odvahu omladit Prahu-dnes Dvojku.

    Prostě v plánu to tam takto je. Další kruk by měla být nová stanice pro mladé nebo řekněme onen požadovaný life stal apod. Prostě něco po FM, co normálně hraje a nikoli trapně vrzá. No a ta krajská studia mají mastit do Dvojky. Což mu mimochodem velice chválím a jejich nadbytečnost nebo respektive nadbytečnou přebujelost zkoumaly už snad 3 komise.

    Prostě máš tam určité body v té reformě. Likvidace Leonarda a česka je jen jeden z nich.
    Výroba Pluska je další z nich.

    No a máš tam i to, co píšu.

    To jako myslíš, že zlikvidovali Leonardo. Vyrobili Plusko a ted si všichni zamnou ruce, jak to hezky udělali a už se nic dít nebude ?
    to je hloupost. To, co se stalo není konec reformy. To je její začátek.

  • 3. 3. 2013 17:58

    bez přezdívky

    Trochu jsem hledal a přímo ten rozhovor, článek a dokumenty k tomu jsem zatím nenašel.

    Ale ta reforma je 2012-2014. A toto by mělo nastat někdy po novém roce, tedy v zimě tedy začátkem roku. Byl tam tuším leden nebo únor. Takže by to mělo být nějak leden-únor 2014 plus/ mínus. Název a zaměření nebylo přesně specifikované. Ale chtějí prostě novou stanici pro mladé.

    Tak už jsem cosi našel kopíruji :

    CITACE JEDNA

    ,,Změny čekají i regionální stanice ČRo. Duhanovi se nelíbí, že některá z nich nejsou moc výkonná, přičemž se provozními náklady příliš neliší od těch výkonnějších.Jako příklad Duhan uvedl redakci v Liberci, která nefunguje jako samostatné krajské studio a pracuje pod studiem v Ústí nad Labem, přičemž obě se označují názvem ČRo Sever. Stejným způsobem je řešená i krajská redakce ve Zlíně, která je navázaná na ČRo Brno, a krajská redakce v Karlových Varech, která se připojuje do vysílání ČRo Plzeň."

    CITACE 2

    ,,Český rozhlas bude mít od 1. března nového šéfa programu. Stane se jím Jan Menger, nynější ředitel krajského studia ČRo Region Středočeský kraj. Oficiálně bude jedním ze tří náměstků generálního ředitele ČRo Petra Duhana a jedním ze čtyř členů nejvyššího vedení veřejnoprávního rozhlasu."

    Z rozhovoru s ním
    CITACE 3

    ,,Obecně si myslím, že stanici pro mladé Český rozhlas potřebuje. Na druhou stranu se ve mně míchají dva pocity, že sice takovou stanici potřebujeme, ale nejlepší období pro její vznik Český rozhlas lehce propásl. Takže z mé strany má stanice pro mladé podporu, i s ohledem na to, že Český rozhlas by měl oslovovat široké spektrum všech obyvatel České republiky, ale konkrétněji to teď nebudu komentovat"

    CITACE 4

    ,,Na 1. leden 2014 pak vedení ČRo plánuje start nového celoplošného okruhu pro mladé. Jeho název i zaměření ještě upřesní."

    Moje poznámka : podotýkám toto je již asi z pátá a poslední verze reformy. Staří bolševici v ĆRo mají samozřejmě bohužel takovou moc, že jsou schopni i toto shodit ze stolu. Čili prostě začnou ječet, že krajská studia se integrovat nebudou a že žádná stanici pro mladé není potřeba a bude po legraci... V podstatě dojde k témuž, co se stalo s Radiožurnálem, kdy zcela jednoznačně vyhráli a Duhan zcela utřel a podle toho, jak si sypal popel n hlavu byl možná rád, že přešil. Takže do RŽ se už nešťourá a to samé se samozřejmě může stát i u regionálních studií.

  • 3. 3. 2013 18:13

    bez přezdívky

    Prostě teď budou během roku 2013 ladit a vyhodnocovat to, co udělali teď a připravovat ten start té normální hudební stanice po FM. Tu začátkem příštího roku spustí a během roku 2014 budou vyhodnocovat, co to spustili atd.

  • 3. 3. 2013 19:26

    bez přezdívky

    podle me Cesky rozhlas nema co delat v Multiplexu 1. v nem by mela vysilat jen CT a CRo tam nema co parazitovat! je to zbytecne a zabranuje to rozsireni sluzeb verejnopravni tv!

  • 3. 3. 2013 19:41

    bez přezdívky

    Naprostý souhlas. To si já myslím také. Měl by být v DVB-S v DVB-C, na FM, SV, DV. DAB/DAB+, Internetu. Ale v DVB-T opravdu nemá, co dělat. Jenže to prosadil ten bláznivý Medek. A šílení poslanci z toho dokonce udělali zákon. Takže napřed by musel někdo donutit ty poslance aby odhlasovali opravu a tento nesmysl změnili. Ovšem pak by měl ČRo požadovat jako náhradu. Aby například byl zařazen v prvním českém celoplošném multiplexu DAB/DAB+. Jenže na tehnhle multiplex zatím ještě ČTÚ/RRTV ani nebylo vypsáno výběrové řízení. I když by se tak údajně mělo stát letos. Ale buh ví, jestli....se tak stane.... Takže ono to není jednoduché. Takže se zdá, že tam budeme muset ČRo ještě nějakou dobu přetrpět...

  • 3. 3. 2013 20:43

    Robert Szelepcsenyi

    Jose, este raz Ti pisem, nestras. To akokeby si niekomu na zaciatok zlomil ruku a potom mu skuvinajucemu od bolesti oznamil "potesujucu" spravu, ze toto bol len zaciatok bitky.

    Plusko je prvy krok likvidacie. Je to vlastne premalovany CRo 6. Povodne oznacenie CRo 6 nenechali len z toho dovodu, aby sa mohli tvartit, ze zlucili tri stanice. do jednej. Avsak v reali pokracuje len CRo 6 v tejto novej pozmenenej podobe a dva okruhy - Cesko a Leonardo su zrusene prakticky bez nahrady.

    Stanicu hovoreneho slova som si vzdy predstavoval ako spravodajsko-publicitsicky okruh, ktory by vznikol na baze okruhov Cesko a CRo 6 s tym, ze by sa jeho vysielanie rozsirilo na 24 hod. V celu hodinu spravy, v prime casoch dlhsie spravodajske relacie. Cez den rozhovory s roznymi hostami, vecer publicistika ako na CRo 6. Od polnoci do rana repriza niektorych relacii. Vysielat sa to dalo na dlhych vlnach 270 kHz. Nepliest do toho ziadne Leonardo, co bol okruh uplne ineho zamerania. Relacie o vede maju spolocne maximalne to slovo, inak suvis so spravodajstvom a publicistikou je minimalny. Okrem toho Leonardo malo aj relacie venovane literature, hudbe a pod. Nebol to okruh vyslovene na vedu.

  • 3. 3. 2013 21:09

    kenny.bz

    Zrusene stanice Cesko a Leonardo byly to nejuzitecnejsi, co CRo nabizel. Jazz je fajn, ale neni tak potrebny jako zpravy a vseobecne vzdelavani.
    Radiozurnal je pro cast posluchacu vinou hudby neposlouchatelny a na okruhu BBC se bohuzel Lagardere snazi ho napodobit, pricemz to dela hur a s chybami. Moznost volby stylu tak zmizela. Co si pustit dopoledne, kdyz chci zpravy a publicistiku? Zbyva CT24, ale ta mi uz bohuzel v internetovem radiu nehraje.

    Leonardo se mi libilo i hudbou mezi prispevky, casto dokazalo prekvapit. Hudba Radiozurnalu je predvidatelna na rok dopredu, same nasladle klepani kobercu.

    RRTV mela nechat BBC Ceskemu rozhlasu, komerce uz prece mame dost. A CRo nemel rusit dynamicke Cesko, mohl ho jen vic doplnit publicistikou. Chapu, ze Leonardo se sledovanosti 0,3% asi prezit v plnem rozsahu nemohlo.

    Stanice pro mlade by nemela byt dalsi popularni brecka ve stylu komercnich stanic (promin, Radio 1, jsi vyjimkou :-). Wave je asi spravna verejnopravni cesta, mohu-li to jako clovek davno ne mlady posoudit. Melo by dostat sanci na VKV. Kez by k tomu vedeni CRo naslo odvahu.

    Z DVB-T rozhlas urcite odejde, CT ho vytlaci. Stejne neznam nikoho krome sebe, kdo by takto radio poslouchal. CRo by mel busit do DAB, propagovat ho a ziskat multiplex na vsechny sve programy (krome jinych regionu, pochopitelne).

  • 3. 3. 2013 22:41

    ivovi (neregistrovaný)

    Nesouhlas. Az CRo pujde do celoplosneho DAB(+), muze odejit z muxu 1. Verejnopravni TV tech asi 1,2 Mb/s nezachrani. V teto souvislosti prilis nechapu tento odstavec v clanku:

    "Jenže, kdo bude přes televizi poslouchat rádio, když už má v ruce ovladač a může tonout v násobně větším množství televizních stanic? Použití satelitního přijímače nebo set-top boxu digitální kabelové televize ve spojení s Hi-Fi zvukovou aparaturou považuji za daleko pravděpodobnější případ, už jen z důvodu daleko širší nabídky rozhlasových stanic."

    Zadny rozdil mezi STB pro DVB-T, DVB-S a DVB-C pro poslouchani radia nevidim. Kdyz chci poslouchat radio, tak nejake tonuti v televiznich stanicich je naprosto nepodstatny argument.

  • 3. 3. 2013 23:00

    franta

    Já jsem rád, že je ČRo v DVBT. Když mě tv nebaví, přepnu (doted) na Leonardo, nyní asi převážně na Plus, automaticky se vypne obrazovka a já aspon nemusím mít další spotřebič. A těmi 1,2 Mb/s se ohledně tv programů fakt nic nevyřeší

  • 4. 3. 2013 10:26

    ivovi (neregistrovaný)

    Urceni predevsim pro video a nikoliv pro audio je stejne platne pro T,C,S. Z hlediska kapacity a vyberu souhlas, ale kapacita je zalezitost vysilatele. Z hlediska uzivatele zadny rozdil az na tu sirku vyberu neni. A tvrdit o multiplexu s pokrytim 99,9% obyvatel "Je to omezené na nějaký místní vysílač s buh ví jakým příjmem atd." je mirne receno prehnane.

  • 3. 3. 2013 22:11

    bez přezdívky

    Tak si to tu dohledej. Ta reforma je rozpracovaná na 3 roky. Konec bude v prosinci 2014. Teď máš březen 2013.

    Česko vzniklo proto, že z Radiožurnálu měla být udělaná life stylová stanice typu Bavorsko 3, Rakousko 3 apod. A Česko se mělo stát hlavní a jedinou zpravodajskou stanicí Českého rozhlasu.

    Jenže tento krok neprošel. Staří rudoši se vzbouřeli a ječeli horem dolem, že jedině jejich svatý a jediný, podělaný, odporný a kočkopejskovský a nesmyslný Radiožurnál a boj o něj na celé čáře vyhráli.

    V tom okamžiku bylo jasné, že bude zlikvidováno Česko. Protože proč by měl mít Český rozhlas 2 zpravodajské stanice. Takový nesmysl si opravdu nemůže dovolit.

    A bylo naplánované sloučení Česka a ČRo 6. Což odborníci považovali za nesmysl. Protože jednou jsou zprávy. A druhé publicistika.
    Duhan to pak ještě ,,vylepšil". Což je myšleno ironicky. Tedy při své volbě prohlásil, že do toho sloučí ještě Leonardo a převede tam některé pořady i z Vltavy.

    Pokud tam jede v podstatě jen ČRo 6 je to to nejrozumější, co se mohlo stát. Pak tedy nevznikl nesmyslný kočkopes z kterého měli všichni strach. Ale prostě se jednoduše ČRo 6 přejmenovala na Plusko a jede to dál jako publicistika.

    Co se týče Leonarda a jeho příběhu. Je to celkem jednoduché všichni víme, že Praha je zastaralá a už ji neposlouchají ani padesátníci, ale tak osmdesátníci. Jenže mají v ČRo asi tak velkou moc, že se nikdo neodváží tuto Prahu modernizovat. A tak Kasík vyrobil její paralelu, ale modernější. A vyrobil tedy Prahu pro třicátníky až padesátniky.
    Ovšem v rámci šetření se asi rozhodli pro to, že nemají na to mít dvě Prahy. A tak Leonardo odstřelili. Samozřejmě bitý jsem na tom já a ostatní, protože mě ta stanice vyhovovala. Tedy měl jsem ji rád. Prahu fakt neposlouchám. To se nedá. Takže naše generace zase dostala přes držku a zase zavlál rudý prapor v čele s Prahou tedy dnes Dvojkou a regionálními studii.

    Ovšem pokud se jim povede, ten jejich záměr, vrazit regionální studia do Dvojky. Tak nebudou blokovat 2 okruhy, ale pouze jeden. No a na tom uvolněném by měla jet ta nová veřejností požadovaná stanice.

    Mezi tím vznikly stanice nové a to dětské rádio Junior a odborná hudbní stanice ČRo Jazz. Obě samozřejmě se nemůžou placarit pouze někde na netu na nějakém webu ČRo kam žádný smrtelník stejně dobrovolně nezavítá. Takže je jasné, že to musí do vzduchu. No takže konečně to někde je. No a to je tak asi všechno.

    Osobně se těším na integraci regionů do Dvojky a na spuštění nové hudební stanice ČRo na FM.

    Opakuji tedy znovu. Česko prohrálo svůj boj v té chvili, kdy ho vyhrál starý a opravdu nechutně hnusný Radiožurnál. V tom okamžiku byl jeho zanik zcela jasný a hotovou věcí.

    Leonarda je bohužel škoda, ale zřejmě se s tím nedá nic dělat. Je ale teoreticky možné, že pokud se jim pdaří regiony integrovat do Dvojky. Tak po této integraci by se mohli pokusit tento druhý okruh omladit a mohlo by to alspoń z dálky trochu vonět Leonardem. Uvidíme.

    Takže já bych to formuloval jinak. Bolševici nám zlomili ruku, ale předpokládám, že jako náhradu si budou muset nechat zlomit nohu.
    Tedy uvidíme.

    Ještě jsem to popsal takto :

    - zrušení Leonarda
    - zrušení Česka
    + spuštění Junior
    + spuštění Jazz
    - zpatlání Plus a Jazz na jednu hromadu

    Takže já si neztěžuji. To maximálně budu až v lednu 2015. Kdy bude po reformě. Zatím je to v běhu. Tato bitka není skončená. A v průběhu boje do toho nechci zase až tak moc kecat. Uvidíme, jak to bude vypadt až to skončí.

  • 4. 3. 2013 13:16

    bez přezdívky

    Tak samozřejmě. Beru zpět u Mux 1 DVB-T. Ale bylo to myšleno všeobecně. DVB-T a rozhlasové stanice. Třeba v Mux 3 je rádio Proglas a třeba Mux 3 zrovna u nás nefunguje. Máme zde jen Mux 1, Mux 2 a Mux 4. Sice to není zrovna zde k ničemu potřeba Proglas tu jede na FM a i v DAB+. Ale prostě DVB-T celkově nevidím jako to pravé ořechové pro rozhlas. No z hlediska uživatele je to totéž, co z hlediska provozovatele. Např. v DVB-C dostanou zde lidi Country rádio, které zde v FM nedostanou. Nebo já si v DVB-S chytím britskou stanici Caroline, kterou na FM taktéž nedostanu. A co si tedy chytí v DVB-T ? Pár stanic Českého rozhlasu na víc ? Vážně se domníváš, že to stačí k tomu aby se začali o rozhlasové vysílání v DVB-T zajímat ? To těžko. To je opravdu takové minimum, že je to zcela přehlédnutelné a nepodstatné a troufnu si říci, že je úplně putna, jestli je tam tohle nebo nic. Samozřejmě například o vstup do DVB-T usilovalo jednu dobu Dance rádio. Když by se tak stalo a byla tam nějaká nabídka. Tak dobře, dejme tomu. Ale plácá se tam prostě jen ČRo a jinak nemá nikdo zájem.. Tedy s vyjímkou Proglasu, který zřejmě musí být ve všem.

  • 3. 3. 2013 0:26

    Neutral

    Mám pocit že to bylo 1.3. v pořadu ČT 24 Události-Komentáře. Bedlivě jsem poslouchal pana Duhana s jeho roztomile šišlající slovenskou češtinou.Pan ředitel se rozohnil, že budou muset lobbovat za 4. celoplošnou síť VKV vysílačů.Jak 4. síť??? Vždyt ji má na zlatém podnose! Jedná se o regionálky, které zbytečně zaplevelují eter. Takže si to shrňme. Cro má k dispozici neuvěřitelný potenciál zvíci celoplošného Radiožurnálu, který je zachytitelný v lokalitách na 3-4 frekvencích, dále Dvojku a Vltavu. Takže jemu chybí 4. celoplošná síť ???Prosím nelžete nám pane řediteli! Regiony tady zabírají další celoplošnou síť od Aše až po Brno!Takže jestli je nějaký nedostatek, možno změnit a to hned. Vysílání regionů s odpojováky na regionální zprávy a jinak celoplošné vysílání hudby s příspěvky od krajských redakcí a HNED se ušetří.Ale proč DALŠÍ síť?Nemáme toho rušení už dost?Pak nebudeme slyšet už nic.Jsem pro okamžitý stop stav udělování jakýchkoli dalších frekvencí pro FM pásmo. Pak budeme snad konečně poslouchat své oblíbené stanice kvalitně a nezarušeně.

  • 4. 3. 2013 7:22

    bez přezdívky

    Tak samozřejmě. Ten Tvůj první odstavec je základ. Jistě podmínkou je aby ČRo bylo v celoplošném multiplexu DAB+ v III.Bandu. Pak může odejít z DVB-T. Vždyť to tam píši i já a s tímto souhlasím.

    To je v podstatě názor ředitele ČRo p.Kasíka, který chápal DVB-T jako přechodnou a dočasnou záležitost, která bude později nahrazena DAB+ v III.Bandu. Oproti tomu další ředitel p.Medek se vyjádřil opačně. Tedy k DAB+ se stavěl velmi skepticky a DVB-T prosazoval a prosadil jako prioritu a hlavní ,,digitální" šíření ČRo. Duhan pak se ani k DVB ani k DAB víceméně nijak nevyjadřoval a soustředil se především na FM a reformu FM, tedy úpravu ČRo tak aby FM bylo využito, co nejlépe.

    To nevím, co je na to odstavci nepochopitelného ? Tak samozřejmě, že DVB je určeno především pro video anikoli pro audio a samozřejmě, že kdo by se tam proháněl po nějakém audiu, když tam má i obraz. Celkem logický a velice pravdivý odstavec. Spousta lidí ani neví, že tam nějaká radia jsou a když zjistí, že tam jsou tak nechápou proč tam jsou. Troufnu si říci, že to je běžný postoj tak 80% uživatelů DVB.

    Tak mezi C a S a T samozřejmě rozdíl je a to značný. V S a C je dosti velká kapacita aby tam takové věci jakou audia nějakých rozhlasů mohla přežívat. Nehledě na to, že S jede třeba po celé EU, takže to má význam při poslechu třeba na dovolené v penzionu či hotelu nebo při dlouhodobé práci v zahraničí atd. atd. C zase kolikrát umožní příjem stanic, které v dané oblasti díky zahumusenému FM nejdou přijímat na FM, ale v C v dané oblasti jsou dostupné. Ovšem T, to je takové nesmyslné prdítko. Nic se tam nevejde. Je to omezené na nějaký místní vysílač s buh ví jakým příjmem atd. Prostě nic to nepřináší a není důvod aby to tam strašilo. Tedy jer. Jeden. V této chvíli nefunguje v ČR celoplošný multiplex DAB+ v III.Bandu. Takže se používá zatím tato náhražka.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).