Tour de France a začátek domácí fotbalové Gambrinus ligy učinily z ČT Sport nejvíce rostoucí televizí za minulý týden. Ve srovnání s předminulým týdnem si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku polepšila o 1,58 procentního bodu na hodnotu 4,34 procenta. Sportovní kanál České televize stoupal nejvíc ze všech českých televizí i v meziročním srovnání s 29. týdněm loňského roku – oproti němu si polepšil o 1,11 procentního bodu. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Naopak největší mezitýdenní pokles zaznamenala ČT 1, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,60 procentního bodu na hodnotu 16,12 procenta. Nejsledovanější zůstal hlavní kanál Novy, který však dosáhl stejného celodenního podílu na dospělém publiku je v předminulém týdnu – 20,59 procenta – což je nejnižší hodnota za celý letošní rok. Meziročně nejvíce klesala Prima family, která si pohoršila o rekordních 5,53 procentního bodu na hodnotu 13,47 procenta.
K TÉMATU: Předminulý týden byl pro Novu nejhorší za letošní rok, Telka poprvé nad podílem 1%
Zajímavých čísel v létě dosahují nejmladší kanály skupiny Nova. Zejména Smíchovu se nebývale daří, minulý týden vykázal dosud nejvyšší celodenní podíl na dospělém publiku od svého zařazení do peoplemetrů: průměrně denně oslovil 1,41 procenta diváků starších 15 let u televizní obrazovky. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou skupina Nova primárně cílí, dosáhnul podílu 2,22 procenta a celkem pravidelně už poráží o něco staršího Fandu.
Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo České televizi. Zejména díky nadprůměrným výkonům ČT Sport a ČT 24 oslovila 31,33 procenta publika, což bylo o 0,87 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o sedm setin procentního bodu více než před rokem. Druhá v pořadí byla skupina Nova s podílem 28,89 procenta, která si mezitýdenně pohoršila o 0,35 procentního bodu, meziročně ale narostla o 2,66 procentního bodu. Na třetí pozici zůstává Prima v celkovým podílem 22,09 procenta – o pět setin procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu, ale meziročně nižším o 3,21 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,12 | - 0,60 | – 1,30 |
ČT 2 | 4,13 | – 0,16 | - 0,16 |
ČT Sport | 4,34 | + 1,58 | + 1,11 |
ČT 24 | 6,74 | + 0,05 | + 0,42 |
Nova | 20,59 | 0 | – 0,28 |
Nova Cinema | 4,18 | – 0,42 | – 1,18 |
Fanda | 1,62 | – 0,08 | – nebyl měřen – |
Smíchov | 1,41 | + 0,19 | – nevysílal – |
Telka | 1,09 | – 0,04 | – nevysílala – |
Prima family | 13,47 | - 0,08 | - 5,53 |
Prima Cool | 3,91 | + 0,03 | – 0,04 |
Prima love | 2,49 | – 0,03 | + 0,14 |
Prima Zoom | 2,22 | + 0,13 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,70 | + 0,18 | – 0,89 |
Atmedia | 4,14 | – 0,22 | + 1,95 |
ostatní TV | 8,85 | – 0,53 | – 0,58 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí skupina Nova a je atraktivní pro inzerenty, minulý týden nejvíce rostla ČT Sport, která v celodenním podílu poskočila o 1,33 procentního bodu na hodnotu 4,20 procenta. Naopak největší pokles vykázala Nova Cinema, která klesla o 1,13 procentního bodu na podíl 5,05 procenta a zůstala tak až za Primou Cool. Nad jednoprocentním podílem na publiku se udržela Telka, které se v této mladší cílové skupině zatím příliš nedařilo.
V porovnání tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe dařilo skupině Nova, která oslovila 34,41 procenta diváků v této věkové kategorii u televizních obrazovek. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,95 procentního bodu. Druhá bla s velkým odstupem Česká televize s podílem 24,53 procenta, která si však polepšila o 1,02 procentního bodu, a pozice trojky opět zůstala Primě s podílem 22,24 procenta. Ta si rovněž oproti předminulému týdnu polepšila, a to o 0,70 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 12,46 | – 0,42 | |
ČT 2 | 4,05 | – 0,08 | |
ČT Sport | 4,20 | + 1,33 | |
ČT 24 | 3,82 | + 0,19 | |
Nova | 24,18 | + 0,03 | |
Nova Cinema | 5,05 | - 1,13 | |
Fanda | 1,89 | – 0,11 | |
Smíchov | 2,22 | + 0,22 | |
Telka | 1,07 | – 0,07 | |
Prima family | 10,26 | + 0,32 | |
Prima Cool | 6,17 | + 0,11 | |
Prima love | 3,20 | + 0,02 | |
Prima Zoom | 2,61 | + 0,25 | |
TV Barrandov | 3,98 | + 0,02 | |
Atmedia | 3,99 | – 0,43 | |
ostatní TV | 10,85 | – 0,36 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch