Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne ČT Sport, Smíchov dosáhl historického rekordu 1,41 %

24. 7. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Hlavní kanál Novy se už druhý týden po sobě drží v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku na nejhorších číslech za letošní rok

Tour de France a začátek domácí fotbalové Gambrinus ligy učinily z ČT Sport nejvíce rostoucí televizí za minulý týden. Ve srovnání s předminulým týdnem si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku polepšila o 1,58 procentního bodu na hodnotu 4,34 procenta. Sportovní kanál České televize stoupal nejvíc ze všech českých televizí i v meziročním srovnání s 29. týdněm loňského roku – oproti němu si polepšil o 1,11 procentního bodu. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO). 

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Naopak největší mezitýdenní pokles zaznamenala ČT 1, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,60 procentního bodu na hodnotu 16,12 procenta. Nejsledovanější zůstal hlavní kanál Novy, který však dosáhl stejného celodenního podílu na dospělém publiku je v předminulém týdnu – 20,59 procenta – což je nejnižší hodnota za celý letošní rok. Meziročně nejvíce klesala Prima family, která si pohoršila o rekordních 5,53 procentního bodu na hodnotu 13,47 procenta. 

K TÉMATU: Předminulý týden byl pro Novu nejhorší za letošní rok, Telka poprvé nad podílem 1%

Zajímavých čísel v létě dosahují nejmladší kanály skupiny Nova. Zejména Smíchovu se nebývale daří, minulý týden vykázal dosud nejvyšší celodenní podíl na dospělém publiku od svého zařazení do peoplemetrů: průměrně denně oslovil 1,41 procenta diváků starších 15 let u televizní obrazovky. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou skupina Nova primárně cílí, dosáhnul podílu 2,22 procenta a celkem pravidelně už poráží o něco staršího Fandu

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo České televizi. Zejména díky nadprůměrným výkonům ČT Sport a ČT 24 oslovila 31,33 procenta publika, což bylo o 0,87 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o sedm setin procentního bodu více než před rokem. Druhá v pořadí byla skupina Nova s podílem 28,89 procenta, která si mezitýdenně pohoršila o 0,35 procentního bodu, meziročně ale narostla o 2,66 procentního bodu. Na třetí pozici zůstává Prima v celkovým podílem 22,09 procenta – o pět setin procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu, ale meziročně nižším o 3,21 procentního bodu. 

Průměrné celodenní podíly televizí za 29. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,12 - 0,60 – 1,30
ČT 2 4,13 – 0,16 - 0,16
ČT Sport 4,34 + 1,58 + 1,11
ČT 24 6,74 + 0,05 + 0,42
Nova 20,59 0 – 0,28
Nova Cinema 4,18 – 0,42 – 1,18
Fanda 1,62 – 0,08 – nebyl měřen –
Smíchov 1,41 + 0,19 – nevysílal –
Telka 1,09 – 0,04 – nevysílala –
Prima family 13,47 - 0,08 - 5,53
Prima Cool 3,91 + 0,03 – 0,04
Prima love 2,49 – 0,03 + 0,14
Prima Zoom 2,22 + 0,13 – nevysílala –
TV Barrandov 4,70 + 0,18 – 0,89
Atmedia 4,14 – 0,22 + 1,95
ostatní TV 8,85 – 0,53 – 0,58

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí skupina Nova a je atraktivní pro inzerenty, minulý týden nejvíce rostla ČT Sport, která v celodenním podílu poskočila o 1,33 procentního bodu na hodnotu 4,20 procenta. Naopak největší pokles vykázala Nova Cinema, která klesla o 1,13 procentního bodu na podíl 5,05 procenta a zůstala tak až za Primou Cool. Nad jednoprocentním podílem na publiku se udržela Telka, které se v této mladší cílové skupině zatím příliš nedařilo. 

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

V porovnání tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe dařilo skupině Nova, která oslovila 34,41 procenta diváků v této věkové kategorii u televizních obrazovek. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,95 procentního bodu. Druhá bla s velkým odstupem Česká televize s podílem 24,53 procenta, která si však polepšila o 1,02 procentního bodu, a pozice trojky opět zůstala Primě s podílem 22,24 procenta. Ta si rovněž oproti předminulému týdnu polepšila, a to o 0,70 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 29. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,46 – 0,42
ČT 2 4,05 – 0,08
ČT Sport 4,20 + 1,33
ČT 24 3,82 + 0,19
Nova 24,18 + 0,03
Nova Cinema 5,05 - 1,13
Fanda 1,89 – 0,11
Smíchov 2,22 + 0,22
Telka 1,07 – 0,07
Prima family 10,26 + 0,32
Prima Cool 6,17 + 0,11
Prima love 3,20 + 0,02
Prima Zoom 2,61 + 0,25
TV Barrandov 3,98 + 0,02
Atmedia 3,99 – 0,43
ostatní TV 10,85 – 0,36

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).