Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne Prima Cool, dosáhla letošní rekord. Nejvíc klesala ČT 1

4. 4. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAF A TABULKY – V meziročním srovnání průměrných celodenních podílů na dospělém publiku za 13. týden nejvíc klesala Prima family, téměř o tři procentní body

Rekordní narozeninový týden, v němž oslavila čtvrté výročí zahájení vysílání, má za sebou Prima Cool. Minulý týden rostla v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku i u diváků od 15 do 54 let nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry a zároveň dosáhla nejvyšších týdenních podílů za letošní rok. U dospělého publika vykázala podíl 4,46 procenta, což bylo o 0,48 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Vyplývá to z pravidelného týdenního monitoringu Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala ČT 1, která si pohoršila o 0,54 procentního bodu na hodnotu 15,65 procenta. Meziročně oproti 13. týdnu 2012 si ale Jednička pro změnu polepšila nejvíc ze všech českých televizí – o 0,51 procentního bodu. Největší meziroční pokles připadl Primě family, která klesla o 2,72 procentního bodu na podíl 15,48 procenta. Klesal ale i hlavní program Novy, a to o 1,74 procentního bodu na hodnotu 24,34 procenta, ČT Sport (o 1,73 procentního bodu na podíl 3,28 procenta) a TV Barrandov (o 0,99 procentního bodu na 4,16 procenta).


Zdroj: ATO – Mediaresearch

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která oslovila 31,70 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,61 procentního bodu. Česká televize se musela spokojit s druhým místem a kumulovaným podílem 27,64 procenta, o 0,45 procentního bodu nižším než minule. Prima Group byla sice třetí, ale jako jediná si oproti předminulému týdnu polepšila, a to o 0,42 procentního bodu na hodnotu 24,54 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 13. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,65 - 0,54 + 0,51
ČT 2 4,18 + 0,27 + 0,37
ČT Sport 3,28 + 0,15 – 1,73
ČT 24 4,53 – 0,33 – 0,07
Nova 24,34 – 0,50 – 1,74
Nova Cinema 4,08 – 0,43 – 0,64
Fanda 1,43 + 0,28 – nevysílal –
Smíchov 0,97 + 0,05 – nevysílal –
Telka 0,88 – 0,01 – nevysílala –
Prima family 15,48 - 0,34 - 2,72
Prima Cool 4,46 + 0,48 – 0,22
Prima love 2,27 + 0,22 – 0,06
Prima Zoom 2,33 + 0,05 – nevysílala –
TV Barrandov 4,16 – 0,05 – 0,99
Atmedia 1,99 + 0,07 + 0,08
ostatní TV 9,97 + 0,61 + 1,60

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí mediální agentury a zadavatelé reklamy, a především skupina Nova, si minulý týden nejvíc polepšila Prima Cool. Rostla o 0,74 procentního bodu na podíl 6,96 procenta. Největší pokles vykázala stejně jako u dospělého publika ČT 1, která si pohoršila o 0,86 procentního bodu na podíl 11,86 procenta. Největší meziroční růst vre srovnání s 13. týdnem 2012 vykázala ČT 2, která poskočila o 0,63 procentního bodu na hodnotu 3,93 procenta, zatímco Prima family klesala nejvíc – o 2,59 procenta na podíl 12,17 procenta (pro porovnání: hlavní kanál Novy ve „své“ skupině meziročně klesl o 1,65 procentního bodu na 26,96 procenta).

Tipy C

Ve srovnání televizních skupin v této cílové skupině minulý týden jasně vedla Nova Group s kumulovaným podílem 36,52 procenta, který byl ale oproti předminulému týdnu horší o 0,87 procentního bodu. Následovala Prima Group s podílem 24,40 procenta, která si naopak polepšila o 0,31 procentního bodu. Česká televize skončila třetí s podílem 22,28 procenta a ve srovnání s minulými výsledky klesla o 0,60 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 13. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 11,86 - 0,86 – 0,31
ČT 2 3,93 + 0,13 + 0,63
ČT Sport 4,00 + 0,35 – 1,92
ČT 24 2,49 – 0,22 – 0,42
Nova 26,96 – 0,47 – 1,65
Nova Cinema 5,36 – 0,62 – 0,27
Fanda 1,69 + 0,15 – nevysílal –
Smíchov 1,59 + 0,11 – nevysílal –
Telka 0,92 – 0,04 – nevysílala –
Prima family 12,17 - 0,39 - 2,59
Prima Cool 6,96 + 0,74 – 0,27
Prima love 2,83 + 0,15 – 0,20
Prima Zoom 2,44 – 0,19 – nevysílala –
TV Barrandov 3,79 + 0,19 – 0,90
Atmedia 2,89 + 0,04 + 0,54
ostatní TV 10,12 + 0,93 + 0,72

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).