Rekordní narozeninový týden, v němž oslavila čtvrté výročí zahájení vysílání, má za sebou Prima Cool. Minulý týden rostla v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku i u diváků od 15 do 54 let nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry a zároveň dosáhla nejvyšších týdenních podílů za letošní rok. U dospělého publika vykázala podíl 4,46 procenta, což bylo o 0,48 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Vyplývá to z pravidelného týdenního monitoringu Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala ČT 1, která si pohoršila o 0,54 procentního bodu na hodnotu 15,65 procenta. Meziročně oproti 13. týdnu 2012 si ale Jednička pro změnu polepšila nejvíc ze všech českých televizí – o 0,51 procentního bodu. Největší meziroční pokles připadl Primě family, která klesla o 2,72 procentního bodu na podíl 15,48 procenta. Klesal ale i hlavní program Novy, a to o 1,74 procentního bodu na hodnotu 24,34 procenta, ČT Sport (o 1,73 procentního bodu na podíl 3,28 procenta) a TV Barrandov (o 0,99 procentního bodu na 4,16 procenta).
Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která oslovila 31,70 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,61 procentního bodu. Česká televize se musela spokojit s druhým místem a kumulovaným podílem 27,64 procenta, o 0,45 procentního bodu nižším než minule. Prima Group byla sice třetí, ale jako jediná si oproti předminulému týdnu polepšila, a to o 0,42 procentního bodu na hodnotu 24,54 procenta.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 15,65 | - 0,54 | + 0,51 |
ČT 2 | 4,18 | + 0,27 | + 0,37 |
ČT Sport | 3,28 | + 0,15 | – 1,73 |
ČT 24 | 4,53 | – 0,33 | – 0,07 |
Nova | 24,34 | – 0,50 | – 1,74 |
Nova Cinema | 4,08 | – 0,43 | – 0,64 |
Fanda | 1,43 | + 0,28 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,97 | + 0,05 | – nevysílal – |
Telka | 0,88 | – 0,01 | – nevysílala – |
Prima family | 15,48 | - 0,34 | - 2,72 |
Prima Cool | 4,46 | + 0,48 | – 0,22 |
Prima love | 2,27 | + 0,22 | – 0,06 |
Prima Zoom | 2,33 | + 0,05 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,16 | – 0,05 | – 0,99 |
Atmedia | 1,99 | + 0,07 | + 0,08 |
ostatní TV | 9,97 | + 0,61 | + 1,60 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí mediální agentury a zadavatelé reklamy, a především skupina Nova, si minulý týden nejvíc polepšila Prima Cool. Rostla o 0,74 procentního bodu na podíl 6,96 procenta. Největší pokles vykázala stejně jako u dospělého publika ČT 1, která si pohoršila o 0,86 procentního bodu na podíl 11,86 procenta. Největší meziroční růst vre srovnání s 13. týdnem 2012 vykázala ČT 2, která poskočila o 0,63 procentního bodu na hodnotu 3,93 procenta, zatímco Prima family klesala nejvíc – o 2,59 procenta na podíl 12,17 procenta (pro porovnání: hlavní kanál Novy ve „své“ skupině meziročně klesl o 1,65 procentního bodu na 26,96 procenta).
Ve srovnání televizních skupin v této cílové skupině minulý týden jasně vedla Nova Group s kumulovaným podílem 36,52 procenta, který byl ale oproti předminulému týdnu horší o 0,87 procentního bodu. Následovala Prima Group s podílem 24,40 procenta, která si naopak polepšila o 0,31 procentního bodu. Česká televize skončila třetí s podílem 22,28 procenta a ve srovnání s minulými výsledky klesla o 0,60 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 11,86 | - 0,86 | – 0,31 |
ČT 2 | 3,93 | + 0,13 | + 0,63 |
ČT Sport | 4,00 | + 0,35 | – 1,92 |
ČT 24 | 2,49 | – 0,22 | – 0,42 |
Nova | 26,96 | – 0,47 | – 1,65 |
Nova Cinema | 5,36 | – 0,62 | – 0,27 |
Fanda | 1,69 | + 0,15 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,59 | + 0,11 | – nevysílal – |
Telka | 0,92 | – 0,04 | – nevysílala – |
Prima family | 12,17 | - 0,39 | - 2,59 |
Prima Cool | 6,96 | + 0,74 | – 0,27 |
Prima love | 2,83 | + 0,15 | – 0,20 |
Prima Zoom | 2,44 | – 0,19 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 3,79 | + 0,19 | – 0,90 |
Atmedia | 2,89 | + 0,04 | + 0,54 |
ostatní TV | 10,12 | + 0,93 | + 0,72 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch