Nejvíce rostoucími českými televizemi z hlediska průměrného celodenního podílu na dospělém publiku byly minulý týden TV Barrandov a Fanda. Barrandov si polepšil o 0,52 procentního bodu na hodnotu 4,78 procenta, čímž se ale v podstatě vrátil z podprůměrné hodnoty v předminulém týdnu na svoje standardní čísla. Podíl Fandy stoupnul o 0,43 procentního bodu na hodnotu 1,36 procenta, vůbec nejvyšší od zařazení tohoto programu do peoplemetrů. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Největší pokles oproti předminulému týdnu naopak vykázala Prima family, a to i přes to, že se udržela nad hranicí 20 procent. Hlavní kanál Primy si pohoršil o 0,67 procentního bodu na hodnotu 20,26 procenta. Konkurenční Nova vykázala nárůst o 0,29 procentního bodu na hodnotu 23,99 procenta, ČT 1 stagnovala na podílu 16,08 procenta, který byl o jednu setinu procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu. Výraznější pokles zasáhnul zpravodajskou ČT 24, která si pohoršila o 0,40 procentního bodu na hodnotu 5,49 procenta (opět ale šlo spíš o návrat do normálu).
K TÉMATU: Skokanem předminulého týdne ČT Sport, Prima family opět posunula letošní rekord
Z pohledu tří největších televizních skupin a jejich kumulovaném podílu na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která za celý den oslovila v průměru 29,78 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize. Jako jediná si také oproti předminulému týdnu polepšila, a to o 0,58 procentního bodu. V pořadí druhá Česká televize si pohoršila o 0,76 procentního bodu na podíl 28,79 procenta a třetí Prima Group klesla o 0,78 procentního bodu na hodnotu 26,24 procenta.
Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
V meziročním srovnání s 45. týdnem minulého roku nejvíce rostla zpravodajská ČT 24, a to o 1,10 procentního bodu (z loňských 4,39 na letošních 5,49 procenta). Pro zpravodajský kanál České televize nejde o ojedinělý výkyv, meziroční růsty o víc než procentní bod vykazuje prakticky každý týden. Naopak největší meziroční pokles patří tradičně hlavnímu kanálu Novy, který si pohoršil o 4,49 procentního bodu, když kles z loňských 28,48 na letošních 23,99 procenta.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,08 | + 0,01 | + 0,93 |
ČT 2 | 4,21 | – 0,05 | + 0,54 |
ČT Sport | 3,01 | – 0,32 | – 0,02 |
ČT 24 | 5,49 | – 0,40 | + 1,10 |
Nova | 23,99 | + 0,29 | - 4,49 |
Nova Cinema | 4,43 | – 0,14 | – 0,52 |
Fanda | 1,36 | + 0,43 | – nevysílal – |
Prima family | 20,26 | - 0,67 | – 0,19 |
Prima Cool | 3,92 | – 0,17 | + 0,44 |
Prima love | 2,06 | + 0,06 | + 0,48 |
TV Barrandov | 4,78 | + 0,52 | – 0,39 |
Atmedia | 1,80 | + 0,06 | – 0,09 |
ostatní TV | 8,61 | + 0,52 | + 0,85 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch