problém u nás vidím, že město nechce řešit problémy, které má a chce řešit problémy, které nemá (inteligentní popelnice). Po dodavatelích chce konkrétní návhry na konkrétní malé části aniž by bylo vidět jak vypadá celek.
Nemluvě o naprosto nesmyslných technických a odborných požadavcích, které mají, takhle se nikam nedostanou.
Ono predevsim mesto vubec nema resit virtualni "problemy", kterej se netykaji alespon drtive vetsiny jeho obyvatel.
Zrovinka jsem absolvoval velice zabavny rozhovor se stavebnim inzenyrem na tema Prazske mosty. Vyjadril se zhruba v tom smyslu, ze kdyby mesto (a casti) neutracelo za ...iny typu vsemozne cyklupruhy/retardery/omezovace/zklidnovace atd, tak by mozna byly i penize na udrzbu mostu.
Predevsim pak konstatoval, ze z tech stovek (tusim jich je skoro tisicovka) mostu jich vetsina jeste stoji vyhradne proto, ze pamatuji jeste France Josefa, a jsou kamenne, pricemz klenba drzi i v pripade, ze v ni jiz zadne pojivo neni.
O stavu se pak pry muze presvedcit i kazdy lajk, staci kdyz si ten most prohledne zespoda, pokud jsou na nem "krapniky" ...
Sorry, ale prostě Smart city a s tím spojené utrácení za kamerky, čidla apod. v ČR považuji za nehorázné utrácení peněz v době, kdy padají lávky, nejsou pořádné silnice a mosty (v Praze HLávkův, Libeňský), chodníky, nádraží atd. Při plánování a povolování výstavby by se mělo také přemýšlet "smart". Na Florenc plácnout a povolit další výstavbu, která zatíží už tak přeplněnou část Prahy další dopravou, je hloupé a nepotřebuji na to vyhodit ani korunu navíc, jen uvažovat. Jenže vedení města se radši bude schovávat za vychytralá slůvka, drahé analýzy a technologie.
Že je parkoviště P+R přeplněné vidíme i bez Smart City.
Ktere, ono v Praze nejake je? Myslim to parkoviste. Tedy misto, kam sjedete z privadece/dalnice, nechate tam svuj vuz, a v dosahu 5 minut chuze je metro. O zadnem takovem miste nevim, bez ohledu na to z jake strany chcete prijet. Ale pravda, muzete (zatim) nechat auto po hodinovem krizovani sidlistem nekde v okrajovych castech.
To kdyz potrebujete nekoho vyzvednout na letisti, je to jeste mnohem zabavnejsi. Na druhou stranu je to fajn trening odhadu. Nejprve je treba sledovat letadlo na flightradaru (pokud tedy ma zapnutou a nastavenou identifikaci), pak musite odhadnou, jestli odbaveni tentokrate nebude trvat dele nez hodinu, prozkoumat trasu a modlit se, ze se jeji stav vzasade nezmeni ... a kdyz vyrazite, nezbyva nez se spolehati na vuli Bozi, ze vas odhad je ucinen s presnosti hodnou Boziho zazraku, protoze mate v cili toleranci +-5minut. Kdyz prijedete drive, nezbude vam, nez pomalu krouzit nekde v okoli letiste, protoze zaparkovat neni kde. Pokud by se nedej boze neco stalo a letadlo mezi tim nabralo zpozdeni, muzete takto vyckavat klidne i par hodin. A nebo, si za to zpozdeni ktere jste svym spatnym odhadem zavinil, udelite nekolik set/tisic Kc pokutu a pockate na letistnim parkovisti. A k tomu si muzete za odmenu dat kavu za 150Kc nebo pul litru vody z vodovodu za 50Kc.
K té padající lávce: jsem jediný, koho zarazilo, že tam měli nějaké IoT nebo co to bylo, co mělo měřit stav té lávky a průběžně reportovat stav? Protože to by mě pak zajímalo, kolik podobných monitorovacích zařízení po ČR máme. Myslím tím taková, která vlastně nic neměří a že to spadlo poznáte podle toho, že už nic nepošlou. Zběžně jsem se koukl na internet a přijde mi, že se hodně řeší jakým způsobem to má komunikovat, jak často, zda šifrovaně, kolik to vydrží měsíců/let než dojde baterka apod. Ale řeší vůbec někdo, zda ta zařízení něco užitečného změří? To na téhle lávce zjevně měřilo, ale asi nic, co by nějak vypovídalo o jejím stavu.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.