Není to trochu jinak? Nejméně u veřejnoprávních stanic? Obchodní politika ve vztahu TV stanice a satelitní provider je hlavně jejich vzájemná dohoda, u ČT i zákon. To, že ČT rozjíždí třeba HD stanice, nebo chce přidat další, je snad přirozené, ale podmínky v bezplatném poskytování obsahu se nemění a proto by se neměly měnit ani podmínky při distribuci. Vždyť fakt, že Skylink dostává ČT k distribuci zdarma, je snad pro providera výhodné, tak by neměl chtít na tom ještě vydělávat. A pokud to neumí a nezvládá, ať přenechá distribuci ČT konkurenci.
Pokud ale nabízí provider nové, atraktivní stanice, je pochopitelné, že si za ně divák musí připlatit a když pro něj budou opravdu přínosem, tak si je připlatí jistě rád.
A kdo se je prosil aby vydávali třeba nějaký nesmyslný Skylink časopis? Já ho /a určitě nejsem sám/ nepotřebuji. Kdo se je prosí o nějakou nesmyslnou info linku? Já ji nepotřebuji /a určitě nejsem sám/ když jde dnes vše dělat včetně prodejců přes web. Kdo se je prosí o neustále rozšiřování /kromě pár křiklounů z para..ly kteří mají stále málo/ placených programů? Není lepší šířit jen ty o které je opravdu zájem? Tím chci říct že kdyby pořádně hospodařili a neutráceli peníze za kraviny tak žádný SP nebudou ještě dlouho potřebovat.
Vubec nechapu, o cem se tu dohadujete. Jednani Skylinku bude zrejme zjevne subsumovatelne pod prislusna ustanoveni trestniho zakoniku, konkretne pod ust. § 209 Podvod.
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán...
Lex specialis (zákon č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob) pak stanovi ukladani jednotlivych druhu trestu, jako zruseni PO, propadnuti majetku, penezity trest, atd.
Konstrukce trestnosti jednani je prosta: zakaznici/poskozeni pod dojmem nabizene permanentni (casove neomezene) sluzby Gratis (zdarma) na zacatku smluvniho vztahu zainvestovali do drahe karty, a tato investice je zmarena podvodnym jednim druhe strany.
V momente, kdy vam sluzbu vypnou, odeslete na nejblizsi statni zastupitelstvi trestni oznameni na pravnickou osobu. Zaroven jednostranym pravnim ukonem odstupte od smlouvy a pozadujte vraceni penez za kartu. Vse nejlepe hromadne. Dukazni bremeno v pripadnem civilnim sporu musite ustat uz jen z toho duvodu, ze je firma za klamani pokutovana organem statni spravy.
Úplná jednorázovka to není, karty se časem mění, případně si dokážou vymyslet poplatek za spřístupnění nového kanálu. Nejnákladnější je zřízení karty, centrum stejně musí existovat a obhospodařovat platící klienty, takže pro ty volné už to moc nákladů navíc pak není.
Ale důležité je, že doteď to jako perpetum (letadlo) provozovali, najednou jim to nevychází, tak zavedou poplatek, ale stále trvají na názvu Grátis :-) Kdyby aspoň přestali s touhle falešnou reklamou, tolik lidí by neprovokovali.
Nechapu proc nezrusi a stahnou tu reklamu na free gratis za zakladni balik cz.sk programu a tim by prosli a nemuseli by platit onech 5 mega tak proc vysilaji ze je zakladni balik free kdyz stejnak zakazniky odstrihnou ve finale od programu pokud neplati.co vlasne chti kdyz se chovaj tvrdohlave jak beran?!! A je to nutny?!! Jiste NENI?!!no co zakazznici si pokutu zaplati ze
Já mám aktivaci karty k 28.2.2012 takže mám klid do 28.2 2014 , každý kdo má starší satelitní kartu než 1 rok musí vyměnit datum vzniku poplatku 2 roční lhuta se počíta 2 roky od aktivace karty ( do 30.8 2012 ) každý komu přijde složenka by ji měl vyhodit a pořídit si kartu výměna skylink ušetří 200 kč oproti SP A bude mít 2 měsíce promo Jinak SP je zlodějna
Aha, tak takhle to tedy je. Panáčkovi vadí, že on platí, zatímco ostatní ne :-). Spíš by Vám mělo vadit, že přestože jste si koupil předraženou karty (předraženou proto, že opravňuje jejího držitele k neomezenému sledování základního balíčku), musíte za to, abyste mohl sledovat SVOJE programy ještě pravidelně platit, a tudíž onen předplacený bonus nevyužjete. Z hlediska "prosté lidské spravedlnosti a logiky" byste měl od SkyLinku dostat zpátky rozdíl ceny mezi kartou bez "přednabití" a karty "nabité", tedy cca nějakých 1.500 Kč, protože onen bonus v ceně karty prostě nevyužijete, ale na tohle právní nárok opravdu není.
Narozdíl od nároku na bezplatné dekódování základního balíčku všem, kteří si "přednabitou" (a tedy o to dražší, oproti kartě "obyčejné") kartu pořídili, který SkyLink a CSlink veřejně deklarovali.
Nechal jste se unést a ignorujete fakta. ČTÚ již zaslal stěžovateli vyrozumění, že servisní poplatek je v pořádku, takže není o čem spekulovat (viz text článku). Teď už jde jen o to, jestli dostane Skylink pokutu za jméno služby GRATIS po 15.6.2012. Vzhledem k tomu, že problém trvá tak krátkou dobu, předpokládám, že pokuta bude spíše menší. ČTÚ ji ale nejspíš udělí, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Je zajímavé, že já jsem žádné situace tohoto typu řešit nikdy nemusel. Věci řeším racionální rozvahou před koupí, přečtu si obchodní podmínky, vlastnosti produktu, reference a zvážím co je možné reálně čekat do budoucna. Až na drobnosti jsem nikdy nic nemusel reklamovat a poskytnutá plnění odpovídala očekáváním. Což pro mě platí i u Skylinku (přitom ne každý měsíc si platím placenou nabídku, občas vynechám ale i tak poplatek schvaluji jako určitou jistotu stability služby do budoucna).
Ty seš dobrej srandista jestli si myslíš, že se najde nějakej podnikatel, kterej bude poskytovat službu bez toho, aby mu klienti platili :D
A za podraz považuju spíš to, že stát za naše peníze (peníze daňových poplatníků) vybudoval dálnice, já si koupil auto s tím, že jejich užívání je bezplatný a pak mně najednou řekli, že musím každej rok platit dálniční známku, jinak nemám na dálnici co pohledávat (pod hrozbou několikatisícový sankce) a můžu si vytloukat tlumiče na okrskách nebo sedět doma. To je rozhodně větší lumpárna, než platba soukromý firmě M77.
Nevidím to tak. Reklama "Raz zaplatíš a viac už nič", myslím bude soudu taky stačit. Nepravdivé výroky obecně není moc prozřetelné dávat do reklamy. Všimněte si, že každý inzerent si přes vtíravé neodolatelně znějící nabídky dává zatraceně dobrý pozor, aby je nějakým způsobem omezil (nejčastěji časově, "platí jen do..."). Ne tak CS link. Ten to sdělil v reklamě natvrdo (bez jakéhokoli omezení) a teď musí počítat s tvrdými soudními přemi, které velmi pravděpodobně prohraje.
Pro mě za mě. Obávám se ale, že těch fanatiků, kteří se budou individuálně soudit kvůli 29,-Kč měsíčně mnoho nebude. Není to totiž efektivní - nevede to ke kýženému cíli (servisní poplatek prostě bude, jde jen o to jak se to právně udělá). Do soudu proto půjdou jen lidi, kteří takové věci baví. Jistě můžete udělat kolektivní žalobu - aspoň se nakapsují právníci a další "organizátoři žaloby". A ujišťuji vás, že ti nebudou chtít 29,-Kč měsíčně.
Nejde o 29 Kč, ale o náhradu škody, tj. pořizovací cenu karty (možná i s úroky, přinejmenším od doby jednostranného znefunkčnění předplacené služby). A právníci ať se klidně nakapsují. Náklady soudního řízení přece hradí žalovaná strana. Pokud jde o princip, jsem fanatikem rád. Ostatně, není vyloučené, že právníci M77 po prvních úspěšných doporučí vedení tuhle nebezpečně retroaktivní změnu pravidel přehodnotit.
Časopis neřeš, protože ten je určenej pro předplatitele Pay nabídky (od Multi výše), takže je předpoklad, že se zaplatí právě z peněz těchto abonentů. A zrovna tak přidávání programů do placený nabídky. Naproti tomu ze "záklaďáků" nic není a jenom stojí určitý náklady, který až do teď dotovali právě abonenti Pay, což se zrovna mně moc nelíbí, aby na mně někdo parazitoval (protože sem abonent Pay).
Telefonní linku osobně taky nepotřebuju, ale kdo nemá web, tak se má na providera obrátit jak? Přes prodejce je to nesmysl, protože to je pouze mezičlánek, jenž navíc může vyřešit jenom něco (třeba reautorizaci karty), ale pro spoustu věcí musíš kontaktovat přímo poskytovatele.
Jak neřeš když chodí občas i mě který si předplácel balík jen v zimě nebo i dosti mým známým kteří si nepředpláceli z placených kanálů nikdy nic. A to jsou jen lidi které znám,nechci to vidět jinde. To je to super hospodaření?
Kdo nemá web tak se v případě problémů přece může obrátit přímo na odborného prodejce a je úplně jedno jestli je to mezičlánek nebo ne poněvadž jak mi určitě potvrdíš tak sat. technika se má kupovat u odborných sat. firem a ne v žádných elektrách nebo supermarketech. Nemluvě o tom že většina lidí řeší opravdu jenom tu reautorizaci či registraci,nic víc. Jinak taky nevím proč bych neřešil přidávání programů? Nebo mě chceš tvrdit že o naprosto všechny které jsou v nabídce je naprosto stejný zájem takže se je vyplatí šířit všechny? To sotva,vždycky tvrdím že méně je někdy více.
Jak říkám,nejdřív by si měli udělat pořádek v hospodaření a pak teprve vymýšlet kraviny s SP ale ono je to holt u nás už takovým zvykem /dnešní Strakovkou počínaje/ a je to pohodlnější začít obráceně.
Já si platím CS Film a CS TV a časopis mně nechodí žádnej, takže ono se to tak nějak srovná (když tobě přišel i v době, kdy neměls předplacenýho nic).
Nejde jenom o problémy, ale třeba o změnu spojovacího čísla SIPO, změnu adresy apod., kde ten prodejce prostě nepomůže. Nehledě na to, že nevidím důvod mu dávat nějaký osobní údaje, protože to není podle smlouvy můj partner.
Programy se nepochybně vyplatí šířit všechny, jinak by už žádnej Skylink nebyl. Servisní poplatek je až od září, takže celou dobu až do teď to prostě s Pay stanicema fungovalo dobře. Co ale nefunguje a nikdy fungovat nemohlo a nebude je to, že jednou někdo zaplatí za kartu a bude se mu trvale poskytovat služba. To prostě není možný a systém letadla (a jeho následky a konce) jsou dostatečně známé už od počátku 90 let. I bez Strakovky a toho, jestli tam zrovna sedí pravičák (a krade) nebo levičák (a krade jakbysmet).
Naprostý souhlas. 5 milionů (nebo třeba jen 5 tisíc) od ČTÚ bude jen symbolický začátek. Jakmile padne rozhodnutí ČTU o klamavých praktikách, otevře se možnost individuálních žalob (pro podvod) i řízení o náhradě škody z něj vyplývajících. Že bude žádost o náhradu škody v takovém případě téměř jistě soudně potvrzena, je prakticky jisté.
Je to podobné jako když ČOI přijde nějakému podnikateli na nějakou všivárnu a dá mu za to pokutu. Automaticky z toho pro něj neplyne povinnost odškodnit všechny tou všivárnou poškozené, ale to rozhodnutí ČOI můžou pak všichni jí poškození použít u soudu pro náhradu škody. A na 99% uspějí.
Dejme tomu. Ale žalobu bude moci podat jen ten, co kartu koupil po 15.6.2012 (viz vyrozumění ČTÚ zaslané danému stěžovateli - viz text článku). Protože dle ČTÚ klamavé reklamní praktiky začaly až po tomto datu. A týkaly se pouze názvu služby, nikoliv servisního poplatku. Kolik asi tak lidí koupilo kartu za poslední měsíc a kolik ji bude chtít vrátit včetně kupní ceny? Dva, třI? Nikdo?
Cituji z článku: "ČTÚ mu odpověděl, že zavedením servisního poplatku, pokud o něm provozovatel služby informuje dostatečně dlouho dopředu, zákon neporušuje. Problém ale vidí v POKRAČUJÍCÍ reklamě Skylinku a CS Linku na programový balíček Gratis, kterou operátor nezměnil ani po oznámení o zavedení servisního poplatku."
Panu Kolinovi dekuji za fundovanou podporu a radim, aby Pitomce ignoroval, zivi se flame-warem a ignorace mu ublizi nejvic.
A panu Svejdovi a jeho tvrzeni, ze "servisní poplatek prostě bude, jde jen o to jak se to právně udělá" oponuji. Servisni poplatek budou platit ti, kteri si nechaji srat na hlavu a nedbaji stare pravni zasady vigilantibus iura scripta sunt - jen bdelym nalezeji prava :)
Ano, jen bdělým náležejí práva. Proto jsem bdělý a nechci, aby na mých penězích na placené programy parazitovali chytráčci, kteří si myslí, že je na tomto světě něco zadarmo.a snažili se využít právní kličky pro své nespravedlivé požadavky. Programy zdarma - to je jen další forma sociálních dávek, tentokrát z peněz soukromé firmy, respektive jejich platících zákazníků.
Odaduju, že finálně M77 poplatek pro dosavadní držitele karet bude moci zachovat jen tehdy, pokud bude ochoten vracet pořizovací cenu karty všem, kteří požádají o její vrácení a doloží její legální nákup (doklad o koupi karty). Jinak se nedoplatí na soudních poplatcích a náhradách za právní zastoupení. Retroaktivita (a zvlášť postihne-li takovou masu spotřebitelů) je vždycky nebezpečná. Soudruzi z M77 si možná jen nevšimli, že nepodnikají v Kazachstánu, ale pořád ještě v EU :-).
Účtovat poplatek držitelům nově (po změně pravidel) zakoupených karet by naopak mělo být úplně bez problémů. Samozřejmě po přejmenování balíčku GRATIS nějakým odpovídajícím způsobem, třeba ZÁKLAD. Je to sice detail, ale i samotný název, pokud je zavádějící, by mohl být považován za nekalou obchodní praktiku, takže proč zbytečně dráždit...
Budete se divit, ale přednesení pádných argumentů mi dosud vždycky stačilo k tomu, aby podvodníci vše dobrovolně vyřešili ve shodě se zákonem i s dobrými mravy (za normální řešení považuji v takovém případě odstoupení od smlouvy). Ony ty argumenty jsou totiž poměrně srozumitelné. Aspoň právníkům, se kterými se následně poradili :-).
Každý den mi volají desítky abonentů Skylink/CS linku, že jim přišla složenka na 348,-Kč - což je servisní poplatek na rok. Nikdo z volajicích neměl tušuení o co jde, žádné vysvětlení, prostě zákazníku zaplať. Každému říkám, ať složenku zahodí a pořízením karty Výměna bude na dva roky osvobozen. Uvidíme, jak to dopadne....bojím se, že 5 mil.je málo, že vyberou na poplatcích mnohem více a že to jednoduše M77 řešite nebude....
Jenomže to co popisuješ, tady bylo a neosvědčilo se to. Prostě z prodeje karet a nějakýho doplatku za programy, se to utáhnout nedá.
A pokud jde o to, co mají jak nazývat, tak v první řadě je chyba v lidech, že věří reklamním pohádkám. Já nějaký bezplatnosti nevěřil nikdy a zpoplatnění jsem předvídal (a napsal, že přijde) hned v tom okamžiku, kdy Skylink změnil majitele.
Ze je to zadarmo se dozvidal zakaznik z hlavni stranky skylink.cz uz v roce 2009.
Hlavni vrchni baner hlasal:
http://i49.tinypic.com/vyphuc.jpg
A pod tim se zakaznik mohl docist, cituji:
"Všechny základní české a slovenské televizní programy zdarma!"
"Za ČT1, ČT2, ČT24, ČT4 SPORT, NOVA, NOVA CINEMA, Prima TV, STV1, STV2,... neplatíte žádné měsíční poplatky."