Beru to jako podraz na zákazníky, ale i na autorizované partnery, mezi něž se počítám.
Je tu stále reklama "bezplatný příjem", která je na Skylink všude vidět už od roku 2009, jsou tu názvy balíčků Gratis a podobně, tedy nic, co by naznačovalo jakékoliv placení za příjem, ať už se to jmenuje jakkoliv.
Je jasné, že k tomuto kroku se nemohlo přistoupit dříve, ale až teď, kdy miliony lidí na satelit přešly. A tak je teď z Lucemburska pořádně odřeme. A to myslím z principu, 29 Kč není nijak vysoká částka a nikomu to finance nezbortí, ale z principu je to sviňárna.
Jinak je nadmíru jasné, že samotný Glisník s tímhle asi nemá moc společného a že je to čistě dílo mistrů z Lucemburska.
Je to podraz a to docela solidní ... je Skylinku myslím jasné co mnoho lidí asi nyní podnikne. Mělo to vůbec cenu? Chtělo se trochu víc ... ve výsledku budete mít prd protože většina samozřejmě uteče. To je tipicky české uvažování. Radši se měl mírně podražit prodej samotných karet a šlus. A když se někde uvádí že je něco GRÁTIS, tak to opravdu má být "grátis" a né nějak kličovat a vymýšlet si poplatky za něco jakoby jiného. Přístě budete třeba požadovat příspěvek na elektřinu, ne? Nějakej údajnej servis nikoho nezajímá ... Nyní z toho chcete paušál, čili to už nemůže být ani náhodou zadarmo. Je to tedy lež a jasně "klamavá reklama". Docela lituju prodavače, dealery a ty co lidem ten Skylink zařizovali a zajišt'ovali na místě instalaci. Já už dávno cítil že se k něčemu špatnému schyluje ... předkroky k tomu jasně vedly. Jinak STBox, parabola a kabel není majetek nějakého Skylinku ale majetek koncových lidí. Pokud by to byl pouhý pronájem, bylo by to něco jiného a to by se platilo jistě paušálně a pravidelně každý měsíc, tak jako mají např. kabelovky.
Nechápu proč sem lidi motáte zase ty koncese - ty musí platit snad všichni ne ... je úplně jedno co máte doma za platformu, ba dokonce i za televizor bez příjmu jakékoliv platformy. (což je dle mne úplná hovadina) Provoz DVB-T je zadarmo pokud máte svoje antény.
Dobrý den, jsem zákazníkem Skylink od roku 2009 a právě mi od Vaší společnosti dorazily Změny v poskytování služeb satelitních platforem Skylink, ve kterých toho mnoho píšete a mimo jiné i to, že věříte, že mi uvedené změny nepřinesou žádné komplikace a ocením zvyšující se kvalitu Vámi poskytovaných služeb. Především bych chtěl říci, že mi Vaše změny způsobily mnoho problémů, ať již proto, že jsem Vaši společnost lidem hojně doporučoval pro příjem základní bezplatné nabídky, kteří si toto zakoupili včetně přijímačů, což jim bude po nemalé investici k ničemu, protože jim s přechodem na nový Irdeto systém vše přestane fungovat a zůstane jen možnost přejít k terestriálnímu vysílání, nebo zakoupení nového přístroje a karty. Z drahého vybavení satelitem , přijímačem, katrou jim tedy zůstane jen satelit na zdi.
Komplikace mi přinese i to, že já sám vlastním Skylink kartu a před nedávnem jsem si pořídil úplně novou kartu Skylink Irdeto s tím abych nemusel původní kartu stále vytahovat a převážet jinam, bohužel jsem se nedlouho po té dozvěděl, že každá karta bude zpoplatněna měsíčním poplatkem 29,-Kč, pokud bych měl tuto informaci dříve, druhou kartu od vaší společnosti Skylink bych si již nekoupil, ale kartu bych si koupil u společnosti T-mobile, která poplatek pro mne za druhou kartu zcela zbytečný nezavádí, druhou kartu nemám ještě aktivovanou a čekal jsem, že ji aktivuji kolem vánoc, abych si užil plné promo nabídky v ceně zakoupené karty.
Dále mne velmi irituje, že mi vaše společnost hrozí zrušením mnou již jednou koupené zaplacené karty pokud třeba jen jednou nezaplatím poplatek 29,-Kč, což považuji za obrovskou nehoráznost. uvažte jen, že budu chtít třeba na 5let odcestovat pracovně do zahraničí, proč bych měl platit poplatek , pokud nebudu Skylink využívat a proč bych tím měl přijít o již aktivovanou kartu a pak si měl po pěti letech po návratu kupovat novou? Ve světle těchto nových skutečností se mi jeví investice do Skylink jako neperspektivní, jsem dobrý hospodář a ikdyž je polpatek 29,- Kč za kartu pro mnohé zanedbatelný, za dvě karty je to již 58,-kč měsíčně, což dělá 696,-Kč ročně a za oněch pět let je to 3480,-Kč, což si myslím je trochu moc za to, chtít karty udržet aktivované než se člověk vrátí ze zahraničí. Jako dobrý hospodář bych tedy zvolil T-mobile TV Satkartu, která mi může ležet klidně v šuplíku a čekat na můj návrat a bude stále aktivní- stačilo by přeci, aby se karta při neplacení deaktivovala a pak následně při návratu aktivovala zaplacením poplatku 29,-Kč, na toto bych ještě byl schopen a ochoten přistoupit. Změnu podmínek vnímám jako podraz společnosti Skylink na zákazníky a investici do jejich služeb zpětně za sebe považuji za vyhozené peníze.
Váš nas.aný zákazník uvažující o změně.
Logika jako prase pane, něco jako, když máš plat několik tisíc, máš i na to zaplatit bance za poplatky za vedení účtu 100,-Kč měsíčně. Píši tady svůj názor na Skylink a Vás se na váš názor k mému příspěvku nikdo neptal, pokud tedy nejste zástupcem Skyliku- “logika“ by tomu odpovídala. Copak neumíte číst, nebo nechápete co píši? Přečtěte si to tedy ještě jednou, nebo ať Vám to někdo vysvětlí. Píši, že kartu Skylink využívám jen občas a s tím jsem si ji taky kupoval!!!
Dobrý den,
mrzí nás, že zavedení SP berete jako podraz. Vždy jsme prohlašovali, že bez poplatků je příjem programů, a to stále platí. Nabídka GRATIS zůstává bezplatná. Poplatek, který zavádíme, je za služby spojené s příjmem satelitní televize.
Nechceme nikoho odírat - s poplatkem přicházíme proto, že mnoho problémů, které se zákazníky na vlastní náklady řešíme, způsobují okolnosti mimo kontrolu Skylinku (ukončování podpory karet CryptoWorks, přelaďování určitých programů, upozorňování na nekvalitní přijímače, …). Chceme-li nadále poskytovat nejkvalitnější služby, jsme nuceni tento poplatek zavést.
Mimochodem: srovnáte-li podmínky, za kterých můžete přijímat satelitní televizi Skylink či CS Link, s jinými platformami, zjistíte, že i po zavedení Servisního poplatku poskytujeme stále nejvýhodnější služby.
Můžete to nazývat jak chcete, důsledek je jasný: Od 1.září 2012 bude stát příjem "bezplatné" nabídky 29 Kč měsíčně. Trošku oxymorón.
Úplně jsem tu zprávu nepochopil, tak mi dovolte dotaz. Kartu mám tuším od roku 2007, v článku se píše, že tento servisní poplatek je v kartě v ceně na 24 měsíců. Znamená to, že pokud nepřejdu na kartu výměna, musím k 1.září zaplatit poplatek zpětně již od r. 2009? Využívám "bezplatné" programy, na výměnu jsem chtěl přejít v zimě, kdy se venku nedá nic dělat, je brzo tma a tedy lépe bych využil dvouměsíční příjem placených programů zdarma.
Dále, chápu dobře, že po 24 měsících po přechodu na kartu Výměna budu tento poplatek rovněž platit?
Zmiňovat se o nabídce GRATIS považuji za naprosto nehoráznou DRZOST a do nebe volající BLBOST nebo-li co chodí volně, to samozřejmě chodí volně i před Sky Linkem a bude i po Sky Linku a to na jakémkoli přijímači a anténě natočené na jakoukoli družici, co je prostě volné je volné, takže bych se o takové zvláště třeba německé veřejnoprávní HD stanice vůbec neotíral !!! To už to Sky Link dopracoval, když se stejně jako kdysi UPC vytahuje cizím peřím. Opravdu si ve Sky Linku myslí, že jejich uživatelé neumí počítat do pěti nebo jak ?
Dobrý den,
opravdu nejde o podraz - informace o zavedení SP byla uvolněna teprve dnes, zatímco např. letáky u Vašeho prodejce byly vytištěny před půl rokem :)
Ale vážně - máte pravdu, že jsme vždy prohlašovali, že příjem programů je bez poplatků. To stále platí, vždyť poplatek, který zavádíme, je za služby s příjmem spojené. Nehledě na to, že se nezavádí hned, ale s až dvouletým odkladem: pokud např. vyměníte starou kartu za kartu VÝMĚNA do 31. 7. 2012, nebudete muset platit SP po dobu 24 měsíců a navíc získáte promo vysílání všech placených programů Skylinku na 2 měsíce. To už je docela fér nemyslíte?
Pardon, ale tohle snad nemyslíte vážně. Povinný poplatek za služby s příjmem spojené = poplatek za příjem! Příjem tedy nebude bezplatný. Zákazníkovi je úplně jedno, jestli je to poplatek za provoz call centra, poplatek za licenci na kódovací systém, poplatek za SAT kapacitu atd. atd., zákazník buď platí nebo neplatí. A v tomto případě dnes neplatí a v září platit bude.
Poplatky, které nejsou se službou přímo spojené jsou třeba poplatky za instalaci SAT kompletu, za přeladění programů partnerem Skylinku, nebo za platbu společné STA s možností SAT příjmu...
Ono to až tak jedno není, a stejně tak i to placení: SP se bude uplatňovat postupně - neboli u karet registrovaných před 1. 9. 2012 je SP nutno platit až po uplynutí lhůty 24 měsíců od data registrace karty a u karet registrovaných 1. 9. 2012 a později po uplynutí lhůty 12 měsíců od data registrace.
Skylink_SP Dnes 14:36 Nový
Re: Podraz
celé vlákno
Dobrý den,
opravdu nejde o podraz - informace o zavedení SP byla uvolněna teprve dnes, zatímco např. letáky u Vašeho prodejce byly vytištěny před půl rokem :)
Ale vážně - máte pravdu, že jsme vždy prohlašovali, že příjem programů je bez poplatků. To stále platí, vždyť poplatek, který zavádíme, je za služby s příjmem spojené. Nehledě na to, že se nezavádí hned, ale s až dvouletým odkladem: pokud např. vyměníte starou kartu za kartu VÝMĚNA do 31. 7. 2012, nebudete muset platit SP po dobu 24 měsíců a navíc získáte promo vysílání všech placených programů Skylinku na 2 měsíce. To už je docela fér nemyslíte?
A co já, kartu jsem povyměnil loni, neměl žádnou výhodu a ještě se mi o rok zkrátí bezplatné období. Tomu říkám fér... ehm zapomněl jsem, tu výměnu mi nikdo nenutil :-/
V tomto vidím právě problém že je nutné případný poplatek platit za každou kartu. Nyní mám v domácnosti 3 karty a na jedné z nich i placenou nabídku. Nyní budu zvažovat, že zbylé dvě karty nahradí DVB-T nebo share s první kartou... protože si platit placenou nabídku (multi) a k tomu dalších 58,- Kč (bez přidané hodnoty) se mi už rozhodně nebude chtít. To už bych si raději za ten příplatek+pár korun navíc něco doplnil do placené nabídky na první kartě (např. z multi na kombi).
Ano, souhlasím. Jde jednoznačně o klamání spotřebitele (tj. lákání na službu, která má finálně jiné vlastnosti než bylo dlouhodobě mediálně prezentováno) a tedy poměrně "ložená" možnost na úspěch případné kolektivní žaloby. Pokud se tu najde někdo, kdo ji bude chtít zorganizovat, rád osobně přispěju na kvalitního právníka částkou 100 Kč.
Zdarma ne, ale za jednorázový poplatek ve výši pořizovací ceny karty ano. Ani všeobecné podmínky podle aktuálně platné české legislativy nesmějí porušovat tzv. veřejný příslib, jinak jde o klamavou obchodní praktiku, která právně postižitelná rozhodně je.
Když to řeknu jinak, pokud v USA může spotřebitel vyhrát soudní spor, že na pytlíku bonbónů nebylo viditelně vyznačeno, že dlouhodobým pojídáním bonbónů si zkazí zuby, je evropský přístup k právu pro poskytovatele zboží a služeb všeho druhu ještě docela milosrdný ;-).
Právě proto to málokdo žaluje. Při stavu naší justice... Většinou se do těchto sporů pouštějí lidé, kterým jde "o princip" a jsou buď to sami právníci, případně mají rodinného právnika nebo někdo z rodiny či příbuzných je právník se zaměřením na tyto záležitosti. Osobně znám člověka, který se soudil ohledně věci za 500Kč, právě kvůli principu. Vyhrál to nakonec. Devět dalších lidí z deseti by nad tou záležitostí mávlo rukou a pětibabu by odepsalo, ale mu šlo jen o to dokázat, že on má pravdu a nikoliv protistrana. Právního zástupce mu dělal jeho synovec.
No, to by jsem neřekl. Soudů k vůli klamavé reklamě zde proběhlo úspěšně poměrně dost a oni zase lidi jsou dost všímaví v tomhle státě...
Ovšem samozřejmě firma má právo měnit svoji strategii. Tedy jednou to může být zadara a pak zase za peníze. To asi jde.
Ale budou si muset předělat reklamní spoty a tištěné reklamní letáčky atd.
Protože po zveřejnění této informacer jsou již teď zavádějící tedy nepravdivé. Takže by opravdu mohli spadnout do kategorie klamavé reklamy. Takže se bude vesele předělávat. Asi tak.
José má pravdu. Pokut za klamavé praktiky už bylo spousta. A to šlo kolikrát třeba o trapný fyzický nedostatek zboží v hypermarketu, které mělo být za akční cenu, kde je úmysl prokazatelný dost špatně (mohlo jít opravdu o čistě logistický nedostatek) a normální člověk by jim to i odpustil. Tady je úmysl "nalákat na časově neomezený příjem a následně zkasírovat" nade vší pochybnost. Nejen striktně právní, ale i prostě lidskou.
Předělávat reklamy dneska podle mě nestačí. Správně by ti, kteří už kartu mají, měli mít časově neomezené dekódování vybraných stanic v její ceně nadále až do jejího fyzického zničení, přesně tak jak marketingový materiál hlásal v době jejího pořízení. Jedině u karet nově pořízených (od doby, kdy to přestalo být slibováno v marketingových materiálech) by to mohlo být už jinak. Bohužel, "časově neomezený příjem programů ČT1,ČT2,Nova,Prima,..." je sdělení poměrně jasné a jen stěží se SkyLinku podaří zpochybnit jejich výklad.
Omyl. Podnět k ČOI lze zaslat i e-mailem. Stačí naskenovat leták slibující časově neomezený příjem ČT1, z doby kdy jste si kartu kupoval a písemné sdělení SkyLinku, že to má být jinak.
Soudit se (snažit se vymáhat vzniklou škodu) ani podle mě fakt rozumné není. Jde o porušení obecně platné legislativy, ne obchodních podmínek, takže to mají řešit příslušné kontrolní orgány, v tomto případě ČOI. Jistě, pokud by už ČOI v této věci pravomocně rozhodla, nejspíš by následovala i řada soudních žalob o náhradu škody, které by pak měly velkou šanci na úspěch (právoplatného rozhodnutí ČOI o porušení zákona by pak bylo hlavním důkazem žaloby).
To by mě zajímalo jakým způsobem by byla vyčíslena vzniklá škoda u produktu zadarmo. Od investice 2000Kč by se musely odečíst náklady na výrobu karty, tržní cena přijatého plnění (srovnatelné nabídky konkurence) vynásobená počtem měsíců bezplatného příjmu, související náklady providera na poskytování programů zdarma atd. Výsledkem by bylo, že poskytování služby nepřineslo poskytovateli žádný majetkový prospěch, ale naopak ztrátu a že zákazník dostal víc než kolik zaplatil (měřeno tržními cenami). Nakonec by Skylink dostal pokutu za dampingové ceny. :-)
Pokud by byl produkt "zadarmo", tak jak sliboval leták v době zakoupení karty, pak by pochopitelně žádná škoda nevznikla a nebylo by se proč soudit :-).
Pokud je ale slibováno časově neomezené užívání služby zdarma (v jednorázové ceně karty, ať už byla jakákoli) a následně retroaktivně doúčtován jakýkoli poplatek, rovná se výše způsobené škody přesně výši tohoto poplatku. Pochopitelně bude v takovém případě pro SkyLink asi větší újmou úhrada soudních výloh a nákladů na zastupování, které jsou s tím obvykle spojené.
Náklady providera do toho netahejte. Pokud jakýkoli komerční subjekt slíbí bezplatné časově neomezené užívání některých svých služeb a následně zjistí, že zvolený obchodní model neustojí (nebo chce prostě jen vydělat víc, to je v záasadě jedno), měl by celkem logicky zkrachovat (zvolený obchodní model je jeho podnikatelským rizikem, poplatky měnit může, ale slovo "zdarma" v češtině znamená "bez jakékoli úhrady", prostě smůla), případně poplatek u již registrovaných karet navýšit tak, aby finančně ustál i reálně hrozící pokutu. Není vyloučené, že to už SkyLink takto vykalkulované má, že s pokutou počítá a i tak se mu to vyplatí udělat. Nepředpokládám, že jeho právníci jsou úplně blbí. Na druhou stranu, pokud ČOI kromě pokuty nařídí SkyLinku i nápravu vzniklého stavu (tj. zrušení pravidelných plateb za základní nabídku pro dříve registrované karty), což může, nebude mu to nic platné. Nechtěl bych být v jejich kůži. Možná si při zakoupení SkyLinku soudruzi z Lucemburska trochu spletli teritorium a nevšimli si, že nepostižitelnost používání klamavých obchodních praktik začíná až o pár tisíc kilometrů východněji :-). Jo, za chyby se holt platí...
Z hlediska zvyklostí trhu je možno 2 roky považovat jako časově neomezeně. Právo nezná termín "nekonečně dlouho".
O retroaktivitě nemůže být ani řeč. O tu by se jednalo, kdyby Skylink chtěl servisní poplatek doplatit zpětně i do minulosti.
Skylink mohl službu GRATIS prostě zrušit bez náhrady. Vytvořit službu BONUS, která by obsahoval něco málo navíc za 29,-Kč měsíčně a bývalým předplatitelům GRATIS dát jako dárek ICE kartu zdarma (což stejně budou dělat). Výsledek by byl stejný.
Ze by? :-) Ale ktery paragraf trestniho zakoniku?
§ 213
Provozování nepoctivých her a sázek
(1) Kdo provozuje peněžní nebo jinou podobnou hru nebo sázku, jejíž pravidla nezaručují rovné možnosti výhry všem účastníkům, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti
§ 209
Podvod
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
Myslel jsem to s nadsazkou. Ale i kdyby ne, tak lze odsoudit fyzickou osobu statutarniho organu pravnicke osoby a nove take samotnou pravnickou osobu.
http://www.trestni-rizeni.com/dokumenty/trestni-odpovednost-pravnickych-osob
http://business.center.cz/business/pojmy/p2412-klamava-obchodni-praktika.aspx
A z tam odkazované přílohy pasuje jako řiť na hrnec přinejmenším odstavec S (a možná i některé další).
Ukončit ano, změnit podmínky proti smyslu toho, co veřejně přislíbil, ne. Jde to samozřejmě udělat fiktivně, ale jednak to lze odhalit (doložit, že jde fakticky o jednu a tutéž službu), druhak i to zvyšuje náklady (přinejmenším by se musely vydat jiné karty, možná i pro šíření použít fyzicky jiné transpondéry).
Asi jediná legální možnost se z veřejného příslibu vyvléct je vyhlásit bankrot a založit firmu novou (ovšem bez automatického převzetí klientské základny, což je průšvih).
"veřejný příslib" není žádný právní termín už se s tím smiřte, naletěli jste na reklamu u které vám muselo být jasné, že to takhle do budoucna nejde, mě to přijde jako když důchodci kupují deky nebo pánvičky na předváděčce za desetitisíce a pak si uvědomí, že mají hodnotu stovek korun, holt to tak je a pokud jste to opravdu chtěli zadarmo, tak jste si to měli vyjednat ve smlouvě, jedině smlouva je právní dokument, kterým se můžete ohánět a né nějaké letáky apod.
Zajímavé, že tvrdíte, že to není žádný právní termín.
Dle OZ (40/1964) je definován takto:
"Část osmá
Závazkové právo
Hlava dvacátá: Veřejný příslib
§ 850
Veřejným příslibem se zavazuje ten, kdo veřejně prohlásí, že zaplatí odměnu nebo poskytne jiné plnění jednomu nebo několika z blíže neomezeného počtu osob, které splní podmínky stanovené ve veřejném příslibu.
§ 851
Nestanoví-li podmínky veřejného příslibu jinak, obdrží odměnu ten, kdo je nejdříve splní.
§ 852
Splní-li podmínky veřejného příslibu současně několik osob a z jejich obsahu vyplývá, že odměnu má dostat jenom jedna osoba, rozdělí se odměna mezi ně rovným dílem."
Čímž neříkám, že bude aplikovatelný a vymahatelný (lidé bydlící v "Bytech OKD" o tom vědí své), ale že ten termín skutečně existuje. Že ho neznáte je věc jiná.
já myslel ten váš veřejný příslib o kterém se bavíme...je jasné že něco takového existuje...ale podepisoval jste nějakou smlouvu a u té jsou i obchodní podmínky, to že jste na ně přistoupil??? váš problém, nikdo vás nenutil ;) vše je to dobrovolné, stát zajistil příjem přes DVB-T, to že si pořídíte nadstandart je vaše věc
Promiňte, ale asi si mne pletete s jiným diskutujícím, já osobně jsem o VP nemluvil, jen se snažím uvést na pravou míru Vámi 2x opakovanou nepravdu, že VP právní jazyk nezná.
A zda některá vystoupení ředitele společnosti za VP příslib považovat lze nebo ne, o tom je právě i ta dlouhá tahanice kolem bytů OKD.
Mě tahle diskuse jen utvrzuje v tom, že ne 50 let bolševických právních úprav, ale 50 let bolševiky pěstované předpodělanosti před mocnými všeho druhu (jednou krajským tajemníkem, jednou leaderem trhu, to je fuk...) zapustil kořeny hodně, hodně hluboko. Probuďte se! Veřejně lhát a podvádět za účelem maximalizace zisku už opravdu není legální a tím, že si to pořád necháváte líbit jen dokazujete, že pořád vyhlížíte nějakého toho soudruha, který vám za absenci "autocenzury" vrazí sem tam výchovný políček :-).
Samozřejmě takhle můžeme polemizovat donekonečna. Prostě uvidíme jako dopadne můj podnět na ČOI pro podezření na použití klamavé obchodní praktiky. Do té doby jsou to všechno jen kecy o ničem a úplně zbytečná předpodělanost. HOWGH.
důležité je to "veřejně", "zveřejnění". Čímž se chápe, že sdělení musí být dostupné pro občany, sdělitelné, neadresné. Vhodným způsobem jsou třeba celostátní noviny, webový site, odborný časopis, letáčky ve všech schránkách, zvláštními předpisy stanovený způsob (např. Obchodní věstník). U letáčku, který jsem si vzal na prodejně s nákupem to bude namáhavé prokázat.
A podle Vás SkyLink informaci o časově neomezeném příjmu ČT1,atd. po pouhém zakoupení a registraci karty na svých webových stránkách neměl? Kromě toho to bylo jistě i v reklamách, které se standardně monitorují. Tato veřejná sdělení jsou snadno dohledatelná a doložitelná. Žádnou extra námahu bych v tom teda zatím neviděl.
Není to sice "terminus technicus", ale význam toho spojení je myslím zřejmý i právníkům :-). Držme se spíš slovního spojení klamavá obchodní praktika, zož právní termín bezesporu je.
Obecně popsáno zde:
http://business.center.cz/business/pojmy/p2412-klamava-obchodni-praktika.aspx
Konkrétní případy pak zde:
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/spotrebitel/priloha1.aspx
Zvlášť přesný pro tento případ je odstavec S. Ještě nějaký protiargument?
Myslim, ze právne to ošetrené majú, stačí si prečítať aj druhú polovicu odstavca s):
s) uvádí u výrobku nebo služby slova „gratis", „zdarma", „bezplatně" nebo slova podobného významu, pokud spotřebitel musí za výrobek nebo službu vynaložit jakékoli náklady, s výjimkou nezbytných nákladů spojených s reakcí na nabídku, s převzetím výrobku nebo služby nebo jejich doručením,
Argumentácia ich právnikov bude myslím jasná -- jedná sa o poplatok súvisiaci s doručením služby. Na to že pre väčinu ich zákazníkov (vrátane mňa) je takéto jednanie chrapúnstvo, asi sudca prihliadať nebude. Zaujimavé ale bude pýtať sa, prečo tento poplatok namajú platiť zákazníci ktorí majú predplatené platené programy.
Vidíte snad v jejich veřejných příslibech nějaké časové omezení? Obecně se právníci shodují na výkladu DO FYZICKÉHO ZNIČENÍ KARTY, která měla časově neomezené dekódování "gratis" nabídky umožňovat. Obchodní podmínky jsou věc úplně jiná. K postihu (pokutě) za nekalou obchodní praktiku úplně stačí marketingové sdělení (reklama) v tomto smyslu. Nevěříte?
Změna podmínek služby musí být předem oznámena zákazníkům. Ti musejí mít možnost od odběru služby za změněných podmínek odstoupit. To je splněno. Platba 2000Kč nebyla platba za program, ale za materiální hodnotu karty. Tu těm lidem nikdo nebere. Mohou ji prodat a myslím, že mají slušnou šanci ji prodat dobře.
Jiank chápu, že pro potížisty všech druhů je toto vžtaná příležitost. Podobně jako tomu bylo u poplatků u doktora. Ten dokonce jistě straně vyhrál volby. Můžete se taky pokusit,
Viděl jste obsah marketingových sdělení SkyLinku za posledních pár let? Já jsem tam nic o platbě za "materiální hodnotu karty" nenašel, zato spoustu informací o ČASOVĚ NEOMEZENÉM dekódování vybrané (a většinou explicitně vyjmenované) sady TV stanic v rámci sat. vysílání SkyLinku.
O tom, že postih za klamavou obchodní praktiku je skoro jistý, je zbytečné pochybovat. SkyLink za takový krok prostě postižen být musí (ani není třeba soud, stačí to oznámit ČOI).
Blbé na tom je, že jde o porušení legislativy obecné povahy, takže ze zaplacené pokuty, i když může být velká, jednotliví zákaznící nic nemají. Dá se to teda použít jako hrozba sankcemi ze strany státu, ne pro přímé odškodnění. Většinou ale na to firmy slyší. Je jim totiž jedno za co a na který účet sankci zaplatí.
Jo, nejen obchodní podmínky je nutné dodržovat ...
Skylink kazdemu drziteli karty garantuje nejmene 2 roky zcela bezplatny prijem, zdarma vymenu karty za ICE a prijem nekolika HD programu zdarma. Tedy mnohem vic nez puvodne sliboval (zadne HD programy garantovany nebyly) Nabidka nemajici na trhu obdoby. Je to nadstandardne ferovy pristup. Vas formalisticky doslovny vyklad prava nesdilim, doplati na nej nejvic zakaznici (kterym v dusledku z logiky veci musi byt jakakoli pokuta preuctovana v cene sluzeb). Navic upozornuji, ze ustavni soud pozehnal poplatkum ve zdravotnictvi, ktere je dle ustavy bezplatne. To je situace jak pres kopirak.
Časově neomezený příjem v ceně karty a příjem na 2 roky v ceně karty je přecejen trochu rozdíl, nemyslíte? :-)
Srovnání s regulačními poplatky ve zdravotnictví pokulhává v několika směrech. Zejména v tom, že tím kdo porušuje sliby, je čistě komerční subjekt a sleduje čistě komerční zájmy. SkyLink samozřejmě může žalovat český stát o nedostatečnou ochranu investic, ale podle mě v tomhle bodě nemá ani teoretickou šanci uspět. Vůči spotřebitelským sporům jsou velmi vnímavé soudy ve všech civilizovaných zemích a kromě toho, legislativa se od doby zakoupení SkyLinku Lucemburčany v tomhle směru nezměnila ani o jediné slůvko (nejde o retroaktivní zásah, jako třeba při snížení podpory solární energie).
Souhlasím ale s tím, že pokud SkyLink nesleví ze svého záměru a zákon poruší, dostane vysokou pokutu, velmi pravděpodobně pak navýší cenu svých služeb (pokud pak bude ovšem na trhu stále ještě konkurenceschopný).
Taková podání je třeba proto řešit včas, aby si je potenciální porušitel zákona stačil uvědomit dřív než zákon fakticky poruší. Šance, že na retroaktivní popření svých marketingových slibů SkyLink nakonec nepřistoupí, je podle mého odhadu dost velká, pokud se podnět k ČOI podá včas.
Malý příklad: Jednou jsem jel do OBI jel koupit na základě letáku vyhlédnutou sadu 3 úsporných žárovek (předesílám, že dneska už bych to neudělal). Přijdu do elektra, leták v ruce a nikde nic. Nejen to zboží, ale ani visačka s prázdným regálem. Zeptal jsem se teda obsluhy v elektru. O žádné akci nic nevěděli. Šel jsem na informace, ukázal leták a zeptal se kde a kdy ty akční úsporky měli. Slečna mi zavolala manažera prodejny, ten zavolal do elektra ať mi vydají typově odpovídající úsporky za cenu uvedenou v letáku. Spokojený jsem byl pochopitelně jenom napůl, protože spousta lidí, která nebyla tak zásadová jako já (a je to fakt docela na dlouho, takže příště preventivně radši nevěřím a nejedu tam, než abych ztrácel čas výkladem co je a co není klamání spotřebitele) s akčním nákupem ostrouhala, protože to zboží prostě reálně nikdy neměli (nejen fyzicky, ale ani v evidenci). Doufám teda, že to SkyLink nebude řešit takto individuálně v tichosti (tj. že odpustí poplatek jen těm, kteří mu pohrozí udáním na ČOI pro používání klamavých obchodních praktik), ale systémově (tj. že poplatek nezavede retroaktivně, ale jen pro nově pořizované karty).
Žádný státní orgán nemůže nutit soukromou firmu nabízet ztrátovou službu. Opakuji, že právo neumí operovat s časově neomezenými závazky. Časově neomezeně je vždy chápáno v kontextu zvyklostí trhu a vývoje technologií. Z hlediska trhu a morální životnosti dotčených technologií, je možno 2 roky chápat jako korektní naplnění slova neomezeně. Nikdo přece nemůže myslet vážně, že neomezeně znamená "až do vyhynutí lidstva".
Pokud s časově nemezenými závazky mohou operovat marketingová sdělení, mohou s nimi operovat i kontrolní orgány a soudy. Tím si můžete být jist.
Stát jistě nemůže nutit soukromou firmu, aby nabízela ztrátovou službu. Může ji ale sankcionovat, pokud ona sama takovou službu začne za jasně stanovených podmínek (zdarma) nabízet a po určitém čase svůj veřejnosti dobrovolně dlouhodobě deklarovaný závazek jednostranně poruší. To je přesně podstatou nekalých obchodních praktik.
Pokud to pořád ještě nechápete, zkusím jiný příklad. Řada výrobců GPS nabízí u některých modelů (obvykle s vyšší pořizovací cenou) doživotní aktualizaci map. Myslíte, že tím myslí aktualizaci na 2 roky? A myslíte, že je nelze sankcionovat, pokud za 2 roky řeknou, že to co slibovali už neplatí a aktualizace map zdarma nadále nebude? Ne, ne, na tohle už český právní řád pamatuje. Je totiž jasné, že speciálně v českém prostředí, kdy každý vymýšlí jak zákony obejít, by tímhle způsobem oblboval lidi každý.
Když vás baví se soudit, tak se klidně suďte. Já jsem ten poslední kdo někomu bude bránit. Jen jsem jen myslel, že je lepší věcný přístup bez emocí a hysterie. Sudičství totiž ve výsledku nikomu nepomůže, Nejméně pak platícím zákazníkům, kteří odběrem pouze bezplatných služeb neparazitují na platících abonentech.
Rozhodně mě nebaví se soudit a taky se soudit nebudu. Když ale vím, že mě někdo objektivně podvedl (prokazatelně mi slíbil něco, co nedodržel) a navíc vím, že je takové jednání protiprávní, podnět k ČOI na něj podám. Nejde o zábavu (naopak, je s tím spousta práce a shánění informací), ale prostý pud sebezáchovy. Pokud to totiž dělat nikdo nebude, budou s námi (is Vámi) vyjebávat na každém kroku. To co SkyLink sliboval před nákupem (relativně hodně drahé, v porovnání s UPC nebo DgiTV) karty bylo prostě úplně klasické klamání spotřebitele. Sorry, ale to si líbit nenechám.
Mě nikdo neoklamal. Vývoj je přesně takový, jak jsem při kupování karty očekával. Krok Skylinku je totiž zcela logický a NAPROSTO NEZBYTNÝ ať už z logistických či ekonomických důvodů. Źádné služby zadarmo neexistují, když to nezaplatíte vy, musí to za vás zaplatit někdo jiný (např. platící abonenti). Pokud nechcete, aby si z vás prodejci čehokoliv dělali dobrý den, tak používejte hlavu již při nákupu a přeložte si reklamní sliby do ekonomické reality. Pak vás nic nepřekvapí. Na věčné časy tady nebyla ani sovětská vojska. HOWGH.
Jasně, Vás nikdo neoklamal, protože máte placenou nabídku a tudíž se Vás podraz na jednorázově zaplativších zákaznících netýká. To ale přece neznamená, že k němu nedošlo.
Nebudu si překládat naprosto jednoznačné české věty do nějakého metajazyka ekonomické reality. Kdo nemohl nebo nechtěl slibovat, nechť nesliboval. Nalákat k nákupu předplacené služby (nejde tu o něco zdarma, cena karty rozhodně nebyla jen cenou "materiálu") na slib, který následně nesplním (nebo už dokonce vím, že ho nesplním), je u mě osobně podvod, ať je to zákonné nebo ne. Zjištění, že je to je podle české legislativy legislativy mě ale upřímně těší. Slibovat nesplnitelné by v kultivované společnosti trestné být mělo a jsem docela rád že je. HOWGH.
Dost pochybuju, že MIO slibovalo k téhle navigaci doživotní aktualizaci map zdarma. Kupoval jsem si MIO navigaci před nějakými 3 lety a koukal jsem, že žádné takto podporované modely v nabídce nemá. A pokud si vzpomínám, před 5 lety doživotní aktualizaci map v ceně navigace ještě nenabízel prakticky nikdo... Tlak na trh v tomhle směru nastal tuším až s masovějším nástupem Androidích hraček (Google maps) a "doživotních" Nokia map, tj. před nějakými 2-3 lety.
Každopádně pokud byste fakt koupil tu navigaci a koupi by předcházel třeba reklamní spot, že ke každé MIO C250 je automaticky doživotní aktualizace map zdarma, klamavou praktikou (tedy v ČR pokutovatelné) to bezpochyby je.
Hehe a nejen tahle rada, MIO ma nekolik rad takovych pohrobku. Dokonce pokud si v urcitem casovem terminu uzivatel novou aplikaci neobjednal tak uz ma uplne smulu. Z oficialnich download webu je stazena a vyrobce ji dale nenabizi. Takze nezbyva nez do MIO zarizeni, sice ne uplne jednoduse, narvat uplne jine mapy, poud chci vic nez tezitko :D Nekolika znamym prave takovy update provadim a nejradsi bych s tim trisknul o zed. Takze MIO do domacnosti, ktera se o zarizeni nestara a nehlida updaty radsi ne.
A u nich MIO nabízela záruku doživotní aktualizace map? Dneska už pár MIO navigací s touto službou koupit lze (ty jsou pak cca o tisícovku dražší než bez "lifetime"), ale pokud si dobře vzpomínám, fa MIO v tomhle byla jednou z posledních (donutilo je k tomu až vyšší procento "lifetime" modelů od konkurence). Moc se mi to nezdá, ale pokud máte na faktuře opravdu "MIO XY + doživotní aktualizace map" a dostupné nejsou, poslal bych na prodejce ČOIku. Ať si to pak s firmou MIO vybaví sám.
Nevim, nezkoumal sem. Jak jsem v prispevku ne mozna zretelne uvedl, ja osobne nevlastnim zadnou takovou navigaci, jen se mi dostala do ruky se slovy "prosim, nejak mi to zkus zprovoznit, vali se mi to doma a ja tomu nerozumim" :-) Tudiz hodiny reserse na netu odhalily tyto zkusenosti jinych uzivatelu. Na rovinu, takovejhle kram bych si asi nikdy neporidil.
Mimochodem, mám s MIO podobnou zkušenost (už tam mám Smartmaps, od MIO mapy nejsou, a to ani za peníze), ale doživotní záruku aktualizace mi při nákupu nikdo nesliboval. A právě o tom (na téma klamavé obchodní praktiky) je tady řeč. Že stupěň podpory je u různých výrobců různý probírat netřeba. Tady jde vysloveně o ten slib doživotní aktualizace map, jako paralelu ke slibu dekódování ČT1 etc. bez časového omezení.
Ano, podraz to je (i vzhledem k tomu co jste doposud prezentovali). Ať to nazvete jakkoliv (servisní poplatek, minimální konzumace, apod.), znamená to přechod od modelu FTV (Free-to-view) k placené nabídce.
Proč jste dosud registrovaným zákazníkům nezaslali E-mail s informací?
Zajímalo by mne, rovněž, jak jsou s tím srozuměni Vaši partneři (např. ČT), kteří Vám vysílání dlouhodobě platili. Jak je to mimochodem s kartou "Skylink ČT", té se zpoplatnění také týká?
Celkově Vám nezávidím, budete tady na fóru a na dalších místech (a možná později i u soudu) obhajovat neobhájitelné, protože službu lidé zakoupili s určitými, Vámi inzerovanými parametry a ty teď svévolně měníte.
Odpověděl jsem Vám názorem úplně dole.
Jen poznámka: přelaďování programů a další podporu poskytují z 80 % partneři Skylinku, kterým to přidělává práci, ale peníze ze servisního poplatku neuvidí. Takže asi tak.
Jinak berte toto (a názor dole) jako konstrutivní, ale rozhořčenou kritiku od autorizovaného partnera, který u vás i přesto hodlá vydržet, dané kroky ale přijímá s nevolí...
mě klidně vypněte, příjem vaších "bezplatných" programů mám zajištěný přes DVB-T. Nejde mi o nějkých 30 kč, ale o princip. Spojíte dvě nějvětší satelitn platformy a teď začnete ždímat lidi. Zajímalo by mě co na to antimonopolní úřad. Náklady na výběr těch 30 kč určitě přesáhne smysl tohoto poplatku.
George Orwell -- Farma zvířat (1945)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Farma_zv%C3%AD%C5%99at
SEDM PŘIKÁZÁNÍ
1. Každý, kdo chodí po dvou nohách, je nepřítel.
2. Každý, kdo chodí po čtyřech nohách nebo má křídla, je přítel.
3. Žádné zvíře nebude chodit oblečené.
4. Žádné zvíře nebude spát v posteli.
5. Žádné zvíře nebude pít alkohol.
6. Žádné zvíře nezabije jiné zvíře.
7. Všechna zvířata jsou si rovna.
...
"Majko", řekla, "přečti mi Čtvrté přikázání. Neříká se tam něco o tom, že se nesmí spát v postelích?"
S určitými potížemi se Majce podařilo nápis přečíst. "Žádné zvíře nebude spát v posteli "s prostěradly"" , řekla konečně.
To je podivné, pomyslela si Lupina, že si nevzpomínám na prostěradla ve Čtvrtém přikázání. Kdy to ale je jasně napsáno na zdi, bude to tak. A Pištík, který šel v doprovodu dvou či tří psů náhodou kolem, rád uvedl celou záleitost na správnou míru.
"Tak soudržuky, jistě jste slyšely, že my, prasata, teď spíme v domě v postelích. A proč by ne? Snad si nemyslíte, že se někdy přijalo nějaké usnesení proti "postelím"? Postel, to je prostě místo, kde se spí. Když se to tak vezme, je i otep slámy ve stáji postelí. Přijalo se usnesení proti prostěradlům, která zavedli lidé. My jsme prostěradla odstranili a spíme mezi dekami. Ano, postele jsou pohodlné. Ale ne víc, než potřebujeme, soudružky, při naší namáhavé duševní práci. Snad byste nás, soudružky, nepřipravily o zasloužený odpočinek? Nechcete přece, aby nás naše povinnosti utýraly? Jistě byste si nepřály, aby se Jones vrátil?" ...
To Skylink_SP
Vážený pane,
je to od vás Skylinku podvod.
1. Koupil jsem si u vás kartu Skylink Standard HD za 2.199,- Kč (od vašeho distributora).
2. Na kartě je promo "ochutnávka" na 2 měsíce o kterou jsem nestál - ona je vnucena.
3. Kartu jsem zakoupil řádně, za vámi DEKLAROVANÝCH" podmínek, kde není žádná zmínka o nějakých zpoplatněných "službách" a to ani do budoucna.
4. A logicky, když odečtu ty vaše "ochutnávky", vyjde mě i tak dost peněz za kartu, deklarovanou "Grátis", PLUS k tomu ještě musím PLATIT KONCESIONÁŘSKÉ POPLATKY.
5. Píšete že jste měnili systém z CW na IR a přelaďování. To je váš problém. Já vám také neúčtoval, že jste mě dostali do potíží si vyměnit kartu, koupit nový sat-box a pořád dokola mě ještě otravujete s přelaďováním. PLATIT BY JSTE MĚLI VY !! A tomuto říkáte kvalitní služby?
6. Srovnávání podmínek operátorů: A nejste také tak nějak karteloví operátoři? Tak nějak jako O2, T-Mobile s Vodafone dohromady? Oni se také vymlouvají jeden na druhého.
7. A na to vy budete zpoplatňovat ještě nějaké další služby ???
8. A nechcete zrovna vybírat daň ze soukromého satelitu ???
9. Kde žijete ??? Že v ČeZku ??? AHA
10. Běžte se podívat do západní Evropy jak to funguje. Rakousko, Německo, Anglie. Tam by vás hnali . . .
11. Mě jde o princip a také klamání spotřebitele. Až budou poplatky za Skylink - služby GRATIS a přijde mě vyučtování anebo odpojení - postavím se vám. Přičemž jsem rád, že mezi námi uživately informace kolují.
S pozdravem, DM.
...vážení "Skylink" příznivci a samotný Skylinku, to co tu píšete jsou řeči, řeči, řeči a to píšu slušně, já mám vaše karty už nejméně 13 let a za tu dobu jsem je musel vyměnit za plnou cenu několikrát pro jejich údajnou zastaralost. bral jsem to jako nutné zlo vyplývající z vývoje technologii. nepoužitelných karet mám dnes doma nejméně osm a už nedovedu zpětně spočítat co jsem za ně zaplatil, ale vždy mi bylo řečeno, že jsou časově neomezené!!! ani to nebyla pravda! (současné nucené výměny, zřejmě na základě klientské nespokojenosti stojí již "pouhých" 600,- Kč) dnes stojíme před otázkou zda platit nově požadovaný paušál či nikoli a to pod strašákem "odstřihnutí", za sebe říkám NEPLATIT!!! pravidla uprostřed hry prostě měnit nelze! koupil jsem dekódovací moduly, koupil jsem karty a vše bylo vedeno jako jednorázová investice, nikoliv první krok k paušálním platbám! tyto dnes mají činit 29,- Kč., kdo nám zaručí, že prolomíte-li se k tomuto a lidé, vaši zákazníci, začnou platit, nebube paušální částka, kterou nyní požadujete za několik měsíců zvýšena o několika násobky? nikdo nám to nezaručí! to tvrdím, protože mám své mnohaleté zkušenosti s vaší společností Skylink! za sebe říkám PLATIT JASKÝKOLIV PAUŠÁL NEBUDU!!! a všem vašim zákazníkům, kteří si na sebe nechtějí uplést pomyslný bič radím totéž. PAUŠÁL NEPLAŤTE!!! žalobu za případné přerušení poskytovaných služeb podám a věřím, že to bude žaloba kolektivní... Fried Weinsberg v.r., Nezvalova 230, 550 01 Broumov
Napište taky na ČOI-ku na E-podatelna
http://www.coi.cz/cs/spotrebitel/info-coi.html
Zpráva:
věc: satelitní karty Cryptoworks č.: xyz a č.: xxx - servisní poplatek požadovaný firmou Skylink a CS Link
Dobrý den, mám v držení výše uvedené karty, které jsem kupoval v r. xy každou za tolik a tolik,-Kč, dohromady za tolik a tolik,,-Kč, s časově neomezenou garancí bezplatného sledování zákl. nabídky českých TV programů ČT1,ČT2,NOVA,PRIMA, atd.... Nyní mi společnost Skylink transformovaná na M77 Group S. A.(viz: http://www.skylink.cz/web/structure/5.html ), účtuje servisní poplatek ve výši 29,-Kč měsíčně bez jehož zaplacení nebudu moci sledovat garantované bezplatné prograny- viz příloha.
Žádám o přezkoumání postupu společnosti Skylink o oprávněnosti zavedení servisního poplatku-čímž je užívání dekódovací karty v podstatě zpoplatněno a je v rozporu s pořizovacími podmínkami při koupi dekódovací karty.
Udávám podezření na to, že zřejmě jsem byl zřejmě záměrně uveden v omyl, a že při prodeji karty byla použitá klamavá reklama, kdy byla použita formulace "časově neomezený bezplatné příjem vyjmenovaných programů". Prosím o prošetření a Vaše vyjádření. S pozdravem, atd..
Přiložit jako přílohu kopie obalů karet s č. karet a dalších dokumentů, které jste dostali při koupi karty... a odeslat, ať si počtou...
Čím nás bude víc, tím je větší šance na přezkum postupu Skylinku.
Vážený pane Skylinku,
Vaše logika obhajovat neobhajitelné je zarážející. Docela bych Vám přál (v duchu Vašich nesmyslných obhajob ), abyste si například sjednal v bance úvěr s nulovým úrokem, a po čase Vám banka oznámila, že sice nulový úrok dále platí, ale že k němu budete platit nově bankovní poplatek 10 000 Kč měsíčně.Také by se Vám to líbilo - obdobně jako tisícům podvedených klientů vaší slavné firmy Skylink ? Věřte, že nebýt nemalých nákladů, jež investovalo spousta takto postižených lidí do přijímacích aparatur, okamžitě by tito lidé smlouvu se Skylinkem ( jak uvádíte jako možnost) zrušili. Asi byste se nestačili divit, jak rychle byste zkrachovali.
Už stačilo, že podvodem byla i "nutnost" výměn dekódovacích karet za Irdeto, na čemž se jistě spřátelená firma se Skylinkem notně napakovala - opět na úkor zákazníků.
A jako příklad bezbřehé drzosti mi přišlo, když mi před časem telefonovala vaše operátorka s nabídkou nových služeb a dotazem na spokojenost se službami vaší slovutné firmy......
Takže shrnuto - zneužíváte monopolního postavení na trhu a domníváte se, že díky právní legislativě v České republice si můžete dovolit cokoli.
...a ještě něco, pane Skylinku.
V obhajobě nutnosti zavést servisní poplatek argumentujete též službami typu "přelaďování určitých programů". Konkrétně za loňský rok jsem byl nucen tímto neustálým nesmyslným přemísťováním kanálů a transpondérů mnohokrát přelaďovat satelitní přijímač. Jestli toto obtěžování zákazníků považujete za "servisní služby", tak potěš Pán Bůh.
vždyť se to dalo čekat - proč by někdo nalíval těžký prachy do obou konkurentů, kdyby je nechtěl zpátky? Jaký podraz? Jako "odírání" si představuju zisk. Myslím, že lucemburčanům se pořád ta jejich miliarda za Skylink bude vracet dlouho. 1) CW je málo hodně přešlo a přejde na Ir 2) první větší měsíční prachy začnou chodit za rok 3) další větší měsíční prachy za 2 roky 4) pořád zůstávají stálé měsíční náklady, a porostou, když už lidi musí platit, budou si víc stěžovat 5) asi začnou ubývat FTA zákazníci. Celkově nastává pro Skylink těžší období.
Pozn: a proto už jsem delší dobu fanda hlavně do terestriky
Pod tohle se rad podepisu? Nepochopil sem, nechapu a nikdy chapat nebudu jak my mi mela uboha (nabidkou) terestrika nahradit satelitni prijem s nescetne obrovskym poctem daleko zajimavejsiho obsahu? Za takovy obsah si samozrejme vzdy rad zaplatim a udelam vse proto abych se k nemu nejakym zpusobem dostal.
Vidite a ja hlupak si celou dobu myslel, ze tu jde o servisni poplatek ;-) Ne vazne. Gratis, Free ci DVB-T nabidka je z meho pohledu velmi malo atraktivni, samozrejme vyjimky se najdou. Me vzdy zajimala hlavne pay-tv a jako takovou sem povazoval vzdy i vse co se dnes ve finale nazyva Skylinkem. Od prvni chvile kdy jsem poridil kartu vnimam providera jako placeny servis. Stejne tak UPC vzdy byl a bude placena sluzba. A jelikoz vlastnim i predplatne Sky UK, divam se na poplatky uplne jinyma ocima. DVB-T2 povazuji zatim za natolik abstraktni zalezitost v lokalnich podminkach, ze nema smysl se ji moc zabyvat.
Pro zajimavost: Diky tomuhle threadu jsem si vzpomel i na tyhle casy, to tenkrat nebylo prijemne, ale stalo se a vetsina to akceptovala, nebot touha po obsahu byla vetsi :-)
K DVB_T2:
1) Nikdo nedonutí miliony "prostých" diváků znovu upgradovat STB nebo kupovat novou televizi.
2) Protože platí bod 1 nebudou chtít komerční televize přecházet zadarmo do DVB-T2, nevyplatí se jim to s ohledem na množství potenciálních diváků
3) Z důvodů dle bodu 1) a 2) bude většina obsahu DVB-T2 placená - prostě nabídky pro lidi, co vědí co chtějí.
4) Pokud se zjistí, že lidí dle bodu 3 nebude dostatek pro ekonomiku vysílání, nebude DVB-T2 vůbec
K tomuhle asi neni co dodat, duvod proc jsem ve svem prispevku o DVB-T2 mluvil jako o abstraktnim. Jeho smysl je jiz z duvodu navratnosti v placenych sluzbach. Avsak vzhledem k vseobecne neochote ci primo averzi naroda platit za cokoliv je jeho zavedeni velmi diskutabilni. Lokalni stanice ani omylem nedisponuji takovym kapitalem aby si jej mohli dovolit dotovat.
Poslyšte, já jsem celkem jasně napsal, že těch 30 Kč není nic likvidačního a o tu cenu mi nejde.
Jde mi o přístup, kdy se tu celou dobu mluvilo o bezplatném příjmu a o tom, že ta karta za 2000 Kč je na stálo a podobně, a najednou to neplatí.
Jde mi o princip.
Jinak já jsem partner Skylinku, karet pro osobní potřebu mám doma několik a stejně tak velká část mých zákazníků si platí nějaký balíček, takže mě ten poplatek až tak nepálí, ale pálí mě v tomto případě jednání nového majitele Skylinku.
Na situaci se lze podívat takto. Za prvé dalo se to očekávat. Za druhé je to v podstatě nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak to vyčistit tedy rozplést bordel a všelijaké nitky. Nic méně, dopad bude tvrdý, tedy pro Sky link samozřejmě...
Představme si to asi takto. Pokud mám 4 karty Sky Link. Z toho jednu mají rodiče, jednu bratranec a jednu kluci v práci. A já mám doma jen jednu a tu si platím. Tak, když si jí platím, tak už nic platit nebudu. Ty 3 neplatím, ale jsou moje. Pokud mi nyní přijde za každou z nich, že mám co měsíc dát 30 Kč, což je dohromady 90Kč, tak co s nimi ? Jednoduše je zruším.... Nic jiného s nimi dělat nebudu...Prostě je zlikviduji...
Takto bude asi reagovat většina lidí. Tedy polikvidují přebytečné karty.
Takže očekávám, že až bude tato akce ukončena bude počet zákazníků Sky Linku tak asi cca třetinový nežli je teď.
Další otázka je tato. Obtěžuje mne měsíční placení čehokoli, rád mám předplaceno na roky. Takže pak je otázkou, zda není jednodušší přetočit na Thor koupit si od Free Sat By UPC Direct roční kartu medium a sky link nechat koňovi...To bude třeba zcela vážně zvážit...
Máte pravdu v tom, že se servisní poplatek hradí za každou kartu, ne za uživatele. Výjimkou je karta NEXT, u které je servisní poplatek zahrnut v ceně služby, není proto nutné jej hradit zvlášť.
Co se týče FreeSat atp. - u těchto služeb nemáte možnost výběru techniky a zařízení je stále majetkem provozovatele. Navíc jste většinou vázáni smlouvou s dlouhou výpovědní lhůtou, takže ukončení spolupráce je problematické. Při jakékoliv úrovni programové nabídky u konkurence platíte mnohem vyšší měsíční poplatky.
Mimo to nabízíme neomezenou svobodu a flexibilitu. Po uhrazení SP máte ihned přístup k programům, bez nutnosti uzavírat jakoukoliv další smlouvu. Základní české a slovenské programy máte navíc k dispozici pořád, ať už si připlácíte za určitou specializovanou programovou nabídku či nikoliv. A to nehovoříme o porovnání kvality obrazu, která je u Skylinku a CS Linku na nejvyšší možné úrovni.
Nemáte zcela pravdu. Ano vlastnost vlastního zařízení byla jasná prioprita služeb CS Link a Sky Link ano to je pravda...Ale vyjádřil jsem zde názor , že Holanďani prasili UPC, roky a nyní prásí Sky Link... respektive situace se změnila ! Zatím co Sky Link UTAHUJe / dle Holandských zvyků / UPC uvolňuje...tedy není třeba jejich zařízení, mohu mít a mám svoje...Bavíme se zde o službě KARTA...
http://cz.upcdirect.com/satelitni-televize/freeSAT_medium_karta/?intcmp=sp_fall11_FMK
Otáízkou je tento výpočet pokud mám platit jakch si 30 kč a to zcela za nic, tedy jak jsem uvedl tak za 4 stanice, tedy Joj, Joj plus, Markízu a Doma, zbytek mám v DVB-T... Tedy za tyto 4 = 30 Kč ! To už mohu platzit nějaký balíček...
A teď je otázkou je levnější balíček u Sky Linku nebo u UPC ? Nebo-li kolik stanic tam kde je ? U UPC jde skoro o celou nabídku, řekl bych že je tam toho poněkud více...
My kteří využíváme více karet, přivedl jsem k vám příbuzenstvo, dokonce si polovina platí placené programy, tak my na tom musíme být nejvíce ublíženi?!!!!! Zdá se vám to normální? Člověk který využívá jednu kartu a v životě si nic nepředplatil bude dávat 29kč a já kterej si už 3 roky platím každý měsíc placenou nabídku budu platit 6 krát tolik?!!
Smajliky, ze vznikly v dobe jakychsi emo ? Co je tohle za blabol? :D IM komunikace a vseobecne textova komunikace obzvalst zde v kybersporstoru se bez emotikonu neobejde. Jak jinak chcete vyjadrit pisatelovi emoce pri psani textu? Problem je v tom, ze z puvodni hrstky dulezitych vznikla hromada balastu, mozna zabavneho, ale malokdy rozumne pouzitelneho. Mozna byste se divil jake druhy uz pred patnacti lety existovaly. Vlastnim doma dokonce jednu hard copy prapuvodniho emotikon slovniku, ktery pred vice jak patnacti lety vysel jako priloha casopisu Wired ;-)
Nemyslím si, že je to jedno. Možnost příjmu základní nabídky je pořád jakýmsi "háčkem", že je možné pouhým uhrazením aktivačního poplatku přejít na placenou nabídku. Je to taková reklama. Pokud někdo nebude mít aktivní ani základní nabídku, hrozí, že přestane satelitní příjem úplně používat, tedy přestane být potenciálním adresátem nabídky placených služeb, což myslím bude SkyLinku vadit docela dost...
Víte co je nehnusnější, že to "bezplatný" pořád zůstane. Po pár minutách přečtění pár rozhovorů se zástupem skylinku budou podsouvat, že Gratis se nepaltí a nidky nebude, jen prostě podporu, protože rosou technologie, je více a více lidí. a bla bla bla.
Absolutní hnus je, že já který používám 6 karet, budu za každou platit 29kč. :-D To je dobrej džouk.
nejen zůstane, ale časem se zase o pár korun navýší ... prolomili jasnou bariéru zvanou ZDARMA a teď už s tím můžou postupně manipulovat jak chtějí. Jsem jen rád, že se mně nepodařilo přesvědčit rodiče důchodce, aby si to pořídili domů a a chatu. Neměli by mne za to rádi (návrat k DVB-T by byl sice zdarma, ale peníze za satelitní techniku a práci technika by jim už nikdo nevrátil)