Vlákno názorů k článku Smartbanking pro Windows 8 po půl roce nabízí pouze ČSOB od pepa - Teda já nevím o co tu vlastne jde,ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 7. 2013 14:51

    pepa (neregistrovaný)

    Teda já nevím o co tu vlastne jde,ale krásně se hádáte to je lepší než číst Harryho Pottera.

  • 22. 5. 2013 15:05

    h4x0r

    Vaše natvrdlost je dokonalá. Dal jsem několik naprosto reálných příkladů užití alternativních tras či průjezdních bodů, vy ze mně uděláte pitomce, co netrefí z Prahy do Brna. Fakt super. A ještě mi budete tvrdit, že namísto abych do navigace nacvakal tři body, si mám sednout k PC a dělat nějakou přípravu trasy a pak ji nahrávat do navigace. A zrovna vy budete tvrdit, že jste zastáncem jednoduchosti.

    Natvrdlý jste i v dalším odstavci. Jasně jsem psal, že možnosti nějakých pokročilých nastavení pro mne - nebudu-li chtít ta pokročilá nastavení měnit - mohou být skryta stejně dobře, jako airbag. Ale ne, pak Natvrdlý má pocit, že když někde nastavování je, tak se bezpodmínečně vždy musí používat a navíc ještě zdlouhavě a komplikovaně.

    Natvrdlý jste i ve třetím odstavci. Podsouváte mi, že jsem nějaké nadšené mladé ucho, co si kupuje ultradrahé věci, i když je vůbec nepotřebuje. Evidentně máte navíc problém s pamětí, takže si vás dovolím ocitovat: "Taky jsem byl jako vy...." (a následoval seznam toho, co všechno mi podsouváte).

    Jste skutečně velice komický člověk, tak si to užijte. S těmi špičkovými navigacemi, neupgradovatelnými Androidy a mnoha dalšími nesmysly, které tu kolem sebe šíříte. Evidentně nemáte na to, abyste pochopil, že jste mimo. Sbohem.

  • 22. 5. 2013 13:27

    Rdm (neregistrovaný)

    Tak pokud alternativní trasy používáte tak jak píšete, tak se opravdu můžeme bavit o tom, kdo je jak inteligentní. Buď cestu znáte a víte, že jsou na ní díry nebo ji neznáte a v tom případě nemůžete spolehlivě rozhodnout jestli je alternativní cesta lepší nebo horší. A pokud potřebujete navigaci na to, abyste přejel z Prahy do Brna, tak to snad raději pomlčet.
    Celá alternativa se tak omezuje pouze na to, jestli pojedu po placených nebo neplacených úsecích a to umí prakticky každá navigace.

    Pokud jedete na výlet, podle toho co vám kamarád poradil, tak se na něj asi připravujete a víte o tom, že si můžete trasu připravit v PC a pak ji do navigace nahrát? patlat se s průjezdními body až ve chvíli výjezdu je opravdu úžasná zdržovačka, nemluvě o tom, že i toto se dá s trochou inteligence vyřešit. Pořád tady tvrdím a stojím za tím, že toto není nutně potřeba, vyhazovat X tisíc za to, že jednu funkci využiji 1x do roka je k ničemu, obzvlášť když jak jsem již uvedl, se to dá řešit.

    Jaktože nesrovnáváte jabka s hruškami? Co má airbag společného s nějakým nastavením čehokoliv? Airbag je funkce, která vás nijak "neobtěžuje", kdežto zdlouhavá konfigurace navigace ano.

    Co vám prosím vás podsouvám? Celou dobu se vám snažím vysvětlit, že 80% lidí bude tato jednoduchá navigace dostačovat a že nepotřebují vyhazovat peníze za něco co mohou využít, ale nikdy tak neudělají.

    Navigace od Nokie je špičková, je špičková pro běžné využití, že to musím omezovat na nějakou kategorii je dáno až tím, že vy a jiní zdejší diskutující to stále nejsou schopni pochopit, že být špičková nemusí znamenat být nejlepší. Klidně mi ukažte navigaci, která je podle vás tou nejvyšší špičkou a na 99% vás vyvedu z omylu, že to tak není, protože armádní navigace bude jistě špičkovější. je to prostě o kontextu a když ho nejste schopen pochopit, tak to je váš problém, takže si to tvrzení o demagogii nechte pro své kamarády.

  • 22. 5. 2013 10:40

    h4x0r

    Tak fajn. K čemu jsou alternativní trasy. K tomu, abych si snadněji zvolil cestu, která mi bude vyhovovat. Váš předpoklad "když ani jednu trasu neznám" je buď neznalost nebo manipulace. Samozřejmě, že trasu jako takovou znát nemusím, ale už mohu vědět, že povede-li mě to po silnici 123, tak to bude opruz cesta, protože je to samá ďoura nebo povede-li mě to po D1, odhadovaný čas příjezdu je naprosto nesmyslný, protože provoz je tam pomalejší. Rychlá nabídka alternativní trasy je ideální řešení - kouknu a vidím, zda mi na pohled vyhovuje.

    Že jste ZROVNA VY průjezdní body nepotřeboval naprosto nic neznamená. Dělat z toho závěry je asi stejně chytré, jako z kamarádčina telefonu, který neumí aktualizace OTA dělat závěry, že Android jako takový neumí OTA. Dám vám konkrétní příklad z mého života - jedu z A do B, známý z B mi poradil - jeď přes C a D, je to krásná cesta s nádhernými vyhlídkami, bude se ti to líbit. Navic to méně pohodlnou formou umožňuje obejít absenci alternativních tras. Další příklad z praxe je to, když je třeba objet několik bodů, tzn. nejedu z A do B, ale vyjíždím z A, musím zajet do B, C, D a E a vrátit se zpět do A. Další konkrétní příklad: jedete do Hamburgu z Prahy. Máte možnost jet severní cestou přes Berlín nebo spodní přes Lipsko. Nikdy jste to nejel, kolega z Hamburgu říká - pojedeš-li v pátek či pondělí, ber to přes Berlín, jinak přes Lipsko. Ideální pro buď alternativní trasy nebo průjezdní bod.

    Ohledně použitelnosti nesrovnávám jablka s hruškami. Pokud mám dobře navržené UI (ovládácí prvky, nastavení atd.), může mít aplikace milion fíčur a pro mě budou "typ airbag" - jsou tam a jsou mi úplně jedno, nijak mi nepřekáží. Pravidlo 80-20 je mi samozřejmě dlouhá léta známo, to však nic nemění na tom, že to pravidlo není 80-0, ale těch 20 tam má svůj smysl. Není radno je přeceňovat, ale ani podceňovat a to děláte vy.

    Je milé, jak se mi snažíte něco podsouvat. Já už jsem dávno vyrostl z nadšenectví a "kupování funkčně nabušených produktů" jen proto, že mě to bavilo a líbilo se mi to. To však neznamená, že nyní otočím o 180 stupňů a budu odmítat jakoukoliv základní funkčnost s vymyšlenou argumentací, že bych se v tom ztratil nebo to nikdy nevyužil.

    A dále už diskuze nemá moc smysl, protože v posledním odstavci dokazujete, že jste demagog. Ne moc zručný, ale zkoušíte to a to já nemám rád. Vy jste jasně napsal, že navigace od Nokie je špičková. A teď se to pokoušíte stáčet do roviny "špičková v kategorii zadarmo". To možná ano, ale na kategorii zadarmo to nikdo neomezoval. Neříkejte mi, že nejste schopen rozlišit mezi "nejlepším poměrem cena/výkon" a tím, když je produkt na špici. Ano, služební odrbaná ojetá Fábie zadarmo může mít nejlepší poměr cena/výkon, ale pořád to bude mizerný lowendový vůz pro nenáročné, nikoliv špičkový hatch. Tečka.

  • 22. 5. 2013 9:57

    Rdm (neregistrovaný)

    K čemu je vám dvacet alternativních tras? Já nechci abyste mi vysvětloval co přesně to podle vás je, já chci abyste mi vysvětlil jaký to má přesně smysl. K čemu je mi nabídka 10 různých tras, když ani jednu neznám, nevím co mě na nich čeká a co mi jízda po které přinese.

    Průjezdní body ani objížďku jsem ještě nikdy nepotřeboval, asi nejezdím křížem krážem, ale vždy se chci dostat z místa A do místa B.

    POUŽITELNOST přímo souvisí s množstvím funkcí, čím více těch funkcí máte, tím větší je riziko špatné použitelnosti a v 90% případů to tak opravdu je.
    Srovnáváte jabka s hruškami. Airbag nijak neovládám, prostě tam je a nijak mi "nepřekáží", je to jako v mobilu, který umí pracovat na frekvenci 1800MHz, to tam taky je, ale nijak to nenastavuju a stejně jako airbag to nejspíše nikdy nepoužiju. Doporučuji vám přečíst si něco o paretovu pravidlu 80-20

    já na nic netlačím, já vám jenom říkám to, na co přijde každý člověk až dospěje. Taky jsem byl jako vy, kupoval funkčně nabušené produkty, vyhazoval za ně neskutečné peníze a když jsem je pak vyměňoval za novější, uvědomil jsem si, že jsem všechny ty funkce nevyužil. proč je tedy nutně mít, proč vyhazovat peníze.

    je to špičková aplikace v kategorii "zadarmo", neznám žádnou jinou stejně kvalitní nebo dokonce kvalitnější navigaci zadarmo. Pokud ta fábie bude zadarmo, proč by nemohla být špičková, máte snad jiné auto dostupné zadarmo? Když se vás zeptám na to který je nejlepší hatchback, tak mi asi taky nebudete mluvit o sedanech...

  • 22. 5. 2013 9:29

    Rdm (neregistrovaný)

    To netvrdím, ale který jiný výrobce vám toho dá tolik "zdarma" jako Nokie?

  • 22. 5. 2013 0:52

    h4x0r

    Alternativní trasa je prostě alternativní, tzn. jiná než aktuálně navržená. Evidentně vám to nemá smysl vysvětlovat, to je jako někomu, kdo je zvyklý na žebřiňák líčit, v čem je skvělý vyhřívaný volant s pamětí.

    Ano, průjezdní body i objížďka jsou využívané funkce. Neříkám, že vždy, ale váš neustálý boj proti jakékoliv větší než základní funkčnosti skutečně nechápu. Vám zase dělá zásadní problém pochopit, že skvělý software NEDĚLÁ nedostatek funkcí, ale POUŽITELNOST. Ano, jsou případy, kdy software přecpaný funkcemi se pak velice mizerně ovládá, protože to ovládání nemá žádnou koncepci, ale takových naštěstí tolik není. Častější jsou případy, kdy funkčnost v programu není na úkor ovladatelnosti. Oháníte se tu nějakými 80% případů. Předpokládám, že v autě také nemáte airbagy, stabilizaci a podobné věci, protože je v 99% případů vůbec nepoužíváte a třeba ty airbagy s největší pravděpodobností v životě nepoužijete.

    Netlačte to pořád do naprosto vylhané situace "zbytečně složitým nastavováním mi neubírá čas, který mohu věnovat jiným věcem". Pokud ta aplikace nastavení složitějších parametrů umožňuje a vy nic nastavovat nechcete (a neubírat si tím čas), nemusíte. Ale pokud chtít či potřebovat budete, tak můžete, na rozdíl od primitivních aplikací, kde nemůžete skoro nic.

    Ale fajn, pochopil jsem i další signál. Aplikace je špičková, protože je zadarmo, tak co by chtěl člověk víc. S tímhle přístupem je skutečně nejlepší auto na světě ojetá služební Fábie, že.

  • 21. 5. 2013 23:31

    Rdm (neregistrovaný)

    Co si představujete pod alternativní trasou? Nejrychlejší, nejkratší, ekonomická? To tam je + možnost zvolit další parametry (dálnice, trajekty...)
    Průjezdní body, objížďka.. opravdu si myslíte, že to jsou nutně využívané funkce? Na celkem drahé a kvalitní navigaci do auta, jsem tyto funkce snad ani neviděl natož abych je nutně potřeboval.

    Za tu cenu, tedy ZDARMA, je to špičková navigace s pokrytím celého světa a možnosti offline a "stále aktuálními" mapovými podklady. Většině lidí tohle stačí, protože se s navigací opravdu potřebují dopravit z bodu A do bodu B.

    Možná, že naopak jsou mé intelektuální schopnosti výše, než vaše, když si dokážu uvědomit, že nepotřebuji mít ultrafunkční aplikaci s možností nastavení každého nesmyslu, ale bohatě si vystačím s jednoduchou aplikací, která splní všechny mé požadavky a zbytečně složitým nastavováním mi neubírá čas, který mohu věnovat jiným věcem.
    Ono by stačilo, kdybyste se zamysleli nad tím jak všechny ty super aplikace používáte a možná by vám došlo, že na 80% jejich funkcí nikdy ani nesáhnete.

  • 21. 5. 2013 22:31

    h4x0r

    Špičkovou myslíte tím, že nezahrnuje uživatele příliš mnoha funkcemi? Takže neumí průjezdní body, alternativní trasu, objížďku... víceméně jediné, co umí, je jednoduchá trasa z A do B? Pokud toto nazýváte "špičkovou navigací", pak musím souhlasit s předřečníky, že jste
    a) buď jinou navigaci v životě neviděl
    b) nebo jste skutečně velmi jednoduchý člověk, který nemá intelektuální schopnost na to, aby používal běžný software (bez urážky, každý z nás má jiné schopnosti)
    c) nebo jste fanatik, takže i kdyby Nokia s Microsoftem vydali telefon, kde pro blbé přijetí hovoru musíte prstem na displeji vykroužit osmičku nejdřív zleva a potom zprava, budete to všude z principu vychvalovat, jak v záplavě nudných telefonů pouze tandem Nokia+Microsoft přišel s něčím originálním a netradičním a přidáte, jak se zrovna vy rád odlišíte od té masy ostatních, která hovor přijímá tak primitivním a překonaným způsobem, jakým je stisk zeleného tlačítka s funkcí "Přijmout"

  • 21. 5. 2013 20:19

    Seti (neregistrovaný)

    Já nic v základní nabídce u wifi nemám. Je tam vyhledat a když kliknu na síť, tak je tam tlačítko připojit, zadám heslo a voila, to je vše :-) Jasně, pak je tam tlačítko pro pokročilé nastavení, ale to není třeba vůbec používat, pokud to k něčemu nepotřebuji (změna MAC například).

    Jo, v linuxu je bordel.

    Někdy to opravdu potřebuji (např. root na tabletu mám kvůli mountování disků ze samby, nemusím se tak starat, jestli appka podporuje SMB, pro každou jsou soubory přistupné stejně, jako by byly uloženy lokálně).

    Hm, používám APEX launcher, který vypadá všude stejně. Na UI výrobce hážu bobeček. Ale to je právě o tom, že si můžu vybrat ;-)

  • 21. 5. 2013 19:55

    Rdm (neregistrovaný)

    Například v nastavení wifi na androidu byla řada různých nastavení (úplně konkrétně si to již nevybavuji), ale k čemu? Stačí vyhledat síť a dát připojit, následně vyplnit heslo. to je to co myslím, proč zbytečně zahlcovat různými konfiguracemi, když nejsou potřeba. Kdo je potřebuje, může mít třeba k dispozici extra aplikaci, která mu toto umožní.

    No vidíte, ale to je jen jinak podané co píšu. V Linuxu (distribucích) je prostě bordel, proto jej BFU nechtějí.

    Otázka je, opravdu to potřebujete nebo si to jenom myslíte? Když přišel Chrome, myslel jsem, že to nemohou myslet vážně, prohlížeč totálně bez funkcí, tohle nikdo nebude chtít, svůj "vytuněný" firefox bych neopustil. Pak jsem to ale zkusil a zjistil jsem, že 90% těch rozšíření vlastně nepotřebuji a nechybí mi. O tom to je, většina lidí, prostě nepotřebuje nastavovat každou kravinu, pokud jim dodaná funkčnost funguje tak jak má.

    Ano, v tom sice nemám přehled, ale co vím, tak každý výrobce si může Android upravit jak se mu zlíbí, takže dneska si koupím např HTC, za rok se mi pokazí a zvolím třeba Motorolu, oba s Androidem, ale každý vypadá úplně jinak. To se u iPhonu ani WP v podstatě nemůže stát, tohle já osobně považuji taky za výhodu, protože si tak nemusím zvykat v podstatě na nové rozhraní. A není to tom, že bych byl omezený jak si myslíte, ale proto že k tomu nemám jednak důvod a jednak mám mnohem důležitější věci na práci, než si neustále na něco zvykat nebo si to upravovat.

  • 21. 5. 2013 19:08

    Seti (neregistrovaný)

    Já nějak nechápu, co myslíte tím výběrem z 30 možností. To jako, že si můžu zvolit tapetu z 30 obrázků? Nebo čeho se ty výběry na Androidu týkají?

    Já mluvím o tabletu, protože smartphone nemám a mezi Androidem na smartfounu a na tabletu není téměř žádný rozdíl. Jak do toho zapadají distribuce linuxu fakt nechápu.
    Důvodem je to, že jsou linuxové distribuce uživatelsky dost nepřívětivé, nejsou pro ně dostupné značně rozšířené aplikace a hry, a z těch extrémních možností výběru se málokdy najde aspoň jedna uspokojující. Není to o množství, ale o přístupu k BFU. Kdyby se vývojáři nehádali, věčně se neforkovalo kde co, věci se dotahovaly do použitelného stavu a nevymýšlely se pořád nové a nové ptákoviny, tak by na tom linux byl imho mnohem lépe.

    Windows mají pod povrchem ohromné možnosti, co se týče nastavení, přesto mají na desktopu drtivé zastoupení. Můžu si dokonce kompletně změnit shell (GUI), pokud by mi současný nevyhovoval. Opět je to o tom přístupu k uživatelům. Není většinou nutné nic složitě nastavovat, ale pokud potřebujete, jde to. Pokud už nadávám, že se něco nastavuje špatně, tak proto, že někdo vymyslel idiotský přístup (viz Win8 a různá nastavení rozházená, kam se jen dalo). Android (a koneckonců iOS taky) je na tom podobně. Základní nastavení jsou jednoduchá, ale stačí rootnout a můžu dělat psí kusy. S WM si můžu tak leda trhnout nohou.

    Android může vypadat na 1000 způsobů, takže o kterém UX to mluvíte?

  • 21. 5. 2013 18:32

    Rdm (neregistrovaný)

    Ale já nikde netvrdím, že je lepší, když za vás rozhodne někdo jiný! Já tvrdím, že je lepší, když nemáte z každé věci na výběr z 30 různých možností.

    Proč bych sem necpal Linux, když Android je Linux? Vy sem taky cpete tablety, když se bavíme o smartphonech :)
    Ale je to zajímavé, pokud není jedním z důvodů malé penetrace Linuxu ta extrémní možnost výběru, tak čím to je, že OS ZDARMA stále nikdo nechce a lidi si raději ten Windows připlatí?

    Vždycky se najde někdo kdo si bude stěžovat, a to na všech platformách, nicméně těch stěžujících asi není moc, když má iPhone takový úspěch.

    Tipnu si, že když jste Linuxový fanda, ale používáte Windows, tak jste určitě nejednou "nadával" jak se něco špatně ve Windowsech nastavuje. Znamená to, že jsou pro vás moc složité? Už chápete, že špatně přehledné UI a velké množství konfigurací = špatná použitelnost a tedy i špatné ovládání. O tom, že UX Androidu není zrovna nejšťastnější si cvrlikají i vrabci na střeše.

  • 21. 5. 2013 18:22

    Rdm (neregistrovaný)

    já nikde nepsal, že jsou nejlepší a že neexistuje lepší navigace, psal jsem že jsou dobré a že jsou zadarmo na WP (pokud máte Lumii). takže si to v tom svém malém mozečku dejte dohromady

  • 21. 5. 2013 18:15

    x (neregistrovaný)

    Ne, vy ste jedinej, kdo tvrdi, ze je to dobry => zjevne ste vzivote jinou navigaci nevidel.

  • 21. 5. 2013 14:16

    Seti (neregistrovaný)

    Ale já tu podstatu pochopil, dokoce to tam píši, to jenom Vy jste si toho neráčil všimnout. Prostě nám tady tvrdíte, že je lepší, když za Vás rozhodne někdo jiný, než abyste si vybíral.

    Co sem proboha cpete linux? To má být vtip, že malá penetrace linuxu je kvůli toho, že je hodně distribucí a lidi se neumí rozhodnout? :-D Já jsem silně pro-OSS orientovaný a anti-MS (hlavně z důvodu jejich praktik), přesto na desktopu používám windows. A proč? Protože mi vyhovuje více.

    To, že původní (i současný) iPhone spoutu věcí neumí a jak to "nikomu" nevadí, je vidět z diskuzí po celém světě.

    Není to jako Android, který už v první verzi potřeboval dvoudenní školení na ovládání.
    Kecy kecy plác plác... já napíšu, že jsem vyplnil na tabletu email a heslo k wifi, a Vy tu vyplodíte takovouhle hovadinu. Pokud Vy potřebujete na Android dvoudenní školení, tak už se nedivím, že Vám WP vyhovuje, možná je ještě pro Vás moc složitý? Nechtělo by to ještě nějak funkčně osekat? ;-)

  • 21. 5. 2013 10:23

    Rdm (neregistrovaný)

    stačí trochu pogooglit a najdete pár hezkých článků o tom, kolikrát už byl s appkama z google play problém, v případě iTunes to bylo tuším jednou nebo dvakrát.

  • 21. 5. 2013 10:22

    Rdm (neregistrovaný)

    tak to jste jediný, kdo o Nokia HERE tvrdí, že jsou špatný, ale vy vlastně víte všechno nejlépe

  • 21. 5. 2013 10:19

    Rdm (neregistrovaný)

    No nevím jak to teď je, ale možná právě díky tomu, že už mají léta ten Skype, tak tím dnes mají Live ID.

    Někdo měl hezkou poznámku, že BFU je jedno jestli se registrují u FB, Gmailu, xChatu či jiných službách, takže není problém. Když ten účet nemáte, tak si jej vytvoříte přímo přes telefon. Je to otázka několika kliknutí

  • 21. 5. 2013 10:09

    x (neregistrovaný)

    Kazdej si pod kvalitni navigaci predstavi neco jinyho ... a nokiacky mapy jsou naprosto nepouzitelny a dycinky byly. To pisu jako majitel nokie.

  • 21. 5. 2013 10:07

    x (neregistrovaný)

    Mnoztvi takovych pripadu je naprosto stejne ... paac vubec netusite o cem je rec. To si vazne nekdo mysli, ze si nakdo od jabka sedne a zkouma co ta appka dela? lol ... kdyz tam pridam appku, ktera bude vysavat z telefonu kontakty a nekam je posilat, tak se tam bude povalovat presne do ty doby, nez na to nekdo z uzivatelu prijde.

  • 21. 5. 2013 10:03

    Rdm (neregistrovaný)

    Jak ti ptáci, tak kvalitní navigace na WP je a pokud si koupíte Lumii, tak máte dokonce špičkovou navigaci zdarma.

  • 21. 5. 2013 10:02

    Rdm (neregistrovaný)

    veškeré aplikace na iTunes i MS marketu jsou kontrolovány, jistě je možné, že nějaký špatná appka pronikne, ale množství takových případů bude naprosto zanedbatelné, oproti nehlídanému Google play.

  • 21. 5. 2013 10:00

    Rdm (neregistrovaný)

    odpovím zároveň VfB i Setimu

    Samozřejmě jste nepochopili podstatu problému, ale to vám nevyčítám :) Samozřejmě nikde netvrdím, že by ta rýže měla být v obchodě jen jedna a nic ví, jen jasně upozorňuji, že většina lidí a tím myslím většina má při větší možnosti výběru problém, protože se nedokáže rozhodnout, když žádný z nabízených produktů nemá jednoznačně rozhodující faktor. A nekecejte, že jste se s tím sami nikdy nesetkali, že jste se prostě nemohli pro něco rozhodnout.

    Jako učebnicový příklad pak je sám Linux. je ZDARMA, ale přesto jej nikdo nechce. Proč? Protože jedním z důvodů jeho "neúspěchu" je množství distribucí. Je jich prostě moc a lidi si nedokáží mezi nimi vybrat.

    A o tom, byl i původní iPhone, ten taky nic neuměl a nikomu to nevadilo, právě naopak, lidi za něj trhali ruce. Funkce jsou pak přidávány postupně a po lehoučku. Není to jako Android, který už v první verzi potřeboval dvoudenní školení na ovládání.

  • 21. 5. 2013 9:26

    Martin P.

    - kontakty na SIM ?
    - pošta na POP3 ?
    - zálohování offline na PC?
    - podpora jiného poštovního klienta než placeného Outlooku?
    - možnost připojit jako flashdisk?

    Běžných uživatelů tu v republice a žije offline víc než čekáte. Pokud používají služby online tak ty zadarmo. Tedy nemají v globálu připlacené místo na cloudovém úložišti, nemají placený účet na XboxLive. Nemají placené Skype atd.... .... to je ta mlčící většina. Ve většině případů ani nemají kartu se kterou jde plati po internetu, Paypal ani nic podobného. Zboží objednávají na dobírku atd... to je ta realita BF kteří jsou tou většinou trhu.

  • 21. 5. 2013 7:48

    Seti (neregistrovaný)

    Jak píše můj předřečník. Chápu, že existují lidé, jejichž mozková kapacita nestačí na to, aby si utvořili vlastní názor, proto potřebuji, aby za ně někdo rozhodl, ale pevně doufám, že takových je pořád menšina. Nikdy nepochopím, jak někdo může považovat nemožnost výběru za přednost. Je to OK, pokud se výrobce přesně trefí do mého vkusu, ale jakmile potřebuji něco jinak, jsem v ....

    Potřeba něco složitě nastavovat v Androidu je v dnešní době stejný nesmysl, jako nutnost pořád něco kompilovat v linuxu. Jediné, co jsem potřeboval na novém tabletu nastavit, byl email k účtu a heslo k wifi, nic víc. Nechcete nastavovat? Nikdo vás nenutí. Potřebujete? Není problém. Když jsem naposled kupoval rýží v Globusu, bylo tam minimálně 10 druhů a každý ještě navíc od různých výrobců. Asi nejlepší podle Vás by byl výběr sypaná od Vitany a ve varných sáčcích od Vitany? Něco na způsob červená nebo žlutá limonáda :D

  • 21. 5. 2013 1:15

    x (neregistrovaný)

    Jenze ten clovek chce "ty prasteny ptaky" co ma franta od vedle ... a oni tam nejsou (neresme, mozna sou, nevim) ... ten clovek tam chce tu uzasnou navigaci, co mam na telefonu ja ... ale ma smulu, protoze jaksi neni ...

    Pokud chce nekdo telefon na telefonovani, je naprostej nesmysl kupovat si smarfoun a navic dotykac ... extremne neefektivni a nepouzitelne. Neni nad HW klavesnici.

  • 21. 5. 2013 1:08

    x (neregistrovaný)

    Na M$ market se dostane zcela jakykoli malware, ale to by nekdo musel aspon tusit, jak to funguje. Stejne jako se uplne vpohode dostane na jabko market. Naopak se tam nedostane spousta naprosto neskodnych aplikaci, ktere se nehodi provozovateli do kramu. Zrovna nedavno tusim na jakbomarketu nejaka ta appka, ktera dohledavala "podobnou" appku zadarmo.

  • 21. 5. 2013 0:37

    VfB (neregistrovaný)

    To je právě ten Microsoft bolševismus.

    Na platformě MS stejně tak jak ve výběru rýže za komančů neměl zákazník žádnou svobodu a možnost výběru.
    Za komančů (na windows) bylo možné kouipit jen obyčejnou rýži a tak jste museli zapomenout na to, že si uvaříte například risotto (italský pokrm z rýže arborio) a museli jste se spokojit se zbabicovaným českým rizotem (rýže se zbytky z ledničky, která nemá s risottem nic společného).
    Proto jsem rád, že nyní (na Androida) mám možnost volby. Mohu sice stále dokola kupovat obyčejnou rýži ale když budu mít chuť trak simohu koupit rýži na risotto a uvařit si ho, nebo si mohu koupit rýži na suši a udělat si suši nebo si mohu uvařit jasmínovou rýži, basmati rýži či nějakou natural rýži, která ani není bílá.
    Většina lidí má ráda rozmanitost, někdo má rád černý trika, někdo růžové halenky a někdo bílé košile. Ano existují lidé, kterým nevadí a možná i vyhovuje systém Eine Reich, Eine Folk und Eine Fuhrer. Ale ti jsou doufám v menšině a většinou jsou to spíše lidé s nišší inteligencí.

  • 20. 5. 2013 23:33

    Rdm (neregistrovaný)

    Čím více možností máte, tím hůře se vám vybírá a tím hůře se i používá. Tohle je fakt podložený studiemi, žádný můj výmysl. Např. v supermarketu by vám mohli nabídnout 30 druhů rýží, ale když tam přijdete najdete jich sotva pět, proč? Protože kdyby jich tam bylo 30, tak by se taky mohlo stát, že odejdete a žádnou rýži si neodnesete, protože budete frustrován z toho, že jste si nebyl schopen vybrat.
    A to je problém Androidu (každého systému s rozsáhlou konfigurací). Můžete si tam nastavit všechno, ale ve chvíli kdy už opravdu něco nutně potřebujete nastavit, tak jste z toho zmatený a proklikáváte se z místa na místo jak zmatený králík.
    Úspěch Androidu stojí a padá na low-endu, bez něj by dnes nebyl Android tam kde je, protože low-end je největší podíl trhu.

    Cesta kterou šel MS, je v podstatě stejná, po které šel původně Apple s iPhonem, jenže MS přišel pozdě. to, že však zvolil jednotný design všech aplikací považuji jednoznačně za plus a raději budu mít pastelové barvy, než totální grafický chaos. MS si tady tak trochu uvědomil, že ty aplikace budou dělat především programátoři bez grafického cítění, takže jim tu grafiku v podstatě udělal a nutí je ji držet. Na Androidu si, ale může každý patlat co chce a výsledek je takový, že texty kolikrát kvůli špatně zvoleným barvám nejde přečíst. takže na Andoridu máte desítky tisíc aplikací, řadu z nich i funkčně kvalitní, ale po stránce UX naprosto nepoužitelných.

  • 20. 5. 2013 23:03

    Jiří Macich ml.

    Microsoft se podíval, co dělá Apple. A ještě přitlačil na pilu. Bohužel. Apple ale vždy uměl „wow efekt“ (byť třeba jen na první zdání), ovšem Microsoftu se povedl spíš „WTF efekt“

  • 20. 5. 2013 21:42

    Seti (neregistrovaný)

    Tyhle názory nikdy nepochopím. To, že něco můžu přece neznamená, že musím. V androidu se vrtat můžu, ale pokud nechci, tak mě k tomu nic nenutí. Ve WP oproti tomu nemůžu, ani když chci. Stejně pitomý systém, jako u win8, kde si nemůžu nastavit pořádné barvy na desktopu, protože nějaký idiot v MS usoudil, že není třeba měnit barvu písma v titulku okna. Nejlépe všechno stejné, debilně hnusně pastelově barevné, bez přemýšlení, a lidi degenerujou a degenerujou, jenom tupě patlají po displeji a v pravidelných intervalech solí peníze výrobcům. Takový je můj pocit a čím dál víc degenerátů mi to potvrzuje.

  • 20. 5. 2013 21:04

    Jiří Macich ml.

    Jeden účet z Googlu, jeden u Facebooku, tak i jeden u Microsoftu. Z pohledu BFU je to IMHO jedno. Beztak lze pro všechny používat stejný login v podobě e-mailové adresy a většina uživatelů používá bohužel všude i stejné heslo.

    YouTube nebo Gmail? No, když Google hází (zcela pochopitelně) konkurenci klacky pod nohy, tak to pak není problém přímo Windows Phone, ale konkurenčního boje, kdy prostě několik firem nalezlo do tolika segmentů IT a CE, že už to nedělá z pohledu uživatele dobrotu. Google, Microsoft, Apple.

  • 20. 5. 2013 20:27

    Rdm (neregistrovaný)

    Nemyslím si, že Live ID je překážka, vždyť je to prostě jen účet, který pro WP vytvoříte a dál jej nemusíte nijak používat. Ve WP můžete mít normálně maily z Gmailu.

    navíc je u nás docela rozšířen Xbox a tam se Live ID taky používá nemluvě W8, kde jej můžete taky využít a tím využíti výhody, které to přináší (synchronizace)

  • 20. 5. 2013 20:23

    Martin P.

    se týče růstu samotného systému Windows Phone.... ...nebude přímo úměrný na kvalitě WP OS ,nebo WP smartphonu.

    Problém je v tom, že lidí co využívají služby závislé na Live ID je relativně málo . Nebo že ten telefon jde bez toho dost špatně využívat. To pak není o "špatné pověsti o OS" ale spíš o reálný vlastnostech. Lidé chtějí Youtube... Gmail... atd... chtějí offline mapy. To vše pak samo v nejnižší třídě je skoro nemožné protlačit.

  • 20. 5. 2013 19:36

    Rdm (neregistrovaný)

    Buď jste měl vadné kusy nebo lžete a to myslím vážně. Reakce WP jsou jednou z oceňovaných kvalit WP.

  • 20. 5. 2013 19:32

    Rdm (neregistrovaný)

    To, že si kupuji smartphone neznamená, že chci nastavovat vše do posledního pixelu. To je nesmysl, to ani nikdo nechce, tedy krom zhruba 1% uživatelů jako vy.

    To, že jste závislý na MS marketu je pak zcela v pořádku, uniká vám totiž celý smysl a opomíjíte bezpečnostní průsery Google play. Na MS market se stejně jako do iTunes, který mimochodem pracuje na stejném principu, jen tak nedostane nějaký malware jako na nekontrolovaný Google play a ta hlavní výhoda je v tom, že MS tlačí do používání stejného GUI u všech aplikací, takže všechny aplikace mají stejnou logiku ovládání i vzhledu. Uživatelé tak nemají s aplikacemi problém. U Androidu, ale každá aplikace vypadá jinak a jinak se ovládá.

  • 20. 5. 2013 18:51

    x (neregistrovaný)

    Widlich pristroju sme mel v ruce nekolik a byl to zarny priklad naproste nepouzitelnosti. Na HW 2x drazim nez android to bylo o polovinu pomalejsi (hodnotim celkove subjektivni pocit z reakci systemu). A co vic, nebylo to schopne provozu s produkty M$ - narozdil od toho androida (zcela osobni zkusenost ze 2 pristroju - pripojit to k exchange proste neslo, zadne chyby to zcela v souladu s politikou M$ nezahlasilo, proste to jen nefungovalo).

    Nejvic sem se pak nasmal, kdyz nam nekdo vnucoval nejake win tablety ... s tim, ze na nich funguji ty online opice ... lol

  • 20. 5. 2013 18:45

    x (neregistrovaný)

    Pokud nechci telefon hodiny nastavovat, poridim si nejblbejsi pristroj na trhu s monochromatickym segmentovym displayem. Pokud si telefon porizuju kvuli tomu, ze si na nem chci ... spoustet ruzne kravinky (realne sem nevidel zadnou "seriozni" aplikaci), tak ocekavam, ze to pujde nastavovat do posledniho pixelu.

    Primarni potiz ale je zhruba takova, ze androidi appky na win spustit nelze. Zaroven je nelze zadnym trivialnim postupem prevest/konver­tovat. Zaroven na tom nelze provozovat klasicke win aplikace => sem v situaci, kdy sem zcela zavislej na M$ marketu ... na kterym nic neni ... (nic = misto 1000 aplikaci pro android, je jich tam 10, pricemz pomer pouzitelna/ne­pouzitelna je stejne 1:100)

  • 20. 5. 2013 18:27

    Rdm (neregistrovaný)

    a někdo zase netouží hodiny telefon nastavovat, aby si mohl zatelefonovat, takže si nevyberete...

  • 20. 5. 2013 18:26

    Rdm (neregistrovaný)

    ne, neodsuzuji ho za svůj názor, odsuzuji ho za to, že ten názor si s největší pravděpodobností vytvořil bez toho, aniž by daný systém vyzkoušel, tak jako většina jemu podobných "prskačů".

    Když přišel první iPhone, všichni jeho jednoduchost oslavovali, v případě WP je to špatně. Pravda, WP přišlo trochu pozdě, nicméně nevidím problém v tom, že telefon dělá to co chci a nemusím jej kvůli toho několik hodin konfigurovat.

    Samozřejmě i WP se občas sekne, ale nestává se to tak často. O sekání Androidu však kolují doslova romány.

  • 20. 5. 2013 18:09

    Jiří Macich ml.

    Já bych si s Lumií připadal jak za bolševika, kdy na trhu byl jeden model jízdního kola, v určitý čas dva druhy svetrů, atd...

    Ze stejného důvodu jsem si nikdy nezamiloval iPhone, přestože jsem dva vlastnil, nicméně mezi mobily patří k nejprodávanějším, tržní podíl iOS je dnes druhý největší. Jak z hlediska prodejů nových zařízení, tak z hlediska reálného zastoupení mezi uživateli.

    Myslím, že Microsoft nezvládl načasování. Kdyby dnešní modely s Windows Phone 8 uvedl dříve než Apple uvedl iPhone a před pozdějším boomem Androidu, tak si mnozí tzv. nároční uživatelé udělají pod sebou loužičku blahem.

    PS: Systém Windows Phone se mi opravdu nelíbí, takže ho nechci nijak hájit. Navzdory Vašemu dlouhodobému přesvědčení nejsem automaticky odvázaný ze všeho, co Microsoft vypustí do světa.

    20. 5. 2013 18:11 redakčně upravil Jiří Macich ml., důvod: Oprava překlepů.
  • 20. 5. 2013 17:55

    Jiří Macich ml.

    Co jsem měl možnost komunikovat s bankami, tak Windows Phone berou jako toho třetího vzadu. Pokud prý zájem o smartbanking bude růst, přijdou i aplikace pro Windows Phone.

    Co se týče růstu samotného systému Windows Phone, analytici se rozcházejí, takže šmahem bych tuhle platformu neodsuzoval. Microsoft se už ve své historii párkrát vecpal na trhy, kde bylo zdánlivě plno.

  • 20. 5. 2013 17:01

    VfB (neregistrovaný)

    Já bych si s Lumií připadal jak za bolševika, kdy na trhu byl jeden model jízdního kola, v určitý čas dva druhy svetrů, atd...

    Někdo prostě netouží to CHYTRÉM telefonu, kde si v GUI nemůže nastavit víceméně jen barvu dlaždiček. To i v té nejhloupější Nokii si majitel může nastavit alespoň tapetu. xD

  • 20. 5. 2013 13:55

    h4x0r

    Proč myslíte? Jen proto, že má jiný názor, než vy? Já WP testoval asi týden, nikdy mi to pořádně nesedlo, přišlo mi to strohé až hnusné, funkčně strašlivě omezené a aplikace třetích stran nedostatečné či rovnou neexistující. Takže krok zpět. Docela mne pobavilo, když jsem tuhle byl v divadle, nějaká dáma s Lumií vedle mne psala SMS a telefon se jí nějak divně kousnul. Mně se to během toho týdne nestalo nikdy, spousta recenzentů (od nezávislých přes ty uplacené typu RH) halekají, jak je ten systém stabilní, tak proto mne to docela i pobavilo. V té tmě kolem bylo dobře vidět, jak s tím ta dáma zápasí :-)

  • 20. 5. 2013 13:35

    x (neregistrovaný)

    "Android za 6000 Kč je pořád nepoužitelný šmejd."

    Mozna je to smejd, ale rozhodne ne nepouzitelnej. Navic ten smejd z toho delaj predevsim vyrobci telefonu, cistej androjid zbavenej vsemoznejch sracek od vyrobce je uplne o necem jinym.

    Samo, tragedie sama pro sebe je to, ze app jsou v jave ... kdyby byly nativni, tak sme zase nekde uplne jinde ... vdyt i ten nejlevnejsi smarfoun ma vykon o par radu vyssi, nez pred par lety desktop.

  • 20. 5. 2013 12:00

    VfB (neregistrovaný)

    navíc masivní tlačení WP desktopovým uživatelům přes UiBahn docela škodí i těm desktopovým windows

  • 20. 5. 2013 10:07

    Rdm (neregistrovaný)

    Andorid má úspěch kvůli toho, že má v podstatě jako jediný zastoupení v low-endu. Drtivá většina prodaných telefonů bude do 5 000 Kč.

    Jinak milióny lidí používají i Windows a přesto o nic netvrdíte, že jsou kvalitní...

  • 20. 5. 2013 10:06

    Rdm (neregistrovaný)

    tak každému co mu vyhovuje, pokud vám nevadí neustále sekání telefonu, pomalé načítání aplikací, tak prosím

  • 20. 5. 2013 9:52

    Martin P.

    Troll uloven :-D Tak jestli je Samsung i8190 Galaxy S III , LG L9, HTC Desire X , Sony Xperia P jsou nepoužitelné šmejdy tak nóóó nazdar.

  • 20. 5. 2013 9:33

    Rdm (neregistrovaný)

    Android za 6000 Kč je pořád nepoužitelný šmejd. Pořád se seká a nedá se skoro používat. low-end v WP je v tomto ohledu mnohem pohodlnější, nicméně má zase omezení dané HWem. Myslím, že je jen otázka času než si to MS a výrobci telefonů uvědomí a něco s tím udělají. Pokud se objeví nějaký telefon s WP kolem 5-7 000 Kč a nebude limitován malou pamětí, tak bude mít podstatně větší šanci. Jen je nutné zbavit se té špatné pověsti a to půjde těžko.

  • 20. 5. 2013 9:04

    Martin P.

    Střední třída je od 5 do 10. Tam je nacpáno k prasknutí. Problém že lowend WP je cenově na úrovni střední třídy Androidu, nebo posledního Symbianu

  • 20. 5. 2013 8:32

    Rdm (neregistrovaný)

    To si nemyslím, hlavně ve střední třídě má WP velký potenciál, problém je pověst WP, byť je to kvalitní OS, tak z něj všichni dělají úplnou katastrofu.

  • 20. 5. 2013 8:22

    Martin P.

    Vsadil jste na špatného koně. WP je platforma minoritní a její růst se neočekává, protože v střední a vyšší třídě je už plno. A v nižší třídě se diskvalifikuje cenou.

    "Linuxáci" mají Android ;)

  • 20. 5. 2013 7:35

    VfB (neregistrovaný)

    Trh s WP asi nebude moc růst. Navíc dělat aplikaci pro internetové bankovnictví pro "desktopové" metro je zbytečné, když si každý může na počítači nebo nějakém "kočkopsím" tabletu spustit internet banking přes prohlížeč.

  • 19. 5. 2013 23:16

    Rdm (neregistrovaný)

    Mám WP a ignorace bankou (GE), ale i Vodafonem mne docela mrzí a nemyslím si, že je to zbytečná investice. Trh s touto platformou bude jen růst.
    Na druhou stranu, už vím jak se cítí Linuxáci, když pro jejich platformu nikdo žádnou aplikaci neudělá :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).