Vlákno názorů k článku Smrt Flashe už předpovídá i český SPIR. Flash ale ne a ne vymřít od gfdfgdfg - me staci jedna dira

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 5. 2015 0:37

    pas (neregistrovaný)

    IT není trh s ovocem, kde si lidé vyberou šťavnatější. Příběh bolestivého nahrazování Flashe technologiemi rodiny HTML vůbec není příběhem jednoduchých tržních sil. Koncovému uživateli je úplně fuk, v čem mu ta hra na Facebooku jede. Žádné bezpečnostní díry nevnímají, ty vnímáte pouze vy a omezený počet poučených uživatelů, kteří ovšem běh dějin nezvrátí. Proto také opakovaně vycházejí články na téma "Proč ten Flash ne a ne umřít, když víme, že je špatný" - no protože je to pořád v některých oblastech nejlepší volba, podíváme-li se na to globálně ekonomicky, ne jen technicky.

    Myslím, že žádný programátor nenadává na uživatele. Flashaři nadávali na despotického Jobse, na špatně reagující Adobe, na líné W3C, na hloupé novináře... ale těžko na uživatele, kteří o těchto věcech nemají ani páru.

  • 30. 4. 2015 23:18

    red (neregistrovaný)

    no ved - nebola alternativa, ludia pouzivali deravy flash lebo nebolo nic ine. Normalna spolocnost by investovala do zdokonalenia produktu aby neprisla o trzny podiel. Nic take sa nedialo, prisla alternativa a ludia presli na nu.

    Znova - programator nema plakat nad tym ze nieco co mu setrilo cas ludia nechcu. Presne spominana trhova ekonomika - dopyt po problematickom flashi upadol, alternativy existuju a ludia ich chcu.

    Znova sa ale odklaname od povodnej temy. Coder nema co plakat nad tym ze flash ludia/klienti uz nechcu. Ma sa prisposobit dopytu alebo dufat ze prezije na opustanej technologii

  • 30. 4. 2015 21:59

    pas (neregistrovaný)

    Tak žijeme v tržní ekonomice, že jo? Pokud mi nějaká technologie ušetří čas, tak díky tomu vyprodukuju víc zajímavých věcí, což nasytí nějakou poptávku uživatelů. Kolik miliard dolarů se otočilo při boomu flashových her na Facebooku? A kolik by to bylo, kdyby se používalo HTML? Proč uživatelé 20 let používali děravou technologii? Tak zřejmě jim to zas tolik nevadilo a důsledky těch děr neměly tragický dopad na jejich život... popravdě řečeno asi si o nich leda četli na Lupě.

  • 30. 4. 2015 21:13

    red (neregistrovaný)

    to snad ale nebudeme brat ako ospravedlnenie deraveho flashu, nie? Je to len dalsi dokaz toho ze uzavrety sw = kostlivec v skrini. Nikdy presne nevies kedy na teba vypadne a ci danu chybu uz nezneuziva bud nejaka trojpismenkova agentura alebo hackeri

    Otvoreny SW nie je ziadne terno - chyb je tam tiez plno, ale aspon je nejaka aspon teoreticka sanca na opravu. U closed source je clovek odkazany na vydavatela a ked ten povie ze zaplatu vyda treti utorok v mesiaci ak den vychadza na parne cislo a velka noc v tom roku pripada na marec, inak sa to presuva na dalsi mesiac (okrem prestupnych rokov) tak cloveku nezostava nic ine cakat a supat nohami. Alebo ano, taky SW nepouzivat.

    Mne povodne slo hlavne o argumentaciu - mne ako programatorovi flash neskutocne ulahcuje pracu, nemusim nic optimalizovat, len to tam napraskam a uzivatel nech si trhne nohou. Ano, uzivatel si trhol nohou a prestal flash pouzivat. Programator place ze hlupak user nechce pouzivat tak dokonaly setric jeho prace ako programatora... proste nonsens

  • 30. 4. 2015 19:03

    red (neregistrovaný)

    html5 nie je dokonale, ale je to iny pristup ktory ma sancu vyriesit vacsinu problemov ktore mal flash

    deravost sa 20 rokov nepodarilo odstranit ... tak co s tym? Cakat dalsich 20 rokov a dufat?

    to ze nieco je v bananovej republike akou je SR nieco schvalene ako standard na komunikaciu uradov s obcanmi (a nie opacne), este to neznamena ze je to ten najlepsi format. Donedavna boli este schvalene (a mozno este stale su) komponenty v activex a tiz to neznamena ze to je najlepsi system na komunikaciu urad-obcan

  • 30. 4. 2015 18:59

    red (neregistrovaný)

    1. o tej chybe sa vie skor nez o chybe vo flashi - napriklad cez bug bounty programy googlu a mozilly
    2. v otvorenom sw sa chyby hladaju lahsie
    3. teoreticky deravy browser = 1 diera. S flashom su to diery 2. Myslim ze to hovori za vsetko

  • 30. 4. 2015 18:59

    TheSalko

    To isté ako Windows. Aj uzavrenosť, deravosť a aj roky by sedeli. A dokonca by sa dalo s istotou napísať, že bude deravý ;)

  • 30. 4. 2015 18:55

    red (neregistrovaný)

    ano, pretoze:
    1. je uzavrety
    2. ak je nieco derave 20 rokov, asi tazko sa da predpokladat ze mavnutim carovneho prutika sa vsetky diery stratia

  • 30. 4. 2015 18:39

    red (neregistrovaný)

    a prezradis aj co to je za aplikaciu s pripadnym linkom na stiahnutie? Animovane kolecko ktoresom dakedy robil vo flashi by asi tiez slo na 60fps na ipad 1...

  • 30. 4. 2015 13:58

    pas (neregistrovaný)

    "Flash mal, ma a bude mat zasadne problemy v bezpecnosti." - hlavně to "bude mať" mě zaujalo. To je nějaký přírodní zákon? :)

  • 30. 4. 2015 12:24

    Ford (neregistrovaný)

    A jaký je rozíl mezí bezpečnostní dírou v prohlížeči a ve Flashi.

  • 30. 4. 2015 12:10

    TheSalko

    Takže keď je to deravé, podla vás to treba zrušiť, zakázať, vymyslieť niečo nové. A to že to nové nebude dosahovať možnosti toho starého, deravého, to je akože OK?

    Podla môjho názoru sa mala skôr odstrániť deravosť.

    PDF je rovnako deravé ako SFW (žeby Adobe), popri tom PDF je ako jeden z celosvetových štandardov pre výmenu dokumentov (Portable Document Format), dokonca je schválený ako formát pre komunikáciu s úradmi SR. To znamená, že zrušíme PDF a vymyslíme nové?

  • 30. 4. 2015 12:01

    red (neregistrovaný)

    to ze nieco vo flashi slo lepsie a lahsie nez ide teraz v html5 je uplne irelevantne. V minulosti sa tiez popravovalo a justicia sla obecne rychlejsie ako dnes - to vsak neznamena ze to bolo lepsie.

    Flash mal, ma a bude mat zasadne problemy v bezpecnosti. Bodka (tecka). Nic viac ma ako uzivatela nezaujima. Nechcem mat nainstalovane nic navyse co moze kompromitovat bezpecnost mojho PC.

    Ak to programator chapete tak, ze kvoli mojej bezpecnosti mate robotu navyse, tak je to vas pokriveny pohlad na realitu. Vy vytvarate veci pre mna ako uzivatela, nie opacne. A Vasou pracou je robit to dobre a vy dostavate za tuto pracu zaplatene.

  • 29. 4. 2015 22:24

    Jakub Wagner (neregistrovaný)

    Proto běží na iPad 1 moje aplikace napsané ve Flashi 60FPS? Nevěřte všemu, co čtete.

  • 29. 4. 2015 15:03

    puch (neregistrovaný)

    Nevim, co Jobs hlasil a co se šuškalo, faktem, že iPAD 1 na nějaké flashové animace ani omylem neměl výkon.

  • 29. 4. 2015 12:51

    pas (neregistrovaný)

    Adobe Flash samozřejmě do HTML/JS exportuje, jak nejlíp umí. Jenže je tam pořád velký opruz okolo toho, což zatím brání masovému nasazení pro ty reklamy.

    Samozřejmě to je mýtus, že Jobs bojoval proti Flashi kvůli jeho kvalitě. Nedopustil by žádné běhové prostředí ve svých krabičkách, i kdyby bylo sebekvalitnější. Jsem si naprosto jistý, že kdyby iOS přišel o 10-15 let dřív, tak by bojoval proti WWW - web by byl prezentován jako podobně nepřátelská a nepřívětivá věc jako Flash, torrent nebo bitcoin.

  • 29. 4. 2015 11:44

    xyz (neregistrovaný)

    V tom roce 2010 kdy Jobs ohlasil, že Flash do iOS nepustí se šuškalo, že měl jiné důvody než to co tvrdil. V tý době se usazovalo HTML5, takže každá inovace/odlišnost měla šanci se prosadit do stanardů. Jobs chtěl mít pod kontrolou hardware i software a pro animace měl v plánu vlastní technologii (na bázi html5 ale to není podstatný, hlavně "made by Apple" a s vývojovým nástrojem prodávaným/vlas­tněným Applem). Firmě Adobe, která nejen Photoshopem udělala z Applu Macintoshu svatý grál digitální grafiky, a s kterou v 90 letech Apple spolupracoval, nemohl zapomenout, že od roku 99 se zasekly nové Adobe verze pro MacOS; byly vydávány se zpožděním a kvalitou/zájmem na druhé koleji oproti Win verzím- ten úprk grafiků z MacOS byl obrovský.
    Ad "Armáda starých tvůrců bannerů": Ono by jim to bylo jedno, kdyby jim dal do pracek někdo podobný nástroj, nejlépe stejný. Kde nemusí řešit co to vyplivne a jak si poradí s tím co natahali myší v projektu. Flash pro běžné práce není vnitřně zas tak rozdílná oproti HTML-CSS-Javascript balíku (export do html5 to má ale není to ono - výsledek 1:1). Tak jako Photoshop umí s každou verzí nový exportní formát, tak by Adobe Flash mohl elegantně přeskočit ten úbytek penetrace. Jen chtít.

  • 29. 4. 2015 10:55

    pas (neregistrovaný)

    V době, kdy se Jobs rozhodl Flash zničit (slavným - a řekněme narovinu, že demagogickým - "otevřeným dopisem"), měl Flash dobře našlápnuto k tomu, aby se z něj stala kvalitní (a otevřená) technologie, stačilo víc otevřenosti a vstřícnosti na všech stranách. Ono to nebylo konstatní zlo od začátku do konce, jak má neustále v hlavě zafixováno pan Dočekal. Vystřídalo se na něm spousta lidí a týmů. Ještě dnes je to jedna z nejlepších alternativ pro crossplatformní vývoj her na mobily (výkonnostně lepší než třeba Unity, na kterou jsem i já přesedlal). Ale když holt další vývoj předáte hrstce Indů, tak to už se žádné zázraky čekat nedají.

    Pochybuju, že armáda stárnoucích tvůrců bannerů v reklamkách bude mít energii se přeškolit. I přes snahu Adobe (jejíž akcie paradoxně po odpískání Flashe raketově vystřelily nahoru) na poli editorů. A noví moc nepřijdou, protože je dnes víc zajímavějších pracovních příležitostí. Takže si ještě užijeme. Kéž by rakovina slinivky postupovala tak pomalu jako smrt Flashe.

  • 29. 4. 2015 10:40

    Salko (neregistrovaný)

    Podľa mňa autor nepozná možnosti Flash-u a aktuálne možnosti HTML5.

    Som programátor (od 2001), programujem aj Flash a aj HTML, takže poznám možnosti daných technológií, v prípade Flash-u aj "hraničné" možnosti. Osobne mi je ľúto, že Flash umiera, lebo súčasný stav HTML5 + všetky možné technológie nedokážu plne nahradiť túto jednu veľmi starú technológiu.

    To čo dokázal Flash pre vyše 10 rokmi (Macromedia Flash Player 6.x, AS1), to doteraz nedokážu implementovať výrobcovia prehliadačov na 100%. Mám teraz na mysli, že SVG, VIDEO, ..., áno, dokážu akože nahradiť jednoduchý Flash, ale keď by som chcel urobiť to, čo dokázal starý Flash (niečo zložitejšie), tak sa zapotím. A to ešte nemám záruku, že mi to každý prehliadač zobrazí správne (napr. SVG a jeho implementácia v IE).
    Pri Flash som mal vysoké % pravdepodobnosti, že sa mi na desktope zobrazí všetko tak, ako som to zamýšlal a dokonca to aj pobeží. Pri dnešnom zrýchlenom cykle vydávania nových verzií môžem každých 6 týždňov tŕpnuť, akú vec Google programátori domrvili.

    Vyťaženie CPU: no to je bohužial dnešná generácia "programátorov". Vyťažiť CPU dokážu aj v Javascripte, takže Flash dokáže iba tak vyťažiť CPU, ako mu to programátor povie. Dnes je "in" povedať, že potrebuješ modernejší hardware, optimalizácia už dnes veľmi nefrčí.

    Spomenuté HTML5 video: je pravdou, že dnes stačí na server uložiť jeden video súbor (MP4) a prehrá ho každý prehliadač aj mobil. Ale pred vyše rokom to ešte tak nebolo, pretože Firefox, IE a Chrome nepodporovali "jeden" spoločný formát a musel som kódovať minimálne dva súbory (FF nemal H264, musel som ísť tuším do OGG). To že to dnes funguje ale zatieňuje skutočnosť, o ktorej sa veľmi nehovorí. Keď sa Mozilla (alebo Goole) rozhodne, že nebude podporovať napr. H264 (licenčné poplatky a pod.), tak dodávateľ obsahu má zrazu problém, pretože bude musieť dodať svoje H264 v inom podporovanom formáte.

    Ako jeden z najväčších failov IT považujem postup Adobe po odkúpení Macromedie. Mali vyše 95% penetráciu s Flashom a svoju šancu pekne zahodili.
    Tá aféra, keď vyše 7 rokov ignorovali Apple a rýchlosť Flash Playeru na OS (OSX) a na najrýchlejších MAC-och išiel Flash player ako na pomalom Windows počítadle, to bola pekná ukážka Adobe vývoja.
    Až keď Steve Jobs otvorene oznámil, že Flash nechce vo svojich zariadeniach (bezpečnosť, rýchlosť), tak do 3. týždňov zrazu uvolnil pre OSX novú verziu Playera, ktorý išiel konečne rýchlo. To čo 7 rokov ignorovali, to dokázali do 3 týždňov naprogramovať. Zjavne neskoro.

    PS: počkajte, keď sa výroba reklám na 100% rozbehne iba pre HTML5, nebude stačiť AdBlock, IP filter a podobné blokovacie technológie :) Internetový svet až teraz čaká ten skutočný príval agresívnej neblokovateľnej reklamy :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).