Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Sociální relaunch od thr - Hm, pokud je v článku popisována skutečně reálná...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 3. 2012 14:09

    thr

    Hm, pokud je v článku popisována skutečně reálná situace, tak jde už o někoho poněkud staršího a "zralejšího". A popravdě - pokud se někdo v diskusích začne chovat jako totální magor ne jako "puberťák, ale ve věku po třicítce, tak to o něm dost vypovídá a snaha o "relaunch" mi dost zavání pokrytectvím :-( A pokud bych jeho aktivity znal, tak bych se mu asi taky pracovně spíš snažil vyhýbat...

    Jinak ale tohle je obecně docela zajímavé téma - co asi tak musí někdo natropit na sociálních sítích, aby mu to začalo dělat skutečné problémy při hledání práce či v podnikání? Můj názor je takový, že na opravdový problém už musí jít opravdu o dost slušného magora, který asi bude mít problémy i "v reálném životě". Teď neřeším specifické situace, jako že třeba bude mít zarytý pravičák problém se získáním zakázky na vybavení ČSSD :-) Znáte někdo konkrétní případy, kdy měl někdo kvůli sociálním sítím problémy v "realitě"? Tohle by mohlo ostatně být docela zajímavé téma pro redakci...

  • 26. 3. 2012 13:32

    Jan M. Holík (neregistrovaný) 188.175.96.---

    Sociální relaunch není svou myšlenkou nic nového. V oblastni businessu je velmi často používán podobný postup pod názvem rebranding

    Jde v podstatě o to, že společnost při rebrandingu také začíná znovu a záleží jen na tom, jak moc. Většinou si firma zvolí minimálně nové logo, zcela novou grafiku, změní jméno firmy nebo dokonce založí zcela novou a převede na ni majetek.

    Firma pak může svoji minulost přijímat, ale příliš ji neprezentovat a neodkazovat na ni jako to dělá například O2 se svou minulostí v podobě Českého Telecomu nebo ji může zcela popírat, což nejvemehentněji dělá BSA, kdy její zástupci tvrdí, že nic neví ani o informacích veřejně přístupných na Internetu.

    Podle mého názoru má rebranding u firem nebo social relaunch smysl jenom v tom případě, kdy stará image je prostě slabá, nudná a bez šťávy. Změna pak může image oživit a více zapůsobit, což je plus.

    Ovšem nikdy bych nedoporučoval zneužívat rebranding nebo podobné postupy v situacích, kdy firma nebo jednotlivec něco negativního provede a změna ho má pouze zbavit odpovědnosti.

    Jak píšu na svém blogu v zápisku Uznejte své chyby – stanete se důvěryhodnými, je potřeba uznat své chyby, napravit je a tím dosáhnout důvěryhodnosti.

    Ano, uznat své chyby opravdu bolí, zvláště, je-li člověk egoista nebo firma staví na své neomylnosti až téměř božskosti, ovšem je mnohem lepší i levnější říct "Omlouvám se, takto a takto jsem to napravil" než se snažit utíkat, skrývat a dál v podstatě nic neměnit.

    Pan Jiří by tedy udělal mnohem lépe, kdyby své ultra-agresivní postoje přehodnotil, vymazal urážky ze všech sociálních sítí, webu, blogu a napsal jeden blogový zápis, kde by se omluvil za své chování i jmenovitě lidem, které urazil a s krátkou informací umístil odkaz na tento blogový zápis na Facebook, Twitter, LinkedIn, lide.cz, spoluzaci.cz a podobně.

    Ze zkušeností mohu říct, že lidé jsou ochotní přijmout to, že se někdo choval naprosto hrozně a jsou ochotní to přejít, když se omluví a začne se chovat slušně. Ale nejsou ochotni nikdy akceptovat to, když dotyčný ještě jedná arogantně a nevidí na svém chování nic špatného.

    Social relaunch nebo rebranding neřeší špatnou pověst, není nic jiného než útěk. Pokud chce člověk nebo firma dosáhnout skutečného úspěchu, je potřeba své problémy vyřešit a postavit se jim, ne před nimi stále prchat jako vězeň na útěku.