A v rámci toho, o čem píšeme, s tím začal Google experimentovat v loňském roce, v srpnu 2009 podporu instaloval na Google Reader - http://googlereader.blogspot.com/2009/08/pubsubhubbub-support-for-reader-shared.html - a heslo ve Wiki vzniklo jako pahýl taktéž v srpnu 2009. Asi do té doby nevěděli, že to mají použít i pro tento typ obsahu.
Nicméně pravda je, že písmo se používalo ještě před tím, než jsme jej začali na Lupě používat, takže jsme trochu out of date...
Kdyby to bylo starý měsíc, neřeknu ani pumpička. Rok, budu mlčet. Ale u technologie, které je přes 10 let? Například v rámci XMPP se používá Pubsub od roku 2002, od roku 2003 je standardizován.
Technologie to může být stará, ale nezdá se, že by to bylo moc používané. Je hezké, že si kdokoliv může nastavit přísun z nejlepších zdrojů, které zná, ale je to nanic pokud ty informace nejsou sdílené se všemi lidmi kteří se danou tématikou zabývají - nehledě na jejich úroveň IT znalostí.
Začal jsem nedávno psát blog zaměřený na vážnější témata a na světové dění. V současné době není možné zahájit "decentralizovanou online diskusi" se zapojením široké veřejnosti. Moderované diskuse a tlačítka na sdílení přes Facebook/Twitter/Digg/atd. sice můžou mít úžítek, ale ve světle 21. století to jsou dětské záležitosti IMO.
Možnost 'umístit' blog- nebo zpravodajský článek do (sub-)kategorie, se světovým indexováním (jestli jsem to celé správně pochopil), zní jako užasný krok vpřed.
pubsubhubbub mne nezajímá, pane Zandl. Kontext byl uveden jako nový a Pubsub. Ta technologie je stará jako Metuzalém, kdy to zneužil Google je věcí druhotnou. Když věci nerozumíte, tak se k ní nevyjadřujte. Dík.
Jde zcela jasne o lehce maskovany pokus o efektivnejsi distribuci reklamy. Lidi se hezky sami roztridi do skupin podle zajmu, takze bude jasne, ze tuhle reklamku pustime tudy, zatimco tadytu jinudy. Vzhledem k tomu, ze o prislusnosti informace ke mnou vybranemu okruhu budou rozhodovat stroje a anonymni banda trotlu placena penezmi reklamnich a marketingovych oddeleni, kvalita takove sluzby bude o rady horsi nez i tak dost spatna kvalita internetovych medii stavajiciho typu. Vazba redakce - ctenar se jeste vice rozvolni a uz si ani nebudete moci vybrat, od koho chcete predtridit informace. Je zvlastni, jak se internet ze svobodneho media postupne stava mnohem horsim ohlupovadlem nez televize. Naprosta vetsina dnesnich internetovych guru jsou poskoci reklamniho prumyslu. Smyslem existence naproste vetsiny komercnich serveru je reklama.