Společnost McAfee přišla s výzkumem dopadu nevyžádaných reklamních e-mailů na životní prostředí. Ve spolupráci s klimatology dospěla k závěru, že na přenos, zpracování a filtrování spamu se celosvětově spotřebuje celkem 33 miliard kilowatthodin energie během jednoho roku. Spam tak prý přímo i nepřímo zamoří ovzduší asi jako 3,1 milionu osobních aut, která spotřebují zhruba sedm miliard litrů benzínu. Nevyžádaná reklamní pošta ročně spolyká stejné množství energie jako 2,4 miliony domů, alespoň to vyplývá z výzkumu McAfee.
V situaci, kdy svět čelí rostoucímu problému klimatických změn, tato studie zdůrazňuje, že spam má obrovský finanční, osobní i environmentální dopad na firmy i jednotlivce. Zastavit spam přímo u jeho zdroje stejně jako investovat do technologií filtrování spamu typu state-of-the-art ušetří čas, peníze a díky snížení uhlíkových emisí přinese prospěch i naší planetě,
uvedl Jeff Green, senior viceprezident McAfee mající na starost laboratoře Avert Labs.
Z výzkumu dále mimo jiné vyplynulo, že průměrná emise skleníkových plynů odpovídající jednoduchému spamovému e-mailu je 0,3 gramu CO2, což je pro představu prý asi jako metrové popojetí automobilem. Téměř osmdesát procent energie, která se v souvislosti se spamem spotřebovává, se týká koncových uživatelů. (Tisková zpráva)