Vlákno názorů k článku Srovnání levných variant webhostingu od Kaluzman - Dobry den, pred cca. ctvrt rokem cela "firma" stojici...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 1. 2003 22:30

    Kaluzman (neregistrovaný)
    Dobry den,
    pred cca. ctvrt rokem cela "firma" stojici za pipni.cz sestavala ze dvou studentu.

    Osobne s pipni.cz nemam zkusenosti, ale treba takovy
    webzdarma (kde hostujeme stranky naseho projektu) na tom
    neni s dostupnosti taky nejlepe. Vypadky sluzeb PHP ci
    MySQL nejsou uplne neobvykle. Navic bez jakehokoliv
    upozorneni zakazali funkci fsockopen() (tedy alespon uctu
    zp.aktualne.cz) a na muj dotaz, proc k tomu doslo, me nikdo
    nebyl schopen odpovedet....(respektive nikdo neodpovedel
    nic). Obcas pri vypadku nektere ze sluzeb webzdarma (mam na mysli pripade webserver) zkousim tunelovat spojeni pres jine
    servery, abych se ujistil, ze chyba neni nekde na trase
    mezi mnou a webzdarma - pokud nebyl vzdy vypadek u jejich
    ISP, tak stabilita serveru neni nejlepsi.

    Presto jim za jejich sluzby uprime DEKUJEME!

    --
    S pozdravem
    Kaluzman
  • 18. 1. 2003 23:48

    Alesak (neregistrovaný)
    Projev rozhodne JE problem adminu pipni, ale nelze jim uprit, ze se ho snazili resit. Dali si inzerat: "Hledame experta pro styk s verejnosti pro nas freehosting. Pozadavky: Kultivovany projev, uhlazeny vzhled, maximalni doba odezvy 2 hodiny. Plat bohuzel nabidnout nemuzeme, neb z nasich sluzeb nam neprameni zadny jiny zisk nez obcasny hrejivy pocit u srdce".
    Kupodivu nedostali zadnou odpoved, takze ted mas sanci ty.
  • 13. 1. 2003 13:06

    jakub (neregistrovaný)
    mno, admin mi zaridil, ze cron bude spoustet skript, ktery apache za normalni situace ani spustit nemuze, resp. nejsou povoleny prislusne sql funkce, tudiz bylo nutne toto resit via cgi. Pravidelnost zajistuje cron, mimochodem toto je uvedeno v prispevcich, ktere jsem psal. Webcron resi rutinni pozadavky, ano.
  • 13. 1. 2003 12:20

    Milan Kvasnica (neregistrovaný)
    what?
    Jak bezpecnejsi?
    Je snad uplne jedno, jestli skript spusti cron, nebo apache.
    Nebo se mylim?
  • 13. 1. 2003 9:08

    jakub (neregistrovaný)
    take jedno slovo: BEZPECNOST - stavajci reseni mi zkratka i jako laikovi prijde jako bezpecnejsi, prave kvuli tomu, jak pisete ("co chcete, kdy chcete")
  • 13. 1. 2003 0:42

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    A napadlo vás třeba, že ta firma za to něco chce? Třeba že ten virtuál běží jako testovací/vývojové prostředí v reálném provozu? Že se na něm zkoušejí věci, které později firma nabídne všem svým klientům jako už odzkoušenou službu?
  • 12. 1. 2003 23:47

    jk (neregistrovaný)
    Vypadky, helpdesk ani ceny neznam, nemuzu posoudit. Nehostoval bych tam, protoze sponzoruji umisteni lipsum na domenu druhe urovne. To me privadi na takove otazky

    - to tam prehazuji penize vidlema, ze je mohou davat na takove blbosti? Neni ta sluzba predrazena? Nebylo by lepsi, kdyby penize investovali do zkvalitnovani sluzeb? Kdyz uz chteji nejak vyhazovat penize, nemeli by radeji sponzorovat treba detsky domov?

    - nebo to je nejaka studentska recese? Sestava cela firma ze studentu-recesistu? Mysli ten webhosting vazne?

  • 12. 1. 2003 22:54

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    jedno slovo: webcron napiste si do crona co chcete a kdy chcete.
  • 12. 1. 2003 21:03

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    > Zajimave - ja bych zase nehostoval u firmy, ktera
    > sponzoruje umisteni lipsum na domenu druhe urovne.
    > Nic ve zlem.

    :-) A proč byste tam nehostoval? Mají časté výpadky? Nebo snad špatně zabezpečený server? Arogantní helpdesk? Vysoké ceny?
  • 12. 1. 2003 20:59

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    Možná spíš nerad šetřím na nepravých místech. Zkuste si někdy rozdávat svým zákazníkům vizitku s vaší doménou, na doménu vložte standardně vyhlížející hlášku MSIE, že server nelze nalézt, a potom sledujte, jaké procento z lidí, kteří na tuhle stránku přijdou, se někdy vrátí (za pár minut, za pár hodin, za den, za měsíc).

    Pokud je to výpadek na pár minut mimo návštěvní špičku, pak mi dostupnost 99 % nevadí. Má-li to být ale třeba pár desítek minut v kuse několikrát do měsíce, pak se poohlédnu po lépe spravovaném sharovaném hostingu.
  • 12. 1. 2003 20:51

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    Ano, Simonkovi nejsou finančně zainteresovaní na kvalitě svých služeb. Vzhledem ke konkurenci to považuji za nevýhodu. Jinak se mi samozřejmě ten jejich model líbí.
  • 12. 1. 2003 18:43

    jk (neregistrovaný)
    Tak dost. Uz je te demagogie prilis.

    >Sedm hodin je temer cely pracovni den. Predstavte si, ze
    >byste na jedno utery v mesici mohl poslat zamestnance domu,
    >a presto jim musel platit hodiny a navic vam Pipni nemuze
    >dat ani primerenou slevu."

    Nebo taky... Sedm hodin je temer 4 krat za mesic nedostupnost od 2 do 4 rano. Predstavte si, ze by si vasi zamestnanci nemohli - co? Jedine asi tak cist postu mezi stahovanim porna. Hruza.

    >Každej den chodím kolem květinářství, které má na okně
    >velkými písmeny napsanou svoji webovou adresu. Až se
    >jednoho dne odhodlám objednat přes ně kytici a zjistím, že
    >jim ten web nejede, příště už to nebudu ani zkoušet a půjdu
    >rovnou k bohemiaflowers, které znám z časopisu."

    99% spolehlivost znamena, ze v 99% pripadu se uvedeny pribeh nestane. Normalni clovek to navic zrejme zkusi znovu. Kdyz uz je rec o nakupech, na prvnim miste by se mela objevit bezpecnost. Ze je kvetinarstvi sedm hodin za mesic nedostupne by me jako zakaznika trapilo daleko mene, nez ze mi nekdo jednou za dva-tri roky treba vybili platebni kartu.

    >Tam bych nehostoval.

    Zajimave - ja bych zase nehostoval u firmy, ktera sponzoruje umisteni lipsum na domenu druhe urovne. Nic ve zlem.

    >Samozřejmě pak byly hromady malých klientů s osobními weby,
    >se kterými jsme se vyrovnali obvykle tím, že jsme jim
    >poskytli náhradu ve formě lepších služeb.

    Formou "lepsich sluzeb" ma pipni.cz u malych klientu predplaceno jeste mnoho vypadku.
  • 12. 1. 2003 17:21

    W. K (neregistrovaný)
    To je znacne iluzorni predstava, ja vam tedy verim, ale... je to stejne jako kdyz jdu kolem mlikarny a ona ma zavreno protoze jim nejde proud. Do toho dale pak vstupuje promile pravdepodobnosti ze se mi to stane. Myslim ze jen velmi malo zakazniku, kteri jsou z toho tak rozladeni ze uz tam nikdy nepujdou. Mozna to bude nejaka posledni kapicka v sklenici nespokojenosti, ale zakaznik si vybira podle celeho spektra indicii (treba cena:-). Navic tady mluvime o webu jako doplnkove marketingove a mozna trochu obchodni aktivite, a ne o firme, ktera prodava z 98% zasiletalsky a z toho 60% pres WWW je to neco jineho.
    Uz to tu nekdo psal -> Mate mnozinu penez, muzete mit za 10 000 Kc/mesicne hosting s dostupnosti 99,8 nebo za ty penize kazdy mesic v mistnim platku reklamu na dodavku kvetin a k tomu hosting, rekneme za 45 Kc/mesic s dostupnosti 99%. A muzete si vybrat. Lide, kteri si vyberou hosting za 10 000 Kc urcite existuji, ale dle mych poznatku je to spis urcita sorta lidi, ktera vybira dle penez. Chcete systemovy telefon, za 2450,4990,8900,14900 Kc? Samozrejme za 14 900 Kc aniz by vedel o tech telefonech cokoli jineho ;-) Pak hosting s 99,9% dostupnosti si vyberou take firmy o kterych se zde nebavime a to firmy u kterych je WWW rozhrani zakladni komunikacni prostredek ve styku s zakazniky.
    Tyto situace resim docela casto -> napriklad zdali je rozumna investice do nejakho rozumneho alespon mailu krmicek@jehofirma.cz nebo zustaneme u krmicek.j@volny.cz ;-)
    Pripominam, ze se bavime o firmach v souvislosti s hostovanim na www.pipni.cz, tedy ne o nejakych flowers.com Jako nezavisly konzultant to s tou mnozinou penez urcite dobre znate a IMHO tady chvalne prudite, ze? Mozna ale spis urcite konzultujete u vetsich firem... ;-)
  • 12. 1. 2003 16:48

    Pavel Treutner (neregistrovaný)
    Takze tedy chcete rict, ze povazujete nemoznost poskytnout slevu na sluzby kvuli nedostupnosti (protoze ty uz proste zdarma jsou - a ze vam Simonkovi budou neco doplacet ze sveho, si snad nemyslite) za nevyhodu?
  • 12. 1. 2003 16:01

    Jirka (neregistrovaný)
    S tim 24 hodinovym dohledem nemate az zase tak prvdu vim jeste o jedne forme ktera ma opravdu 24 hodinovy dohled nad servery a to je IGNUM.
  • 12. 1. 2003 12:55

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    Každej den chodím kolem květinářství, které má na okně velkými písmeny napsanou svoji webovou adresu. Až se jednoho dne odhodlám objednat přes ně kytici a zjistím, že jim ten web nejede, příště už to nebudu ani zkoušet a půjdu rovnou k bohemiaflowers, které znám z časopisu.

    Nevím, jak je to teď, ale v době, kdy jsem pracoval pro HG, bylo zvykem klientovi při déle trvajícím výpadku vrátit celou zálohu na hosting, v některých případech se vracelo dokonce více, protože konkurence je holt taková, že klient se může kdykoli sebrat a odejít k firmě, která mu *slíbí* lepší dostupnost. Samozřejmě pak byly hromady malých klientů s osobními weby, se kterými jsme se vyrovnali obvykle tím, že jsme jim poskytli náhradu ve formě lepších služeb. Ovšem je pravda, že si nevzpomenu, kdy měl HG výpadek delší než hodinu a půl.
  • 12. 1. 2003 2:38

    jakub (neregistrovaný)
    cus anonym - ja se na admina nepasuji, nicmene se asi shodnem na tom, ze tohle je udel prave pro admina. Ja jen rikam, ze pro dobro veci, by nekteri jedinci meli delat praci admina a jini styk s verejnosti (nekdy se to sejde v jedne osobe, jindy (napr. tady) ne), tot vse co rikam.

    Osobne mam apache rozjety pouze na lokale, coz se prirozene neda srovnat, ze? To je duvod, proc nijak nehanim ani nekritizuji technickou vykonnost pipni, nicmene od lidi ocekavam urcitou uroven projevu - jedna vec je, pokud mi admin zacne bez ptani tykat (to je mi totalne jedno), druha vec je, kdyz se projevuje timhle zpusobem ;)
  • 12. 1. 2003 1:26

    W. K (neregistrovaný)
    To jste to podle me trochu prekroutil. Predstavuji si, ze jedno kvetinarstvi co ma web na www.pipni.cz je kazde prvni utery v mesici postizeno vypadkem hostingu. Rozhodnu se tedy ze ucetni bude delat v ucetnim programu, skladnik bude balit smutecni vence a 2 zahranici budou okopavat zahradku. Byl to jenom "priklad", ze - firma ktera je 100% zavisla na hostigu kontra freehosting. ;-)
    Myslel jste variantu ze treba Hlavenka da www.cybex.cz na hostovani k pipni? A nedostane kompenzaci protoze je to zadarmo? Co kdyz to da na hosting za 999 Kc? Dostane kazdy mesic 10 Kc zpet? K cemu to je?
    Tady preci nejde vubec kolik to stoji ve smyslu toho kolik dostanete zpatky. Tady jde o dostupnost a 99% (lhostejno jestli za 0,- Kc nebo 499,- Kc) dostupnost je, priznejme si pravdu, naprosto ale naprosto dostatecna v drtivem procentu pripadu. Prumer je svine, kdyz neco nejde sedm hodin v tahu je to moc, ale praxe je jina, vypadku je vice a kratsich. Ale mozna se kazdy bavime o jinem "obchodnim webu, napriklad web Ebanky jste myslel???
  • 12. 1. 2003 0:50

    Alesak (neregistrovaný)
    Kdyz jste tak chytry (a tak hodny postu admina), tak jim porad jak maj' zjistit, kdo jim to tam kurva porad shazuje.
  • 11. 1. 2003 23:27

    jk (neregistrovaný)
    Eufimisticky by se dalo rici "mystery shopping".

    Uvazoval jsem, jestli napsat "a na konci hovoru se slusne omluvit, ze to byl pouze pokus, jak odpovi".

    Podvod by to nebyl, pokud by zucastnivsi se firmy s touto formou proverovani sluzeb predem souhlasily.

    Stejne - zastavam pragmatickou moralku, trh webhostingu objektivni srovnani a testy potrebuje, zakaznici taky, ucel je natolik dobry, ze ospravedlnuje i problematictejsi prostredky.
  • 11. 1. 2003 23:15

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Admin potvrzoval, že na základě žádosti to do toho cronu zapsal. Přečtěte si znovu ten původní příspěvek, asi jste ho špatně pochopil.
  • 11. 1. 2003 22:43

    jakub (neregistrovaný)
    no, mne prijde normalni, ze zapisovat do cronu nelze kdykoli si vzpomenete, dat tam cokoliv ... mne to vyhovuje a z hlediska bezpecnosti mi to prijde jako dobry napad
  • 11. 1. 2003 22:38

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    V tom pří=padě nechápu, proč tam někdo musí v sobotu v noci psát mail a proč musí admin potvrdit, že proces proběhl...
  • 11. 1. 2003 18:33

    jk (neregistrovaný)
    Ucet uplne nutny urcite neni. Co treba dotaz "Muj stary webhoster prave zkrachoval a potreboval bych .org domenu prevest k Vam. A pretahnout se stareho serveru data. Ano, informace chci ted ve 3.15 v noci :)."
  • 11. 1. 2003 15:38

    jakub (neregistrovaný)
    Priste treba zjisti, ze pravidelne dumpy se daji nacpat do crona a budou behat samomaticky

    no, takhle to taky tedka bezi - znate jiny zpusob? Krome snad zoufaleho rucniho zalohovani... ;)

  • 11. 1. 2003 12:57

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    A nakonec napíšou aplikaci, která bude simulovat operátorku infolinky. S ohledem na výskyt některých klíčových slov v zákazníkově dotazu mu přehraje odpověď s popisem jedné ze tří základních chyb, kterých se mohl dopustit. Někdy mám pocit, že takové aplikace už jsou běžně nasazovány. Příklad ze života (už je to déle):

    Zákazník: Jsem-li v ulici XY, asi tak polovina příchozích hovorů spadne do schránky s hlášením, že účastník je nedostupný. Děje se to i když mám telefon zapnutý a dostatečný signál. Odchozí hovor se také podaří uskutečnit asi v polovině případů. Jinde se to nestává. Asi bude přetížená BTS.

    Infolinka: Pravděpodobně máte zapnuto automatické přesměrování všech hovorů do schránky. Kód pro vypnutí je...

  • 11. 1. 2003 12:54

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    Sedm hodin je temer cely pracovni den. Predstavte si, ze byste na jedno utery v mesici mohl poslat zamestnance domu, a presto jim musel platit hodiny a navic vam Pipni nemuze dat ani primerenou slevu.

    Kdyz u jineho hostera vypadne server kvuli nejake velke havarii server na ctyri hodiny jednou dvakrat za rok, tak je to sice neprijemne, ale aspon vam nikdo nebude mlzit a budou ochotni nest i financni nasledky primerene cene sluzby.

    Zkuste rict, ze jste v roce 2002 nemeli ctyrhodinovy vypadek na placenem hostingu. Ja znam dokonce firmy s nekolikadennimi vypadky kvuli povodnim, firmy s mnohaminutovymi vypadky kvuli dlouhotrvajicimu preruseni proudu, firmu s nekolikahodinovym vypadkem kvuli pozaru v dome, kde je serverovna (kdyz hasici vypnou vsechny zdroje, zakazou spustit agregat a jeste vam promoci strop, tak to bohuzel nevyresite tak snadno) a podobne.

    U firmy s vypadkem 3,5 dne za rok pri standardnich podminkach (bez zivelnych pohrom) bych nejspis obchodni web nehostoval, ani kdyby mi za to platili.
  • 11. 1. 2003 12:43

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    Asi si nechali udelat analyzu telefonnich hovoru a zjistili, ze v pate ve 23.35 az sobotu 0.13 nikdo nevola, tak v tu dobu chodi operatori na kuzelky. Maji to proste vymakane.

    Priste treba zjisti, ze pravidelne dumpy se daji nacpat do crona a budou behat samomaticky.
  • 11. 1. 2003 12:35

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    > Ja bych rekl, ze kdybyste do kazdeho hostingu v nahodne
    > zvolene denni a nocni doby 10 krat zavolal a pozadoval
    > netrivialni technickou radu, tak by se dalo hovorit
    > o srovnani. Pochopitelne za normalni honorar na Lupe
    > takovy clanek asi nikdo delat nebude.

    Má to ale zásadní problém: musel byste mít u každé z těch společností uživatelský účet a na serveru nějaký reálný projekt, jehož provozováním by bylo lze porovnávat třeba další hlediska. Loni jsem počítal pro podobný typ studie základní náklady a vyšly mi na čtvrt milionu jednorázově (je možné, že při opakování by se náklady snížily). Problém by pak byl s odbytem -- rozhodně by se ten odbyt nerealizoval článkem na Lupě.
  • 11. 1. 2003 4:41

    jakub (neregistrovaný)
    pro ty mene chapave - jako ze se mi to stalo dneska ;) (sobota mezi 1 a 2 hodinou ranni)
  • 11. 1. 2003 4:40

    jakub (neregistrovaný)
    btw: Story ze zivota:
    1:00 pozadavek na pravidelny dump do adresare pod document_rootem jako zip, vzdy cca ve tri rano
    2:00 (cca) - ok, prichozi e-mail - zarizeno ;)

    Outfile/infile - nelze z duvodu bezpecnosti, kdyz uz jsme u toho ...

    tak ja fakt nevim, mozna tam ale nejsou celejch 24 hodin, ale jenom tehdy, kdy ja napisu nebo zavolam - takhle chytre to maj vymysleny, aby se mohli ulejvat

  • 11. 1. 2003 2:32

    jakub (neregistrovaný)
    pominu gramaticky projev pana Simonka, stane se (i ja obcas udelam chybu - pokus o zert ;))

    nicmene

    by byl ucet uzivatele pomerne rychle zrusen. Placene hostingy take nenechavaji zakazniky diskutovat ve foru.
    Bohuzel presne toto je spravny postup a presne to, co predvadeji admini ve foru je to, jak se to delat nema. Ponevadz budto jsem amater nebo profik.
    Dle projevu pana Simonka v diskuzi mi jako jako naprosty amater nepripada, takze je skoda, ze nekdo z tymu pipni.cz provadi takovyhle slovni vylomeniny ve foru.

    Myslim, ze Sereme , ze kazdej jen umi jenom rumcat jak nam to pada. je dle meho projev na urovni nevyzralyho pubescenta (slo by to nazvat i jinak ;)

    Jestli rikate, ze by byl ucet rychle zrusen? tak jo, kick a zadny prutahy. Takovy lidi stejne provadej pipni medvedi sluzbu, jaky ma smysl se s nimi dohadovat, ...

    Kdyz ses tak chytrej tak mi porad jak mame zjistit kdo nam to tady konkretni schazuje? Proste nekolik dni to jede vpohode a pak behem dne se apache nekolikrat polozi.

    holt ma asi apache sve dny ;) btw: myslim, ze i tento projev je nehodny postu admina :(
  • 11. 1. 2003 2:23

    Dan1 (neregistrovaný)
    Tak zkuste http://www.internetseer.com - Web site monitoring zadarmo.

    P.S.: Monitoruju si svoji domenu u pipni.cz a podle me zkusenosti urcite 99% dostupnost maji (t.j. < 7 hod vypadku za mesic).
  • 11. 1. 2003 1:42

    jakub (neregistrovaný)
    Fakt? Muze autor uvest firmy, u kterych je opravdu 24 hodin dene vzhuru nekdo, schopny resit technicke problemy? Mam pocit, ze tak asi Globe, a tim to konci.
    kdykoli si volam na web4u, tak mi to zvednou, poradej, upravej - zatim jsem volal pouze v noci a spise o vikendech (pr. sobota 1 hodina rano) - ano, musel jsem zkusit vice cisel, ale dovolal jsem se ;)
  • 10. 1. 2003 22:25

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Hm. Kdyz si nekdo zajisti spolehlivost napr. clusterem z vlastnimi silami postavenych PCcek, tak to je podle vas nejak v principu horsi?

    V principu určitě ne, ale určité nevýhody to má. Větší nároky na prostor, větší spotřeba elektřiny, větší nároky na údržbu. Otázka je, zda se to při zvýšené režii na synchronizaci dat skutečně vyplatí. Na druhou stranu má takové řešení i značné výhody. Vždy je třeba zvážit pro a proti s ohledem na konkrétní požadavky.

  • 10. 1. 2003 22:06

    jk (neregistrovaný)
    >ad znackovy hw) nejsou to kecy. ale je to na dlouhe
    >povidani. (znackovym serverem nemyslim nejakou mrchu za 50
    >tisic od autocontu)

    Hm. Kdyz si nekdo zajisti spolehlivost napr. clusterem z vlastnimi silami postavenych PCcek, tak to je podle vas nejak v principu horsi?

    >ad dohled) Globe, P.E.S., nejsem si jist Czechii a >Explorerem, Ignum ma 24 hodin funkcni mobil (maji udajne >pohotovostni sluzby) ...

    Ja bych rekl, ze kdybyste do kazdeho hostingu v nahodne zvolene denni a nocni doby 10 krat zavolal a pozadoval netrivialni technickou radu, tak by se dalo hovorit o srovnani. Pochopitelne za normalni honorar na Lupe takovy clanek asi nikdo delat nebude.

    >ad pasky) nejsou to kydy. pasky jsou bezpecne. a
    >rozmisteni nameserveru dulezite je, i presto, ze se na to
    >casto kasel. Kdyz vam vypadne ten segment site, kde oba NS
    >mate, tak co potom?

    Nic. Stejne vsechny ostatni sluzby krome dns a mailu budou na serverech na tom segmentu, takze budou nedostupne.
    Z hlediska BFU neni rozdil mezi tim, zda se nepodarilo resolvovat nebo nepodarilo navazat tcp spojeni. Jedine, o co fakticky prijdu, je cast posty, zalohuju-li dns, musim, aby to melo smysl, zalohovat i postu. Uzivatele jsou zvykli, ze posta ne vzdy dojde (preplnene schranky, spamove filtry, kdesi cosi) - kdyz se vrati bounce, poslou dulezitou postu za cas znovu.

    >ad pipni) samozrejme spis tech 93procent. ale to je >hodne ... a pokud si prohlidnete to forum, najdete tam
    >info o vypadcich i te aroganci.

    No to jiste. Srovnavat by se dalo, kdyby placene hostingy mely podobne verejne forum pro technickou podporu.

    >ad horsi konektivita) mam server u jedne spolecnosti,
    >ktera ma serverovny na Vinohradske, serverhousing je
    >levny, ale vypadky (byt kratke) relativne caste. Kdyz byl
    >nedavno skoro celonocni vypadek konektivity, admini
    >znamemu rekli, ze zapomneli nabit baterky v UPS. CO byste
    >jim na to rekl?

    No asi bych dodal "a agregat jako obvykle zrovna taky nefugoval, zejo"... Ale kdyz se tam clovek projde serverovnama, nebo traceroutama, tak zadnou zvlastni korelaci mezi cenou levneho hostingu a "kvalitou konektivity" na prvni pohled nevidim.
  • 10. 1. 2003 18:01

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "ad dohled) Globe, P.E.S., nejsem si jist Czechii a Explorerem, Ignum ma 24 hodin funkcni mobil (maji udajne pohotovostni sluzby) ..."

    Pamatuju se, že mi Ignum vyřešil technický problém i v sobotu v šest ráno (a to v době, kdy byli menší než teď), kdy všichni normální lidi spí, takže myslím, že fungují nonstop opravdu, ne jen údajně :-)
  • 10. 1. 2003 16:02

    Martin Kopta, (neregistrovaný)
    Ad NS) myslím,že po loňských záplavách v Karlíne a Holešovicích dneska žádný pražský webhoster už nepochybuje o důležitosti rozmístění name serverů a o vhodném zálohování jak dat, tak i HW kapacit. Příště může na serverovnu třeba spadnout meteorit (nebo letadlo ;-), může někdo překopnout elektrický dráty a podobně.
  • 10. 1. 2003 15:05

    Jan Horna (neregistrovaný)
    Tak to jsme asi zapomneli na tuto moznost. Pokud ale sluzbu povazujete za drahou, pak Vam asi nebude prilis uzitecna. Coz nas mrzi.
  • 10. 1. 2003 14:57

    Pluton (neregistrovaný)
    Mam dotaz - proc nemate v ankete na prvni strance taky moznost 'uzitecna sluzba, ale pro me prilis draha'? :-))
    Chtel jsem hlasovat ale z nabizenych moznosti si nelze vybrat.. ;-)
  • 10. 1. 2003 13:59

    Jan Horna (neregistrovaný)
    My merime dostupnost, ale otazka je, zda-li ji majitele webhostingovych serveru zverejni ???
  • 10. 1. 2003 11:48

    evilmind (neregistrovaný)
    Ad 99%. Myslim, ze zajimavy namet na clanek by bylo merit rekneme cely mesic skutecnou dostupnost serveru tech webhostingovych firem, ktere opravdu nejaka podobna procenta slibuji - protoze vetsina takovych dobraku nejenze nema zadne forum, kde by si uzivatel mohli stezovat na vypadky ci aroganci, ale kupodivu nema ani presne popsane mechanismy, pomoci kterych by jim mel uzivatel prokazat, ze jim neco nefungovalo. Procpak asi?
  • 10. 1. 2003 11:47

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    93 procent? 100 minut downtime denně? 25 dnů ročně? Doufám, že jsem jen nepochopil nějaký skrytý vtip...
  • 10. 1. 2003 11:33

    Petr Srsen (neregistrovaný)
    ad znackovy hw) nejsou to kecy. ale je to na dlouhe povidani. (znackovym serverem nemyslim nejakou mrchu za 50 tisic od autocontu)

    ad dohled) Globe, P.E.S., nejsem si jist Czechii a Explorerem, Ignum ma 24 hodin funkcni mobil (maji udajne pohotovostni sluzby) ...

    ad pasky) nejsou to kydy. pasky jsou bezpecne. a rozmisteni nameserveru dulezite je, i presto, ze se na to casto kasel. Kdyz vam vypadne ten segment site, kde oba NS mate, tak co potom?

    ad pipni) samozrejme spis tech 93procent. ale to je hodne ... a pokud si prohlidnete to forum, najdete tam info o vypadcich i te aroganci.

    ad horsi konektivita) mam server u jedne spolecnosti, ktera ma serverovny na Vinohradske, serverhousing je levny, ale vypadky (byt kratke) relativne caste. Kdyz byl nedavno skoro celonocni vypadek konektivity, admini znamemu rekli, ze zapomneli nabit baterky v UPS. CO byste jim na to rekl?
  • 10. 1. 2003 10:57

    jk (neregistrovaný)
    "Mezi nevýhody patří obvykle neznačkový server"

    To je pitomost, resp. mozna projev mozku, vymyteho PR kecama. Jako zakaznika by me tedy zajimala dostupnost, pocet vypadku, prumerna doba vypadku, ne zda je "server znackovy". Neco jako "znackove hadry"?

    "Samozřejmostí obvykle bývá 24 hodinový dohled a podpora (a to tak, že skutečně někdo sedí v kanceláři nebo je alespon 100% dosažitelný na mobilu)."

    Fakt? Muze autor uvest firmy, u kterych je opravdu 24 hodin dene vzhuru nekdo, schopny resit technicke problemy? Mam pocit, ze tak asi Globe, a tim to konci.

    "Samostatnou kapitolou je nedodržování základních RFC (typicky realizace primárního i sekundárního name serveru ve stejném segmentu sítě nebo dokonce na jednom stroji), profesionální zálohávní (přihlaste se ve fóru vy, kdo zálohujete pravidelně na pásky ...). "

    To jsou kydy. Dulezita je bezpecnost dat, ne jestli se to zalohuje na pasky. Pokud nekdo realizuje z hlediska ceny a bezpecnosti optimalni zalohovani jinak, neni problem.
    Obdobne racionalniho zakaznika vubec nezajima, zda jsou nameservery "spravne geograficky oddeleny", ale spis jak casto je web nedostupny.

    "Server je velmi často nedostupný, jsou ořezány některé důležité funkce v PHP a navíc se chovají admini arogantně (viz fórum Pipni.cz). Podle mého názoru je tento freehosting vhodný maximálně pro "parkování" domény s nějakou dočasnou stránkou. Najdou se však tací, kteří můj názor nesdílí a hostují na Pipni.cz firemní prezentace nebo dokonce elektronické obchody ..."

    Blabol. "Server je velmi často nedostupný" - to jedna pani povidala, nebo je dostupnost pipni.cz 93% a dostupnost ostatnich >99,9%? Jak jsou na tom placene sluzby?
    "Chovaji arogantne..." - jak k tomuhle autor dosel? Testoval tento aspekt i u komercnich hostingu? Co do arogance mam dojem, ze ve srovnani s firmu Haf Haf (posilame soudni zalobu) maji admini pipni. cz jeste co dohanet. Mozna k aroganci dosel z teto konverzace ve foru na pipni.cz

    >Uzivatel hostingu zadarmo Orion
    >
    >U onlinehostingu si nehraju, pac uz ted tam mam pres 2GB >prenosu a budu mit co delat abych se vesel do 5ti na
    >konci mesice.
    >
    >Nejsem tak chytrej, proto taky nedelam hosting.
    >No ale urcite to musi davat spousta prace, aspon byste ale
    >mohli hlasit proc to nejde (nebo spis proc to de, tech
    >pripadu je min). Treba nekdo zna reseni a poradi vam.
    >
    >>Spravce pipni.cz:
    >>
    >>Tak proc si to nehrajes u onlinehostingu?
    >>
    >>Sereme , ze kazdej jen umi jenom rumcat jak nam to pada.
    >>Naproti tomu 90% ceskych webhostingu je tak deravejch ze
    >>neni zadnej problem je proste komplet znicit. Mame taky
    >>druhu www server kde bezi asi 200 domen a ten
    >>proste za rok taky nespadne.
    >>
    >>Kdyz ses tak chytrej tak mi porad jak mame zjistit kdo nam
    >>to tady konkretni schazuje? Proste nekolik dni to jede
    >>vpohode a pak behem dne se apache nekolikrat polozi.
    >>>"Orion" <orionweb@seznam.cz> píše v diskusním příspěvku
    >>>news:1356@Pipni.CZ...
    >>> Naprogramoval sem pro sve kamarady online turnaj v jedne
    >>>hre, asi tak od 15 hod do 20 hod, to priblizne 3x spadlo,
    >>>dokonce jednou nestastne mezi 2ma dotazama, takze se mi
    >>>rozhodil pavouk. Tak pekne sem to pripravil... proc to
    >>>proste nemuze jet v klidu? Proc to furt pada? Je to
    >>>slozite aby kazdy web mel sve vlakno? Nebo delat upravy
    >>>na serveru v noci? Nebo zakazat napriklad na naky cas
    >>>tomu kdo to schodi provoz jeho stranek, aby si dal pozor
    >>>priste?
    >>> Ano zadarmo, klasicka to odpoved. Proc napriklad me
    >>> dalsi stranky na onlinehosting.cz nespadly ani jednou?
    >>> Platim jen 200 mesic. V cem je rozdil?

    Jiste je to neslusne a ostre napsano, ale u vetsiny ostatnich levnych hostingu bych tipoval, ze po pozadavku na technickou podporu: "Vazeni, provozuju si na PHPku online hru a pritom furt pada server, chtel bych vlastni vlakno apache!" by byl ucet uzivatele pomerne rychle zrusen. Placene hostingy take nenechavaji zakazniky diskutovat ve foru.

    Celkove je to hovadina, pro stranky male firmy prodavajici kaktusy v Holesovicke trznici, ktere maji 0,15 navstevnika/den a prinesou firme zisk 1200Kc/rok je EKONOMICKY NAPROSTO ABSURDNI platit treba 100Kc/mesic za zlepseni dostupnosti z 95% na 99%. Pipni.cz staci.

    "Podle čeho tedy levný hosting vybírat? Záleží vždy na individuálních požadavcích a finančních možnostech. Pro nefiremní uživatele může být výhodná firma, která není plátcem DPH (cena je o 22 procent nižší)."

    Nefiremni, firemni... Autor by si mel ujasnit rozdil mezi "firmou", "obchodni spolecnosti" a "platcem DPH".

    Jak by mel z uvedenych firem predpokladany zakaznik, t.j. mala firma, majitel osobnich stranek, stranky zajmove a pod racionalne vybirat? Doporucoval bych zacit s pipni.cz, za to da akorat cas na nahrani stranek na server. V pripade, ze dostupnost, technicka podpora a pod nestaci, muze se stehovat jinam.

    "horší konektivita serveru"
    Cim se to projevuje? Z traceroutu zadne vyznamne rozdily patrne nejsou, zjevna je pouze obliba Casablancy u vetsiny vybranych webhosteru.

    Clanek nema charakter "srovnani", to by vyzadovalo alespon minimalni snahu o objektivni srovnavani. Tohle je sbirka dojmu a nazoru autora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).