Hezké PR, ale to nic nemění na tom že Heuréka je k ničemu.
Pokud tam dám něco do hledání, najde mi to nabídku jedné - dvou firem. Pokud se zeptám Zboží, najde mi to desítky nabídek. Takže na hledání nejlepší ceny je to nepoužitelné. Další věcí je, že hledám přes vyhledávač recenzi nějakého zboží a na prvních místech mi to nabízí heuréku. Na tom by nebylo nic špatného, kdybych se ovšem po rozkliknutí pokaždé nedozvěděl že k tomuto zboží zatím nebyla napsána žádná recenze.
Takže abych to shrnul - přímo hledat zboží mi to rozhodně nepomůže a navíc mi to komplikuje i zjišťování informací ve vyhledávačích. Takže fakt děkuji, Heuréka je opravdu strašně užitečný projekt...
Já bych se ani moc na autory nezlobil. Úkol zněl jasně: "napsat článek o heureka.cz nenechtesenapalit.cz a porovnat to s pár ostatnima :)"
Jinak jsem rád, že moje SrovnejCenu.cz má kam růst :)
Nejlepší ceny vyhledávám v Zbozi.cz (dal jsem si ho i do Google search lišty). Používám ho pravidelně a nikdy mě nezklamal. Naposledy jsem tím našel i nejlepší cenu pro CDčka, což jsem opravdu nečekal.
Heuréka je naprosto nepoužitelná. Když pominu ten samotný název, který by se spíš hodil pro on-line knihkupectví s latinskou literaturou, tak je fakt, že jsem na něm v 90ti procentech nenašel PC komponent, který jsem potřeboval. Má malou databázi. A já nehledám jen v několika preferovaných best-sellerech. Najdu si zboží, které přesně splňuje to, co potřebuji, a pak hledám kde ho koupit, a bohužel co jsem zkoušel Heureku před půl rokem, když jsem si skládal nové PC a nyní na LinkSys síťovém komponentu, tak zná málo co, a nemá ji cenu pro to ani používat.
Mohl by mi někdo vysvětlit jak srovnávání cen funguje? Chápu to do fáze, že načtou xml dokument z obchodu. Ale jak vytvoří kategorie a najdou sobě odpovídající produkty? Díky moc za info.
Již jsem s provozovateli heureka.cz psal, ale než to nějak zahrnou vyřeší, zeptám se i tady.
Existuje nějaký seznam českých e-shopu, kde mohu platit paypalem? Chtěl bych si tímto platebním kanálem například koupit notebook, lepší horské kolo a pro manželku to EEE - nikde však nemohu najít seznam shopů, které tento kanál podporují.
Jistě je mnoho lidí co nechtějí platit předem, ale určítým platebním kanálem, například: fakturou, nebo visa, nebo paysec či paypal, atd....
Seznam shopu dle platebních kanálů by nám velmi ulehčil život.
Za společnost Retail Info upřesňuji pouze věci, které se týkají naší společnosti: stránky www.AkcniCeny.cz nejsou srovnávačem cen (e-shopů), ale fungují jako agregátor nejlepších nabídek maloobchodních řetězců (Tesco, Hypernova…). Na srovnání cen e-shopů se zaměřuje nás další projekt – www.Monitor.cz, který minulý měsíc navštívilo více jak 100 000 RU (dle NetMonitor.cz).
ackoliv jde o trochu jiny typ sluzby, do seznamu srovnavacu cen by se ji urcite hodilo uvest. Uz jsem to hodnekrat pouzil kdyz jsem shanel neco co maji hyper/supermarkety obcas v akci a ja to aktualne potreboval :)
Vzhledm k tomu, že českých e-shopů s podporou PayPalu nebude asi příliš mnoho je takový katalog celkem zbytečný. neměl by být problém si tyto e-shopy dohledat přes Google ;)
Rozdíl je, že faktura má nastavenou dobu platnosti na třeba na 14 dní. Výhody:
- urychlí se dodání - nemusím tedy nejdříve zaplatit (a čekat na provedení bankou), aby se zboží teprve začalo expedovat.
- rovněž nemusím jít na poštu (a ztrácet tak čas a projíždět benzín) abych mohl zaplatit dobírku.
Naopak, balík převezmu (u nepojištěných zásilek dodávka až do domu) a nastavím si platbu za fakturu tak, aby dorazila před ukončením doby platnosti faktury.
Například před týdnem jsem takto obdržel knihy - platbu jsem nastavil aby jim peníze došly včas.
Uvedl jsem to jako příklad, mě zajímá Paypal, někoho Paysec, někoho eBanka, někoho faktura, někoho pouze platba hotově. Každý z různých důvodů preferuje svůj způsob platby, nikde se to ale nedá dohledat takto tříděné :( ...
Ano mluvili,
a děkuji, že takto dbáte o potřeby svých uživatelů.
V diskusi jsem toto téma zmínil, protože je pro mě palčivé. Chci peníze z paypalu utratit, ale nechci je převádět na své účty v ČR bankách.
([vtip]například nechci berňáku a výkonným orgánům říkat kolik mám na Paypalu ;o)[/vtip])
Ano, máte pravdu, platba fakturou tam striktně logicky nepatří - zahrnul jsem ji tam, když jsem horečně obhajoval svou pravdu, že existuje pár shopu, kterou tuhle možnost nabízí - sice jsem ji využil jen ve dvou případech, (písek na stavbu a 2x knihy z T+T) ale existuje...
Nic ale nemění na tom, že třídení dle Paypalu, mBanky, a třeba Paysecu by se hodilo :)
OK, pořád mi ale připadá že je to takový mix nesourodých požadavků. Ještě se mi totiž nikdy nepovedlo zaplatit samotnou fakturou. Leda zaplatit fakturu bankovním převodem, hotově, atd. to ano :-).
Tzn. beru to tak, že "platba fakturou" není způsob platby, ale je to jen dohoda _kdy_ zaplatím. Takže se ani nedivím že se podle toho nedá filtrovat.
Navíc předpokládám že u koncových zákazníků asi žádný obchod nepodporuje metodu "pošleme vám zboží, a zaplatíte nám za něj až za 14 dní", a že se to týká jen velkoodběratelů, respektive že to funguje na základě normálního _individuálního_ obchodního vztahu mezi dvěma firmami. Prostě pochybuji že by informace "tenhle webshop dává zboží na fakturu" byla _obecně_ použitelná pro každého.
Prosím autora aby když už se ohání statistikou nepoužíval jen jeden zdroj (netmonitor), pokud to pravdaže není opět PR článěk Mitonu ...
Naše Cenyzboží.cz má návštevnost tři krát větší než srovnanicen tak proč není ani jednou v článku?
Za srpen máme (dle google analytics) 169 934 reálných uživatelů a 389 804 Pageviews!
Takže bych prosil upravit v článku větu "Dalšími hráči jsou srovnávací portály, jejichž měsíční návštěvnost zpravidla nepřekročí hranici sta tisíc uživatelů." Děkuji.
V NetMonitoru nejsme protože za 1. podminkou NetMonitoru je cituji "Projekt je určen výhradně reklamním serverům, tj. takovým, které na svých stránkách umožňují placené umísťování reklamních formátů jiných subjektů, a které mají na toto využití reklamního prostoru veřejně dostupný ceník." - což nejsme a ani nechceme být a za 2. nebudu platit 10tis měsíčne jen za to že nějaký pseudonovinář pak vytáhne data a udělá z toho článek plný chyb viz zařazení akcniceny mezi vyledávače zboží :-)
Ja nevim, ale vzdy, kdyz jsem zadal vyrobek do Google (jednalo se o pracku, plazmu a DVD rekorder), vzdy jsem hned nasel levnejsi cenu, nez v techto srovnavacich. Takze ja osobne je vubec nepouzivam.
Jako problém se mě to jeví, google dohazuje, všelijaké návody jak paypal přidat do eshopu, nebo weby výrobců, kteří tuto možnost nabízejí - nikde ale žádný seznam nebo filtr wshopu s touhle informaci není. Proto jsem také chtěl o toto požádat nějaký "srovnávač cen", protože kde jinde bz tato funkce měla být?
PS: nejde jen o paypal - představte si že striktně chcete například platit fakturou (takže nechcete dobírky, hotovostní platby, visy, bankovní převody, zkrátka nic jiného - všechny ostatní eshopy jsou pro Vás naprosto bezcenné)
PS: Vypadá to, že si ten notebook v ČR nekoupím a budu muset nechat vydělat zahraniční eshop.
Ono je to tak, Zboží.cz použije profík pro ověření cen, zatímco Heureka.cz je všude ve výsledcích vyhledávání jakožto maximální spammer, jinak ale naprosto neužitečná. Obsah nulový... Typicky nalezne 1% toho, co obsahuje Zboží.cz od Seznamu. Když hledám konkrétní zboží na Google tak na to mám v URL -heureka.cz (a pár dalších), dost to pomáhá :-)
Není přece normální, když zadám "cokoliv recenze", aby to vyplivlo na prvním nebo druhém místě Heuréku, kde se po prokliku dozvím: "žádná recenze tu není, přidejte první".
To mě fakt děsně štve. Proto všem doporučuju udělat totéž a nahlásit je. Třeba je Google zabanuje :-)
Chcete tím říct, že vaše strategie je pokrýt úplně vše, tedy i komponenty pro PC?
To se mi nějak nekryje s mottem heuréky, která chce být nákupním rádcem - pokud budete mít desetitisíce položek, nikdy jako nákupní rádce neuspějete, protože pro tuto masu položek nevygenerujete kvalitní obsah - zároveň nebudete ani dobrým porovnávačem.
Naprosto bych chápal, kdybyste naopak takové nesmysly jako standardní PC komponenty vynechali a zaměřili se na položky, se kterými má člověk reálnou zkušennost (rozdíl mezi např. hard-diskem (má nějakou velikost a běží/neběží) a televizní kartou (snadnost instalace, intuitivnost ovládaní, integrace do Media Center, obsah balení, kvalita provedení dálkového ovládaní, atd. atd.).
Jsem tedy na heuréku zvědavý, jestli dostojí svému poslání, nebo se nechá utrhnout a bude všechno a nic.
Já zásadně hledám zboží přes Google na doméně CZ a s pár dalšími upřesňujícími parametry. Největší a nejdůvěryhodnější obchody to vyhodí jako první a u dalších se rozhoduji podle obsahu stránek, obchodních podmínek a reklamačního řádu. Někde dodání trvá dost dlouho, ale kromě toho jsem ještě neměl s internetovými obchody problém. Nevýhoda srovnávačů cen je v tom, že spoustu zboží nemají zaindexovanou. Občas takové stránky při hledání zboží vyzkouším, ale snad nikdy jsem tam nenašel obchod, kde jsem nakonec zboží koupil.
Protože nás také mrzelo, že uživatelé z vyhledávačů často přišli na záložku u produktu, která neměla obsah, už delší dobu zobrazujeme záložky až ve chvíli, kdy tam nějaký obsah je. U recenzí tedy minimálně jedna uživatelská nebo externí recenze na stránce být musí, jinak ji vyhledávač nemá šanci indexovat a ani jinak by se tam uživatel neměl ocitnout.
Vidím, že se tam vyhledávače dostali, protože již někdo produkt hodnotil, ale nezanechal textové hodnocení. To je opravdu na zvážení, zda tento odkaz také neodstarnit - díky.
To že stránka produktu obsahuje slovo recenze když dáváme možnost uživatelům recenzi napsat se dá myslím si pochopit - skoro to těžko uděláme bez toho. Myslím si, že tady je jasný problém v tom, že recenze vrtulníků nejsou na internetu úplně tak obvyklé, takže Google těžko nalezne relevantnější odkaz.
Ale pardon, to už asi do diskuse na Lupu moc nepatří.
Pokusím se vám celý proces nastínit. Obchod připraví XML formát s informacemi o produktech a jejich cenách. Ten stáhneme a podle dostupných informací ve feedu spárujeme zboží s produkty na Heurece. To znamená, čím lepší formát připravíte, tím více vašich produktů dokážeme zobrazit.
Nejdůležitější položkou je určení kategorie, do které váš produkt spadá, přičemž většinou nestačí pouze název poslední úrovně kategorie (př. "Baterie"), ale nejlépe celý strom sekcí (př. "Elektronika - Mobilní telefony - Příslušenství - Baterie"). Velice prospěšné jsou u produktů položky jako Product Number, nebo EAN kód. Pokud takovéto informace neuvedete a produkty se nespárují automaticky na základě analýzy názvu produktu, s produkty pracují admini. Velice kritické je ale určení kategorie produktů, do které vaše zboží spadá, přičemž není potřeba uvádět naše sekce (i když to také velice pomůže), ale stačí určení vaší kategorie. Pokud ještě nemáme danou kategorii zboží, které prodáváte, i na Heurece, vyhledáváme zatím pouze fulltextem a postupně pracujeme na spouštění dalších kategorií.
Když to shrnu, zboží, které dokážeme spárovat se zobrazuje u jednotlivých produktů na Heurece, při fulltextovém vyhledávání se hledá ve všech produktech. Feed se zbožím stahujeme několikrát denně.
Funguje tam několik mechanismů, když se nepodaří automatické, přicházejí na řadu ruční. Pokud mi pošlete název vašeho obchodu, určitě to dokážeme zkontrolovat. Problém v tomto případě nebude v adminech, ale pravděpodobně v sortimentu, který prodáváte.
Již jsme o tom spolu komunikovali, takže jen doplním, že připravujeme možnost filtrování obchodů podle jiných kritérií než jen ceny nebo sortimentu produktů.
Samozřejmě, že prakticky není možné pokrýt zcela vše. Vždy bude existovat zboží, které není možné srovnávat a porovnávat, ale co se týče PC komponent, tam si myslím, že to možné určitě je.
Děkujeme za vaši připomínku. Problém je v tom, že většina produktů na Heurece prochází určitou úrovní schválení, proto se musíme nejdříve zabývat nejpopulárnějšími kategoriemi a proto je možné, že ne všechny máme zatím pokryté. Postupně se ale dostáváme i k těm ostatním, a právě počítačové příslušenství je cílem pokrýt v následujících měsících.
Pokud ale ještě nemáme konkrétní kategorii zboží spuštěnou, určitě je možné využít fulltextové vyhledávání, kde byste měl konkrétní produkt najít. Samozřejmě pokud se vám to nepodaří, budeme rádi za jakoukoliv připomínku.
Netvrdím, že se to nemůže stát, určitě ano, ale kdyby jste mi mohl poslat nějaký konkrétní příklad (tomas.hodbod@miton.cz) určitě bych se na to podíval a pokusil se situaci napravit. Předem díky za váš čas.
Tyhle články mají nulovou informační hodnotu, čtenáři na Lupě už jistě o srovnávačích četli a nějaké nesrovnalosti v návštěvnosti jsou jim většinu ukradené. Co takhle udělat srovnání těch vyhledávačů - vybrat několik výrobků a porovnat výsledky hledání?
Stejně bych mohl já řvát s naším realitním serverem - taky nás přehlíží i když jsme jasná trojka na trhu.
Problém je, že odjinud se novináři tuhle informaci nedozví.
Takže buď mlčte jako my, nebo si zaplaťte netmonitor, nebo čekejte až Google Analytic bude mít veřejný výstup s hlídaným přístupem na domény ::D (a bude to zadarmo)
Přes internet nakupuju hodně, takže mě tyhle služby zajímají, ale zrovna Heuréka mi přijde jako prakticky nepoužitelná. Ne že by něco neukazovala, ale ty informace se nakonec vždycky ukázaly jako zavádějící. Místo toho informace na zbozi.cz jsou velice užitečný.
Jinak jak se píše výše, zadávat do toho při stavbě seznam komponent a jen podle toho objednávat je naprostý nesmysl. Je potřeba vzít v úvahu nejen cenu, ale dostupnost, náklady na dopravu, spolehlivost, řešení reklamací... Naposled jsem stavěl ani ne před měsícem, v neděli jsem to prošel, objednal polovinu v jednom čistě inetové obchodě s dopravou zásilkovou službou, druhou polovinu v inetovém obchodu místního dodavatele s osobním převzetím, a kupodivu ve středu jsem to měl všechno na kupě. A tyhle cenové služby se opravdu hodí pro kontrolu, jestli kupovaná věc není předražená. Při rozdílu pár desetikorun se rozhoducícím stává poštovný.
Konkrétně u Heuréky půjde o ruční zařazování, již jsem tyto informace četl na několika diskuzích a jelikož dodnes (přibližně od Ledna) z mého e-shopu dokázali spárovat jen asi 9 produktů (z téměř tisíce), tak bych této informaci věřil.
Letos jsem parkrat tyhle sajty vyzkousel, ale zjistil jsem, ze uvadeji drazsi prodejce nez ty, ktere jsem si nasel sam pomoci gugla. Slo o velmi rozdilne zbozi - lednicka, bunda a strihaci strojek. Takze pro orientaci ok, ale pro nakup ne.
Zrovna Heureku bych raději nevyzdvihoval. Jejich otravné spamy "nezapomněl si na heureku" a "já jsem nový uživatel, chcete někdo poradit" o serioznosti nevypovídají.
Druhý problém vidím v tom, že zaregistrovaný obchod jim předává svá data, která oni obratem prodávají konkurenci (cenové srovnání).