Úkolem obchodního zástupce (OZ) je prodej, když neprodá nemá výplatu :-), takže podle toho to tak vypadá. Proto hanit GTS jen podle školení OZ je trochu nesmyslné, protože to dělají víceméně všichni.
Jistě že neomezeně má být neomezeně. Ale snad nejste neomezený a umíte myslet, analyzovat a vyhodnocovat informace a podle toho se rozumně rozhodovat, ne?
přesně tak. Především pokud je situace na trhu taková, že u přeprodávaných ADSL služeb většina operátorů má z jednoho zákazníka nějakou desetikorunu, v některých případech i v průměru na zákazníka prodělává. :)
"Navíc ani ti bezdratovi poskytovatele nemaji nadimenzovanou sit lepe, nez velci operatori."
Nemaji. Presto funguje podstatne lepe a jsou podstatne levnejsi. Cim to asi bude? Ze by tim, ze nepotrebuji milionove platy, reklamy v hlavnim vysilacim case, ci vysoke prosklene budovy na nejlukrativnejsich mistech?
Že by třeba proto, že ti bezdrátoví operátoři mají jen zlomky poštu zákazníků, které obsluhují velcí operátoři typu O2, Novera, Volný, Radiokomunikace, TISCALI?
Navíc ani ti bezdratovi poskytovatele nemaji nadimenzovanou sit lepe, nez velci operatori.
Ale při zapojení hlavy a trochy matematiky si lehce zpocitate, ze neni mozne připojovat desitky tisic zakazniku s rychlostmi v radech Mbps a zajistovat jim agregaci 1:1.
To je ekonomicky a technologicky nerealne.
Respektive realne by to bylo, ale sit by byla tak draha, ze by na Internet mel jen malo kdo.
Dneska paterni prvnky site realne muzete propojovat 100 mbps propoji, gigabitovymi propoji a nebo propoji o kapacite 10 Gbps. To jsou i rychlosti nejdrazsich portu v NIXu.
Porizovaci ceny routeru, ale treba i jen portu jsou v radech stovek ticis a nebo milinu. Uvazujte realisticky.
Je vidět že jste od začátku nepochopil to, co se tu celou dobu snažím říct. :)
Jen pro jistotu řeknu, že s Noverou nemám nic společného a nejsem v této společnosti na žádné managerské pozici.
A dokonce ani GTS Noveru, ani jiné firmy na trhnu neobhajuji v tom, že je správné v reklamě lhát, nebo klamat. A věřím, že tak ani žádný můj výše uvedený příspěvek nevyzněl, pokud si ho dobře přečtete.
O co se tu ale celou dobu snažím a co jste vy v tomto příspěvku přesně popřel je fakt že tvrdím, že by zákazníci neměli být tupými ovcemi, kterým je všechno jedno, nestarají se o věci kolem sebe a naivně předpokládají, že k nim všichni budou fér a nikdo je nebude chtít odrbat.
Tak to prostě nefunguje a fungovat ani nemůže.
Vy se tváříte, že zákazník má právo být bez zájmu o věc, nerozumět věci a věřit reklamám. ANO! :) To právo samozřejmě má. Ale pak se nemůže divit, že si koupí něco co nechce, co nepotřebuje a nebo co nesplňuje jeho očekávání.
A druhou věc kterou tu celou dobu tvrdím, je že GTS Novera, Telefonica a ostatní vlastně ani neklamou. Pro 99,9% zákazníků jsou služby skutečně neomezené a limity reálně nepoznají. Jelikož služby byužívají normálně, jak se v průměru předpokládá.
Ale jelikož nic nejde dokonale, najde se několik promile zákazníků, kteří nezapadají do profilu průměrného zákazníka. A chovají se jinak. A o co víc, chovají se výrazně jinak. Jde ale opravdu o zanedbatelnou minoritu, pokud jde o pocty zakazniku. A pokud jde o financni prinos operatora z tohoto zakaznika.
Ale přitom tyto promile zákazníků výrazně ovlivňují kvalitu služeb pro tu běžnou většinu.
A proto považuji za korektní, že operátoři vůči zanedbatelné minoritě, postupují tak jak postupují. Podle pravidel (která jsou jasně daná a každý si je může dopředu prostudovat, pokud chce ...) problémové zákazníky omezují, nebo jim nabídnou přechod na jinou službu. Pokud se nedohodnou a pokud nechtějí omezovat, protože třeba službu inzerují jako službu bez omezení, tak jim vypoví smlouvu.
Opravdu by mě zajímalo, kolik z výše diskutujících je opravdu postiženo limity služeb. A kolik jich remcá jen z principu. ;-)
"mistni vyrobce auta, ktery prodava desitky kusu aut rocne, dokaze vyrobit auta kvalitnejsi a s vetsim ziskem a prodat je za mensi cenu, nez vyrobce, ktery rocne vychrli aut statisice :D"
Nesmysl.
Vyrábět kvalitněji možné je. Levněji nevěřím. Nějaký konkrétní příklad by byl?
je prece kazdeho vec jak se svoji internetovou pripojkou nalozi, myslis ze v jap kde maji optiky uz dnes bezne tazene domu jim provider rika nac vam je 5GB denne? nac vam je 10 GB denne? proste jednou tu sluzbu tak koupim a nekdo ji jednou tak prodava tak sakra vo co de? samozrejme je dobre kdyz dojde k urcite toleranci na obou stranach ale na to slovickareni si maji dat bacha jednou machrujou s neomezenim a musej pocitat s tim ze se muze stat ze prijde par lidi co se na to povesi.
"Že by třeba proto, že ti bezdrátoví operátoři mají jen zlomky poštu zákazníků, které obsluhují velcí operátoři typu O2, Novera, Volný, Radiokomunikace, TISCALI?"
Takze diky tomu, ze bezdrátoví operátoři maji zlomky zakazniku, jsou schopni poskytovat nesrovnatelne lepsi sluzby, za nesrovnatelne mene penez? To je ironie, co?
Clovek by rekl, ze s narustem zakazniku roste nejenom zisk, ale také schopnost investovat do rapidniho posileni sluzeb. A hle, ono je to presne naopak :D To je spravne absurdni situace, kdy by napr. mistni vyrobce auta, ktery prodava desitky kusu aut rocne, dokaze vyrobit auta kvalitnejsi a s vetsim ziskem a prodat je za mensi cenu, nez vyrobce, ktery rocne vychrli aut statisice :D
Zdravím,
ani jsem se na konec nedočetl, ale mám vlastní zkušenost. Bohužel máte pravdu, že to v podmínkách je, že je možné službu ukončit, pokud bude využívána nad rámec PRŮMĚRU ostatních uživatelů. Sice je to malým písmem, ale to uživatele neomlouvá. Bohužel jsem tuto službu využíval asi 50 GB dat/měsíc. Podle mě v době internetových půjčoven a audioprodejen to ale není žádné nereálné množství dat i pro běžného uživatele. Jenže mě spíš zaskočilo vysvětlení Novery, kdy mi napsali, že průměr na uživatele je 3BG/měsíc. To mi chcete říct, že mám využívat "NEOMEZENOU" službu jen na 3GB/měsíc, když levnější LIMITOVANÁ má hranici na 48GB/měsíc? Potom tedy postrádám smysl této "NEOMEZENÉ" služby a souhlasím s ostatními, že jde o podvod. Vás by si ovšem Novera měla platit, pokud už to nedělá. Přeji pevné zdraví.
Korektní by bylo, kdyby v reklamě neuváděli, že jde o neomezenou službu. Korektní by také bylo, kdyby ještě před podpisem smlouvy upozornili zákazníka, za co vlastně bude platit a těm technicky nevzdělaným vysvětlili, co to je, když se řekne... A t. d. A teď mi řekněte, který z velkých prodejců toto dělá?!? Odpověď je jednoduchá: Ani jeden!!! Tady nám to podepište a koukejte držet hubu a platit! Že se vám to nelíbí? Máte smůlu, upsal jste se na dva roky. Že vám to funguje jen když svítí sluníčko a nefouká vítr? Za to my nemůžeme!Ať se stane cokoli, chyba je vždycky u vás. Až budeme mít čas a náladu, tak vám to možná opravíme. Vy jste nezaplatil? Jak to? Že to nefunguje už dva měsíce? Kdo vám to dosvědčí, když naše dohledové centrum říká, že je všechno O. K. a že jste jen za předvčerejšek stáhl 50 GB! Že je to nesmysl, že nebyl nikdo doma? To by mohl říct každej! Mám pokračovat? Tohle není sci-fi, ale smutná realita majoritních ISP!
Před třemi roky jsme měli v baráku 40 pevných linek. Loni na jaře byla zrušena poslední. ADSL se u nás na sídlišti absolutně nechytá a UPC jakbysmet. Taková je, pane mudrc uprc realita všedního dne. Nedávno jsme upgradovali konektivitu, protože jsme se ve špičkách dostávali na 86% vytížení, teď jsme na 65%, takže Agregaci, limity, Fup ani jinou formu restrikcí nijak neřešíme. Prostě počítáme s tím, že asi 5% klientů využívají svoje připojení naplno. Smlouvy máme postavené tak, že každému garantujeme minimální rychlost, pod kterou NIKDY neklesne, ať se děje cokoli. Takže Full duplex 2048 kbps, který jede minimálně deklarovanou rychlostí 24 hodin denně a sedm dní v týdnu je u nás vč. DPH za 500 Kč/ měsíčně. A je zcela běžné, že v době slabého provozu jedou linky až 10 MB do páteřní sítě a až 100 MB v rámci routeru.
Obávám se, že tohle nikdy nikdo přesně nespočítá. Ne každý totiž cítí potřebu chlubit se, že provozuje bezdrátovou síť. Ale trend je takový, že bezdráty u nás přibývají mnohem rychleji, než ADSL a jejich prametry jsou, až na pár výjimek pro zákazníky mnohem výhodnější.
Nebude. Pokud budeš využívat internet nejen k psaní a čtení E-mailů a surfování po stránkách vodoprdu, tak by reálný limit byl kolem 4 GB denně. Ale náš milý vodoprd není jediný, kdo má o internetu své zvrhlé představy. V Austrálii je situace zhruba podobná. Jsou na tom o málo líp, protože mají dva limity dat: denní a noční, takže celkem mají na 1MB připojení (ADSL) 20 GB měsíčně, za cenu, odpovídající přibližně našim 450 Kč včetně DPH. Jenže v momentě, kdy chcete poslat nějaké slušnější fotky (tisknutelné na A4), nebo wav soubory, je to zoufale málo.
Takze pro nechapave :) Vy jste tvrdil, ze velke spolecnosti nedokazou poskytovat kvalitnejsi a levnejsi internet nez spolecnosti male. A to prave proto, ze maji vice zakazniku. A nesmyslnost tady toho tvrzeni (vice zakazniku = drazsi a horsi sluzby) jsem vam chtel demonstrovat na vyrobe aut.
Zaujatý demagogický kecy.
Z toho co jste mi napsal je mi na zvracení úplně stejně, jako když slyším mluvit dr. Ratha v Parlamentu, nebo kdyby tisk mluvčí operátora tvrdil, že jsou jejich služby technicky dokonalé bez jediné chybky. Nebo kdyby zástupce romske iniciativy tvrdil, že žádny s občanů romské národnosti nikdy nezneužil sociální dívky.
Chápete co tím chci říct? Ano. Snažíte se tu vsugerovat nepravdu a nesmysly. :)
_běžný člověk_ stáhne za měsíc v průměru 1 - 2 GB (řekněme). Novera má kapacitu až na 4 GB na člověka. Potud dobrý - dokud na jednoho stahovače, co stáhne 50 GB, bude vycházet 100 běžných lidí, tak je to pořád docela v klidu.
ALE! Kdyby Novera napsala "Limit je 50 GB", stalo by se něco nevídaného - lidé by si řekli "Páni! Já smím stáhnout 50 GB? No téda. Sousedovic Toník říkal, že stahuje z netu filmy, tak to já si ho sem pozvu, ať mi ukáže, jak se to dělá, dyť já vlastně stáhnu zatím jen 1 GB a to znamená, že si platím 50x víc, než co vlastně využiju. Tak buď mi dají slevu 98%, nebo chci taky stahovat 50 GB!"
A najednou máme problém - protože jakmile většina zákazníků bude chtít stahovat víc dat, než doposud, například i jen blbých 10 GB, tak už Noveře linky stačit nebudou. A přitom by to bylo pod tím limitem, který oznámila.
Proto nikdy nemůžou říci "Limit je 50 GB", protože by lidi stahovali "49.99 GB" a tvrdili, že to je přece pod limit a tedy žádné omezování.
Zdravím pane Hlavac,
stále čekám na rozřešení mého problému. Mám využívat "NEOMEZENOU" službu jen na 3GB/měsíc (protože je to průměr), aby mi nebyla změněna smlouva, když levnější LIMITOVANÁ má hranici na 48GB/měsíc? Nebo se na moji otázku nedá odpovědět, že jsem naivní, že neodpovídáte? Ale podle Vašich předchozích odpovědí to dokážete.
Tak zatím.
Naprosto přesně! Jenže s tímhle musí každý ISP, pokud není padlý na hlavu, počítat a když už vytroubí do světa, že limity nebudou, tak je vzápětí nutno, aby byl připraven na to, že zatížení konektivity mu stoupne na několikanásobek současného stavu. Pokud má koupených 100 MB a prodává je, jako 50 x 2 MB, nemusí dělat nic. Pokud těch 100 MB prodává jako 200 x 2 MB, tak se mu síť sesype. Jenže velcí ISP, než by posílili konektivitu, tak raději vyhodí spouty peněz za právní ošetření kliček a podrazů ve smlouvách a za nablblou reklamu, která jim má přilákat další hejly. Ono pro managory je mnohem jednodušší, fabrikovat reklamu a podrazy na klienty, než vymýšlet, jak skutečně služby zlepšit.
Výjimky potvrzují pravidlo. Aspoň pokud jde o tu skutečnou neomezenost za nulový příplatak. Oni už totiž existují ISP, kteří prodávají skutečně neomezené připojení a za cenu nižší, než chce vodoprd za Internet Expres!
To je naivita, když chci na 100% využívat to, za co platím? A taky se říká: Neříkej, že to nejde, řekni, že to neumíš! A když to neumíš, tak toho nech a jdi k lopatě!
Po přečtení některých názorů a příspěvků jsem se opravdu musel jenom a jenom smát. Ale pravda je taková, že spousta lidí opravdu stále netuší co to FUP vlastně vůbec je. Stahují jak mourovatí od rána do večera a když překročí limit, nahlásí poruchu svému poskytovaleli připojení, který mu řekne v 99% že překročil limit a proto má tak pomalý net. Ono se opravdu stačí jen podívat na FUP portál a mají ho všichni operátoři nabízející přeprodávané ADSL od O2, nebo přímo O2. Naivní uživatelé jsou ještě dokonce toho názoru, že po překročení FUP jim hned rychlost nespadne. Ha ha... Navíc FUP musím souhlasit s názorem, ať už máte jakékoliv připojení ADSL v agregaci 1:50 nebo jiné, je to pro domácnosti cenově dostupné. Mimochodem u garantovaného připojení by jste se ani nedoplatili. A i kdyby, stejně by jste to zase využili na stahování. Věřte, toto jsou nevíce sledované linky, jestli na nich náhodou neprovozujete nelegální stahování, to jen pro info.
Stahovači:
----------
To jsou právě ti, kteří Vás omezují, ne poskytovatel, ten se opravdu jen brání a snaží se tyto lidi omezit na rychlosti jak jen to jde, zkuste se zamyslet proč?
Bohužel lidi nečtou a neumí číst a kolik článků tady už bylo na LUPĚ a diskuzí a kolik lidí stále touží dosáhnout něčeho, čemu v podstatě nerozumí, je mi jich líto a mají se ještě co učit.
Závěr:
Pokud si chci platit kvalitní připojení bez kolísání rychlosti = garatované připojení.
Jenže kam by šli? Oni musí nasosat 30giga denně, prosedět u netu 16 hodin a stáhnout kde se co šustne na netu. Raději se podívají na trailer na film o ničem, než si přečtou knížku. Smiřme se s tím, že nemáme optiky do domácností, že stát do infrastruktury sítí nic nedá, že holt sosač nikdy nezačne stavět svůj vlastní projekt ISP, aby mohl sosat a jeho klienti nefungovali :-). Prostě celý tenhle thread je o h.....ně. Jak ze strany providerů, tak sosačů.
Já jako provider P2P sítě blokuju úplně a věřte mám na síti bývalé sosače a nejdou jinam, vědí, že síť bez sosačů jede lépe. Mohli by utéct jinam a kupodivu neutíkají.
A reklamštinu ke genialitě dovedl Vodafone :)
Proč se mi před chvilkou na Lupě nezobrazuje grafika (až na pár obrázků - odeslat, zobrazit náhled, logo Lupy, Speedmeter) a formátování?
Co je těžkého pochopit na tom, že služby pro domácí zákazníky jsou postavené technicky a kapacitně tak, aby byly pro domácí zákazníky cenově dostupné?
Co je těžkého pochopit na tom, že služby pro domácí zákazníky nemůžou mít stejné technické a kvalitativní parametry, jako nelimitované pronajaté okruhy, které si platí třeba firmy a nebo menší subISP?
Že to pár jedinců - minorita - nedokáže pochopit je sice hezké, ale na fungování služeb to nic nezmění.
Pokud někdo svou 8 megovou linku za 1.200,- mesíčně chce využívat a saturovat stylem, jako kdyby měl nelimitovaný pronajatý osmi megový datový okruh, to je čistě jeho problém. A operátor mu to brzy zasekne.
Když má takový uživatel potřebu linku saturovat na 100% po většinu času, ať si pronajme za násobné ceny pronajatý okruh.
Jenže takový uživatel rychle přijde na to, že se mu to cenově nezaplatí, když pro něj internetové konektivita není předmětem podnikání. Ale jen spotřebovávanou službou.
A možná mu i dojde, že pro svůj život nepotřebuje mirrorovat Internet a zálohovat si doma všechnu hudbu, filmy a warez z celého světa.
Fakt že se potrefená husa na Internetu hlasitě ozve, když ji operátor přistříhne křidélka, ještě neznamená, že by to byl problém majority uživatelů. Jde o početně nevýznamnou skupinku, u které je pro operátoru ve výsledku lepším řešením, zákazníkovi vypovědět službu. A šetřit tak své náklady, které na tohoto zákazníka jinak musí vynakládat.
Idiot jméno mé. Těší mne pane naivní. Tak představování máme za sebou. :)
A teď ještě jednou. Co je Vám nesrozumitelného na tom, co jsem v předchozím postu napsal?
Jestli máte pocit, že jste si kupoval něco jiného, než co Vám bylo prodáno, může to svědčit o několika možných příčinách.
1) nepřečetl jste si všeobecné podmínky ke službě
2) neprostudoval jste si parametry služby
3) kupoval jste zajíce v pytli
Tak jako tak jste naivní, jestli věříte, že za cenu pro domácího zákazníka kupujete službu kvalitativně na úrovni služby, s cenou násobně vyšší.
Ono je to jednoduché. PR, marketing, reklama ... všechno to je o tom, oblbnou zákazníka, že právě "naše" služba je ta nejlepší pro daného zákazníka. Aniž by to musela být nutně pravda.
Skutečnost se člověk dozví z popisu parametrů služby a ze všeobecných smluvních podmínek.
No, to jen potvrzuje mé tvrzení o naivitě. Pak je asi zbytečné o tomto tématu vůbec diskutovat.
Pokud zákazníka nezajímá jakou službu a s jakými parametry si pořizuje, pak je něco očividně špatně. :)
A nebo si následně nemá právo stěžovat, že nakoupil ve své naivitě špatně a nebo něco jiného, než chtěl.
Ale jen trochu rozumný člověk pozná, co za jakou cenu zhruba může očekávat a co je již nereálná představa.
Ale vždyť Vám nikdo "počítač stavěný na 24/365 nonstop akci za cenu kancelářského", pokud použiji Vašeho příměru, nenabízí!
Vždyť je všude uvedeno, že jde o službu pro domácnosti, nebo že jde o služby agregované, atd. atd.
Navíc při pročtení všeobecných podmínek se dočtete, že Vás operátor může omezit, pokud porušíte jeho pravidla pro využívání služby.
Je to zhruba stejně nainvní představa, jako že když si koupíte lístek ve vlaku na trase z Prahy do Brna, ze budete mít za cenu lístku na jednu sedacku celý vlak jen pro sebe. Samozřejmě že nebudete. I když se budete vztekat, jak budete chtít.
Udejte příklad, kde Novera a nebo jiný ISP nadhodnocuje parametry své služby?
Ja si to totiž nemyslím, že by to dělali.
Víc se domnívám, že lidi prostě neumí a nebo nechtějí číst a přemýšlet.
"Oni vlastně prodávají něco, co sami nemají" - to je hodně odvážné tvrzení.
Tím narážíte na agregované služby? Tj. že Vám prodají 2 Mbps linku, kterou máte sdílenou s dalšími 4 lidmi? Nebo s dalšími 20 lidmi? Nebo 50 lidmi?
Vžduť je to v základní specifikaci služby. Tak o jakém podvodu je řeč? Opet se oklikou dostávám k tomu, že pokud si někdo koupí agregovanou službu, kde kapacitu sdílí s jinými lidmi a proto se mu může stát, že v některých časech nebude dosahovat plné kapacity linky ... a pokud toto považuje za podvod, tak je chyba na straně uživatele. Buďto si včas nepřečetl co kupuje, nebo nepochopil výklad specifikace služby.
Jednoduše a prostě jde v tomhle případě do SOHO skužby, kde se počítá s tím, že v celkovém průměru zákazník rychlost linky saturuje v řídech procent. A proto pro danou lokalitu je možné zákazníka zagregovat a tím celou službu realizovat za menší náklady. A tudíž je možné službu s relativně solidními špičkovými parametry nabízet za solidní nízkou cenu.
spičkové parametry = rychlost ve špičkách, nikoli permanentně.
Co se očekává? Že zákazník leze po webu, tím moc dat negeneruje. Občas kouká na nějaký video stream, kde na omezenou dobu stahuje velká data. A kapacita linka mu to umožňuje. Občas něco stáhne. Kapacita linky umožňuje, že to stáhne rychle, nemusí tak dlouho čekat. Ale očekává se, že nestahuje od rána do večera, celý měsíc.
Díky tomu, že různí uživatelé přistupují k Internetu trochu jindy, tak se o kapacitu podělí.
Pokud ale mermomocí chcete za stejné peníze službu, kterou můžete bez omezení vytěžovat na sto procent ... tak dostanete nelimitovaný pronajatý okruh o rychlosti třeba jen 64 a nebo 128 kbps. Vyhovuje?
Pokud jde o běžného Frantu uživatele, který si neumí přeložit, co znamená agregovaná služba 1:4, 1:20 a nebo 1:50, tak většinou i službu využívá způsobem, že se nikdy do rozporu s FUP operátora nedostane.
to už ale přeháníte, ne? To už je trochu demagogie.
Nebo snad máte pocit, že Vám Novera neumožňuje internet využívat? Aby ten příměr byl odpovídající?
Pokud ubíháme do příměrů, tak by sedělo, že Vás průvodčí nenechá nastoupit do vlaku, pokud si koupíte lístek do osobáku, ale s sebou vlečete 20 kufrů a 4 lodní pytle.
A průvodčí by Vám řekl, že tohle množství zavazadel je nepřípustné. A navrhne Vám, že si můžete zavazadla za příplatek dát do nákladního vagonu.
A já myslím že je to tak korektní.
Protože jinak byste půlku vagonu zabral jen pro svá zavazadla a ostatní cestující by kvůli tomu zůstali stát na nádraží.
Kámo pleteš si pojmy - asi vůbec nevíš co je to spam.
To, že do různých diskuzí napíšu tohle doporučení, spam rozhodně není. Jsem toho názoru, že různým hajzlíkům a podvodníkům (viz. třeba firmy, které všechny reklamace - ať oprávněné nebo neoprávněné - šmahem zamítají) je třeba zatnout tipec a to pojištění právní ochrany je jeden z velmi dobrých nástrojů jak to provést.
Nebo že bys byl majitel firmy, která praktikuje zamítání všech reklamací? Tak to vše vysvětluje.
Na podvodné reklamy je jediné řešení - žaloba.
Na nedodržování smlouvy ze strany poskytovatele jediné řešení - žaloba.
Je tu ale problém - kdo má na právníky a soudy peníze? Málokdo. Ale i na to je řešení - pojištění právní ochrany u D.A.S pojišťovny právní ochrany. Já mám toto pojištění sjednáno, stojí mne to 1200 Kč ročně a celá moje rodina má právníky a soudy v celé Evropě zadarmo. Zachránili mi už spoustu peněz. Třeba neoprávněně zamítnuté reklamace (jak je u spousty firem zvykem) - stačí jeden dopis od právníků a firma "přileze po kolenou".
Pro zájemce - www.das.cz. Ještě podotýkám, že nejsem ani obchodní zástupce ani zaměstnanec zmíněné pojišťovny, jsem jen nadmíru spokojený klient.
Prece ma kazdy pravo vypovedet smlouvu, ktera pro nej neni vyhodna, za stanovenych podminek. Takze nevim s cim mate problem, proste akceptujte vypoved a jdete jinam, kde o vas stoji. To neni jako kdyby vam nekdo blokoval pristup k jedine studni s pitnou vodu v oaze.
Naklady tam samozrejme jsou, dodavatele IS a Cisco fakturuji upravu konfigurace a preprogramovani IS za cca 1 mio Kc. Takze O2 se zhruba po premigrovani 1000 uzivatelu zacne vec vyplacet. Jenze zadnych 1000 premigrovanych nema, takze je to cista ztrata. Samozrejme kdyby se podarilo premigrovat nejakych 50.000 uzivatelu, tak je to kseft stoleti. Nejake naklady na pripojku tam jsou, protoze se to cele dela rucne, ale rekneme ze je to asi 15 minut cvicene opice/pripojku, takze variabilni naklady jsou zanedbatelne.
Doslovný překlad slova REKLAMA je OPAKOVANĚ KLAMATI! A čím větší společnost, tím více ve svých reklamách lže. Takže pokud chcete opravdu neomezený internet, nezačínejte si nic s velkými firmami. Já mám naprosto neomezené připojení bez jakýchkoli restrikcí a už léta naprosto spolehlivě fungující, navíc jako důchodce zdarma od lokálního ISP, který má v síti cca 1 500 účastníků. A pokud se řekne NEOMEZENÝ INTERNET, tak to v zákaznické češtině znamená službu, kde je garantována minimální rychlost připojení, tedy rychlost při agregaci 1:1 a žádným způsobem není omezována činnost zákazníka. To, co dnes nabízí vodoprd a jemu podobní je přibližně na úrovni pravěkého sdružovacího zařízení 1/ 10. To byl ,,chytrý" systém, kdy na jednom dvoudrátovém vedení viselo deset účastníků, telefonovat mohl pouze jeden z nich a nemohli si navzájem volat.
Můžete mi vysvětlit, proč je pro poskytovatele drátového internetu problém to, co je u drtivé většiny bezdrátových ISP běžná praxe? Jestli ono to nebude tím, že jak vodoprd, tak ostatní jeho kamarádi mají těžce poddimenzovanou konektivitu do páteřní sítě a tak dělají všechno pro to, aby se na netu mohlo maximálně dívat na jejich webové stránky a číst E-maily. A pak se všichni strašně diví, že na jednu ADSL linku připadá kolem osmi bezdrátů. Zajímavý bude vývoj situace, až hejlům, kteří sedli vodoprdu na ohavně páchnoucí lep jeho reklam skončí smluvní úvazky. Do té doby už budou bezdrátové sítě rozšířeny natolik, že nebude problém zmigrovaz jinam. Předpokládám, že za rok až dva začne počet ADSL připojení silně klesat.
Problém je, že vy hodnotíte to, co vám firma slíbila v REKLAMĚ. Ve smlouvě vám slíbila přesně to, co jste dostal. Nebo taky budete nadávat na výrobce pracích prášků, že vaše prádlo není opravdu bílé a nebo že s jednou kapkou Jaru neumyjete 1000 talířů dočista dočista???
Jestli čekáte, že v reklamě se někdy budou uvádět naprosto přesné informace, tak toho se asi nikdy nedočkáme a normální člověk s tím počítá...
No tak na ty praci prasky si clovek celkem zvykl ale popravde myslim ze celkem zmizely tak 10 z5 nebylo v reklame skoro nic jineho nez rama a praci prasky, musim ale zase podotknout, ze na reklame je nekdy videt jak je uzivatel tupej...jeden priklad za vsechny " zrovna to byl pripad toho Jaru, nic proti nemu nemam pac opravdu se s nim myje dobre, ale kde je zakopany pes, prodavali lahev s objemem rekneme 1l, ale cenove to nebylo az tak pritazlive, tak co nevymysleli na nase domaci slepice, jar v sacku, stoji desetinu toho co ta lahev objemem je toho v tom ctyricetina a prodavame to se slovy "nalijte koncentrat do lahve a dolijte vodou" pochopitelne cloveka ktery trosku premysli hned napadne aha ale oc bude ridci koncentrat o to vice tam toho budu muset nalit abych to umyl, nicmene verim ze i tak to melo na dost lidi velky efekt a hodne lidi se nachytalo a mysleli si jak strasne usetrili :-)
No nevím, jestli by 50 000 migrací bylo kšeft století. On taky někdo musí zaplatit někoho, kdo navrhne novou topologii sítě, někoho, kdo to fyzicky zřídí a tak... On fakt, že to TO2 musí poskytovat, ještě neznamená, že tu migraci musí ISPčkům zaplatit, žejo... Podle mě spíš jde o to, že na straně ISP jsou stejné náklady, jako na straně TO2, ale tomu ISP se to pro nějakejch 5000 koncových účastníků s 2Mbitem za pětikilo fakt nevyplatí. A ne proto, že by to bylo předražený. Prostě proto, že ty služby, co lidi mají, jsou moc sociální.
No jasně... Šlo mi o to, ukázat na konkrétním příkladu, že cílem reklamy není o produktu informovat z hlediska věcného, ale představit jej potenciálnímu zákazníkovi v tom nejlepším světle. A přijde mi, i přesto, že se mi to, co GTS udělala, nelíbí, že z hlediska jak etického tak právního nijak nevybočila z řady. A myslím, že každý, kdo tady píše o klamání zákazníků by měl zapřemýšlet nad tím, co říká Sdružení spotřebitelů... Podepsat můžeš, přečíst musíš
Jinak, slůvko neomezeně je mimochodem současným hitem telekomunikačního byznysu a obsahují ho v nějaké formě všechny reklamy na telekomunikační produkty:-)
To je sice hezké, ale ve smlouvě máte taky napsáno, že Poskytovatel může smlouvu jednostranně změnit...
Dále je skutečně neomezeně a neomezeně. Záleží na tom, v jakém kontextu je to "neomezené".
Nic to ovšem nemění na tom, že pokud by si člověk přečetl smlouvu, nebyla by tato diskuze nutná, protože by věděl, že to, co GTS dělá je zcela legální a k žádnému klamání spotřebitele tady nedochází.
Pokud to chcete brát technicky, ona GTS vám tu službu nijak neomezuje. Pouze vám jednostranně mění smlouvu. Tečka.
Ale je myslím vcelku ospravedlněné očekávání, že za cenu lístku dostanu aspoň tu jednu sedačku nebo přinejhorším místo ke stání. Obávám se, že pokud by mě lístek opravňoval jen k tomu, abych směl běžet za vlakem nebo se vyvěsit z okénka, tak by to přišlo trochu přestřelené i vám - nebo opravdu provozovatel vlaku dodržel i přeprodejem 20:1 všechny závazky a je jen můj problém, že mi běh za vlakem nevyhovuje?
2Jiri Hlavac: Naprostý souhlas, promile stahovačů bude nadále trvat na svém, nakonec ale stejně skončí u levnější varianty, stahováním z torrentů si na garantovanou přípojku nevydělají.
Kámen úrazu je hned v prvním bodě, tedy ve Všeobecných podmínkách, které nikdo nečte a pak se chová jako blbec. Tím zároveň přiznávají, že uzavírají smlouvy aniž ví za jakých podmínek. Skvělá vizitka. Je zajímé, že tito lidé vehementně popírají to co je právě jedním z bodů VP. Kde bude asi chyba....
dejv
a na to jsi prisel kde ? ja jen koukanim po trailerech na hry propalim 10 gb za den jen to hvizdne,, nehlede na to ze me popadne amok a stravim na youtube pulku dne a taky dema her : 2gb na jednu v prumeru ,, hry koupene ze steamu nemam na cd ci dvd ,, proste si je stahnu celkove 25 gb ,, a stahovani filmu a hudby neni zakazano ,, sdilet ano ,, film 4 gb jeden ,, update na WOW cca 1 gb ,, mit FUP tak se uz davno trefim
"Kámen úrazu je ale stále stejný: (ne)pochopení toho, že běžně prodávané "neomezené připojení" pro koncové uživatele není nikdy doopravdy neomezené"
K predchozimu prizpevku se pridam. Kamen urazu neni v (ne)pochopeni, kamen urazu je, ze reklama a nabidkove katalogy lzou. Pokud je napsano "neomezene", tak to slovo znamena, ze je neco neomezeneho. A kdyz to prodejce uvede do nabidky a do reklamy, tak to neomezene ma byt. At zkusi dat do reklamy neco jako "za tuhle nizkou cenu vam nabizime regulovany internet pro surfovani na netu a emaily, a kdyz nam ho budete pouzivat moc, tak vam ho vypneme, a jestli chcete neomezeny internet, tak si musite priplatit" a bude to velky rozdil.
Ostatně stačí si přece spočítat maximální přenosovou rychlost x délku platebního období a hned máte limit, a to limit nikoliv administrativní, ale fyzický.
Když mám linku co přenese 1MB za sekundu (kéž by) tak prostě za minutu max 60 MB za den max 86,4 GB, měsíčně pak max 2592 GB a to by linka musela žhavit nonstop na 1MB/s. A takovou linku má myslím u nás málokdo a určitě ji nežhaví neustále naplno.
Takže žádný internet prostě z hlediska providera nebude nikdy muset být neomezený, a vždy bude znát svůj horní strop své nabídky, strop fyzický. A pokud ho nabízí, tak ho musí také mít k dispozici. Že překupuje kravinu od kyslíka, kde se to počítá na přípojku, to by snad ani neměl rozhlašovat, protože pak fakticky přiznává, že vlastně není poskytovatel, ale jenom parazit a velkoobchodní nabídku vlastně vůbec nemá.
Nemá nabízet to, co sám nemá k dispozici. Pokud je to pro něj za stávajících podmínek nevýhodné, jeho boj, má dost managorů a určitě i nějakou tu kalkulačku, aby si to spočetl. Odnesou to bohužel konkrétní zákaznící, ale ve výsledku to odnese on sám, protože za takové elementární chyby se prostě platí tržním podílem.
Neomezene znamena neomezene a basta - zadne chytraceni prosim! Pokud GTS Novera neco inzeruji jako neomezene a pak na to nemaji kapacity, tak je to jejich problem. At na tom treba prodelaji kalhoty, ale musi dostat tomu co naslibovali i kdybych si chtel stahnout treba celej internet. Pokud tomu nemuzou dostat, tak to nemaji slibovat. Vsechno ostatni kolem jsou jen alibisticke kecy, kterymi se snazi zakryt, ze uzivatelum v reklame sproste lzou. A ja osobne mam lhani firem uz prave tak dost.
Souhlasím,
ať tedy napíšou hranici FUP, třeba 500GB měsíčně nebo 1000GB a ne říct, stahujte/odesílejte co to jde, ale pokud to bude podle našeho názoru moc nebo se ten den zrovna špatně vyspíme, pak se s Vámi rozloučíme.
k hranici 500GB se dostane malo kdo alespon na DSL bazi z torentu to moc nevyzdime, jine site taky moc nebezej, jedine kde by se to dalo zkusit by bylo ftp, koupim 8Mbit a budu testovat kolik skutecne daji, necham stahnout cele ftp, pak to z disku smazu a zase znova porad dokola a uvidime kdy jim dojde trpelivost a jak moc je to neomezene. Mimochodem na noveru bych mo nenadaval novera je porad hodne slusna oproti praseckejm praktikam O2! Stejny test bych udelal u tarifu O2 EXTREME! a jako ze 8Mbitem pokud by to tolik jelo nebo dejme tomu 5Mbit by se dalo mesicne protahnout +- 1,5 TB? mozna vic.
Jenze kdyz o necem v reklame nepisu ze je to dokonale, uzasne, uchvancancujici ... furt tim nikomu nelzu, protoze tohle vsechno je vec nazoru.
Jakmile ovsem napisu, byt do reklamy, ze poskytuju pripojku na net XMbit bez dalsich omezeni, tak je to vpodstate soucasti smlouvy - jde o verejny prislib, ktery je pravne vymahatelny. A v pripade, ze si ISP ve smlouve vynucuje neco jineho, jde tedy o lez - slovy zakona o klamavou reklamu - kterazto by mela byt potrestana pokutickou. A ta by mela byt umerna velikosti firmy - tudiz v tomto pripade urcite desitky MKc.
vim ze to sem sice nepatri, ale ceske drahy uz davno nemaji tolik cestujicich aby vlak praskal ve svech i kdyz si povezou zavazadla, obcas sem tam tam jiste mnozstvi lidi je ale zpravidla ve vagonu pro 50 vidam max 10 lidi. To je jen tak na okraj jak je kapacita jejich linek vyuzivana a jak by nejaky ten stahovac (pasazer s 20 kufry) vadil.
Přátelé, v reklamě se strašně lže. Ale strašně! Proto jsme pro Vás připravili kurs reklamštiny. V první lekci se podíváme na oblíbené slůvko "neomezeně". Když se v reklamě řekne "neomezeně", tak to znamená neomezeně jak kdy a jak pro koho. Neomezeně také často znamená "vocamcaď pocamcaď"
A nebo je druha moznost, kdyz oni budou nabizet "neomezeny" internet za 1000kc, tak pak muzeme prijit a rict, ze kdyz oni nabizeli omezeny internet jako "neomezeny", tak my si mysleli, ze castka 1000kc je vlastne jenom 500kc:-)
"Analogicky ovšem i pro druhou stranu: ani zákazníci by neměli být tak naivní, aby očekávali, že za své "minimální peníze" dostanou "maximální služby", skutečně bez jakýchkoli omezení."
To jako, zakaznik nema byt tak naivni a neverit nabidkovym listum a reklamam? Takze priznavate, reklamy lzou? Nemely by reklamy informovat o skutecnem stavu? (jinak jsou takovy reklamy uplne na nic). Nemela by se teda na to podivat COIka nebo nejakej regulator reklamy?
Ja myslim, ze kdyz ISP udela nabidku "za minimalni penize omezeny internet", tak se lidi zlobit nebudou. Jenze ISP chce ulovit zakaznika, tak jednoduse lze. To bychom pak mohly overovat opravdu vsechno. "Je to opravdu rychlost 2Mbps? Je to opravdu Internet? Je to opravdu pres pocitac, nebude mi sem behat nejakej manik s diskem s datama, ktery stahnete vy nekde na svy centrale? A je to opravdu za tu cenu?"
Kdyz se v reklame rekne "prodavame cerstve mleko za 3,20kc", tak ocekavam, ze to mliko bude cerstvy a ze bude stat 3,20kc. Ne, ze kdyz tam budu chodit nakupovat kazdej den 2 litry, tak mi reknou, "je nam lito, ale pokud chcete tolik mlika, tak to si budete muset kupovat tamhleto za 10kc". V prodejnach to aspon resi napisem "max. 5litru na osobu" nebo "max.10kg na osobu" u vyraznych slev a clovek hned vi, na cem je (ale to jsou fakt akcni nabidky). Tihle ISP maji ho... akcni nabidky a stejne limitujou.
Lhaní v reklamě je podvod, a kdyby soudy fungovaly jak maji, tak už měli všichni na krku tolik prohraných žalob s odškodněním, že by se jim to lhaní prostě nevyplatilo. Jenže když se na to každý raději vykašleme, tak se nedivme, že se nám smějou do xichtu (CTc samozřejmě nejhlasitěji)
Jo, TO2 splnilo nařízení regulátora a jelikož ten by musel uznat, že ani není schopen řádně vyjádřit podmínky v regulačním návrhu, tak mlčí aby nebyl za blbce. A výsledek? TO2 se tváří jako ten nejhodnější inkumbent striktně plnící regulační rámec a zákazníci nadále dostávají velmi omezené služby, protože ostatní operátoři nemají možnost nabídnout koncovým zákazníkům to, co jim mělo přinést toto nařízení - menší omezení služeb a lepší ceny. Pokud by totiž Alternativní operátor chtěl převést stávajícího klienta z CBB na IP stream, zaplatil by za tuto linku další zřizovací poplatek 990,- do kapsy TO2 a již tak nevydělávající služba by byla hned v mínusu na několik let.
Jen je škoda, že šlo Tiscali do pr.., protože měli v tomto na TO2 páku a došlo to až na ČTU v takové podobě, že ani ČTU se z toho nemohl vymluvit.Ale kde je tomu konec kdo ví a TO2 je zase vysmátá :(
Mel jsem moznost byt na skoleni u GTS ,tihle radoby manazeri nemaji ani pojem co vlastne prodavaji,vety typu :zakaznika nezajima FUP,zakaznika nezajima odchozi rychlost,zakaznikovi nebudeme rikat kolik s nim sdili zakazniku linku ,1G=cely mesic dennodenne stahovat MP3.
Tohle me teda fakt pobavilo,a kdyz takhle skoli budouci prodejce jejich sluzeb,tak to svedci o solidnosti.
Rikam :od GTS ruce pryc!!
Pane, vy jste idiot, co je tak tezkeho k pochopeni na tom, ze zakaznik chce vyuzivat sluzbu, kterou si zakoupil ?
Kdyz mi nekdo proda 100MB dat pri rychlosti 64kbit, tak jej poslu do onech mist rovnou. Kdyz mi ale proda 100Mbit a nasledne mi to pojede 64kbit a po 100MB mi oznami, ze si mam bud zaplatiti 100kKc nebo me odpoji, tak vemu ocelovou tyc a nekomu s ni rozbiju hlavu.
Ano, i u nas existuji vyjimky a nekteri ISP prodavaji zakaznikovi jen to, co mu muzou dodat. Jenze ono by nevypadalo tak dobre prodavat 64kbit za 1200,- ze ?
Ale pokud prodá tuto 500x 2Mb/s jako neomezenou, tak není vinou jeho zákazníků (včetně stahovačů), že to leze pomalu. Je to proto, že prodal něco, co nikdy neměl, a doufal, že se na to nepřijde - jenže se na to přišlo.
Naivní, nenaivní - jestliže někdo úmyslně nadhodnocuje parametry služby tak, aby oklamal naivní zákazníky, pak je pořád podvodem vinen on, nikoliv ten naivní zákazník. :-)
Oni vlastně prodávají něco, co sami nemají - za takové kšeftaření se ve středověku topilo v koši ve Vltavě, případně rovnou věšelo. No vida, ono se řekne "temný středověk" - a přitom byli v některých věcech o tolik před námi! :-)
> Ale jen trochu rozumný člověk pozná, co za jakou cenu
> zhruba může očekávat a co je již nereálná představa.
To ani náhodou, pokud ten ,trochu rozumný člověk` nedělá v ICT. Parametry kdečeho se běžně řádově mění za jednotky roků. Vy zřejmě v ICT děláte a nedokážete si představit, že někdo ne.
A i kdybyste měl nakrásně pravdu, není žádný důvod, aby se toho musel dobírat vlastními kalkulcemi.
Vy děláte v reklamě? Já jen, že věta, na kterou odpovídáte "Pokud zákazníka nezajímá jakou službu a s jakými parametry si pořizuje, pak je něco očividně špatně," nezněla "Zákazníka nezajímá, jaké parametry má jím kupovaná služba." Ta věta zněla "Zákazníka nezajímá, kolik za slibovanou službu platí někdo jiný." Vy v tom možná rozdíl nevidíte, ale já ano.
Je mi naprosto jasné, že pokud si budu chtít koupit počítač stavěný na 24/365 nonstop akci, tak mě asi bude stát jiné peníze než běžný kancelářský stroj; pokud mi však někdo nabídne mnou požadovaný stroj za cenu kancelářského, tak zajisté odpovídá za to, že ten stroj opravdu bude vyhovovat slíbeným parametrům. Naprosto mě nemusí zajímat, proč nevyhovuje - je na dodavateli, aby problém napravil. Že si myslel, že na to nepřijdu? Jeho problém.
Pokud by mi ten listek vyslovne nabidli s tim, ze "si smite prinest NEOMEZENE zavazadel", tak bych to, ze mi pak reknou "Sice jsme vam nabidli vyslovne NEOMEZENY pocet, ale tim jsme mysleli NEOMEZENE pokud to bude min nez 5", tak je poslu ho haje, protoze v nabidce tim slovem NEOMEZENE proste lhali.
Pokud mi Firma vyvesi nabidku NEOMEZENE za XY Kc, tak ocekavam, ze to znamena NEOMEZENE za XY Kc a ze nemusim procitat vsechny skryte dokumenty, ktere kdy ta firma nekde vydala, abych zjistil, ze "NEOMEZENE za XY Kc" se v podani te firmy rovna "OMEZENE a jeste vam ani nerekneme jak moc". A certa staryho me zajima, jake smlouvy podepsala ta firma s jinou firmou. To je jeji problem.
Pokud firma chce nabizet tu sluszbu bez lhani, tak at pise treba "Vice nez AB GB za XY Kc", nebo "Sdilena linka do CD kbps za XY Kc", nebo klidne "Linka, jejiz parametry vam sdelime v obchodnim stredisku na pozadani a jeste vam pridame lizatko", ale at pri tom NELZE
Služby pro domácnost jsou jistě levnější než Office služby s například garantovaným přenosem, servisem a záložní linkou.
Jediné co mě osobně vadí, jsou ty móresy firem, které si dovolí prezentovat své služby klamavým způsobem. Jejich morálka je více než pokleslá, ale nikomu to tady nevadí, protože většina lidí má v hlavách zakódováno, že ten kdo podvádí, klame nebo krade, je vlastně strašný frajer. Pak takovým firmám není ani divné, že prezentují své služby se slovy neomezeně a jejich manažeři jsou ještě ochotni strkat ruce do ohně za to, že neomezeně vlastně znamená omezeně a že to všichni víme. Váš přípsěvek jen vypovídá o tom, že tomuto double-speaku již rozumíte (to chválím). To že tenhle double-speak také přejímáte jako vlastní a snažíte se na něj převést i ostatní je však už horší.
Tak jako nemám rád reklamy na ceny letenek bez letištních poplatků a palivových tax (taky postavené na hlavu - jak bych asi tak mohl jinak letět než, že do toho letadla budu nastupovat jinde než na letišti), tak mi vadí i tyto lživé obraty v reklamách na ISP. Pokud reklama na prací prášek říká, že bílá je opravdu bílá (což je tautologie a nepřu se o to), tak je to úsměvné. Pokud ISP propaguje omezený internet jako neomezený, tak je to špatně a přesto, že nejsem právně kován, řekl bych, že to zavání klamáním spotřebitele.
Osobně jsem připojen doma přes UPC a pořizoval jsem si jej také proto, že měli jasně nastavená pravidla - nekupoval jsem si neomezený 1Mbps, ale 1Mbps s FUP na 20GB (možná ten FUP byl jiný, teď už nevím). Takhle to stálo v reklamě, takhle to je i ve smlouvě. To že mi mé připojení časem změnili (zrachlili a zvětšili FUP na 40GB) jsem se dozvěděl předem a samozřejmě jsem neprotestoval.
Presne tak. A dovede me, s prominutim, nasrat, kdyz svuj alibismus navic vyjadruji utocnym zpusobem typu "v případě možných akcí zneuživatelů sítě...". Kdyz vyuziji parametru sveho predem placeneho a smluvne dohodnuteho pripojeni naplno, tak podle nich "zneuzivam"? Kdepak, pouze vyuzivam kapacity toho, co mi patri. Jenze podle techhle vychcanku (rozumej prekupniku prenosovych kapacit)je "zneuzitim" zrejme cokoliv jen trochu vyrazneji precuhujiciho nad bezny prumer (na jehoz predpokladu maji zalozeno podvodne preprodavani jedne veci treba 10x nebo 20x, nebot nic jineho FUP v jejich pojeti neni).
Fascunuje me, ze takove praktiky mohou dlouhodobe prochazet. Co na to Ceska ochodni inspekce a Rada pro reklamu?
Zakaznik ma pravo byt naivni jak chce. Prodejce pak ma dostat svym slibum a smlouvam. Neni to tak, ze "zákazníka nezajímá jakou službu a s jakými parametry si pořizuje", to jste to ponekud demagogicky pokroutil. Predchozi prispevatel chtel podle me jen rict, ze zakaznika nemusi zajimat (resp. nemusi mit takovy prehled na trhu), jaka je "bezna cena" za nejaky typ pripojeni. Pokud uvidi, ze nejaka firma slibuje v reklame "neomezene pripojeni s prenosovou rychlosti 1Mbit/s za 500 Kc mesicne", pak objednanim sluzby na zaklade takoveho prislibu jedna celkem racionalne. Z toho, ze se pak ve smlouve nebo pri praktickem vyuzivani ukaze, ze slo o lzivou reklamu, preci nemuzete vynit zakaznika.
Je evidentni, za jakou stranu tu kopete. Managersky newspeak vam zrejme vlezl pod kuzi natolik, ze vas prekvapuje, kdyz slova vam podobnych lide berou doslova tak, jak byla recena a ne v jejich druhem planu. Reklama podobneho typu je podvodem, to mi nevymluvite, at uz jsou pak konkretni smlouvy formulovany jakkoliv vychytrale.