Pane Peterko, těch personálních změn na vyšších postech bylo v TO2 poslední dobou víc - odchází totiž i pan Jaroslav Kubišta.
Spíš mě napadá, jestli to nesouvisí s tím, jak TO2 plní svůj proklamovaná priorita z VZ TO2 za rok 2006: "Jednou z hlavních priorit pro rok 2007 zůstává snížení poklesu pevných telefonních linek."
Tiskové zprávy, které se týkají prvních 9 měsíců roků 2006 a 2007, se totiž (v počtu odešlých zákazníků) v podstatě neliší:
Rok 2006: "Celkový počet pevných telefonních linek bez zahrnutí tohoto typu linek - linky pouze na příchozí volání, pozn. icu - dosáhl na konci září 2006 výše 2 537 tisíc, což představuje meziroční pokles o 15,5 %", TZ TO2 z listopadu 2006.
Rok 2007: "Celkový počet pevných telefonních linek na konci září 2007 dosáhl výše 2 135 tisíc, což představuje meziroční pokles o 15,8 %.", TZ TO2 z října 2007
Těch 400 000 zákazníků (resp. pevných linek), co od TO2 odešlo od září 2006 do září 2007, je hrozivé číslo, někdo prostě odejít musel. Druhá věc je, jestli TO2 taky změní svoji obchodní politiku, resp. kolik lidí ještě bude muset odejít, aby ji TO2 konečně změnila.
já jsem bohužel jeden z těch, který si pevnou pořídit musel a to jen kvůli internetu. bohužel jiná možnost není (kabel končí o řadu RD nad námi, developer - ipb real - odmítl zaplatit 6 tisíc korun za položení a dům a aniž by se zeptal, rozhodl za nás, tudíž už nikdy nebude možnost kabel mít). po roce od nastěhování byl konečně o2 milosrdně zprovozněn telefon, pořád nějaká komplikace, nejspíše překopnutý kabel. nyní jen za to, abych mohl mít internet, platím cca 300 korun měsíčně za tarif, ke kterému nemám ani telefon, ale je nutný k využívání internetu. ten přes všechny hozené klacky pod nohy naštěstí není od o2. ještě zbývá zrušení mobilního čísla, které mám cca 10 let, završila to částka cca 200 korun na faktuře za minulý měsíc za o2 active "zdarma", kdy jsem surfoval pouze po neplacených stránkách.
pracujete s udaji z konce roku 2006. V letosnim roce je pro O2 situace o dost lepsi. Dari se jim snizovat pocet rusenych linek. Pokud si dohledate ctvrtletni udaje z letoska (nemam je zrovna po ruce), tak uvidite jasny trend. Neco jako 90/80/70 tisic zrusenych linek za kvartal. Pokud by to za 4Q bylo 60 tisic, tak je letosni ubytek 300 tisic a to je "dobre". I ve vyrocni zprave si O2 pochvaluje, jak se jim dari brzdit pokles. Pokud to bude pokracovat timto tempem, tak 8.8.2008 se podari prolomit magickou hranici 2 miliony pevnych linek.
Babicka 83 let pozadala, aby jsme ji koupili mobilni telefon, ze uz ho maji vsechny jeji zname.
Dekujeme Telecome, ze jsi se zaslouzil o vzdelavani Ceskeho obyvatelstva. Bez tveho prispeni, by spousta lidi neumela s mobilem a pouzivala nadale zastaralou pevnou linku. O2 strategie nam umozni rychle dohnat 40 let technickeho zaostavani a rychle naskocit na novou technickou vlnu. Zasluhy za rozsireni wi-fi jsou take hlavne tve.
Pokud platite za pouzivani linky 339Kc staci zavolat na infolinku a pozadat si o tu slevu, prvni operator pravdepodobne nebude vedet o co jde ale kdyz mu popisete, kde dokument je a budete trvat na tom, ze chcete snizit cenu a ze podminky slnujete pravdepodobne vam o to rovnou zazada, nebo prepoji na nekoho komu to reknete znova on si to dohleda a ulozi zadost. Staci byt dostatecne asertivni a usetrite.
Tohle je naprostá klasika. Tady probíhá velký stavební boom, staví se jako o život. A kdo se nakoukl pod pokličku tak ví, že developeři na průměrném projektu vydělají opravdu hodně peněz. A situace, kdy k baráku nevede ani kabelová chránička, nebo že by se ani nezeptají - bohužel běžné...
Tedy nevím jak se Vám to podařilo, ale já jsem mluvil s asi 5. nebo 6. lidmi s Telefonicy a nikdo o ničem nevěděl. Když jsem je navedl na stránky a na odkaz, tak se šli někam poptat. Výsledkem tohoto skoro dvouhodinového martýria je, že mi přišla sms-ka že se omlouvají, protože nic nezjistili a proto to předali svým nadřízeným a tak prý snad zítra budou vědět...? Tak jsem z toho jelen anebo je apríl?
Když je nějaká organizace tak zkostnatělá a zdřevnatělá, že ani poměrně rychlý úbytek zákazníků ze 4 miliónů na něco přes 2 milióny ji netrkne, že "něco je špatně", a pokud nenajde odvahu něco změnit opravdu RADIKÁLNĚ, aby ty zákazníky vůbec napadlo se k ní přes všechny špatné zkušenosti vrátit, tak si asi svůj osud zaslouží vyžrat až do dna.
Pak zbývá jen říct - sbohem a šáteček, a zákazníkům k Ježíšku co nejvíc alternativ.
Ano, to je správné řešení. Nepochybuju, že dneska už každý druhý mobil zvládne data rychlostí 4mbit.
Ten můj to bohužel neumí, tomu se to zaseklo někde kolem 40 kilo přes GPRS, ale to je asi tím že nemám Nokii nebo něco podobně kchůůl jako má kutil Tim. Ale je to určitě moje chyba, všem ostatním to určitě přem mobil lítá v megabitech...
Srovnávat předchozí čtvrtletí let 2007 a 2006 dost dobře nejde, protože CTC/TO2 měnil metodiku vykazování (nejdříve přestal ISDN počítat jako dvě linky, pak přestal počítat do telefonních linek i ty, ze kterých nešlo volat - zde dokonce chybí údaje podle "staré" metodiky). Ve výroční zprávě si TO2 moc nepochvaluje, možná v pololetní - přiznám se, tu jsem nečetl.
Ano, největší úbytek linek letos byl v prvním čtvrtletí, od té doby se zpomaluje a pokud TO2 nic neudělá, tak pokles bude i nadále zpomalovat. Je otázka, jestli to TO2 "vydrží", do vývoje nezasahovat :-)
Druhá věc je, do jaké míry se na tom "podepisuje" momentální pasivita konkurence a v podstatně zastavení lokalit, kde si zákazník může požádat o LLU (které zatím není v takovém rozsahu, aby ho TO2 vnímal jako aktuální vážnou konkurenci). Problém je i v tom, že mnoho zákazníků má pocit, že si z nich TO2 dělá tak trochu dobrý den, takže jsou rozhodnuti odejít, jak jen to je možné (a je jedno, jestli ten pocit mají oprávněně nebo ne).
Jestli ono, sbohem a šáteček, není náhodou obráceně ,od TO2, nám.Postupně se to tak jeví.Přeci nejsou takový troubové,aby netušili,kam trendy ve vývoji IT směřejí.Rád je nemám a raději
at´investují např.do výroby necek:-)
Ještě by bylo zajimavé zjistit, kolik z těch dvou milionu přípojek jsou státní a obecní úřady, školy, polostátní firmy a podobné subjekty, kterým nějaké náklady leží víte kde.
Stejná zkušenost. Ještě mi bylo řečeno, že tato sleva se poskytuje v případě, že někdo ruší pevnou linku. Slečnu jsem přes google navedl na správný dokument, ale jediné co byla schopna udělat bylo zadat požadavek s tím, že budu do 3 pracovních dnů kontaktován. Tak uvidíme...
Tak mi volali, chvilku si slečna myslela, že opravdu chci rušit linku. Chvilku se divila, že chci jenom slevu i když nerušim linku, ale od ledna ji budu mit.
HN: Proč opět účtujete hovory po minutách, když byl Eurotel historicky první, kdo zavedl účtování pro vteřinách?
SA: ... Účtování po minutách je velice pohodlné pro zákazníky. Mohou díky tomu své účty sledovat lépe, než když se konkrétně účtuje každá sekunda.
HN: Budou někdy vaše služby bez vedlejších poplatků? Například volání bez placení paušálu za ... pevnou linku?
SA: ... Zákazníci naopak dávají přednost placení paušálu. Tedy raději zaplatí určitý poplatek a službu pak mohou využívat dle svých potřeb. ... průzkumy, které provádíme, jsou výrazně pro paušály.
My nejlépe víme, co náš zákazník potřebuje! To už tu je od šedesátých let minulého století a přežije to ještě nejednu výměnu managementu. Jediné řešení je, pevnou zrušit!
Damy a Panove...povedlo se...
Cele to trvalo cca.10 minut cisteho casu
Nejdriv zkouseli opet, ze to plati pouze pro zakazniky, kteri chteji zrusit telefonni linku (O2 je prvni spolecnost na svete, ktera by poskytovala slevu za to , ze od ni odejdou zakaznici :-)) Chtel jsem tedy, at mi ukazou dokument, s podminkou zruseni tel.linky...no a nestalo, tak mi bylo receno, ze mi zavolaji.. moc jsem tomu neveril, ale opravdu, za 15 minut telefon z cisla 800 174 174 a ze vse bude nataveno s platnosti od 15.12.. Nechal jsem si pro jistotu poslat potvrzeni na email, ale melo by to byt OK..
TUDIZ ZAVOLEJTE SI PRO SLEVU!!!
Nezavolám. Mám VoIP, paušál NULA, hovory se tarifikují po sekundách, propojovací poplatek žádný a hovorné? Nula ve vlastní síti, 40 hal/min při volání na pevné v ČR, Od 80 hal do 3 korun/min. při ostatních voláních na pevné linky v zahraničí a OD 4 do 8 Kč za minutu při volání na mobily v rámci ČR i mezinárodně. Když prokecám za víc, než 500 Kč, přijde mi faktura s podrobným vyúčtováním. Nulový paušál se platí i v případě, že na internetové lajně je pověšen pouze VoIP telefon, což hojně využívají ti, co nemají počítač. Co ty na to, vodoprde?
Takže vodoprd... tys to nepochopil... Chceš telefonovat přes VOIP, klidně telefonuj.. Nejsi zákazník O2, nemáš u ních pevnou linku, chápu tě..
TAK SE ALE NE@ER DO DEBATY, KE KTERÝ NEMÁŠ CO ŘÍCT!!!
Potvrzuji,
zkusil jsem to zavolat a telefonicky objednat, sice jsem se tam nemohl dovolat ale nakonec se podařilo, asi 3x mě zpět v rozmezí 2 dní volali různí lidé a dnes potvrdili slevu od 15.1.2008 na 3 měsíce. jak se tu píše nenechat se odbýt - nikdo "nevěděl" kde jsem ten dokument našel :-))))
Nemá smysl rýpat za každou cenu. 1000 zákazníků znamená připojených 1000 bytů, tedy odhadem 3500 lidí. Vzhledem k tomu, že penetrace internetu málokdy dosáhne 50%, tak na onom sídlišti musí žít minimálně 7000 lidí což reálně bude spíše cca 10 000. A to už není zrovna vesnice.
Krakonoš sice často a především otravně plácá pitomosti, ale pokud do něj rýt, tak relevantními argumenty, jinak se člověk sníží na jeho úroveň.
Protože se mě dosud nepovedlo identifikovat jeho firmu, tak mu zatím musím těch 1000 uživatelů věřit. Vzhledem k tomu, že já jsem v roce 2003 spoluzaložil jedno občanské sdružení, které má dnes přes 5000 členů ;-) , tak mě 1000 zákazníků přijde jako uvěřitelné číslo.
Neni to vtip, skutecne se mi to povedlo, asi jsem mel stesti za druheho operatora, je vsak treba byt dostatecne asertivni, odkazat na dokument a citovat z nej body, ktere splnujete a nenechat se odbit. Zpravidla prvni operator na ktereho vas prepoji nevi nic, ale kdyz vas preda nadrizenemu, tak uz by to melo jit doresit.
Bacha, nekteri operatori lzou(reknou ze neco nekam zapsali, ze se ozvou a neozvou se a kdyz volate znova tak zjistite ze v systemu nic zadano neni...).
Kolik lidí bude muset ještě odejít? Aspoň 90% z těch, co pevnou ještě mají. A pak se politika firmy změní tím způsobem, že prostě zavřou ze dne na den krám. Četnost reklam v TV svědčí o tom, že situace začíná být, mírně řečeno, napjatá. Bodejť by nebyla, když v síti, postavené pro 8 milionů účastníků jsou v provozu dva miliony linek a stále jich ubývá. Pokles zaznamenává i bývalý Erortel, i když ne tak markatní.
Založte občanské sdružení a postavte si vlastní bezdrátovou síť, to je dnes v podstatě jediný způsob, jak se dostat ke slušnému internetu za rozumnou cenu.
Souhlasím v tom, že se pokles trochu zpomalil. Ti, co pevnou naprosto nezbytně nepotřebují už se jí totiž dávno zbavili, zbývá ještě pár těch, kteří zatím nejsou ochotni hledat jiné řešení. Pokud Vodoprd opět zdraží, tempo rušení pevných linek ihned stoupne.
To není nutno zjišťovat. Stačí si vzít Zlaté stránky, podívat se do bytových stanic a nalezený počet dělit zhruba třemi (většina čísel už je dávno nefunkčních).
40 kilo na GPRS, zejména pokud je od Erortelu, je docela slušné. CDMA je někdy ještě horší. Před chvílí jsem se díval na speedmetr. Down 5,8 MB, UP, 3,9 MB, ping 4,1 ms. Mám nasmlouváno 2 MB full duplex. (Cena 500 Kč/ měsíc vč. DPH). Vodoprd to, samozřejmě, není.
Měl. A sice: pokud chceš kvalitní a levnou věc, nečekej na to, že ti ji někdo naservíruje. Co si neuděláš sám, to nemáš! To platilo odjakživa a platí to i nadále. Když jsme v r. 2003 s bezdrátovým internetem začínali, bylo nás pět. Dnes je nás pět stále, ale máme připojeno přes tisíc účastníků a Vodoprd, radiokomunikace a UPC si v námi pokrytých lokalitách ani neškrtnou.
Sídliště. A nejen důchodci. Podstatné je, že síť kvalitně funguje, účastníků přibývá a dealeři vodoprdu už neotravují, protože zjistili, že se absolutně nechytají.
Ale voni (czspeed.net) jistě 1000 uživatelů maj - to neni nic světobornýho. Jenom je pitomost jeho tvrzení, že v jima pokrytejch oblastech si normální firmy neškrtnou.