Pane Peterko, těch personálních změn na vyšších postech bylo v TO2 poslední dobou víc - odchází totiž i pan Jaroslav Kubišta.
Spíš mě napadá, jestli to nesouvisí s tím, jak TO2 plní svůj proklamovaná priorita z VZ TO2 za rok 2006: "Jednou z hlavních priorit pro rok 2007 zůstává snížení poklesu pevných telefonních linek."
Tiskové zprávy, které se týkají prvních 9 měsíců roků 2006 a 2007, se totiž (v počtu odešlých zákazníků) v podstatě neliší:
Rok 2006: "Celkový počet pevných telefonních linek bez zahrnutí tohoto typu linek - linky pouze na příchozí volání, pozn. icu - dosáhl na konci září 2006 výše 2 537 tisíc, což představuje meziroční pokles o 15,5 %", TZ TO2 z listopadu 2006.
Rok 2007: "Celkový počet pevných telefonních linek na konci září 2007 dosáhl výše 2 135 tisíc, což představuje meziroční pokles o 15,8 %.", TZ TO2 z října 2007
Těch 400 000 zákazníků (resp. pevných linek), co od TO2 odešlo od září 2006 do září 2007, je hrozivé číslo, někdo prostě odejít musel. Druhá věc je, jestli TO2 taky změní svoji obchodní politiku, resp. kolik lidí ještě bude muset odejít, aby ji TO2 konečně změnila.
já jsem bohužel jeden z těch, který si pevnou pořídit musel a to jen kvůli internetu. bohužel jiná možnost není (kabel končí o řadu RD nad námi, developer - ipb real - odmítl zaplatit 6 tisíc korun za položení a dům a aniž by se zeptal, rozhodl za nás, tudíž už nikdy nebude možnost kabel mít). po roce od nastěhování byl konečně o2 milosrdně zprovozněn telefon, pořád nějaká komplikace, nejspíše překopnutý kabel. nyní jen za to, abych mohl mít internet, platím cca 300 korun měsíčně za tarif, ke kterému nemám ani telefon, ale je nutný k využívání internetu. ten přes všechny hozené klacky pod nohy naštěstí není od o2. ještě zbývá zrušení mobilního čísla, které mám cca 10 let, završila to částka cca 200 korun na faktuře za minulý měsíc za o2 active "zdarma", kdy jsem surfoval pouze po neplacených stránkách.
Tohle je naprostá klasika. Tady probíhá velký stavební boom, staví se jako o život. A kdo se nakoukl pod pokličku tak ví, že developeři na průměrném projektu vydělají opravdu hodně peněz. A situace, kdy k baráku nevede ani kabelová chránička, nebo že by se ani nezeptají - bohužel běžné...
Založte občanské sdružení a postavte si vlastní bezdrátovou síť, to je dnes v podstatě jediný způsob, jak se dostat ke slušnému internetu za rozumnou cenu.
pracujete s udaji z konce roku 2006. V letosnim roce je pro O2 situace o dost lepsi. Dari se jim snizovat pocet rusenych linek. Pokud si dohledate ctvrtletni udaje z letoska (nemam je zrovna po ruce), tak uvidite jasny trend. Neco jako 90/80/70 tisic zrusenych linek za kvartal. Pokud by to za 4Q bylo 60 tisic, tak je letosni ubytek 300 tisic a to je "dobre". I ve vyrocni zprave si O2 pochvaluje, jak se jim dari brzdit pokles. Pokud to bude pokracovat timto tempem, tak 8.8.2008 se podari prolomit magickou hranici 2 miliony pevnych linek.
Srovnávat předchozí čtvrtletí let 2007 a 2006 dost dobře nejde, protože CTC/TO2 měnil metodiku vykazování (nejdříve přestal ISDN počítat jako dvě linky, pak přestal počítat do telefonních linek i ty, ze kterých nešlo volat - zde dokonce chybí údaje podle "staré" metodiky). Ve výroční zprávě si TO2 moc nepochvaluje, možná v pololetní - přiznám se, tu jsem nečetl.
Ano, největší úbytek linek letos byl v prvním čtvrtletí, od té doby se zpomaluje a pokud TO2 nic neudělá, tak pokles bude i nadále zpomalovat. Je otázka, jestli to TO2 "vydrží", do vývoje nezasahovat :-)
Druhá věc je, do jaké míry se na tom "podepisuje" momentální pasivita konkurence a v podstatně zastavení lokalit, kde si zákazník může požádat o LLU (které zatím není v takovém rozsahu, aby ho TO2 vnímal jako aktuální vážnou konkurenci). Problém je i v tom, že mnoho zákazníků má pocit, že si z nich TO2 dělá tak trochu dobrý den, takže jsou rozhodnuti odejít, jak jen to je možné (a je jedno, jestli ten pocit mají oprávněně nebo ne).
Souhlasím v tom, že se pokles trochu zpomalil. Ti, co pevnou naprosto nezbytně nepotřebují už se jí totiž dávno zbavili, zbývá ještě pár těch, kteří zatím nejsou ochotni hledat jiné řešení. Pokud Vodoprd opět zdraží, tempo rušení pevných linek ihned stoupne.
Kolik lidí bude muset ještě odejít? Aspoň 90% z těch, co pevnou ještě mají. A pak se politika firmy změní tím způsobem, že prostě zavřou ze dne na den krám. Četnost reklam v TV svědčí o tom, že situace začíná být, mírně řečeno, napjatá. Bodejť by nebyla, když v síti, postavené pro 8 milionů účastníků jsou v provozu dva miliony linek a stále jich ubývá. Pokles zaznamenává i bývalý Erortel, i když ne tak markatní.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).