Věta 'Teprve od roku 2010 by se to mělo změnit: všechno to, co si stát skrze univerzální službu vynutí, si také sám zaplatí.' je špatně. Stát nic neplatí, stát žádné peníze nemá. Zaplatíme to MY VŠICHNI ze svých daní.
To jsou teda zloději, zlodějští!!!! Ceny z automatů by měly být normální a maximálně stejně vysoké jako z jakékoli jiné pevné linky... 15Kč za krátký hovor nedáte ani s tím nejdražším paušálem po ČR, co existuje :-(((
Jistě, automaty a budky si na sebe nevydělají - to je jasné, ale patříme snad do srdce Evropy a měli bychom mít nějakou úroveň!
Každý má v dnešní době mobil, to ano, ale stačí, když Vám dojde baterka a hned poznáte jak se Vám automat hodí :-) Jako se třeba nedávno stalo mě... Rozhodně je lepší si pak zavolat z automatu jak běhat po městě jak žebrák a žebrat o minutu hovoru z cizího mobilu :-(((
Totéž, co v každém jiném elektronickém výrobku, ale v množství nepatrném, takže by to hladce vyřešil jeden kontejner na tříděný odpad navíc! A když vezmete v úvahu, že tohle budou kupovat jen ti, kteří budky používají (protože to bude místo nich) tak žádná ekologická katastrofa nehrozí. Kousek od domu máme autobusovou zastávku a u ní dvě budky. Jsou otevřené, takže každý, kdo by je chtěl použít, zanechá v zimě stopy ve sněhu. Ale už několikátou zimu je jenom očůrávají pejskové.
A jak je na tom to vaše město s pokrytím GSM? asi dost špatně, když občané jsou nuceni používat tuto nehorázně předraženou službu! Pamatuji časy, kdy GSM u nás začínalo a já jsem od zaměstnavatele vyfasoval služební mobil. Na ulici dvě budky, u nich dvě fronty a já jsem si vesele volal z mobilu a ti, co v těch frontách stáli na mne koukali, jako kdybych je předběhl. Dnes je naopak zázrak najít obsazenou budku, ale někam se výdobytky civilizace dostávají zřejmě hůř.
Koukl jsem a moc se mi to líbilo. Pokud to má být pravda, tak už budou budky opravdu dobré leda na to, aby je pejskové ochcávali. 20 Kč za minutu na pevnou a 30 na mobil je vskutku ,,lidová" cena!
Stejně naivní je myslet si, do Fondu univerzálních služeb operátoři přispívají z jiných peněz, než z těch co vyberou na nás, na zákaznících.
Takže ve skutečnosti se univerzální služba bude nadále hradit z peněz nás .. nicméně už ne nás jakožto zákazníků, ale nás jakožto daňových poplatníků :)
Já v tom tedy zásadní rozdíl (jiný než účetní) nevidím :)
Ze je neco socialisticky prezitek se nevylucuje s tim, ze to mohou mit i nekde na zapade. Taky nekde muze byt jina situace nez u nas a mobily nejsou treba tak mezi lidmi rozsirene, pripadne lidi z nejakeho duvodu radi budky pouzivaji. Kazdopadne kvuli 0,0001% krizovym situacim (noc a nikde nikdo kolem + rozbity mobil/vybita baterka + v dosahu budky) utracet rocne 150 milionu mi prijde absurdni. Co kdyz nastane krizova situace uprostred lesa? Budeme tam taky napriste stavet budku?
Jasne, komunikujete s lidmi jenom po internetu nebo za nimi chodite a jezdite na navstevy.
Pokud neco delam a nevim presne jak nato, nekdo z kolegu to temer jiste vi, zavolam mu a mam za chvili vyreseno. Jinak bych za nim musel jet... coz by mi trvalo asi mene nez tech 5 minut hovoru? Urcite by to bylo i levnejsi ?
Pokud treba kopete vykopy, telefon skoro nepotrebujete (v 7 rano s lopatou u diry a ve 4 domu)
Budky jsou buď socialistický přežitek (u nás), nebo turistická atrakce (v Anglii např.) A počet jedinců, kteří s mobilem neumějí zacházet stále klesá. A při tom, kolik se teď za hovor z budky platí už vůbec není co řešit.
Nejde tu tak o ruseni budek jako spis o ruseni tzv. univerzalni sluzby. Pokud je pro nekoho vyhodne udrzovat budky, tak je bude udrzovat i bez u.s.. Pokud ne, tak at je zrusi. Konecne rozhodnuti at ale je na subjektu, ktery ty budky staci a provozuje a ne na urednicich a politicich, kterym jsou veci jako rentabilita, efektivita, pomer cena/vykon jen neznamymi pojmy.
Osobne jsem jeste nezazil situaci, kdyby mi dosla baterka a nutne bych si potreboval zavolat. A i kdyby ano, telefonni budka by mi byla k nicemu, protoze cislo, na ktere bych mohl chtit potrebovat zavolat, bych si urcite nepamatoval.
Já ano. Stát to musí vzít z rozpočtu a tam se přeci jenom více rozmýšlí. Takže ve výsledku my - zákazníci - ušetříme, protože jak bylo zmíněno i v článku stát najednou zjistil, že v rámci univerzální služby dost bezohledně plýtvá.
Ještě bych si přál, aby z rozpočtu byla hrazena i Česká televize a Český rozhlas a bylo by to také o něčem jiném...
Jestli si myslíte, že telefonní budky jsou socialistický přežitek, tak to potom třeba takový Londýn a New York jsou komunistická města! Budky nejsou na denní telefonování, ale na telefonování v nouzi. Přijít - vložit minci - zavolat si - zavěsit. Tak by to mělo bejt. Telefonní karty jsou na nic - když chcete použít automat v noci a nemáte si kde koupit kartu, tak máte smůlu. Když se vám rozbije mobil, tak to jistě oceníte.
Nahraďme telefonní budky jednotlačítkovými terminály nouzového volání. A je to vyřešeno. Takový terminál bude stát podstatně míň, ubude vandalismu (bytelná konstrukce, žádný přístřešek, žádné mince které by stálo za to vykrádat) a funkce bude stejná.
Ten, kdo tvrdí a hlásá názor, že telefonní budky se musí rušit potažmo zrušit, protože telefonní budky jsou ztrátové, nevynášejí ten kýžený zisk, málo lidí volá tak to je u mne člověk, který nechodí ven mezi lidi, ale žije v nějaké virtuální realitě.
Dnes osobně jsem si dal tu práci a po městě jsem prošel všechny telefonní budky, žiju ve městě nad 51 tisíc obyvatel, je to statutární město není to žádné krajské město a jedná se o Moravu. Byl jsem překvapen, kolik telefonních automatů jsou využívané, vzal jsem si tužku a papír a jenom v centru města, jsem napočítal 15 automatů, a jenom jediný byl nevyužit, u každého stál člověk a volal, šel jsem blízsko abych si ověřil, jestlí je to cizinec nebo domorodec.
Pak jsem šel na poštu a další telefonní budka byla využita. Z praxe mohu říci, že telefonní budky jsou využívané a ten, kdo tvrdí opak je člověk, který snad žije v Kanadě
Vice rozmysli? Kde zijete? Pokud neco financuje stat, tak se na efektivitu a prinosnost nehledi. Plati to danovy poplatnik, naklady spatneho rozhodnuti ponese opet danovy poplatnik (nikoli ten co rozhoduje). Politik toho muze naopak politicky vyuzit a prosazovat populisticka reseni. Jinymi slovy - plati princip "z ciziho krev netece". Neexistuje snad nic, co by ve vetsi mire financoval stat a zaroven to fungovalo opravdu efektivne a melo to pro spolecnost prinos.
Univerzalni sluzba by se melac zrusit, ne aby ji platil nekdo jiny. At se nabizeji takove sluzby, ktere lide chteji a ne o kterych rozhoduji urednici a politici. Penize pouzivane na vydrzovani zbytecnych budek by sly jiste investovat nekde jinde a daleko daleko uzitecneji. Nebo o ty prostredky alespon snizit lidem danove zatizeni.
On je zřejmě nepřekonatelný problém dát mobil večer, když jdu spát, do nabíječky! A ono je naprosto jedno, jestli budeš žebrat o půjčení mobilu, nebo lítat po městě a shánět fungující telefonní budku. Já jsem pro to, budky zrušit a místo nich prodávat tzv. papírové mbily, tedy primitivní krabičky se SIM kartou a jednorázovou baterií, které se po vyčerpání kreditu prostě zahodí.
Běž raději buzerovat hajného, to snad ještě zvládneš. Zákony byly totálně pohnojeny za vlády superzloděje Klause blahé paměti a protože se podle nich vybraným jedincům dobře krade, není zřejmě důvod je měnit.
Milý Krakonoši. Jednou z hlavních problémů Klausovy vlády bylo to, že pokračoval v původním socialistickém duchu - metoda novelizace komunistických zákonů nebyla ehm ... úplně šťastně zvolená.
Doporučuju Ti zakoupit sobě sbírky zákonů z oněch let a zjistíš, jak to s těmi zákony bylo. Můžeš vybraným svazkem udeřit v hlavu vždy, když dostaneš nápad oblažit nás svou moudrostí.
Jop, nosite po kapsach kartu do automatu ? Ja teda ne a tech na mince je uz ted jako safranu, tuhle sem jen tak cestou do mesta nahlidnul do kazdyho kterej sem potkal a na mince nebyl ani jeden, takze si stejne zavolate leda do p....
Nehlede na to, ze regulator (CTU) by mel samozrejme pri pripadnem stanoveni cen toto brat v potaz => po teto zmene by mel stahnou i maximalni ceny hovoru, kdyz se naklady snizi.
Bohužel oni nejsou zloději, je to jen skrytý tah, oni dobře vědí, že za pár let budeme platit všichni Eurem a tak se chystá Telefonica na to, že minimálně zpoplatnění hovor bude za 1 Euro, a to je něco kolem 30,- Kč, takže než příjmeme Eur má TO2 dobrý manévrovací prostor, jak se z těch 15,- Kč dostat na 1 Euro.
A nechci sýčkovat, ale pamatujte mé slova, až budeme platit jednotnou měnou Euro,tak hovory budou následovné.
Vnitrostátní hovory na pevnou síť
Špička, mimo špičku ..... 1€/hovorový impuls bude za každých započatých 120 sekund.
Hovory do mobilních sítí .... 1€/ hovorový impuls bude za každých započatých 60 sekund
Hodina pak vykecávání bude 60 Eur do mobilní sítě a 30 Eur do pevných sítí.
Bože, kame se hrabe Skype a VOIP providery na takovéto luxusní sazby, které O2 stejně nabídne.
Za chvíli budeme platit z VTA stejnou částkou jako teď, když platíme 100,-kč/min do satelitní mobilní sítě Iridium, InMarsat, Thuraya Sattelite. Grcc.
Telefonica O2 pod silným diktátem ODS a její modrozelené vlády dělá strašlivou chybu, když zdražuje telefonní impulsy z telefonních automatů.
A jednou se ji to vymstí. Když byl ještě Český Telecom, sliboval úplné zrušení mincovních automatů a chtěl je nahradit nejmodernějšími na kartu, s obrovským displejem asi jako ORLOJ. Tehdejší Český Telecom sliboval, že zavede sekundovou tarifikaci, že zruší impulsovou tarifikací na těch Trick Kartách, čipovkách. A bude účtovat po sekundách, u mincovních by to nešlo. A taky sliboval, že ty obrovské displejové automaty jako ORLOJ budou nabízet interaktivní služby jako připojit se na WAP, a že displej telefonní budky bude něco jako displej mobilního telefonu, sliboval nabízení odesílání MMS, e-mailů, SMS, ale hlavně ten internet a WAP nasliboval.
Dneska je ticho po pěšině a je to ještě horší. Doslova provedl zdražení ala ODS a její vláda, která zmetkovala zákony a zaplevelila náš zákonný systém samýmim zmetky.
Pro ilustraci uvádím odstrašující příklad
Po staru se účtovalo 10,- Kč/impuls za každých započatých 300 sekund od spojení hovoru na místní a dálkové hovory. 5 minutový hovor ve špičce a mimo špičku stál 10,- Kč, to máme 2,- Kč/min.
Do mobilní sítě se účtovalo 10,- Kč/impuls za každých započatých 40 sekund od spojení hovoru. Minuta na mobilní telefon stálo 15,- Kč. Volání na mobily nemá cenu řešit, tam došlo ke zvýhodnění, prodloužení časového impulsu na 60 sekund při zachování stejné částky 15,- Kč/min.
Nově se účtuje 15,- Kč/impuls za každých započatých 180 sekund od spojení hovoru na místní a dálkové hovory. 5 minutový hovor ve špičce a mimo ní teď dva tarifní impulsy tedy 30,- Kč TO MÁTE 200 % ZDRAŽENÍ, POKUD BEREME V ÚVAHU 5 MINUTOVÉ HOVORY VE VNITROSTÁTNÍM STYKU.
Nyní průměrná cena za minutu hovoru stojí 5,- Kč ať voláte místně nebo dálkově. Jestli se omylem dovoláte do hlasové schránky tak během prvních pár sekund se vám toto volání prodraží o 50 %.
Pokud si vezmeme v úvahu náruživého telefonisty, který stojí u telefonní budky 60 minut a volá z Ostravy do Prahy, tak to máme nejcitelnější rozdíl.
Při starém účtování, se za hodinu telefonování platilo 120,- Kč. Nyní 1 hodina výjde na 300,- Kč. To znamená, zdražení o 150 %.
Pokud se už má zdražovat, protože náklady na opravu telefonních automatů rostou tak bych udělal mnohem sociálně přijatelnější zdražování.
Telefonní impuls bych vyšrouboval až částku 20,- Kč. Zároveň bych nastavil tarifikaci za minutu hovoru následovně.
Místní a dálkové hovory .... jeden impuls za každých započatých 600 sekund, tedy 20,- Kč za desetiminutový hovor.
Mobilní hovory.......... jeden impuls za každých započatých 300 sekund, tedy 20,- Kč za za pětiminutový hovor
Cenu SMS a e-mailů poslaných z VTA bych nechal na 1,- Kč. Abych přilákal mladé lidi do automatů k posílání lacinějších SMS. A tím pádem by se zvedli tržby a ARPU z každého telefonního automatu.
Jenže TO2 dělá cílenou likvidaci VTA a ještě jim to dovoluje stát.