Hlavní navigace

Názory k článku Stav komerce na českém webu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 1. 2002 8:47

    Dusan Bolek (neregistrovaný)
    News jsou dle meho nazoru typicka nekomercni aktivita, to ze umoznuje provider pristup (ktery vsak mohu mit i zdarma, respektive za reklamu treba pres dejanews), nemuze vyvratit fakt, ze v prvni rade jsou to miliony lidi, ktere odectu-li flamewars se snazi navzajem si predat zkusenosti ci nazory a to zcela zdarma.
    Neznam prilis cz.*, ale predpokladam, ze zde bude stejna situace jako ve svete.
  • 3. 1. 2002 10:22

    Jiri (neregistrovaný)
    no?

    to je myslim HLAVNI nekomercni aktivita na internetu!

    vite, co to stoji prace, casu a penez? a stejne to lide delaji VE VELKEM :)

    ps. k tem newsam - bohuzel, mne se naopak zda, ze newsy jsou ukazkou toho, jak se internet da zkomercionalizovat! Nebo snat znate nejaky rozumne rychly server, ktery by byl pristupny zdarma a nabizel alt.binary.*? Ja ne.

    ps2. autor clanku pouziva zajimavou metodiku, vlastni osobam jeho typu. vedec by se tomu vysmal, marketingovy pracovnik by obdivne hledel. my normalni tomu rikame HOVNOLOGIE.
  • 3. 1. 2002 10:56

    Dusan Bolek (neregistrovaný)
    No warez ma v sobe i znacne komercni slozku, staci se podivat na spoustu stranek oznacovane jako warez a sice tam nenajdete ani ovladac k mysi, zato o ruznych obskurnich sexualnich praktikach se mozna dozvite vice, nez jste kdy chtel vedet. :-))
    Server s alt.binary.* neznam, nikdy jsem nemel potrebu se tim zabyvat. Pro mne jsou news primarne o vecech jako comp.databases.oracle.server a podobne. Nicmene vzhledem k rozsahu news alt.binary.* a trafficu, ktery by ten server generoval si moc neumim predstavit nekomercni provoz. To stoji tak strasne penize, ze to nikdo pro krasne oci delat nebude. I kdyby to delala nejaka akademicka instituce stejne naklady budou velke a jeste ji budou napadat jako warezacke doupe a obchodnika s detskou pornografii.
    Autorova metoda je jiste ponekud zvlastni a skutecna hodnota nulova, nicmene lepsi by bylo pomerne tezke najit. Obecne si myslim, ze najit pomer komerce/nekomerce na Internetu je nemozne a mozna i nesmyslne. Napriklad takove otazky jako pokud mam v souboru stranky Karla Vosousta a idnes.cz, znamena to ze mam pomer kom/nekom 1:1 ? Nebo pouzit vazeny pomer ? Ale s jakou vahou, podle poctu navstevniku ? Mnozstvi prenesenych dat ? Prectenych pages ?
  • 3. 1. 2002 10:58

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    autor clanku pouziva zajimavou metodiku, vlastni osobam jeho typu. vedec by se tomu vysmal, marketingovy pracovnik by obdivne hledel. my normalni tomu rikame HOVNOLOGIE.

    Trefil jste přímo do černého. Co také jiného než hovnologii můžete od člověka mého typu čekat :-)

    Já bych ovšem na druhou stranu od vás, člověka tak břitkého postřehu, čekal doporučení na lepší metodiku, aplikovatelnou s přibližně stejnými časovými nároky a prezentovatelnou v obdobném rozsahu, jako má tento článek.

  • 4. 1. 2002 9:06

    Jirka (neregistrovaný)
    no dobre, dobre. btw kdyz uz ironie, tak ne s normalnim smajlikem, ale s timhle ;-). Take bych to nemusel pochopit, ze.

    ale to, ze neexistuje nejaka rychla metoda (na zmereni neceho) neznamena, ze si nejakou vymyslim, aplikuji a pak budu vysledky vydavat za ty prave a spravne. obavam se, ze tudy cesta nevede. a pritom vy jste presne tak postupoval.

    jako mozna pruchodnou metodu bych videl sestaveni reprezentativniho vzorku lidi, kteri nekdy publikovali nejakou stranku (at uz profesionalove, tak i laici, kteri umi dat ve Wordu export do HTML). A pak pravdepodobne normalnim pruzkumem (dotaznik) zjistit, jake stranky delali. No a potom uz jednoduse rozdelit na komercni/nekomercni. Bylo by to narocnejsi, ale vysledky by se snad daly vydavat za nejak relevantni.

    Jinak to, ze pomoci obou vasich metod vysly vysledky cca 50 na 50 (+- neco) bych prirovnal treba k hazeni minci. Orel - komercni, panna (ci co to tam je) - nekomercni. A vidite! Vysledky se PRESNE shoduji s vysledky obou predchozich metod! To znamena, ze jsou SPRAVNE! ;)
  • 4. 1. 2002 11:04

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    to, ze neexistuje nejaka rychla metoda (na zmereni neceho) neznamena, ze si nejakou vymyslim, aplikuji a pak budu vysledky vydavat za ty prave a spravne

    Ale pane kolego, nejsou snad právě vaše příspěvky důkazem, že článek je napsán správně a vůči čtenářům férově? Popsal jsem metodu a výsledky, které dala tato metoda. Každý si může jednoduše učinit svůj závěr.

    Něco jiného by bylo, kdybych metodiku zamlžil a autoritativně prohlašoval, že podíl komerčních a nekomerčních stránek je u nás přesně x:y. Nic takového ale nedělám. V článku několikrát zdůrazňuji, že měření je nepřesné a neobjektivní. Věřte, že sám mu přikládám jen takovou váhu, kterou si zaslouží a tuto metodiku jsem si dokonce ani nedal patentovat ;-)

    To o čem jde oprávněně uvažovat je, zda má takový článek vůbec smysl. Já si myslím, že má. Když už pro nic jiného, tak jako impuls k zamyšlení a diskusi. Navíc jsem před "měřením" měl určitou představu o jeho výsledku a zajímalo mne, jak to nakonec dopadne. Nicméně je o pět na vás a ostatních čtenářích, aby význam článku posoudili

  • 4. 1. 2002 11:06

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    jako mozna pruchodnou metodu bych videl sestaveni reprezentativniho vzorku lidi, kteri nekdy publikovali nejakou stranku...

    Mám obavy, že tím bychom se dostali od pravdy ještě dále. Nedovedu si představit sestavení reprezentativního vzorku autorů, schopného odrážet reprezentativní vzorek aktuálně existujících stránek.

    Jak byste ten vzorek autorů sestavil? Jeden webdesignér, jeden učitel, jeden vědec, jeden student? Nebo pět webdesignérů a pět zástupců ostatních profesí? V každém případě kontrolou vzorku plně kontrolujete i výsledky.

  • 3. 1. 2002 14:34

    Jiří Brázda (neregistrovaný)
    Poprvé v e-bizu 1/2002, dnes podruhé: společenské organizace (community organizations). Není snad ustálený český výraz občanská sdružení? Nebo je to významově něco jiného?

    Co ty na to, Marku?
  • 3. 1. 2002 15:43

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Termín "společenské organizace" se masově používal v době, kdy polovina národa netušila, že nějaká anglinčtina existuje ;-). Czenglish to tedy určitě nebude. Myslím, že "občanská sdružení", tím že pronikla jako terminus technicus do legislativy, mají dnes užší význam, ale možná je to opravdu jen můj osobní pocit.
  • 3. 1. 2002 21:17

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Termin "spolecenska organizace" se poprve objevil v zakonu o advokacii z roku 1951 aniz by byl predtim nebo potom nejak blizeji definovan (a to byl pouzivan i v Ustave dokud nebyl na konci roku 1992 vypusten). Obcanskym sdruzenim se obvykle mysli sdruzeni obcanu vznikla podle zakona 83/1990 o sdruzovani obcanu. Zrejme ale nejde o pojmy volne zamenitelne, protoze zatimco novelou (z roku 1998) zakona o rodine byly odkazy na spolecenske organizace bud vypusteny nebo nahrazeny prave odkazem na obcanske sdruzeni, v novele zakona o Ceske Televizi z lonskeho roku byl naopak odkaz na spolecenske organizace doplnen (clen rady v nich nesmi zastavat funkci).
  • 6. 1. 2002 1:47

    im@point.cz (neregistrovaný)
    Opět článek o ničem. Stav komerce na českém internetu je tristní. Máte snad jiný názor?