Tiskova zprava mluvi o navstevnosti do 5. cervna 2007, takze rozdil by mel byt v navstevnosti za kveten a prvnich pet cervnovych dnu. Jakmile budou cisla verejne dostupna, radi se k tehle zprave znovu vratime.
No, s tím lhaním - tiskovou zprávu jsem nepsal já, takže se tu mohu zeptat Petra, jestli to bez lhaní neumíme. Řekl bych, že umíme a že prostě jen vycházel z jiných čísel, po kterých se podívám možná ještě spíše. Ale data jsou rozhodně za březen, duben a květen, ne za únor.
Patricku, jak sam vis, neumime... Ono nam popravde nejde ani to streamovani, ale budeme hrat na nacionalne socialni notu a par uzivatelu schrastime...A kdyz vydame par "hezkych" PR zprav, kruh se uzavrel
Takže si odpovím rovnou - data jsem si nechal sečíst v Google Analytics a výsledek odpovídá. Nicméně oficiální budou z Netmonitoru, kde výsledky vidíme průběžně. Takže žádné lhaní...
Proč rovnou lhaní? Jenom zajímavě podaná data. Jelikož není žádné srovnání, můžete klidně napsat: "Stream.cz: bambulínkum hruštiček za pakulínkum jablíček!". A hodnotu to bude mít stejnou.
Pokud se podívám na něco, kde srovnání je (netmonitor), pak vidím, že v počtu denních uživatelů je stream daleko i za takovými propadáky, jako je lupa.cz a evropa2.cz. Ale to musíte vědět sám, kolik vám tam visí lidí najednou. 100 000 to asi není, co?
Resenim je frenkvencni omezeni. Tim si ty uzivatele tolik nenastvou. No treba na to nekdy prijdou. Ale to by zase nemeli tolik impresi kolik potrebuji.
Vy jste nejak chytrej, ze dokazete z takovymto minimem udaju zjistit, ze tam jsou "evidentne" sporna data. Ja na YouTUBE shlednu tak 100 videi za den. Pouzivam to totiz misto radia (videoklipy). Nerikam, ze na stream.cz je hodne videoklipu, ale mozna ma rada uzivatelu podobne ujete choutky.
Tady je potřeba porovnat, co jsem říkal. Já jsem říkal, že technické řešení máme dimenzovat na >100K lidí. Což byla (z části a mimo jiné) moje starost. Přivést je tam už moje starost nebyla.
Navíc denní průměr >10K lidí a půl milionu za tři měsíce nepovažuju vzhledem k marketignovým výdajům za špatný výsledek, upřímně jsem čekal polovinu. Blbý by bylo, kdyby se na to začala marketingová kampaň a návštěvnost by byla stejná :)
Je to tak srozumitelnější?
Ergo, z mého pohledu jsme ještě nezačali. Například streaming s live režií teprve testujeme. Nejsou to řešení, který si koupíte na každým rohu :(
Skutečně polovinu? Tedy po skoro půl roce aby na Stream zabloudilo 5000 lidí denně? Z toho jistě nejméně 1/5 náhodně z vyhledávačů, protože máte docela dost stránek a hodně odkazů? Po - byť asi krátké - reklamě na Seznamu, tuším i nějakých plakátech v metru? Neodvažuji si odhadovat, kolik za ten půlrok Stream musel investovat do obsahu, že by se to zastavilo u statisíců je ale asi nepravděpodobné.
Nejzajímavější na této statistice je údaj o počtu přehraných videí. 4700000/90/10000= +/- 5 videí na jednoho průměrného návštěvníka. Tomu se dá dost těžko věřit, zvláště pokud se jedná jen o videa plně stažená, což - jak jste říkal na IVF - umíte poznat.
Teď tam "zabloudí" 10K lidí za běžný den. Z vyhledávačů je to 25% (GA) - že by to bylo náhodou? Není to proto, že lidi jdou na to, co hledají? Myslel jsem, že to je princip vyhledávače...
Byla reklama na Seznamu, Líbimseti a na dveřích Metra, aby přišlo pár lidí. A stálo to taky pár korun. Svůj účel to splnilo, od té doby prakticky nikde neinzerujeme v klasickém slova smyslu.
Nechápu výraz "těžko uvěřit" - sám jste si to teď spočítal a ten předpoklad souhlasí s daty, které mám já. Tak čemu na tom lze těžko uvěřit :) Ano, jsou to videa plně stažená. Co je na tom údaji zajímavého, když bez dalších čísel vám k ničemu není a nedá se s ním nijak žonglovat, to taky nechápu ... :)
Ad vyhledávače - právě, na projekt jako Stream musí proudit spousta lidí z vyhledávačů, protože prostě máte hodně stránek a vysoký Srank. Proto čekat 5000 lidí denně je opravdu skromný cíl, když jen vyhledávače samy o sobě zákonitě musejí Streamu dopravovat tisíce návštěvníků.
Že průměrný návštěvník dosleduje 5 videí jepřece zajímavé. Já tedy třeba asi budu hodně podprůměrný, takže má 1-2 videa bude muset někdo vykompenzovat daleko vyšším číslem. Pokud tomu tak je, gratuluji, to bych vydával za úspěch.
Zajímavé to je také ve srovnání s počtem zobrazených stránek. Rozdíl je jen 800 tisíc, takže jen 800 tisíc připadá na homepage, diskuse, všechny tyhle stránky bez videí a ještě se do toho musejí vejít nedostažená videa. Celkem asi 9 tisíc takových stránek denně, 0,9 stránky na uživatele (ve skutečnosti ještě méně, 0 tisíc není váš tříměsíční průměr). Takže typický uživatel Streamu si denně pustí a dokouká 5 videí a navštíví tak jednu jinou stránku na Streamu. Samozřejmě trochu to asi zkreslují související videa po dohrání klipu. Pokud to však platí, je to rozhodně velmi zajímavý údaj.
Ad vyhledávače: Může být, mívám skromné cíle a snažím se být realista. Jak říkám, je to 25% příchozích.
K těm pěti videím na návštěvníka: tady vidíte, jak je ošidné analyzovat nějaká čísla bez hlubší znalosti pozadí a dalších čísel :)
V prvé řadě je player i na titulní stránce a zde dohrané video se také započítává. V druhé řadě jsou videa nejenom v playeru po dokončení přehrávání, ale související videa na téže stránce nezpůsobí reload stránky, ale jen spuštění toho konkrétního videa. Například u seriálů tohle využití převažuje: lidi se dodívají na díly, které neviděli. Rovněž tak u uživatelských videí.
Navíc průběžně měníme počet stránek, které se musí znovu načíst, aby se spustilo video. A to i mezi verzemi. Hlavně proto, že pro nás samotná návštěvnost webových stránek není důležitá, důležitá je návštěvnost videa. Což snad nepřekvapí :)
ad 1. Tisková zpráva vychází z dat NetMonitoru. Já mám přístup do Google Analytics se kterými umím zacházet, takže jsem to překontroloval podle něj a vyšla s nějakou očekávatelnou odchylkou podobná data. Tak to tedy je.
ad 2. Vím. Právě proto jsem uváděl data z GA, protože tam tu funkci najdu, s NM moc nepracuju a kdyby ho nevyžadovaly reklamní agentury, ani bych ho nepoužíval. GA tu kumulaci samozřejmě eliminuje na dva kliky.
ad 3. (máte dvakrát bod dva, snad nevadí, že jsem ho změnil na bod tři, což je asi logičtější) - autor té matematické formulky v subjektu se trochu přehlédl, za které měsíce to bylo. TAkže jeho výpočet neplatí a sedí i Lupou uvedený. Skočil jste na špek vy anonymnímu počtáři ... :)
To je pouze 6000 lidí / denně. To je dost mizerné (na mnohamiliónovou investici a desítky lidí, co za tím stojí), takovouto návštevnost má kdejaký weblog jednoho člověka..
Kde Stream.cz vzal 570 tisic navstevniku za 3 mesice? NetMonitor - verejne mesicni vystupy: za duben mel 123 tis uzivatelu, za brezen 147 tis uzivatelu a za unor 54 tis uzivatelu. Kvetnova data budou az 25.cervna, takze je nelze zapocitavat.
Maji za potrebi takto lhat? Patricku Zandle - bez lhani to neumite?
A Lupo - neoverujete zpravy - obzvlaste takto oslavne?
I špatné výsledky se musí umět dobře p(r)odat! Půl miliónu lidí, týý brďo!
Ti chytřejší se podívají na denní čísla v NetMonitoru a konkurenci s vyšší a nižší návštěvností. To už taková sláva není.
Další si projdou starší Zandlovy vize o přípravách na kapacitu 100 000 lidí najednou a o "českém YouTube". To už zdaleka taková sláva není.
Teď, po nasazení video reklamy už ten růst nebude zdaleka tak dobrý. Video reklama je hezká, ale když vidíte nepřeskočitelný reklamní blok tentýž den už podesáté, dostavuje se chuť něco rozmlátit! Anebo utéct na stránku, kde žádná taková reklama není.
1. ve zprave se uvadi jako zdroj dat NetMonitor - nyni p.Zandl koriguje na Google analyztics. Jak to tedy je?
2. data o unikatnich uzivatelich nelze kumulovat: kazdy mesic je nejaky objem lidi "vracejicich se". u vetsiny serevru ten podstatny. Stream.cz rika "570 tis za 3 mesice". Kolik je to tedy unikatnich za 3 mesice, kdyz data z NetMonitoru to nedavaji ani po souctu? Takto by Seznam mohl rikat: mame 9 mil lidi za 3 mesice. Je to vsak pravda? Neni. Ma 3 mil lidi kazdy mesic, cca 100 tis. je "nevracejicich se"
2. lupa si neoveruje data ve vlastnich zpravach? Proc je ochotna skakat na spek?