Vlákno názorů k článku Střípky z Invexu od Rollfree - Docela by me zajimalo, jak je to s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 10. 2003 13:20

    Rollfree (neregistrovaný)
    Docela by me zajimalo, jak je to s volanim na Fayn. Na primy dotaz mi zastupci Faynu opakovane potvrdili (a taky na miste predvedli), ze se na jejich telefon da z pevne site normalne zavolat (zavolal z mobilu, jejich IP telefon zazvonil a zobrazil cislo volajiciho).

    Nicmene kdyz pan Peterka neco napise, tak to vetsinou sedi. Jak to teda je ?

    Jeste k Viphonu : docela me prekvapilo, ze v clanku bylo jako hlavni plus vyzvednuto pouziti sluzby ve funkci "telefonni ustredny". Opravdu to autorovi pripada jako takova "prulomova vlastnost" ? Myslim, ze volani za stejny (a to nizky) poplatek po cele EU je vetsi pecka.

    Rollfree
  • 10. 10. 2003 17:50

    Martin Ler (neregistrovaný)
    Ja si to predvest nenechal, ale rovnez jsem se na to ptal. Bylo mi receno, ze to funguje od minuleho tydne, kdy Telecom updatoval inforamce na ustrednach. jak napsal Marigold - prece by MaLerovi nelhali :))) Kazdopadne, az nabidnout variantu s moznosti pripojeni paralelky, asi do toho pudu. iNvestice do telefonu se vrati do dvou let na usetrenych pausalech (v pripade ze CTc nezdrazi pausaly)
  • 10. 10. 2003 20:07

    Pavel Chlupáček (neregistrovaný)
    S viphone ta paralelní linka jde a to i dnes. To proto že se ke službě dají připojit i běžné analogové telefony. Bohužel zatím služba není pro rezidentní uživatele. Neznamená to že by to technicky nešlo (dokonce to je mnohem lépe škálovatelnější než fayn a můžeme to udělat hned) ale myslíme si že je to stále drahé (když je viphone mnohem levnější než fayn pro toho kdo alespoň trodhu volá...). Sháníme telefon za cca 2000 Kč, a chceme zjistit jak nejlépe službu pro residenční uživatele navrhnout z hlediska ceny. Mimochodem jak by jste odpověděli na následující otázky:

    -Jste ochotní platit paušál a mít levné minuty nebo spíše drahé minuty s malým nebo levným paušálem?
    -Byli by jste ochotni platit za ovládání telefonu z www a nějaké nestandardní (lepší) funkce (jako třeba hlasová pošta?
    -Byli by jste ochotni platit za garantovanou kvalitu služby, nebo rychlejší internet?
    -Kolik si myslíte že by měl být minimální a maximální paušál?
    -Vyhovuje Vám spíše analogový telefon nebo IP telefon, když by to bylo stejně drahé?
    -Budete ochotni volat z pevné linky více než z mobilu když to bude levnější?

    Děkuji za odpovědi

    Pavel Ch.
  • 10. 10. 2003 21:02

    Martin Ler (neregistrovaný)
    Smajra, sem se rozepsal!

    Bohuzel materialy o vasi sluzbe vam v okamziku, kdy jsem byl na stanku, dosly :), takze nevim jake mate presne zapojeni, ale predpokladam ze asi umite i napriklad pripojeni PBX, takze je mozne pouzivat dal stavajici infrastrukturu (jsem liny ted studovat vas web :). Ale pro vase otazky - netusim co je pro vas "maly" a co "velky", takze to mohu maximalne vztahovat k tomu co nabizi fayn a CTc. Takze muj pohled...
    - model od Fayn mi vyhovuje (88 Kc, ceny lehce podstreluji CTc, zahrancini volani dost vyrazne). Vzhledem k tomu ze pevna linka je jiz jen doplnek pro volani z domova na pevnou sit a do zahranici, spis preferuju nizsi pausal a ceny samozrejme nizsi nez ma CTc.
    - dodatecne sluzby za penize: ne. nemyslim si ze je potrebuju. Verim, ze np. presmerovani bude zdarma (resp. za prislusny poplatek dle ceny volani), stejne tak call barring. Jsem asi malo kreativni zakaznik pri telefonovani, ale vic asi nepotrebuju :) Maximalne tak sluzbu, ktera mi zdarma rekne, ze bych mohl prejit np. na vyssi pausal, podle toho kolik jsem protelefonoval za posledni tri mesice a pod.
    - garantovane sluzby: mno, rezidencni zakaznik ma sluzby typu ADSL, kabelovka, mikrovlna. Pokud je otazkou mysleno QoS na strane nejakeho vaseho routeru, v podobe vyhrazeni pasma, je to stejne nerealizovatelne bez podpory na strane ISP, a ten zadnou QoS nema. Takze obavam se ze nerozumim otazce :))
    - minimalni pausal pod 100 Kc. Ma to by replacement pevne linky, s urcitymi potencialnimi problemy (np. teoreticky mensi dostupnost pro prichozi volani diky mensi dostupnosti linky, zadny fax, nemoznost pouzit linku jako nahradu za datovou linku v pripade vypadku). Takze cena musi byt velmi kompetetivni. V mem pripade je pevna linka opravdu jen okrajovy doplnek, ucty se pohybuji ve vysi 400-800 Kc. Maximalni vyse pausalu - otazka co by nabidl - nizsi cenu volani?. Ja nejak prestavam mit rad pausaly s volnymi minutami a podobne.
    - volani z pevne linky vic nez z mobilu: pokud bude cena kompetetivni, ano. Tzn. musi byt levne mobilni volani, pro ktere se pouziva telefon predevsim, napriklad kolem 3-3,50 Kc za minutu. Jinak se mi to nevyplati (musim pretukavat cislo do mobilu, volany nevi kdo mu vola - nelze nastavit "custom" cislo, ktere se bude zobrazovat pri volani do mobilnich siti, je urcite nutna moznost potlaceni cisla), volani do vlastni site (v mem pripade TMO-TMO) se asi podstrelit neda (2 Kc/min). Na pevnou volam z mobilu opravdu minimalne, pouze kdyz neni v dosahu pevny telefon.
    - analog vs. IP: pokud to bude stejne drahe a stejne funkcni, tak analog - nemusim nijak menit stavajici telefony (dva gigasety). Pokud IP telefon prinese nejakou vyhodu, proc ne, musi vsak byt moznost zachovat take moznost analogu - ovsem vyhodou nemyslim moznost mailu ci jabbera, to fakt nechapu jak nekoho muze nadchnout - pokud mam vedle telefonu normalni pocitac. NetPhone od faynu se mi libi principielne, ovsem ma pro me prebytek funkci v oblasti softwarove (mail, jabber, kalkulacka) a nedostatek funkci v oblasti hardwarove ("paralelka"). Potrebuju prece jen volat .) Potesila by napriklad moznost ovladani telefonu z pocitace (volani cisel z telefonniho seznamu), ovsem to se me stejne tykat nebude, pac mam Mac OS X :(. Kazdopadne dalsi nabidka pro residencni zakazniky bude dobra, protoze pokud se vyskytne neco, co bude mit vhodne nastaveny prah (4800 kc za phone je moc :( a prijemne nastavene sluzby, tak proc do toho okamzite nejit.
  • 10. 10. 2003 23:56

    Pavel Chlupáček (neregistrovaný)
    Nevim, kdy jste byl na stánku, ale omlouvám se, zájem o tuto službu nás trochu zaskočil, příště to napravíme. Pokud potřebujete více informací než máte na www.viphone.cz, prosím pošlete email na info@viphone.cz a oni Vám pošlou co budou moci.

    K jednotlivým bodům:

    1) Souhlasím. Osobně si myslím že je to podobná problematika jako počítaný/nepočítaný internet. Pokud je počítaný výrazně nižší než nepočítaný, lidé chtějí počítaný. Ekvivalentní je to s voláním za paušál/za minuty. Každopádně zatím je veliký rozdíl mezi kvalitou služby Fayn a CTc. Fayn je bez garance, zatímco CTc je z garancí (neberte mne doslova, ale je to tak podle podmínek poskytování univerzální služby od CTc a nejde zde o problémy s "kvalitou" hlasu ale spíše s povinností ČTc). Proto se obávám že bude velice těžké nabídnout ekvivaletní službu jako nabízí ČTc za levnější paušál. Ale i to je možné, uvidíme. Myslím si že rezidentní zákazník bude chtít volat zadarmo, jako už to nakonec nabízí několik společností na světě i když (zatím) pouze na čísla 800 (zelené linky).

    2) Potvrdil jste presne to co si o rezidenčním trhu myslím. Služby ano, ale zadarmo, resp. v ceně základního paušálu (je to ale paradox, když si uvědomíte co jsou rezidenční zákazníci schopni utratit za nové mobilní přístroje, které jim kromě "elegance" a "reprezentace" nepřinesou prakticky nic - zase mne neberte doslova).

    3) Garantovat to jde a i u ISP. Záleží na dohodách (našich) s ISP. Principielně je to o tom, že když telefonuje tak se Vám hovor zrovna když chcete říci něco podstatného nepřeruší... QoS ISP mají, pouze Vám ji zatím nenastaví, protože ji nejspíš zatím nebudete ochoten zaplatit.

    4) Prave tady se nase nazory lisi. Ma to byt nahrazení stavajici linky se stejnou a vyssi urovni sluzeb za stejné/nižší peníze. Internet Vám také nabídnul lepší úroveň komunikace než v dobách modemů a Fidonetu (nevím jestli jsi to pamatujete). A broadband/ADSL by měl být lepší než vytáčené připojení. Stejně tak hlas by měl být kvalitativně lepší s použitím internetu než klasickými technologiemi. Opakuji že vše by mělo být za stejné/nižší peníze než ta technologie starší.

    Tady mne ještě překvapuje proč nechcete paušál? Podle Vašeho účtu odhaduji že voláte cca 150-200 minut měsíčne z Vaší linky. Čili pokud Vám nabídnu paušál za 400Kč, ve kterém máte volání zdarma po ČR, v Evropě a v USA s měsíčním omezením na řekněme 150-200 minut tak ušetříte poměrně dost ne? Proč se tedy bráníte vyššímu paušálu? Averze ke stálým platbám? A když ten paušál Vám dovolí prakticky kamkoli volat za 99h s vteřinovou tarifikací (ano 3s hovor bude stát přesně 2,97 haléře)pak je to zajímavé ne? Jen mi řekněte jestli ano nebo ne.

    3) Vidíme to stejně. Mobily jsou zatím za 3.99 ale až půjdeme to rezidenčního trhu, musí to být v těch relacích které jste popsal. Zajímalo by Vás například mít pevné číslo také z rozsahu mobilních čísel (0603xxxxxx)?

    4) Popsal jste krásně výhody viphone. Začínám mít pocit že se i mezi rezidenčními uživateli najdou takoví, kteří ovládání linky z www stránek uvítají:-). Dnes umíme sladit Váš seznam v mobilu s tím na pevné lince. A tykat se Vás to bude, protoze to funguje na cemkoli co má k dispozici MSIE nebo Mozillu (cili i MacOSX, zatím to ale nepodporujeme - lidsky - i když to funguje...). Sám jsem na Macu strávil mnoho času a moc mne mrzela doba když jsem musel tuhle platformu opustit kvůli ukončení podpory ze strany dodavatele.

    Doufám že čas který věnujeme přípravě produktu pro rezidenční trh bude znamenat že to bude dávat smysl a že to bude ekvivalentní služba k ČTc za lepších podmínek pro uživatele, a nebude to jen "šidítko" se kterým si budete nejprve hrát, ale pak raději budete volat přes mobil...


    Díky za Vaše názory a čas.


    Pavel Ch.
  • 11. 10. 2003 12:05

    Bilbo (neregistrovaný)
    Takze i volani do mobilnich siti jsou tarifikovany po halirich?
    Konecne neco rozumneho, kdyz se dovolam do hlasove schranky, tak prijdu o 20 haleru za 3vterinovy hovor a ne o 4 koruny :O)

    Jinak treba ja osobne mam Oskartu, zadnou pevnou linku od telecomu a pevne [pripojeni do internetu. Provolam (s oskartou) cca 100-150/mesic, jelikoz ceny co nabizite jsou znatelne levnejsi nez oskarta, tak treba mne by se hodil spise nejaky hodne nizky pausal a pak klidne treba i drazsi hovory ....
  • 11. 10. 2003 14:19

    cc (neregistrovaný)
    Jo tak ty hlasové schránky, rozdané zadarmo a automaticky aktivované, jsou od Telecomu super tah.
    Vsadil bych se, že polovina provolaných peněz je za vztekle ukončené hovory, ukončené co nejdříve po dovolání se do schránky...
  • 10. 10. 2003 19:44

    Pavel Chlupáček (neregistrovaný)
    Fayn mela tuto službu rozběhnout do doby invexu. Myslim si ze pokud ot nestihli, tak to asi brzo udelaji. Obecne je to jedna z nejjednodušších věcí v IP telefonii, ale Fayn se vydalo zbytečně komplikovanou technickou cestou. Dnes se dá tato služba u poskytovatelů pronajmout a tím je možné vše nabídnout mnohem rychleji a s vyšší hodnotou a kvalitou pro uživatele.

    Čili pravda je někde uprostřed.

    A k tím čím je viphone unikátní? Máte pravdu, cena je asi největší lákadlo, ale ta bude méně a méně důvodem pro přechod k IP telefonii. Věříme že budoucnost je ve volání za paušál, proto jsme také model kolem paušálu postavili. Do budoucna očekáváme že v paušálu bude více destinací a méně omezení, než je to nyní. Tam jsme závislí na okolní velkoobchodní nabídce, která zatím klesá a klesá, což je pro Vás uživatele dobrá zpráva.

    Na druhou stranu funkce které viphone nabízí jsou natolik praktické a výhodné, že je dnes prakticky není možné na jiném produktu/službě realizovat, a proto pan Peterka je vyzdvihnul. Podnik toto asi pochopí lépe než uživatel, ale věřte že v budoucnu nebudete chtít i jako rezidentní uživatel jenom telefonovat, ale budete chtít spoustu věcí navíc (IM, Email/Voicemail, video, call centrum atd, atd) a o tom právě viphone je zejména. A když říkám navíc, tak tím nemyslím že budete chtít za ně víc platit, ale budete je chtít ve "standardu".

    Doufám že jsem to alespoň trochu rozklíčoval.

    Pavel CH.
  • 10. 10. 2003 21:10

    Martin Ler (neregistrovaný)
    Nerozklicoval. Nechapu prilis vetu "Podnik toto asi pochopí lépe než uživatel, ale věřte že v budoucnu nebudete chtít i jako rezidentní uživatel jenom telefonovat, ale budete chtít spoustu věcí navíc (IM, Email/Voicemail, video, call centrum atd, atd) a o tom právě viphone je zejména." netusim proc bych mel touzit po VoIPu kvuli IM, Emailu, videu? Kvuli tomu mam tu bedynku, co mi stoji pod stolem. Nebo neco ve vasi uvaze nechapu? Primarnim zakaznikem je ten, do ma stavajici pevne pripojeni a chce take vyuzivat VoIP - nebo chcete nabizet VoIP jako "transparentni" nahradu za pevnou linku, pricemz pridanou hodnotou bude moznost pripojeni k internetu? Jinak to proste nechapu :( A mozna vas to prekvapi - od pevne linky skutecne potrebuju jen telefonovat. Nepotrebuju z ni posilat SMS, MMS ani emaily, ani se pripojovat na IM. To jsou veci ktere resi pocitac. V oblasti mobilnich komunikaci tato konvergence je jasna a dlouhodoba, jeden terminal pro hlasove a datove sluzby, ovsem v pripade VoIP jako nahrady za pevnou linku, nevim nevim. Mozna mi neco unika.
  • 10. 10. 2003 23:21

    Pavel Chlupáček (neregistrovaný)
    Neunika Vam vubec nic. Vystihl jste to naprosto presne. Je to tak ze telefon bude pouze to sluchátko a ostatní budou řešit tím či oním způsobem počítače. Je jenom otázka jestli to bude řešit program na Vašem počítači (což asi Vy jako člověk který s počítačem umí velice dobře zacházet bude vždy preferovat) nebo na počítači poskytovatele služby (což uvítají méně schopní uživatelé, nebo podniky).

    Ta vyhoda na strane poskytovatele je pak prave v tom ze muze propojit tu hlasovou komunikaci s tou elektronickou, cili napriklad ta hlasova posta se propoji s emailem, nebo buddies v icq budou vedet ze zrovna hovorite atp. Take mozna v budoucnu budete chtit jedno cislo, ale budete mit nekolik pristroju (mobilní nebo WiFi, doma nebo práci telefon a třeba pokud vlastnite auto v autě) kde budete chtit aby Vam cislo "zvonilo".

    Čili z mého pohledu je VoIP podpůrná technologie, která samozřejmě umožní nejprve ušetřit a následně umožní propojení různých způsobů komunikace nezávisle na použitých fyzických technologiích a jejich lokalitě (=virtualizace), a to nejenom z pohledu terminálu, ať už je to počítač nebo mobilní telefon.

    Děkuji za Váš názor.

    Pavel Ch.
  • 11. 10. 2003 7:50

    Martin Ler (neregistrovaný)
    Ale pozor, naopak, ja VUBEC nechci aby to resil pocitac! Nerikam ze mit k dispozici nahlavni soupravu by nebylo fajn, ale ja od nahrady telefonu chci predevsim, aby byl na pocitaci NEZAVISLY. Takze to nesmi byt RIZENE pocitacem (stolnim), musi to byt samostatny pristroj. Varianta VoIP klient na pocitaci + sluchatko je pro me neprijatelna. Varianta VoIP telefon + konfigurace z pocitace je pro me prijatelna, a pak je mi defacto jedno jestli to budu ridit z meho pocitace nebo z webu - jelikoz pouzivam minoritni platformu (Mac OS X) tak stejne nebudu mit sanci to z toho pocitace ridit. Netusim osobne k cemu mi bude ze budies budou vedet ze zrovna hovorim, spis bych ocenil, kdybych mohl ten telefon pouzit i pro volani onem buddies, na ICQ, na AOL (az to bude umet...). Ad pouziti x ruznych pristroju, na to nejsem schopen si ted udelat nazor, ovsem strucne receno - k cemu? Vzhledem k proniknuti mobilnich telekomunikaci do nasich zivotu zase si zavadet jen jedno cislo, ktere budu pouzivat - k cemu? je hezke ze to jde, ale zustanme nohama na zemi. Napriklad auto s mobilem je uzasna vec - dokud ho nezacnete pouzivat. A podobne. takze jsem spis konzervativec - mam rad nove technologie, ale musi byt uzitecne, ne samoucelne. Takze VoIP ano, s radosti, ale zatim nedohlednu az k tomu co vy rikate - neopajim se konvergenci hlasu a dat, nechci si nechat prehravat hlasovou zpravu z emailu, a nechat si cist email na telefonu. Podle rozmachu vasich vizi bych si tipl, ze jste marketak :)
  • 11. 10. 2003 11:18

    Pavel Chlupáček (neregistrovaný)
    Pane kolego, ja asi ty veci rikam nejasne. Cili se budu snazit byt strucny a vystizny:

    1) U viphonu mate všechny služby a funkce telefonie NEZAVISLE na PC.
    2) U viphonu muzete OVLADAT funkce telefonu a jeho nastaveni z PC VČETNĚ MAC OS X, protože je to přes www.
    3) Samozřejmě volání budies můžete pokuď mají buď adresu sip nebo telefonní číslo.

    Jinak jsem určitě marketingově a obchodně orientovany člověk, ale viphone jsme nenavrhli s tim, že musíte používat buhvíjaké funkce. Ty buď chcete anebo ne (vy třeba zrovna ne :-)). Je to o levném telefonování a funkcích jako dodatečném bonbónku. Buď chcete cucat, nebo držíte dietu :-).


  • 11. 10. 2003 0:06

    Rollfree (neregistrovaný)
    Take si dovolim nesouhlasit.
    Jedna ze zlatych zasad je pouzivat k reseni problemu adekvatni a spravne nastroje. A obavam se, ze napr. pro reseni mailove komunikace bych Viphone asi nepouzil (a to presto, za vam velmi fandim).
    Pisete, ze cilovy zakaznik je velka firma. Ale kolik takovych firem je dnes v situaci, ze napr. mailovou komunikaci potrebuji a jeste ji nemaji vybudovanou ? Jak velky muze byt potencialni trh ? A to opomijim hledisko komfortu pristupu k mailu pres nejake jednoucelove zarizeni s malym displayem ve srovnani s beznym PC.
    V pripade reseni videokonferenci si zase myslim (ale tady teoretizuji, mi zakaznici i z hodne velkych organizaci to zatim nepouzivaji), ze videokonferencni zarizeni je autonomni system, ktery se pripoji k Internetu a tim to konci.
    Podobne si prilis nedovedu predstavit velkou firmu, ktera uz dnes nema vybudovanou vlastni telefonni infrastrukturu. Navic (doufam, ze se nepletu) by vase reseni zajistovalo propojovani vnitrnich hovoru az u vas, t.j. hovor by prosel Internetem k vam, pak jeste jednou Internetem zpet, aby zazvonil na vedlejsim stole. Zda si mi to jako trestuhodne plytvani prenosovymi kapacitami. Ale mozna se pletu a prepojovani se bude konat uz u zakaznika na nejake IP ustredne, vami dodane. Ale pak na to zase muze zakaznik pouzit svou vlastni ustrednu a nepotrebuje Viphone. Vlastni ustrednu pak ma pod plnou kontrolou. Od vas potrebuje jen nejaky pocet vstupnich a vystupnich linek. Pripadne pouzije gateway telefon/H.323 nebo SIP (dneska uz napr. pro 8 paralelnich hovoru pomerne lacino) a pak od vas potrebuje jen telefonni "ucty".

    Dale pisete, ze cena bude mene a mene duvodem k prechodu k IP telefonii. Pokud ale vyhodou neni cena, tak kde je tedy ta vyhoda ? Dneska i ta nejobycejnejsi analogova linka umi zobrazovat cislo volajiciho, umi vselijake ty memoboxy a udela vam podrobne vyuctovani. No a co zasadniho od telefonni linky chtit vic ?

    Rollfree
  • 11. 10. 2003 0:59

    Pavel Chlupáček (neregistrovaný)
    Omlouvám se ale s tím emailem jsem to asi zamotal. Samozrejme to neni o tom ze by jste si pres to cetli email, to je nesmysl. Naopak do emailu Vám chodí upozorneni na prijate/zmeskane hovory, nebo hlasova zpráva. Je to o tom že věci které musíte na mobilu složitě ťukat "automatu" s hezkým hlasem slečny Vám dodáme na Váš počítač v elektronické podobě. Doufám že teď jsem to již vystihl.

    Mozna Vas to prekvapi (mne to take prekvapilo) ale spoustu podniku ma jen ustrednu (nebo Call Manager) a zadne nebo minimalni funkce. Napriklad integrace s Outlookem zvysi nekolikanasobne produktivitu telefonistu - kliknu a vytacim CELE cislo, misto pretukavani do telefonu. A firma nemusi byt velka, nam staci i malinka. Ono totiz u firem je to tochu jine nez u privatnich zakazniku. Firmy totiz nejenom chteji volat ale hlavne CHTEJI BYT VOLANI, pokud mozno svymi zakazniky. Proto jsou ochotni platit za funkce ktere i tuto oblast resi. Běžný člověk má ale jednu linku proto je mu celkem jedno jestli ho někdo zastihne nebo ne. A navic ma mobil, ktery uz dnes mame prakticky prilepeny na tele a nedame bez nej ranu. Cili rezidenční zákazních che hlavně volat, a tim se liši od zakaznika firmeniho (i kdyz jsou i takove firmy ktere chteji jenom volat...).

    Videokonference take vidim spis jako prani nez neco co lide budou chtit dnes pouzivat. Tim mene v rezidencnim trhu. Ale uvedl jsem to spise jako hoooodne velkou budoucnost...

    Ohledne toho hovoru v rámci firmy. Je to prave ten trik ktery nam dalo VoIP. Vtip je v tom, ze kdyz je to lokalni hovor tak k nam neprojde a zustane v LAN firmy, kdezto kdyz je to vzdaleny hovor, tak se k nam dostane. V tom je cele kouzlo reseni. Kdyby to chodilo sem a tam, tak se to nelisi nijak od Centrexu a samozrejme by to byl nesmysl. Provoz zustane tam kde ma byt a necestuje (jako v TDM sitich) po celem svete :-)

    Ustrednu opravdu nepotrebujete. A nikdy nebudete. Pokud o tom chcete vedet vice jak to funguje, poslete email na info@viphone.cz, nekdo z techniku Vam to vysvetli.

    K te cene. Mozna jsem se vyjadril spatne. Cena bude vzdy duvodem proc si koupim neco jineho. Ale nemusi to byt jedinny a ten hlavni. Jiz dnes se v zaplave nabidek předvolby operatora těžko zorientujete a to že ušetřite měsíčně cca 10-20% na účtu Vás nemotivuje k podepsani smluv anebo jakychkoli jinych formularu abyjste tu službu mohli použivat (protože realne usetrite 40Kč, a to ještě je otázkou podle toho kam a kdy a kolik toho provoláte...).

    Co ale mozna budete chtit je to aby kdyz nebudete doma a vola Vam nahodou teticka z Kojčic, která volá na pevnou linku protože je to levnější než na mobil, tak aby jste dostal SMS že volala a vy jste ji mohl zavolat co že to potřebuje.... Nebo budete chtít tu integraci s Vaším mobilním telefonem (seznamem) PC a pevnou (IP) linkou. Verte tomu ze se tam meze kreativity nekladou....

    Pavel Ch.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).