Nemyslím, že pád sociálních sítí přijde "obecně". Přichází pád sociálních sítí postavených na principu "Sděluji všem co právě dělám". Tohle opravdu brzy omrzí. Myslím, že po pádu sociálních sítí tohoto typu přijde změna ale Sociální sítě jako takové zůstanou. Specializují se na TÉMATA diskuze a rozdělení uživatelů do určitých seskupení podle zájmů. To znamená, že již nebudu psát VŠEM někam na zeď co právě dělám (což je poněkud infantilní) ale budu psát do "kruhu" kde jsou jedinci s určitými specifickými zájmy. Jen těm vybraným jedincům napíši co si myslím o určitém tématu, které zajímá i je neboť právě kvůli jejich zájmu o to konkrétní téma jsem si je do toho kruhu přiřadil. Mým spolufanouškům Tunningu tedy napíši o novém spoileru do kruhu s názvem Tunning a mým přátelům v kruhu Gastronomie hodím link na Apple pie aniž bych musel tím jabkem otravovat mé kamarády v kruhu ANDROID. Předpokládám, že dojde např. k propojení webových diskuzí na vybrané tématické kruhy pomocí social pluginů jako má nyní Facebook ale nově bude příspěvek směrován do vybraného "kruhu" . Dojde k směrování reklamy a nabídky zboží na specifické kruhy uživatelů se specifickými zájmy atp. Google ten trend pochopil a na Google plus chytře umístil kruhy do popření jako nosnou IDEU celého řešení. Ne, že by něco jako KRUHY neměl i Facebook ale má to bohužel vnořené. Jsem si takřka jist, že brzy provede facelift a jeho SKUPINY se vynoří do popředí. Nečeká nás tedy pád sociálních sítí ale EVOLUCE sociálních sítí. To co přichází bude mnohem efektivnější a smysluplnější.
Internet len urychluje prirodzene biblicke cykly. Prvi budu poslednymi a... Asi najvacsi problem je, ze vsetci sa z toho snazia vytrieskat co najviac a postupne zabudaju na svoj povodny model. Dalsi problem je, ze sa naberaju novi ludia, ktori sa snazia za kazdu cenu byt inovativni a super, ale tak to vobec nefunguje. Slonik Balmer tak pomaly, ale isto likviduje Microsoft, google tiez zacina otravovat vseliakymi vylepseniami, ktore vobec nepotrebujeme. Sila genialnej myslienky je v jednoduchosti a nie komplikovanosti. Uradnici sa lahko ocitaju v kozi inovatorov a pritom nemaju za sebou ani skusenosti, ani vysledky.
Jistě ;) Podobně by se dalo říci, že i tablety tu byly mnohem dříve a ne až s uvedením prvního Jobsova IPadu.
Jde vždy o načasování a kombinaci mnoha faktorů. V první řadě tu razí "novou" cestu Google, což je početná uživatelská základna a jeho službu plus opět akceleruje souhra mnoha faktorů. Jde o masové šíření Androidu, Jde o nástup LTE, které dává smysl videokonferencím, jde o jistou nudu, která se vkradla do Facebookového stylu a vzniká tu hlad po jakési změně atp.
Myslím, že na změnu nazrála ta pravá doba a Google plus výrazně posune princip fungování sociálních sítí. Google se poučil pádem několika svých předchozích sociálních projektů a nyní na to konečně kápl aniž by musel něco příliš tvořit. On vlastně jen pospojoval již existující a dal tomu něco navíc. Takové malé ale geniální PLUS ;)
Kde tvrdím, že přináší něco úplně nového ? On přináší něco "starého" v novém a trochu jiném kabátě. To je jako s objevením Ameriky. Objevil ji sice Kolumbus ale před ním tam byli Vikingové a možná Sumeřané a kdo ví kdo ještě .. takže ji vlastně neobjevil i když stejně budeme tvrdit, že ano ;)
Proč se "někteří" přesunou ?
1. Budou pozváni těmi nadšenci z Google plus - Za pár dní a jen na pozvánky 30 000 lidí .. jen u nás v ČR a to něco naznačuje
2. Jistá negativní Aura kolem FB bude "některé" motivovat k tomu, aby na FB svůj účet zrušili (nechci to dál rozebírat) a prostě migrovali jinam
3. Google = Android. Masivní prodej Androidů = masivní šíření google účtů s nativní funkcí Google plus. Tak na co ještě nějaký FB na Androidu, když tam mám vše od Google a navzájem propojené ?!
4. Aplikační vazba třetích stran (aplikačních řešení) na google služby. Mám na mysli aplikace využívající Google mapové podklady atp. Tyto aplikace se budou jistě vázat i na komunitní okruhy pod Googlem.
5. Touha po soukromí "myšlenek". Nechci směrovat myšlenky týkající se mých specifických zájmů všem mým kontaktům a tak je nasměruji jen vybrané skupině lidí". FB to má sice také ale tak vnořené a těžko přístupné, že se to skoro nepoužívá.
Asi bych našel i více důvodů.
Netvrdím, že se všichni přesunou z Facebooku na Google plus. Hlavní důvod je pohodlnost .. "Už tam na tom Fejsbůku jsem a mám tam své kontakty a nechci sebe (data) někam přesouvat a hlavně nutit ostatní, aby tam šli za mnou a museli také přesouvat ta "data" .. "Těch co bych musel přemlouvat jsou mraky". Mohou nastat ale různé scénáře .. viz. můj příspěvek níže ..
Uživatel nerovná se účet. Já mám třeba na FB účty 3. Jistě, že není asi možné zjistit kolik uživatelů má kolik účtů .. i když .. ;)
V oblasti internetu a technologií tu není naprosto žádná propast. Dalo by se říci, že jsme dokonce v mnoha oblastech před USA. Facebook se začal šířit tak pozdě proto, že vznikl jako nic nedávající a mediálně protlačovaný paskvil, který se ani zdaleka nemohl rovnat českým sociálním sítím typu lide.cz, libimseti atp. Češi zpočátku nevěděli k čemu by jim to vlastně bylo. Dokonce na tiscali.cz běžel už před více než 5-ti lety hromadný videochat w okně prohlížeče na pozadí sociální sítě se vším všudy, chat, zprávy, profil, úložiště fotek atp. Tedy něco co Mark zavádí jako něco úžasného právě nyní ;) Právě až masová rozšířenost přitáhla k tomuto paskvilu uživatele. Šlo to ve stylu, když to mají ve světě všichni a je to pořád v médiích musím to mít taky i když vlastně nevím na co mi to bude. Navíc zde byl použit vnucovací prvek, který VYKRADL uživateli jeho kontakty a začal vnucovat odesílání pozvánek do systému. Mám pocit, že jeden čas FB ty pozvánky dokonce na ty vykradené kontakty odesílal bez vědomí uživatele .. i když to byla možná jiná síť. Nechci FB křivdit.
Jak víte co autor ví či neví a tuší nebo netuší ? To, že se nezmínil o té ruské síti neznamená přeci, že o ní neví nebo, že počet FB uživatelů v Rusku nepoklesl. Btw. Tušíte Vy jak se ta Ruská síť jmenuje ? Také bych mohl napsat, že to netušíte protože jste to neuvedl ;)
Autor odhaduje a předpovídá. Na to má přeci právo ne ? Může se plést a také nemusí. Může to dopadnout tak či onak. I špičkoví odborníci jen odhadují a nemohou si být jisti. Být si jistý vývojem v této oblasti je opravdu hodně Absurdní idea :-)
Možná máte křišťálovou kouli. Podělte se o svá vidění ;)
velky mark nemusi nic podporovat, staci ked sa nejaky developer toho chyti a napise plugin pre forwardovaanie statusov z jednej do druhej siete, alebo sa to spristupni ako nezavisla sluzba mimo vsetky siete. Nakoniec uz dnes mate moznost poslat svoj status cez jeden tool do roznych sieti
a já si zase myslím, že to byla od počátku hovadina, která nikoho moc nezajímala, ale někdo z "vyvolenějších" si prostě myslel, že takto může vypadat budoucnost virtuálního světa a chtěl ho ovládnout, proto ta masivní až trapná a naprosto neodpovídající propagace v médiích svého času.. no předpoklad nevyšel..
G+ se od FB liší v použití a umístění služby. Zatímco FB vznikl jako komunitní síť a nad tím integroval další funkce, Google plus jen propojil komunitní web na své další služby jako fotky, Gtalk atp. Srovnáváme tedy nesrovnatelné. Google nebude nikdy integrovat služby jako hry atp do sociální sítě ale použije existující služby nebo vytvoří nové a ty pak na komunitní Google plus napojí pokud to napojení bude mít smysl. Nebude se tedy nikdy tvořit např. onlinová hra pro Google plus ale vytvoří se onlinová hra Google (nebo jiná od třetí strany), která se propojí na vybranou komunitu "kruh" v G+.
Tématické diskuze pochopitelně jsou součástí Sociální sítě a je jasné, že Google bude sbírat tak jako sbírá i Facebook. I Facebook umí pomocí svého social pluginu na různých blozích a zpravodajských webech směrovat příspěvky do své db a nad nimi pak může pracovat. Pokud tedy seskupí takové příspěvky např. z webu Zahrádkář pak má přehled o uživatelích zajímajících se tématem Zahrádkaření ;) Zkuste definovat pojem sociální síť. Podle mne je sociální síť i např. fórum na XDA nebo místnost v chatu na Lide.cz. Je třeba malá ale přesto je sociální ;) Nebo myslíte, že už někdo závazně vymezil pojmem "Sociální síť" a definoval ten pojem přesně na FACE Facebooku ?
A nyní odpověď na Vaší poslední otázku "Proč by měli uživatelé služeb úzce zaměřených serverů od počítačů až po potápění cítit potřebu většího sdružování než mají v tuto chvíli ?" ... Jde o to, že pokud člen fóra či diskuze někde na webu POTÁPĚNÍ něco hodí do diskuze a pak odejde z webu tak rychle ztrácí přehled o odpovědích, byť někde si může zaškrtnout zaslání odpovědí na mail. Mnoho lidí se pohybuje na různých takovýchto webech a musí pak pro kontrolu vývoje diskuze běhat zpět tam, tam a tam. Pokud má Facebook plugin pak si zároveň "sype" své reakce na FB a zde má přehled i o reakcích. Má tedy vše na jednom místě resp. má pod kontrolou obsah zaslaný pomocí FB social pluginu. Problém je, že i když to může hodit někam do SKUPINY - zatím to moc integrovaných FB social pluginů neumožní. Navíc tvorba skupin je poněkud "podivná" jak jsem před chvílí zkoušel. V každém případě je rozhodnutí zaslání příspěvku na sociální síť pomocí pluginu - přímo do vybraného kruhu mnohem lepší řešení, protože mnoha uživatelům vadí když VŠEM zveřejní něco z tématicky vymezené diskuze.
Doporučuji se podívat na www.e-jazz.cz, popř. http://3d-elearning.cz/
tohle autor zapomel zminit.
Ja pouzivam facebook tak i gmail. na chatovani pres protokol XMMP (FB ma protokol ocesany google zase rozsireny) ja pouzivam klienta jabbim.cz nebo PSI, takze mne je jedno kde je kdo prihlaseny hlavni je ze je prihlaseny a ja snim muzu pokecat.
Super vec doporucuji.
ICQ us je pro mne mrtve mam tam poze2 zname a ti jsou obcas i na FB
Jiří má velkou část pravdy v tom, že každá jedna sociální síť je produktem módy a její budoucnost je mimořádně nejistá - jak ji móda vybudovala, tak ji móda také zničí.
Ale přece jen nepostřehl, či nezdůraznil, jednu věc:
MySpace a Líbko nevymizely jen tak do prázdna. Obě sítě mají a znají svého vraha - Facebook. (MySpace to ví dobře, neboť předtím samo zavraždilo Friendster.)
Stejně tak Facebook asi neanihiluje jen tak do nicoty - něco ho nahradí. Přirozeně se v této chvíli jako jediný kandidát nabízí Google+. Ale není zatím vůbec jisté, že to tak dopadne, a že G+ překročí hranici světa geeků. Také se může stát, že FB bude nahrazen např. nějakou novou technologií nebo peer-to-peer službou. (Nic konkrétního nečenichám, jen to zmiňuji jako možné.)
Lidé totiž potřebují plkat o ničem. Aspoň pro polovinu lidstva to je biologická potřeba. A ta nezmizí.
Ženy hrají i online hry hlavně proto, aby při nich plkaly.
Ale prdlajz. Facebook o firmách neví prakticky nic a o jejich zákaznících už vůbec ne. Některé typy značek to mohou využít jako jeden z kanálů pro komunikaci, ale k tomu nepotřebují od FB nic kupovat, pro taková propojení už API dávnou existují a jsou zdarma.
FB autentizace mailů je úplná fantasmagorie, spíše přání otcem myšlenky než cokoliv jiného, prakticky nepoužitelné (museli by všichni používat nějaké hypotetické pluginy do svých mail serverů / klientů atd.). Krom toho na to stačí obvyklé filtry, kde větší váha pro mé kontakty a lidi se kterými si píšu je základním parametrem (a pro jeho autentizaci existují už nyní jiné spolehlivější, univerzálnější, standardnější, snazší a hlavně existující metody, např SPF a DKIM, které umí i např. Gmail a všechny antispamy světa)
Tu finanční efektivitu resp. potenciál u Google+ vidím v dalších možnostech cílení nabídky potažmo reklamy, což samo o sobě zvyšuje efektivitu prodeje. Je zde oslovena skupina osob, které jsou identifikovány na základě jejich zájmů tzn. i potřeb a je jim nabídnut specifický produkt o který mohou mít zájem. Je to rozhodně efektivnější než plošná reklama, kdy je člověk zahlcen nabídkou na produkty, které jej většinou nezajímají. Takové tapetování plošnou reklamou člověka unaví a on si vypěstuje určitou resistenci vůči reklamě. Ta se pak projeví automatickým klikáním na zavírací tlačítka u reklamních popupů a ignorováním reklamy .. v extrémním případě se vytváří podvědomý odpor vůči reklamě a inzerovaným produktům což je již silně kontraproduktivní. Na téma cílení reklamy u Googlu se diskutuje např. zde: http://redaktori.blog.mobilmania.cz/2011/07/tajemstvi-za-miliardy-jak-google-cili-reklamu-blog/
Pokud tedy existují kruhy se specifickými zájmy na Google plus stačí jen tyto kruhy identifikovat a směrovat jim nabídku viz. článek na nějž odkazuji. To vytvoření "kruhů" prostě Googlovské mechanismy směrování ještě mnohem více zefektivňuje.
Myslím, že o Second Life se hodně mluvilo proto, že to byla novinka, něco, co spousta lidí ještě neznala a bylo to atraktivní pro média. Jak píšete - bylo to přehypované. To ale neznamená, že SL už dnes nežije. Nevidím to jako tragédii, každá věc jde nahoru apak dolů. SL ještě žije, i když není tak medializovaný a i když nemá takový přírůst uživatelů, což je ale logické).
Chtelo by to psat clanky tak, aby je clovek nemusel nejdriv prekladat do anglictiny. Tomu "niche" rozumim, co je "vyklenek" vim, ale "vyklenkova sitecka" by mi dala zabrat. V cestine pry existuje slovo "nika", ale netusim jak od toho udelat pridavny jmeno. Asi bych radsi napsal "okrajova".
Plus se oproti FB liší jen těmi skupinami. Jinak se jedná o generický server bez zaměření a bez vlastního obsahu. Komentování přesunu lidí z FB se zdržím, protože to je záležitost módy. Může se to stát a nemusí. Imho to není schopen odhadnout nikdo.
Google by ale jak se zdá rád do své sítě posbíral tématické diskuze na způsob usenetu (google groups) a dodal jim punc sociální sítě. Už ale chybí argument proč. Chybí přidaná hodnota. Proč by měli uživatelé služeb úzce zaměřených serverů od počítačů až po potápění cítit potřebu většího sdružování než mají v tuto chvíli? Není to otázka nástrojů (android a pod.), je to otázka typu služby.
1. Souhlas
2. Nějaký konkrétní příklad krom toho s FB, který jsem už vyvrátil ? ;)
3. Návštěvnost, dostupnost atp. jsou věci dané počtem uživatelů, objemem investice do řešení, propagace atp. To příliš nesouvisí s kvalitou řešení. USA má o pár lidiček více než ČR a logicky bude mít asi více uživatelů, ne ? Btw. Počkej až přijde pan Hejl se svým Hlodačem, který dokáže najít i něco málo víc než jen odkazy na Lednici .. Pak těm amíkům teprve vytřeme zrak :-)))
4. Síť znáš takže víš :-)
5. Jestli jsou to absurdnosti nebo ne je věc subjektivního zhodnocení. Já to jako absurdnosti nevidím byť na některé věci mohu mít jiný absurdní názor stejně jako ty ;)
Nebude, FB ted tezi (predevsim z nactiletych) jejich naivitu a potrebu o sobe dat vedet, jenze kazdodenni plkani o stale tomtez prakticky kazdeho jednou omrzi a v okamziku, kdy se objevi "nova khul sluzba" (a ani nemusi poskytovat nic genialniho a uzasneho) zacnou novi nactileti pouzivat tuhle sluzbu a FB definitivne zdechne.
"Mám pocit, že jeden čas FB ty pozvánky dokonce na ty vykradené kontakty odesílal bez vědomí uživatele " - to je pravda. FB bez mého vědomí napsal asi dvěma lidem, že s nima chci kamarádit. Jeden z nich není ani kamarád kamarádů.
Upozorňuju, že když jsem zjistil, že FB nabízí moje přátele všem ostatním, hledal jsem security a všechno jsem zatrh včetně aplikací. Lezu tam jednou za měsíc, když mi někdo napíše a FB mě na to upozorní. Jednou nebudu vědět heslo...
FB se měl přerodit na osobní a sociální virtuální operační systém, tak aby uživatel nikam jinam nechodil, a FB pohltil celý web do sebe. To se naštěstí nepovedlo. A stačilo k tomu málo, přidat obchody, aukce zdarma, integrovat mail, telefon, zajistit soukromí těm aktivitám, které to potřebují, nebo třeba zavést vlastní měnu a podobně.
Já myslím, že se ta migrace poněkud přeceňuje. Co je potřeba vlastně migrovat ? Profil ? Ten se naklepe znovu za pár sekund. Vloží se profilové foto a je vyděláno. Nastavení zabezpečení ? To zabere také jen pár minut. Kontakty ? Ty se vnutí samy díky nabídkovým mechanismům. Stačí jen párkrát kliknout. Fotky ? To je asi nejnáročnější část. Zde se určitě uplatní nějaká migration tool.
Větší problém než migrace účtu je migrace uživatelů mezi sociálními sítěmi. Píši si s lidmi na Facebooku, odejdu ke Google plus a FB přestanu používat. S těmi lidmi na FB chci ale dál komunikovat. Mám tedy dvě možnosti .. Otravovat je, aby si také na Google plus vytvořili účet odesíláním pozvánek. To je trochu problematické protože oni nebudou chtít používat dva účty sociálních služeb a tak buď přemigrují (což je trochu náročné viz.výše) nebo pozvánku odmítnou a zůstanou doma na FB. Druhou a efektivnější možností je komunikace napříč sociálními sítěmi. To samozřejmě zatím nefunguje byť by to teoreticky fungovat mohlo. Mohl bych si třeba někdy v budoucnu nastavit kruh FB a sem přetáhnout ty lidičky co mám na FB. Když pak napíši příspěvek do kruhu s názvem Facebook tak se to přesune (překopíruje) na zeď FB, kde mám buď stále svůj profil (využije se social plugin) nebo se to tam zobrazí přímo jako příspěvek z Google plus (pokud tu výměnu zpráv podpoří i velký Mark). Pokud napíše něco uživatel FB na zeď a má mou Google plus adresu v kontaktech, pak se ta zpráva zobrazí v mém kruhu s názvem FACEBOOK na Google+. Je to zatím takové sci-fi ale kdo ví ? Svým způsobem by integrování této funkce mohlo Markovi udržet uživatele a on by tak mohl zamezit jejich odlivu na jiné sociální sítě. Ani Googlu by to teoreticky nemuselo vadit (byť se teď bude snažit právě o přetahování uživatelů) protože on vlastně přesune z FB lidi do svých kruhů (byť jako FB usery) a může na ně tedy zacílit reklamu. Tak může vlastně přetáhnout masivně FB uživatele (resp. FB kontakty) aniž by je musel přetahovat pomocí migrace k jiné službě. Koza se nažere a vlk zůstane celý .. :-)
Nemůžu uvěřit, jaké nesmysly autor článku Jiří Hlavenka píše.
>> [MySpace] se pyšnila skoro 80 milióny uživateli
MySpace měl 150 miliónů účtů.
>> MySpace nikdy pořádně nepřekročila severoamerický kontinent . . .
Autor je obyvatel Česka a usuzuje podle své české zkušenosti. Hlavenka neví, že mezi USA a Českem je technická a kulturní propast, kterou Česku trvá pět let, aby ji přemostilo. Fakt, že Češi a Hlavenka neznali MySpace, nebyl problém MySpaceu, ale "problém" Čechů. Český dav objevil Facebook pět let po zrodu Facebooku.
>> poklesl počet uživatelů . . .[Facebooku v různých zemích] . . . netypicky Rusko.
Autor neví a netuší, že Rusko má svou gigantickou společenskou síť, které se Facebook návštěvností nikdy nepřiblížil.
Autor dělá překotné a absurdní předpovědi o budoucnosti Facebooku na základě údajů a čísel z předchozích šest měsíců.
Full disclosure: Nejsem přítelem, uživatelem, zaměstnancem, zákazníkem Facebooku.
Ja len pridam malu zaujimavost, ze sucastou skupiny co kupila MySpace je aj Justin Timberlake :)
-> http://www.techeye.net/internet/justin-timberlake-buys-myspace
Bych chtel videt ty uzasne technologine internetu, ktere v US jsou 5 let pred CR ... pokud vim, celkem bezne se tam stale pouziva vytacene spojeni - klasicky modem. Pravda, je to prakticky gratis, ale jako vyspela technologie mi to zrovna neprijde.
Naopak, pokud se porovna napr rozsirenost prohlizecu podporujicich HTML5, tak se cely US muze jit leda zahrabat.
BTW: to ze FB pujde doriti se vi uz od zacatku, je to jisty stejne jako to, ze kazda firma jednou skonci, otazka je jen kdy a jak rychle.
FB zacne v nejblizsi dobe generovat ohromny zisk prodejem pristupu k nejvetsi CRM databazi sveta ktera se sama aktualizuje a sama segmentuje. Vsichni velci hraci premysleji jak propojit vlastni neaktualni CRM databazi s facebookem, ktery aktualizaci a segmentaci obstara za ne. Facebook ale muze dojet na to, ze predpoklada, ze vec ci znacku kterou vlastnim ja, je zajimava pro moje okoli. Coz funguje perfektne v USA, kde kdyz to ma jeden tak to chteji vsichni, ale rekl bych ze v evrope tento princip fungovat nebude. Druha vec na ktere zacne facebook vydelavat je princip tokenu. Jejich predstava je, ze dnes je napriklad email prehlcen spamem. Proc tedy nepriradit ke kazdemu emailu token a email dojde jen kdyz je z okruhu pratel ci pratel pratel pripadne liku. Takze kdyz firma spusti agresivni reklamni kampan tak ji uzivatel odlikuje a otravne reklamy se zbavi. Ocekavam v nejblizsich mesicich spostu sluzeb ktere prave teto CRM databaze vyuziji.
Moc pěkný článek, ale chybí mi více informací o Myspace na kterém mám taky svůj profil. Myslíte, že mohou jednou vypnout a smazat vše co se tam nachází? Uživatelé by přišli o hodiny práce a vlastní data, které člověk svěřil tomuto serveru (fotky, videa, MP3). Brrrrr... Už mě nebaví přecházet a znovu začínat od začátku. Třeba na Google+ nebo Seznam-. Vo k tomu dodat - "The social fuck".
Specializované soc.sítě tu byly už dávno. Já jsem třeba už přes 7 let na LastFM (původně AudioScrobbler), síti která shromažďuje informace o hudbě. A díky porovnávání příbuznosti jsem se dostal k věcem, o kterých bych se jinak zřejmě vůbec nikdy nedozvěděl. To je soc.síť, která něco přináší a má budoucnost.
>> mám třeba na FB účty 3
Proto nevěřím, že Facebook má 700 miliónů aktivních uživatelů. 700 miliónů účtů ve Facebooku je možné číslo. Autoři Hlavenka atd, webová sídla lupa.cz atd, nerozlišují mezi účty a uživateli.
>> V oblasti internetu a technologií tu není naprosto žádná propast.
Sni dál. :-))
>> jsme dokonce v mnoha oblastech před USA
Sni dál. :-)) O co kráčí, není módní výstřelek jednoho dne, týdne, měsíce. Mluvím o hlavních proudech -- návštěvnost, dostupnost, vlastnictví atd 50% +.
>> jak se ta Ruská síť jmenuje
http://vkontakte.ru/
>> Autor odhaduje a předpovídá.
Ne. Jiří Hlavenka prezentuje své absurdnosti, jako marxisti líčili důvěřivým lidem budoucnost, tj jako zákonité a nevyhnutelné výsledky, důsledky a následky.