Ano, samozřejmě, že bych to dokázal lépe. Ale nevidím jediný důvod proč bych měl pomáhat a řešit neschopnost T-Mobilu, který bezostyšně okrádá zákazníky a ještě se chová tak arogantně jako teď Vy!
Osobně bych byl nejraději, kdyby nejen web, ale celá firma ukončila činnost a nikdy ji neobnovila. Její místo by pak mohl nahradit někdo slušný, morální a odpovědný.
Navíc SAP a konkrétní aplikace Vašich řešení byla VAŠE VOLBA - tak si ji teď vychutnejte :-)) Existují ve světě mobilní sítě, kde nějakých 6 milionů zákazníků je směšné číslo a nevšiml jsem si, že by musely dělat NĚKOLIKADENNÍ odstávky. Ano, Vy máte jiné systémy, ale to byla opět VAŠE ŠPATNÁ VOLBA - tak ji nepoužívejte jako výmluvu.
Nevím o tom, že by existovala nějaká zákonná povinost používat pouze SAP a používat pouze web integrovaný do SAPu :-D
Nejdřív chci říct, že se upřímně omlouváme za odstávku. Chápu, že je to nepříjemné a že vám to zvenčí připadá jako hloupost. Ale rád bych vám nabídl taky pohled druhé strany. 1. Věřte mi, že je to není legrace na pár minut, jako když měním šablonu na osobním blogu. Dělá na tom celkem skoro sto lidí z mnoha nejlepších IT firem v ČR. Můžete si samozřejmě myslet, že jsou to všechno blbci, když nezvládnou tak jednoduchou věc, jako je start nového webu přes noc. Ale skoro bych řekl, že kdyby existovala nějaká cesta, jak to urychlit, tak by na ni někdo z týmu asi přišel. Pokud cítíte, že byste to dokázali líp, prosím ozvěte se, my vás královsky zaplatíme, a to myslím vážně. 2. Zároveň s webem se ve firmě dělá i velký SAP upgrade, který samotný potřebuje 58-60 hodin. To jsou čísla, která nezkrátíte, i kdybyste se rozkrájeli. Web je na SAPu závislý, takže i to odstávku prodlužuje. Uvažovali jsme o tom, že upgradu SAPu odsunume třeba o týden, ale kdybychom nový web týden po spuštění odstavili na 2-3 dny, tak byste oprávněně psali, že nový web není stabilní a že je s ním asi nějaký problém atd. atd. Proto jsme se rozhodli radši všechno vyřídit naráz. 3. Asi bychom dokázali spustit web již během pondělka. Ale raději řekneme úterý a příjemně překvapíme, než abychom slibovali pondělí a pak to odkládali a odkládali. Je to otázka přístupu, sami posuďte, co pokládáte za příjemnější a profesionálnější. 4. I tak se ještě jednou omlouvám a prosím za toleranci v prvních dnech, jak některé nejmenované příklady z trhu ukazují, funkčnost samoobslužných systémů může leckde zůstávat diskutabilní celé měsíce. Tomu bychom se rádi vyhnuli. Ale jestli máte zkušenosti s opravdovu velkoformátovou systémovou integrací a SAPem, víte, že to není samozřejmá věc. Dík
Chápu, že nasazení jako takové je těžší záležitost, ale zákazník by měl mít k dispozici alespoň stránku se základními tarify a něco čím může alespoň zablokovat své služby při ztrátě telefonu a podobně.
Takhle než se zákazník po půl hodině - někdy i hodině dovolá na operátora tak už je naštvaný a nadává. Operátor přitom musí mít nějaký systém taky k dispozici, aby se zákazníky mohl po telefonu operovat, tudíž je logické, že nějaký systém stejně dále běží, proč tedy jeho základní nastavení nedat zákazníkovi?
V normální firmě, která nehrabe jen peníze to jde... Abych nenaříkal jen na Vás, potvrdím situaci u všech operátorů - je to stejné, někteří to ale přeci jen zvládli lépe.
Shodou okolností tento víkend dělala upgrade systémů i Česká spořitelna a dokonce se to ne zcela povedlo, viz info na jejich webu, Servis 24 zprovoznili až v Neděli místo plánované Soboty.
Informační web však normálně fungoval.
Mít informační web napojení na interní systémy je vážně na pováženou.
2. při nasazení nového portálu jste nemuseli spustit i objednávky a správu ekonomického systému a pouze nasadit část portálu pro prezentaci a xy a na ekonomický systém jste mohli jenom linkovat na starý portál a pak s odstupem času přehodit novou instanci SAPU do nového portálu... Stejně budete to mít na novém železe i s ohledem na další systémy jako DMS. Nic zázračného na tom nehledejte. Takovýchle věcí se i v čr dělá hafo a nemusí se odstavovat systém na několik dnů.
OK, pochopil bych nedostupnost pár minut (někdy v noci - ideálně 03:00), ale nechápu proč to má trvat několik dní a proč po tu dobu nejsou dostupné ani staré stránky.
Dokonce nejsou dostupné ani ceníky v PDF! Dneska jsem hledal ceny do zahraničí a musel jsem kvůli tomu volat na operátora, čekat tam půl hodiny mezitím, co by stačilo jenom párkrát kliknout a bez zbytečných zdržovaček.
Tady v ČR je zkrátka všechno "tak specifické" :-D
Funkční web je důležitá věc, kde se zákazník dočte pro něj důležité věci, kde si může něco koupit či přes samoobluhu sám zjistit.
Pro firmy, které musejí o zákaníka bojovat, aby obstáli v konkurenci je důležité, aby se odstávky pokud možno neděly a plánovaný výpadek na několik dnů je nemyslitelný. Tato akce je dalším nepřímým důkazem že ve zdejších telekomunikacích to tak není a zisky se realizují jinak než prodejem služeb zákazníkovi v konkurenčním prostředí.
Podstate této lapálie je zřejmě k pokročilá fáze outsourcing. Nejprve se prodali lidi na práci. Pak lidi na jejejich řízení a teď jsou na řadě celá oddělení (blahopřeji do Shenzhenu). V takové situaci jsou akce vyžadující koordinaci více částí firmy problematické. Vysedáváním na schůzích zřejmě opravdu nejde vymyslet nic moc lepšího než čeho jsem svědky.
To co zde popisujete naopak svedci o vasi naproste neschopnosti naprosto dokonale.
1) kdyz me zbuchne IS, nebo je aktualizovan, nebo ... tak mi web normalne jede, jen si nic neobjednate, ale readonly provoz neni zadnej problem. Technicky neni problem ani web prehodit do davkovyho provozu (objednavky si schovava ve sve databazi), ale to sem zatim resit nemusel.
2) pokud budu preklapet provoz na novy web, tak je naprostou samozrejmosti, ze ten stary je v provozu jeste spoustu dni po spusteni noveho - kdyby nic jineho, muze nastat situace, kdy se novy, neprovereny, web podela a pak staci presmerovat na puvodni.
3) prehozeni provozu webu, se naprosto samozrejme dela naprosto bez vypadku. Od toho mame presmerovani, ze.
Jestli mate web napichnutej primo do SAPu, tak uz se tesim na to, az vam to nekdo hackne, to se pobavime ...