Zhruba od včerejší sedmé hodiny večerní se mnozí zákazníci českého T-Mobilu nemohli svým telefonem připojit k mobilní síti. Společnost přiznala výpadek před desátou večerní na Facebooku. Podle vyjádření poskytnutých iDnes byl na vině „softwarový problém na síťové infrastruktuře“, který zabraňoval ověření SIM v určitých číselných rozsazích. T-Mobile přiznal desítky tisíc postižených zákazníků.
Odstranění problému oznámila společnost dnes po deváté ranní. Pokud se někdo stále nemůže přihlásit, doporučují telefon vypnout, počkat pět až deset minut a znovu zapnout, popřípadě postup opakovat. Telefony si prý totiž mohou pamatovat „špatné nastavení“.
Stačit by však mělo i odpojit se od sítě (režim „letadlo“) a pak se znovu připojit, nebo se nabízí zkusit v nastaveních znovu vybrat mobilní síť. Podle příspěvků na Facebooku však některým potíže přetrvávají přes všechny pokusy o oživení připojení.
Doplňujeme o podrobnosti od T-Mobilu:
Společnost údajně nezná přesný rozsah postižených SIM, odhaduje je na „tisíce“. Potíže způsobilo to, že „jednomu ze šesti autentifikačních serverů (HSM) se narušila databáze synchronizace autentifikačních klíčů“. Na serveru byla chyba odstraněna krátce po půlnoci. Jenže některé chytré telefony si „dosud nebyly schopny aktualizovat správné nastavení“.
„Bohužel neexistuje řešení, které by dokázalo všechny telefony v síti správně nastavit, zákazníci musí postupovat individuálně,“ dodává k tomu mluvčí společnosti Martina Kemrová.
A možné postupy nápravy? „Doporučujeme restart (v některých případech je nutné opakovat až pětkrát), popřípadě manuální obnovení sítě v nastavení telefonu. U zvlášť tvrdošíjných případů doporučujeme vložit SIM do starého ‚hloupého‘ telefonu, přihlásit se k síti a poté SIM vložit zpátky do smartphonu.“
Facebook hlavním kanálem komunikace se zákazníkem
Nesouhlas některých zákazníků T‑Mobilu si vysloužilo to, že společnost se rozhodla výpadek oznámit na Facebooku, ale ne na svém webu. Jste‑li zákazníkem určité společnosti, vyhledáte v případě potíží s poskytovanou službou nejprve její web, anebo nejprve její profil na Facebooku? Odpovíte‑li, že nejprve web, patrně jste zaspali dobu.
Podle odpovědí na Facebooku považuje T‑Mobile komunikaci se zákazníky přes Facebook za efektivnější. Pro její pracovníky je patrně snazší a rychlejší napsat oznámení na Facebook, jakož tam i odpovídat na dotazy a podněty.