Z technickyho hlediska tu zadny velky problem nevidim. Server by se predstavoval za pomoci certifikatu a mohl bych bu akceptovat duveryhodnost vsech serveru dane autority nebo treba jen jednotlive stroje. Dale je treba samozrejme resit pripadne stiznosti na klienta takoveho serveru.
Me osobne stve daleko vic papirovy spam, uz se mi nekolikrat malem stalo ze sem v ramci cisteni schranky vyhodil info o ulozeni zasilky a pod.
Podstata celého problému je dle mého názoru v tom, že se vůbec musí uživatel něčím podobným zaobírat, že vůbec potřebujeme antispamové filtry a že je musíme učit, co je spam a co není, a i tak se pak bát, jestli nepřijdeme omylem o nějaký podstatný email. Samozřejmě, dá se namítnout, že email byl navržen v jiné době a pro odlišné cíle, než se používá dnes, ovšem tato námitka nic nezmění na faktu, že se postupem času posunul do role stěžejního komunikačního kanálu, který je ovšem minimálně ze třech čtvrtin zahlcen balastem. To je podle mého názoru poměrně alarmující skutečnost, která si žádá nějaké řešení - a tím řešením dle mého názoru není konstatování, že s antispamovým filtrem to "celkem jde". Ovšem jestli je v dnešní době reálné, že se všichni podstatní hráči shodnou na nějakém řešení, toť otázka...
Slušný filtr se dá natrénovat. Pro pana Bednáře: To mu dáte očuchat pár mailů, které nesmí zahodit, dáte mu jednu výchovnou za uši a řeknete mu "ty ty ty, fuj, tohle nesmíš". Zabere vám to tak deset minut.
Taky jsem musel svůj filtr natrénovat, aby nezahazoval tiskové zprávy našeho generálního. I když teď toho občas lituji :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).