To je ale problem dnesni inflace vyznamu slov, ktera se politicky korektne neoznacuje za lez.
Napriklad dnes by proslo: "Tato lahev vina je zdarma jiz od 170 Kc a umoznuje neomezenou konzumaci do vyse 0.75 litru". Drive by neco takoveho byla minimalne dvojita lez, pouziti slov 'zdarma' a 'neomezenou'.
A přesně o to, operátorovi jde - buď plaťte 500 - 750 Kč měsíčně s tím, že máte většinu nebo všechno neomezeně, tímpádem nebudete otravovat nebo vypadněte k virtuálovi s malou útratou a tímpádem taky nebudete otravovat.
Operátorovi se evidentně nechce provozovat armádu na call centru, aby babičkám s útratou 30 Kč třikrát denně vysvětlovala co je to kredit a jak jej zjistit :-D.
Mne by spíš zajímalo, jak se tato situace promítne v plánované aukci kmitočtů. Jsem zvědav, jestli PPF (nebo jiný nový operátor) se bude stále tak snažit vstoupit do odvětví, kde díky včerejšímu kroku O2 výrezně poklesnou marže a tím se prodlouží návratnost investice.
Takže byse mohlo krásně stát, že nový operátor o kmitočty nebude mít zájem, rozebere si je stávající velká trojka a revoluční tarify se zase zruší (stejně tak jako TMO před časem najdříve omezil a následně zrušil tarif Přátelé síť nesíť +). Výsledkem bude opět oligopol s předrevolučními cenami.
Tak je jasné, že když máte za telefon zanedbatelnou útratu, tak těžko jde dělat nějakou "revoluci" :-D. I kdyby Vám operátor dal to, co teď provoláte třeba úplně zdarma, tak těch 60 Kč měsíčně pro rodinný rozpočet opravdu moc "revolučních" nebude :-).
Ale jestli dřív byla plná cena neomezených tarifů cca 4000 Kč a teď je 750 Kč, tak těch 3250 Kč už znát opravdu je :-).
Vždyť za těch 60 minut u Bleskmobilu zaplatím 150Kč, místo paušálu 179 se závazkem na 24 měsíců. To je na budku.
A všechny ty jejich tarify mají stejnou absurditu: minuta navíc za 3,50 - s tím se můžou jít vycpat.
Výsledkem je, že buď potřebuju hodně a vezmu Free CZ a nebo jdu do Blesk mobilu. Jen pokud si to dobře spočítám, dá se uvažovat o Free Plus.
Ale jít dnes do závazku 24 měsíců není moc rozumné a bez závazku jsou ty ceny u nižších tarifů nezajímavé.
Přesně tak, měli by ve Vodafone pořádně máknout a nabídnout něco adekvátního do konce dubna. Jinak se totiž může stát, že koncem května už nebude mít Vodafone komu co nabízet. Sám mám neomezený tarif právě u Vodafone a u O2 ho mohu mít o nějakých 600 levnější, takže proč čekat dva měsíce...
Pochopitelně. Jenomže ti, kteří hodně volají (přenáší data), tj. mají paušály, jsou už ve spárech operátorů dávno a nový zisk z nich nekápne, takže je asi potřeba přitáhnout nové zákazníky. Ale jak? Nás se zanedbatelnou útratou, jak sleduji v okolí, asi zase tak málo není a nejnižší nabízený tarif 350 Kč je, vzhledem k tomu, že by si člověk pořídil naprosto zbytný luxus, pořád moc vysoký (každý má pochopitelně onu rozhodovací hranici jinde).
V mém případě není kam spěchat. Když jsem před pár lety rušil pevnou linku, snažil jsem se O2 vysvětlit, že mne nezajímají volné minuty, ale že chci výrazně nižší paušál, aspoň přibližně srovnatelný s konkurencí (UPC). Prý to nejde, říkali; dnes už by to, jak jsem kdesi četl, šlo - v mém případě je ovšem pozdě.
Je vidět, že o tom moc nevíte, respektive ani to, co je ve veřejně dostupných zdrojích. Aktuální situace je taková, že terminace do mobilních sítí je nyní za 0,41 Kč/min, zatímco do pevných (tedy k VoIPařům) je to cca 0,30 Kč ve špičce a 0,15 Kč v sedle. A po příští úpravě to bude tak, že terminace do mobilní sítě bude za 0,27 Kč/min, zatímco do pevných pravděpodobně 0,07 Kč/min ve špičce a 0,04 Kč/min v sedle (nebo méně, jak avizuje ČTÚ). Navíc ti VoIPaři platí také třeba za tranzit, elektřinu, zaměstnance, pořízení a údržbu techniky, měsíční fixní poplatky za datové linky, za "kolokaci" atd. Takže hovorné na úrovni propojovacích poplatků, pokud by operátor žil jen z telefonie, je z říše snů.
V ceníku je podivná věc, u těch EU tarifů (které jsou vnitrostátně neomezené) je cena za volání 'nad rámec volných minut' 3,50 Kč. Tam by asi mělo být "nedefinováno" :-) zatím to ale žádného novináře nepřekvapilo.
Ad 250 Kč měsíční pokuty při ukončování závazku - to už platí delší dobu, platilo to i posledních pár měsíců pro Neony.
Mam dojem, ze to tu jeste narovinu receno nebylo. Behem kratke doby prijdou virtualni operatori a 4. operator. Kdyz ted zavazete par milionu zakazniku na 2 roky, tak tuhle bouri preckate a s trochou stesti ti novi a virtualni krachnou drive, nez ty dva roky vyprsi. Uz bleskmobil byl takovej predskokan virtualnich opu.
Při penetracemi aktivními SIM někde okolo 150% na veškerou populaci včetně lidí, kteří mají dvě hodiny do smrti a novorozeňat starých 5 minut, se nějakých "nových zákaznících" nedá bavit a operátoři si snižováním cen maximálně zlikvidují zisky...
O2 to udělalo jenom, aby se vyhnulo regulaci v důsledku až příliš silného politického tlaku. Ostatní dva jenom nečekali, že to přijde právě teď, ale tipovali, že v O2 se opět budou bezmyšlenkovitě soudit a ne něco řešit.
Ale nejspíš lidem v O2 došlo, že situace už je dále neudržitelná, tak dali tarifům nějaké přijatelné ceny a tím se vyhnou nuceným regulacím a ještě třeba přetáhnou pár zákazníků. Ale rozhodně jim to žádné extra peníze nevydělá.
Za pár dnů sníží ceny i TM a VF a v důsledku bude každý zase u svého operátora, jenom mu bude platit méně nebo více volat za stejné prachy, což pro operátora žádný přínos není.
Proc by nejake navyseni trzeb nemohlo prijit. Spousta lidi proste za takove penize nevolalo nebo volalo pres ruzne komunikatory, VoIP. Treba se nekteri lidi rozkecaji a reknou si, ze ted se do pausalu vyplati prejit. My v rodine mame vsichni O2 a za 250 Kc mesicne si muzem nyni vzajemne volat kolik chcem. Neprijde mi to vubec zle, zalezi na posouzeni. Potencial novych pausalu tu urcite je. Spousta lidi muze z predplacenek prejit na pausal, protoze konecne O2 nabidlo flat tarif.
FUP tady byl, je a bude! Garantovanou rychlost přenosu lze snadno stanovit podle počtu uživatelů a maximální možné kapacity přenosové soustavy a tu uvést do smlouvy. V okamžiku, kdy ne všichni jsou připojeni, tak dokonce mohou jejich nevyužitou šířku pásma podstoupit ostatním. Provozovatelé mobilní sítě argumentují tím, že toto je možné jen v případě pevné sítě, nikoliv v případě sítě mobilní. To je nesmysl. Více zde:
http://www.cleverandsmart.cz/fup-tady-byl-je-a-bude/
Taky jsem o tom přemýšlel, jestli nepočkat, ale..... z technických důvodů (pokrytí) potřebuji síť O2 a když se podívám po relevantních ustálených trzích, tak těch třičtvrtě tisícovky je plus-minus odpovídající, takže nemám strach, že by někdo přišel za rok s tím, že dá to samé za polovinu...a i tak, ze stávající útraty ušetřím cca 500-600 a nemusím se omezovat (no někdy mi to ujelo a v tom případě utšetřím i 1200), takže se mi vyplatí přejít hned a nečekat. Nevěřím, že by do roka přišel někdo se stejným pokrytím jako O2 a měl neomezenej tarif za 200. Takže mně se to prostě vyplatí.....takže holenku, ne každej kdo přejde hned musí bejt vovce :)
Pro "osobní potřebu" bych se spíše držel definic lépe postihujících opravdové osobní potřeby a ochotu za jejich naplnění platit.
Řekněme, že měsíčně málokdy potřebuji provolat více než 20 minut za která jsem ochoten zaplatit maximálně 2,5 Kč/minutu (s vteřinovou tarifikací po první minutě nebo půlminutě - jsem zvědavý jak dlouho mi tento přístup vydrží, ideální by pochopitelně byla hned od začátku vteřinová tarifikace) a potřebuji stáhnout minimálně 200 MB dat za která jsem ale ochoten zaplatit maximálně 0,4 Kč/MB (pouze za špičkovou a bezproblémovou službu), při větším objemu, či kvalitě, trvám pochopitlně na nižší ceně.
Takže, v současnosti, nikdy nebudu příliš ochoten poskytovatelům mobilních služeb platit měsíčně o mnoho více než 130-150 Kč. Pokud se mi budou zdát služby neodpovídající (včetně spolehlivosti/schopnosti získat službu na kterou jsem si u daného poskytovatele zvykl) uvedeným cenám (ceníky mne nezajímají, důležitá je reálná cena za poskytnutou službu), nebo budou dražší tak je omezím klidně až na nulový odběr a tedy i platbu za ně. S mým přístupem je jasné, že na smlouvu nejsem ochoten přistoupit a po zkušenosti z let minulých si myslím, že ohledně vhodnosti uzavřít dlouhodobou smlouvu se situace v nejbližším desetiletí nezmění.
Podobný tarif mám od VF už několik měsíců. Platím 307 Kč za provolaných asi 500-550 minut. Nejsou v tom SMS (1,50) ani data, protože je nepotřebuji. Stačilo přijít na prodejnu a oznámit lukrativnější nabídku od jiného operátora (šlo o podnikový tarif). Za 4 dny to bylo vyřízené. Možná věděli dopředu, že se něco bude dít a vyšli mě vstříc.
Koho ale zajima, ze ty provolas nejakejch pitomejch 20 minut mesicne? Jsou lidi kteri proste volat museji a pro ty se nove tarify hodi. Kdo nechce platit za volani tak at nevola. Nevim proc tu spousta lidi prudi a haleka jak nova nabidka je nevyhodna. O2 se konecne rozhoupalo a udelalo flatove tarify i pro normalni lidi. Konecne nikdo nemusi zebrat na retenci o vyhodnejsi volani a stejne se najde banda blbejch cechacku co stejne bude prudit.
Ano, přesně, jak říkáte... "Tím debata končí!
Jenže tohle si může dovolit tak maximálně člověk žijící z nějakého pasivního příjmu, který nechce zvětšovat. Ale jakýkoliv člověk ucházející se o zaměstnání nebo podnikatel si tohle dovolit nemůže!
Jeden příklad za všechny je třeba tento, kde se jistá paní hlásila na vysokou managerskou pozici do státní správy: http://www.epravo.cz/top/clanky/e-mailova-pozvanka-na-pracovni-pohovor-aneb-nejvyssi-soud-cr-se-vyjadril-k-otazce-diskriminace-pri-uplatnovani-prava-na-zamestnani-82233.html
Citace odůvodnění soudu: "Tím, že žalobkyně uvedla ve své přihlášce jen minimum kontaktních údajů (resp. neuvedla kontaktní údaj, který by umožňoval okamžité spojení – např. mobilní telefon), žalobkyně sama způsobila, že nebyla včas úspěšně informována o termínu osobního pohovoru."
A tím skončila i debata u soudu :-D.
Na úřad pošleš mail a oni ho hodí do koše, co dál?
Opravář si mail přečte o víkendu a řekne si - co je to za blba, že mi píše mail a nezavolá. Beztak už to nebude aktuální. Navíc tady ani neuvedl telefon na sebe, takže mu nemůžu zavolat, ani nebudu odpovídat.
A když něco honem potřebuješ, tak se spokojíš s předplacenkou? A předplacenka není telefon? To je reakce na P2010, který tvrdí, že nevolá vůbec. Nikoliv, že volá jenom sem tam předplacenkou.
Opet tohle nikoho nezajima, ze nevolas. Stale je tu spousta lidi kteri volat museji. Mozna pred zavedenim mobilu lidi komunikovali jinak, dnes se bez nich neobejdem a mobilni spojeni je nutnost. Samo znam par exotu kteri si hraji na nezavisle, na ty co nepodlehli. Tento clanek je ale o tarifech pro lidi co volaji a konecne dostanou flat volani za rozumnou cenu. Nikdo nikomu nenuti aby techto sluzeb vyuzival. Neni to tak davno co se tu resilo drahe volani a ze neexistuje zadny flat tarif. Ted to tu je a stejne se najde spousta prudicu co maji zbytecne kecy. Kdyz nevolate take nevolejte a neotravujte!
Co to je za vola ten ředitel? Proč jim ty telefony nesebere úplně a neušetří 900 měsíčně na zaměstnanci, když lidé kteří musí volat jednodušše neexistují?
A co to je za tuplovaného vola ten ředitel, že platil 3500 za číslo? To se volalo po Česku a on si nebyl vyjednat mnohem lepší ceny s operátorem? Tak může v tom být hodně peněz za volání v roamingu - ale pak je ředitel zase tuplovaný vůl, že prudí zaměstnance tak nízkým limitem. Ono totiž fakt máloco naštve tak, jako platit ze svého něco za firmu. Typická reakce v naší firmě by byla, že schopní zaměstnance to posune k výpovědi a neschopní budou z ciziny volat méně - i v situaci kdy by měli volat hodně, aby vyřešili nějaký problém, který jinak naroste.
Jen k tomu úřadu (netvrdím, že jinam nevolám): já doopravdy už nějakou dobu (v podstatě od zavedení elektronického podpisu v ČR) posílám na úřad jen maily (případně datové zprávy). Často pár hodin před vypršním lhůty :-) Pokud je něco vyřídit po telefonu, volají oni mě, já jsem za posledních pár let voláním s úřadem neutratil ani korunu. Funguje to mnohem lépe než nějaké volání, na které se jaksi nemůžu moc zpětně odvolávat. A jedná se o docela dost úřadů za celou dobu.
A ohledně telefonu - platili jsme s manželkou dohromady cca 3200-4000 za rok, přešli jsem k privátní síti na nabídku známého a platíme dohromady sotva 1200 za rok oba dohromady a to voláme možná i více než 2x více než před tím. Nově nabízené tarify jsou pro nás nezajímavé.
Co by ale zajímavé bylo - slušná data klidně s malinkatým paušálem (třeba 30Kč :-)) s tím, že když nic neprodatuji, tak nic víc neplatím a když prodatuji třeba 3GB, tak to poměrně zaplatím třeba do 200-300Kč. Prostě některé měsíce to nevyužiji vůbec, za ně platit nechci, některé víkendy a měsíce naplno, a za ty zaplatím.
Tak ještě jednou, speciálně pro tebe a podobně postižené.
Dle uvedeného příkladu (jen pro zamyšlení), s využitím mobilních služeb pro "osobní potřebu" by to znamenalo že za 499 Kč/měsíc (doufám že to má Peterka i s daní) bych měl požadovat 77 minut hovoru (kamkoli) a 768 MB dat.
Za uvedený tarif Free O2 Plus bych měl při, v příkladu uvedených univerzálních cenách, zaplatit i bez úvazku:
- za data 60 Kč
- za hovory do cizích sítí 300 Kč
- za zbývajích 139 Kč bych měl být ještě schopen (znáte ale to jejich celominutové účtování) provolat do sítě svého mobilního poskytovatele služeb ještě dalších 55,6 minut
Ale, vzhledem k vysoké pravidelné měsíční platbě a dlouhodobému úvazku bych požadoval nejméně o 25% více služeb za stejné peníze. Spíše bych požadoval 50-100%, zejména při špatné kvalitě která je v Česku standard. Pro "neosobní potřebu, úchyly či business" bych pod 50% navýšení hodnoty služeb, za uvedenou cenu, nešel. Pravděpodobně bych požadoval nejméně 100%.
A pokud (což je i současný stav) taková nabídka neexistuje tak se prostě odebírá co nejméně (i když mnohem dražších) služeb. V hodnotě 1/10, i mnohem méně, než by si poskytovatel mobilních služeb přál a kdykoliv to bude možné tak se na něj patří vykašlat definitivně (i kdybych měl přijít o část peněz které jsem mu musel předplatit - proto předplácím jen nutné minimum).
Pokud vám stále není jasné, že odebírat zejména ty služby které vám jsou tarifem povoleny a ještě jen v daném rozsahu, s dlouhodobým úvazkem a za vysokou cenu...
Další otázka ovšem je, jak to pohne s objednávkami nebo zakázkami v rámci delšího období - například roku. Neumím si představit obchodníka, který by pracoval stylem: "Ale pane, na ten hovor máme jenom minutu a půl, pak už mi šéf stopne kredit!" :-D.
On není jistě problém ve firmě telefon třeba úplně zrušit - však firmy existovaly i před vynálezem telefonu. Ale asi to není moc produktivní :-).
Jediné o co by se měl nadřízený starat jsou V Y S L E D K Y ! ! !
Jestli někdo provolá 900 nebo 4000 je úplně jedno, pokud jsou za ním zakázky za miliony :-).
Jako stavajicimu zakaznikovi me Vodafone volal a vcera nabidnul tuto variantu.
-neomezene volani kamkoli (tedy samozrejme bezna cisla v CR)
-neomezene SMS kamkoli (tedy samozrejme bezna cisla v CR)
-internet 1,2 Gb
Ceny me nabidnul 701,--Kc s uvazkem na 24 mesicu nebo 825,--Kc bez uvazku. Osobne jsem zatim zvolil tu druhou variantu a vyckam co se bude dit.
Kdy zakaznik neco chce, tak je to kupodivu hovor prichozi => firma za nej nic neplati. A kdyz chce neco firma. posila se mail - pokud to samozrejme lze.
Jestli nekdo provola 900 nebo 4k rozhodne jedno neni, kdyz takovych lidi jsou stovky ... pak to dela docela pekne zakulacenou sumicku.
Já nejenomže věřím, ale jsem si zcela jistý, že ode dneška za rok nebude u nás operátor s pokrytím stejným jako O2 (především ve dvou místech kde to já potřebuji a Vodafone i T-Mobile zde sice jsou ale povětšinu času k nepoužití) za 200Kč odpovídající dnešní nabídce FREE CZ.
Pokud zlevní samotné O2 lze přejít na jiný tarif, pouze se prodlouží závazek...takže zase o nic nepřicházím....respektive čekáním bych přišel o tu okamžitou úsporu.....tož tak chytrolíne :)
Je vidět, že děti nemáš, jinak bys chápal, že i svobodně vychovávané děti ti někdy můžou potřebovat zavolat, aby se zeptaly, zda můžou přespat u kamarádů, že s něčím potřebují pomoci a nepočká to, až přijdou domů. O tom, že někdy potřebují pro ně někam přijet ani nemluvě.
Ale neboj, z toho vyrosteš :)
Kdo věří, že tohle zlevnění vůbec není součástí stejného plánu, jako nedávné zrušení aukce na mobilní kmitočty ze strany "nezávislého" ČTÚ?
S nástupem virtuálů by to stejně přišlo a na rozdílů z tržbě pokleslé o pár měsíců dříve a zlevnění licence se tady někdo beztak napakuje.
Jsou to kecy co tu placate Vy i dalsi, spousta jedincu ty prachy a mnohem vetsi castky prochlastaji a prohuli, ale pak tady budou licitovat o par stovek. Tento clanek je o tarifech pro lidi co volat chteji a potrebuji. Kdyz na to nemas, nebo platit nechces tak nevolej a neotravuj tady. Nikdo Vam ty tarify nenuti, nemusis si je porizovat, jsi svobodny clovek. Tak drz zobak a zbytecne tu nekvakej!
Mobilku, loser jseš ty, naši velmi bohatí příbuzní v Německu mají klidně 5 -6 let starý mobil a bez problémů z něj mezi lidmi na ulici a přáteli telefonují, na moji otázku, proč si nekoupí nový, nechápavě odpověděli - a proč, vždyť funguje, na co kupovat nový?? Takový je rozdíl mezi normálním bohatým Němcem a Metrosexuálem z Čech, co musí mít každý rok nový mobil, protože potom by nebyl tzv.: In...:)
Nevyplatí. Pokud máte V. I. P. tarif, t. j 1 Kč za minutu do všech sítí, bez paušálu a s výhradně sekundovou tarifikací s tím, že v rámci jednoho poskytovatele voláte zcela zdarma a navíc 30 GB měsíčně dat za max. 300 Kč, (méně dat = nižší platba, s tím že nula dat = nula peněz za ně), tak pořád ještě není co řešit. Jediný skutečně výhodný tarif pro běžného občana je tarif: nevoláš - neplatíš nic! A koruna za minutu se sekundovou tarifikací je přiměřený a spravedlivý způsob placení telekomunikační služby.
jenomze ppf chce o2 koupit, krok, ktery o2 udelalo bude mit za nasledek priliv klientu, coz o2 zvysi trzni hodnotu, ze tento krok nebude financne "ziskovy" nikdo neresi, protoze se to to bude tykat maleho mnozstvi klietu (kteri budou dotovani) a v hospodareni se to projevi az za delsi dobu, takze ppf koupi o2 za vysi cenu, tlefonica se napakuje a zaplati to zakaznik, protoze po koupi prestane tento tarif existovat
Přesně tady bych hledal důvod proč jdou operátoři s cenami dolů. Když PPF z aukce odstoupí nebude se kšeft dál rozmělňovat. I když přejdete k virtuálním operátorům, pořád platíte O2, T-mobile nebo Vodafone a ještě si tím operátoři šetří práci, jak je popsáno v článku.
Že by se následně nějak extra ceny zase zvyšovali, mi nepřipadá reálné ale můžou přijít určité restrikce v podobě omezení neomezeného volání apod.
Takže hlavním důvodem slev je zamezení vstupu další konkurence na trh.
Jak správně podotknul kolega, těch 200kb/s stačí jen někomu.
Bílá zóna Prohlížení webu, e-mail Bez omezení 200 kb/s
Šedá zóna VPN, https (e-banking, některé e-mailové služby) Bez omezení 32 kb/s
Hnědá zóna FTP, video streaming (iTelevize, YouTube, stream.cz), VoIP Bez omezení 0 kb/s
Černá zóna P2P 0 kb/s 0 kb/s
Hlavně mě zaujalo, že https (čili i facebook, google, web-maily, banky...) je v šedé zóně :) A nebo to má donutit lidi, aby si vypnuli https (a nechali se potenciálně šmírovat)?
700 za neomezene volání, sms a jen 600MB dat? K čemu? sám mám uz půl roku volání a data neomezeně za 300. Jenze proc bych mel porad nekomu volat a psat. jedine co vyuziju jsou data. vsechno ostatni je mrtve, nebo se stejne bude resit pres data. Viber, whats app, twitter atd..operatori to vedi a tak ze sebe delaji dobraky. nevěřte Danajům data jsou to oč v budoucnosti pujde a ne sms a volani. nebo si lidi snad kupujou ty cim dal chytrejsi placky na sms a volani?
no a ten kdo skočil na špek okamžitě po pompézním oznámení-zapláče zas a znovu. bude mít dva roky tarifu za 750 ale ostatní budou za měsíc třeba na 500 za neomezené volání.
Závazku se může zbavit tím že zaplatí sankci na kterou milodárci rozhodně nezapoměli.
takže utajení povedlo=víc ulovenejch ovčanů se závazkem
ať žije volnej trh, díky klausi.
díky státe že nás nechráníš. nemáme specialisty s vysokou inteligencí jako o2 apod
a díky Bohu za to že jim ruply nenažrané nervy a zlevnily aspoň trochu.
my máme Boha na své straně. je to v bibli pánové všechno to tam je.