Vlákno názorů k článku Teenageři se bouří, jejich rodiče jsou na Facebooku od hgt - FB je pro stádo tupců. Porušuje naprosto všechny...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 9. 2010 9:44

    hgt (neregistrovaný)
    FB je pro stádo tupců. Porušuje naprosto všechny zásady bezpečnosti! Kdysi a to ještě na Internetu nebylo tolik lidí, tak i tolik úchylů, deviantů a zločinců a navíc Internet patřil k vysokému nadstandardu, které nebylo běžné mít, takže jeho uživatelé museli splňovat alespoň to, že byli schopní udržet si nějaký stabilní a vyšší příjem - takže nebylo zvykem, že diskuse zaplavovali nezaměstnané vepřové hlavy, tak tehdy platilo pár základních pravidel:

    1) Nikdy nevystupovat na Internetu veřejně pod pravým jménem
    2) Nikdy nesdělovat nikomu neznámému svoji adresu, pracoviště, osobní údaje, telefonní čísla
    3) NIKDY tyto údaje nesdělovat o třetích osobách
    4) Osobní fotografie se nevystavovaly veřejně

    Za porušení některého z pravidel byl většinou buď okamžitý kick nebo upozornění a za pár minut kick.

    Tyto pravidla platila napříč celým světem a všemi IRC servery, ale později třeba i DC HUBy a jakoukoli veřejnou komunikací. Už tehdy jsme si o lidech, kteří se přihlásili pod nickem jako "Jan Peterka", mysleli, že jsou naprostí kreténi (ale naštěstí se jich nevyskytovalo více než jen hrstka a v podstatě to začlo až po roce 2000).

    Ani nechtějte vědět, co si myslím dnes o lidech na FB, kteří tam mají naflákáno opravdu NAPROSTO VŠE - údaje, proti kterým je OP+PAS naprosto nic, fotky z akcí jak tam jsou ožralý, holky tam ukazujou kozy, fotky ve stylu "post cointum" atd.

    A pak blbečci brečí, že "bééé, šéf mě vyhodil z práce, protože mu kolega ukázal svůj FB, kde o něm píšu, že je debil!", "béééé, máma vidí jak jsem byl ožralej na kalbě!" atd.

    A že si tam můžete nastavit soukromí a zabezpečení, to jsou jenom kecičky - když někde máte napsané včetně fotek Vašeho ksichtu, že "Jan Peterka, IT analytik z Prahy 5, říká o svém šéfovi - je dementní impotent!", a vidí to X vašich "přátel", tak on to někdo z nich pustí nebo pošle dál printscreen... A teď narážíme na to, že i když se to dozvěděl šéf dřív, kdy to napsal nějaký xDog, tak jste lehce mohli říct, že jste nic takového nepsali a jenom Vás někdo chce pomluvit. Jenže když je u toho Vaše kompletní dokumentace osobních údajů + fotka Vaší držky, tak už se můžete leda sbalit a jít si hledat novou práci - podotýkám, že dost těžko, protože kromě negativních referencí od bývalého šéfa si za sebou vlečete i všechny svoje úlety na facebooku pod plným jménem :-))


    Já osobně používám IRC, webová fóra a jabber + image hostingy, když už někomu nějakou fotku ukázat chci a opravdu nemám problém ani s mámou, ani se zaměstnavatelem.

    Co se týče toho hledání "přátel", tak, kdo je můj PŘÍTEL, tak na mě kontakt má a vždycky mít bude a kdo má na mě jenom kontakt na jabberu, tak k tomu existuje dobrý důvod, kdo má na mě kontakt jenom na e-mail, tak k tomu taky existuje ještě lepší důvod a kdo na mě kontakt nemá vůbec a roky jsme se neviděli, tak k tomu existuje ten NAPROSTO NEJLEPSI DUVOD a to ten, že o setkání s těmito lidmi naprosto nemám zájem!

    FB je vynikající projekt, ale leda tak do rajské zahrady nebeského království, kde má každý každého rád a všude vládne jenom mír a láska... Do reálného života a světa na Zemi je ale úplně nepoužitelný!
  • 12. 9. 2010 10:08

    heh (neregistrovaný)
    A co takhle nerikat ostatnim, jak to maji delat?

    Nekdo si tam da sve prave jmeno? No, a proc ne? Kazdopadne to vubec neni tvoje starost. To je dobre si uvedomit.

    "Ani nechtějte vědět, co si myslím dnes o lidech na FB, kteří tam mají naflákáno opravdu NAPROSTO VŠE - údaje, proti kterým je OP+PAS naprosto nic, fotky z akcí jak tam jsou ožralý, holky tam ukazujou kozy, fotky ve stylu "post cointum" atd."

    To prece nikoho nezajima, co si ty o nich myslis :-) I kdyby sis myslel to nejhorsi, nikoho to nezajima. Proste to neni tvoje starost, co tam maji.
  • 13. 9. 2010 5:01

    lol (neregistrovaný)
    predrecnik mel nejspis na mysli situaci - "vsechno na sebe vybleju na fb vcetne fotek a pak brecim jako zelva ze tyto informace nekdo zneuzil/pouzil proti me" takovemu blbovi to patri.
  • 13. 9. 2010 9:54

    hgt (neregistrovaný)
    Přesně to vystihnul uživatel "lol". Já nikomu neříkám jak to má dělat, je mi to celkem jedno...

    Jinak moje práce spočívá v tom, že za mnou chodí, volají mi, píšou mi lidé e-maily a chtějí vědět jak co mají dělat.

    Paradoxně mi FB a lidská debilita dává práci a velice slušné výdělky, jakých jinak není vůbec snadné dosáhnout. Takže kdyby mě všichni poslouchali, nebudou trpět finanční nebo psychickou újmou způsobenou vlastní blbostí, ale já bych skončil bez peněz a musel bych si najít nějakou normální činnost za normální peníze, což by bylo dost nemilé.

    Říkám to jen proto, že si to třeba někdo uvědomí. Každopádně si nedělám iluze - lidská tupost je bezbřehá a nelze ji ničím zastavit, což tvrdil i Albert Einstein :-)

    Ať si každý používá co chce a jak chce, já jenom konstatuju své stanovisko. Na vlakovém přejezdu se taky nemusíš rozhlížet a je Tvé svaté právo naklusat třeba přímo pod Pendolino - pak ale ať Tvoje rodina neřve o tom jaká je to hrůza a nechce tam zastavovat dopravu a stavět pomník - to už mě štve a jsem proti tomu, protože už to obtěžuje i ostatní :-)

    Takže klidně si FB používejte, ale prosím nekdákejte pak u státních orgánů po regulacích a ochranách před problémy, které si sami způsobujete. Protože ty regulace se pak dotknou všech - ne jen tupců!
  • 12. 9. 2010 10:19

    Lumír (neregistrovaný)
    O co vulgárněji a uřvaněji zní tvůj titulek, o to šeději a nezajímavěji zní obsah příspěvku - to, o čem píšeš jsou už dávno (opravdu dávno) známé záležitosti a pravidla.
    A proč si myslím, že jsi omezený či postižený ty sám?
    1) zveřejňuješ cíleně jen ty nejhorší případy, aby tvé "FB je jen pro debily" vyznělo pravdivě - čili úroveň bulváru
    2) píšeš o tom, co každý normální člověk ví a umí používat s rozumem, což se tobě evidentně nepovedlo..
    Spíš bych řekl, že ty sám sis cosi Facebookem v životě pokazil a o to víc jej špiníš v diskuzích.
  • 13. 9. 2010 14:12

    bez přezdívky
    On vybral jen ty nejhorší případy?

    V tom případě bych rád slyšel ty "nejlepší" případy. Moment, určitě mě něco napadne...

    Aha, už vím!

    + "Dneska jsem spapinkala mocinky muck dobroučki knedlíčki s borůfkami *LOVÍNKÁM TĚ* (protože lidstvo potřebuje vědět, co si dotyčná pizdička nacpala do chřtánu)
    + "Žaneta je sexi!" (protože nic nevyzná lásku tak dobře, jako když ženské na prst navlečeš diamant získaný dětskou otrockou prací, nebo když ji veřejně devalvuješ na vizuální složku jejího těla)
    + "Kdo nesnáší arabský teroristy a myslí si že by je mněli vybombit atomkama ať se přidá do týhle grupi!" (protože takové skvělé řešení samozřejmě žádného poradce žádného prezidenta ještě nikdy nenapadlo)

    Máš recht, Facebook je velmi užitečnej a jen bloud by to neviděl.
  • 12. 9. 2010 10:33

    bez přezdívky
    Když čtu co tady píšete dospívám k nazoru, že debil jste sám.
    Vlastně to co haníte sam delate. FB je pro normalního člověka uplne normalní nastroj pro komunikaci.Kde privatne sdílím fotky s kamarády, který volat do RUmunska, USa prostě nebudu. A údaje? Nebudte smesnej dneska si o vas zjistim co chci a nepotřebuju FB mnohdy ani net. Někdy stačí zlaté stránky, IP, výpis s živnostáku atd. Používate jabber IRC je stejně děrave jako FB a pokdu s ním neumíte tak ho nehodnotte da se nastavit ze fotky vidi jen ten koho ccheet aby je viděl. Mám rád paroubovske figurky vašeho ražení žvanění.
  • 13. 9. 2010 5:10

    lol (neregistrovaný)
    co to blabolite. co chcete ze zlatych stranek zjistovat kdyz neznate jmeno? co kdyz ani nema pevnou jako 90% lidi v tomhle state? a ikdyz ma co kdyz nema zverejneny cislo ve zs? ip adresa? pokud nemate kontakt na spravneho cloveka u jeho isp a jeho celou ip tak zjistite uplny prd. vypis ze zivnostenskyho rejstriku? podle ceho budete hledat kdyz neznate jmeno ani ico? takze za toho paroubkovskeho zvanila jste tu spise vy.
  • 17. 9. 2010 23:55

    Archanděl Lenin (neregistrovaný)
    tady se potvrzuje, že facebook dělá z lidí blbce. Nebo jsem prohodil reason a cause. Ale vyjde na steno
  • 12. 9. 2010 11:15

    anonymní
    Ja myslim, ze se internet zmenil a ty sis toho akorat nevsimnul :)
    Webova fora, IRC, atd. jsou hezke technologie. Z minuleho stoleti ;-)
  • 12. 9. 2010 11:32

    upalse (neregistrovaný)
    boha co resis? z prvu jsem mel na fb podobny nazor. ALE! realita je takova ze vetsina mych pratel pres fb komunikuje at chci nebo ne, je to stejnej pruser jako icq.

    co nadelas? firstname/surname si das 2 casti svoji prezdivky, vyplnis icq cislo ktere public pouzivas aby te lidi meli podle ceho najit, na fotkach tagujes svoje xichty jako cizi aby si lidi nevsimali ze si sundal tag, jako avatara nejaky pekny obrazek (slusny ale arty) z 4chanu.

    a je klidek a pohoda. asi tak jako irc pres psybnc nekde v rakousku.
  • 12. 9. 2010 11:52

    Mablung (neregistrovaný)
    Jediné, co je horší, než když se o vás mluví, je to, když se o vás nemluví.
    Oscar Wilde, pár set let před Facebookem. Lidstvo se nemění :-)
  • 12. 9. 2010 12:37

    ha (neregistrovaný)
    Kdyz se o me nemluvi, tak jsem trochu klidnejsi. Uz delsi dobu se snazim kamaradovi vysvetlit, ze nemam radost z toho, kdyz po vikendu najdu svoje fotky u neho na Rajceti s popiskem, kdo na tech fotkach je a co tam dela. Samozrejme resenim je s nim nekamaradit, ale...
  • 12. 9. 2010 13:12

    jááá (neregistrovaný)
    A TY SEŠ TEDA KUS VOLA!!! TAK SE O FB NESTAREJ A ANI O LIDI CO NA NĚM JSOU!!! TEČKA!
  • 12. 9. 2010 23:48

    Ondra (neregistrovaný)
    "Do reálného života a světa na Zemi je ale úplně nepoužitelný!"

    Smůla je, že právě realita tě usvědčuje z toho, že jsi mimo - jak může být nepoužitelné něco, co se V REÁLU tak intenzivně POUŽÍVÁ? Jestli to není tím, že většina lidí zas nepovažuje informaci, jak se jmenují nebo co měli v sobotu k snídani, za tak zásadně soukromou, aby nebyli ochotni podělit se o ni s někým jiným, třeba i "známým známého". A kdo na FB sdělí i to, že odjíždí na měsíc do zahraničí, jeho dům nikdo nehlídá a klíč je pod rohožkou, ten nejspíš bude schopen něco takového vykecat i jinde a jinak...
  • 13. 9. 2010 5:31

    lol (neregistrovaný)
    to ze "vetsina" lidi pouziva v realu vlastni jmeno a rika co meli k snidani jeste nepotvrzuje ze je to bezpecne. drtiva vetsina lidi nema ani paru co je citliva informace. kdyz zvednete telefon a zavolate na 10 nahodnych cisel tak behem 30-60s rozhovoru z 8 jiste dostanete rodne cislo = vetsina lidi jsou ovce tak proc by se meli chovat na fb jinak?
  • 13. 9. 2010 9:12

    Fit (neregistrovaný)
    Stačí být obyčejný živnostník a zároveň plátce DPH. Podívejte se na DIČ a máte rodné číslo. A podnikatel většinou nebývá pitomec...

    Jste s tím směšný, anonymita by měla být na internetu zakázána. Vystupovat veřejně a chovat se slušně a je jedno, zda je to v reálu nebo někde na síti. Samozřejmě nepsát na FB či jinam to, co nechci, aby ostatní věděli. Na to stačí selský rozum. Když napíšete knihu, tak ji taky nevydáte jako anonym. Výsledkem těch anonymních diskuzí jsou pak lidé, kteří plácají nesmysly a pomluvy a ještě si myslí, že jsou nedohledatelní...
  • 13. 9. 2010 10:22

    jméno není podstatné (neregistrovaný)
    Přijde mi úsměvné, že po zákazu anonymity na internetu volá nějaký anonym. Budete důvěryhodnější, půjde-li sám příkladem a budete u podobných názorů uvádět i své skutečné jméno.

    A než se vrhnete do případné diskuse se mnou, rád bych podotknul, že s vaším názorem nesouhlasím (jméno nepovažuji v podobných diskusích za podstatné), ale akceptuji toto uvažování. Je to váš názor - jen si za ním prosím stůjte už tím, že sám se nebudete skrávat za anonymní přezdívku.
  • 13. 9. 2010 23:17

    Fit (neregistrovaný)
    Máte pravdu, zrovna na Lupě nejsem registrován, protože zde napíšu tak dva až tři diskuzní příspěvky ročně :-). Tam, kde chodím často už ale registrován jsem.

    Asi jsem to i trochu přehnal (všechno má své výhody i nevýhody), spíš jsem tím chtěl říct, že to s tou anonymitou už není to, co bývalo dříve. Nevím, zda je to dobře či ne. Myslím, že ten Váš pohled chápu také.

    Ale stejně, čeho by se slušný člověk měl bát? Že budu mít někde fotku na internetu s adresou? Vezměte si, kolik bezpečnostních kamer nás dnes snímá ve městech apod. Když mě někdo bude chtít najít, tak si mě stejně najde, i když tady budu pod přezdívkou. Důležitý je podle mě ten zdravý rozum, aby si člověk hlídal, co kde píše a co kde uvádí. Mělo by se to učit už na základní škole. Za spoustu věcí si lidé mohou sami.
  • 14. 9. 2010 0:32

    lol (neregistrovaný)
    ceho by se mel slusny clovek bat? asi zejmena primitivu a hlupaku. v extremni pripade takovy primitiv neustoji vase argumenty v diskusi a nekde za rohem vas potom trefi hrsti.
    a ikdyz se povazujete za slusneho cloveka, jsou informace/nazory, ktere pod svym pravym jmenem nemuzete zverejnit protoze se neshoduji napriklad s nazorem vasi firmy/manzelky/spolustranika a mohl byste mit akorat problemy. a jelikoz si o sobe myslim, ze jsem "huba nevymachana" nesdilim nazor ze je lepsi mlcet a nerict co si myslim to je pro diplomaty ne pro me.
  • 13. 9. 2010 11:47

    lol (neregistrovaný)
    vazeny pane, diky moznosti vyjadrit svuj nazor anonymne se nejen zde na lupe (pred 10-12 lety) naslo velice hodne zajimavych komentaru "ze zakulisi" ruznych operatoru/isp/atd. ktere by pod skutecnymi jmeny dotycni nikdy nemohli zverejnit. a to ze nekdo dela anonymne bordel v diskusich na aktualne, novinkach ci idnes je naprosto nedulezite, tam vzdy byl je a bude v diskusich hnuj.
    btw: knihu lze vydat pod pseudonymem, coz je prakticky synonymum pro anonyma takze nemate pravdu. k tomu si prictete isntitut utajeneho svedka, novinarskou ochranu zdroje informaci, policejni donaseci registrovani take anonymne pod prezdivkami a uvidite, ze anonymita ma svuj vyznam. pokud pro vas nema neupirejte ji laskave ostatnim.

    co se tyce prvni casti. ano v registrech je toho fura, ale vy nejdrive MUSITE znat jmeno, jinak jsou vam vsechny k nicemu. kde chcete k tomu jmenu prijit?
  • 13. 9. 2010 23:22

    Fit (neregistrovaný)
    Ok, uznávám. V tomto máte pravdu a souhlasím s Vámi. Psal jsem to teď výše, vše má své pro i proti.

    Ovšem, nedovedu si přestavit, že bych ve svém FCB profilu měl zveřejněnou pouze nějakou přezdívku a nic víc. Jak by potom ostatní poznali, že to vůbec jsem já a ne někdo jiný? Zase tak paranoidní bych nebyl. Ale je třeba dávat si pozor a eliminovat možná rizika. Asi tak no :-)
  • 13. 9. 2010 8:57

    nax (neregistrovaný)
    Ja kdyz ctu takovy prispevky, tak vzdycky musim pisatele politovat, co to ma za kamarady:)

    Asi jsem trosku "out", asi se pohybuji mezi inteligentnimi lidmi, mozna je to tim, ze uz desetileti a neco nejsem student.

    Me osobne prijde FB fajn. Spousta znamych, ktera se rozprchla po republice, pripadne i po celem svete jsou se mnou v kontaktu, posleme fotky novych bejvaku, rodinych prirustku atd.

    Ale je pravda, ze par "idiotu" jsem musel z FB vystipat. Vlastne jsem z pratel odebral presne ty lidi, ktere popisujete. Ty co pisi kazdy den tuny debilit (kde se ozrali atd). Jenze tohle neni problem FB, tohle je problem pratel, resp. "pratel" :) FB nemuze za to, ze mate idiotske kamarady:) Ty zustanou idioti i bez FB, jen to kazdy den neuvidite na domovske strance :)

    Dodam, taky jsem taky zazil "akademicky internet". Aktivne internet pouzivam od roku cca 1993. Ale netvrdim, ze dneska je to zumpa. Spis kopiruje realny svet (zumpa je vic videt - slyset).
  • 24. 9. 2010 16:46

    Frox (neregistrovaný)
    Tak presne tvoje nazory zastavam - lepe bych to nedokazal sepsat. FB je dobrej napad, ale rek bych ze prisel v nevhodnou dobu..
  • 9. 10. 2010 18:35

    brazlie.blogspot.com (neregistrovaný)
    No, pravda pravdouci.

    Ale jak pises niz, tak ono se to v tech regulacich odrazi a ze z toho mas krvavy love je myslis inertni tvy vnitrni realite? Doporucuju Laing: Rozdelene Self. Jo, ty lidi jsou idioti, ale sam do sebe se neuzavres. Zrovna tak neni v poradku nekoho pomlouvat jen proto, ze nejsi idiot, co si dokaze zajistit anonymitu. Hint: neni to kvuli tomu, ze by te nekdo vyrazil z prace, protoze zrovna ty si ji vzdycky najdes. IMHO je o stupinek lepsi, ze kdyz uz jsou lidi kreteni, tak necht to na sebe prasknou. Jak jinak se zmenit, ze? Neboli tahle "dementni technologie pro kreteny" mozna ten svet vylepsi, nebot se ta debilita konecne PROJEVI. A neni to omezeno jen na facebook, ale proste na ztratu soukromi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).