No, mě O2 s jeho prodejci málem taky dostali, ještěže jsem měl nahraný rozhovor! Skoro mi prodali pevnou linku + ADSL, co u nás nepůjde ani v r. 2015 jak mě později informovali. Mán 2 vysílače na dohled, ADSL padá, o ostatním datové provozu si můžu nechat jenom zdát. Ještě klika, že se objevil poskytovatel přes wifi síť, jinak bych byl ještě na GPRS další 4 roky!
Osm hodin večer. Za dveřmi bytu zvoní mladík s nabídkou levnějšího volání. Stačí mu prý poslední vyúčtování. Poté prohlásí, že klient má účet zbytečně vysoký a že může nabídnout levnější volání. A že vlastně ani nepotřebuje podepsat novou smlouvu.
Nový operátor U:fon vyrazil shánět nové klienty. Využívá i podomní prodejce, jenže ti se vždy nechovají ke klientům "férově".
"Pán v kravatě tvrdil, že zastupuje firmu, kterou najala Telefónica, aby vyměnila staré analogové sítě za nové digitální. Prý díky tomu budu mít levnější volání," popsal jeden ze čtenářů HN chování dealera operátora U:fon.
"Podomní prodejci se často představují jako zástupci Českého Telecomu nebo Telefóniky O2," říká Karel Pavlík ze Sdružení ochrany spotřebitele. Podle něj sice množství stížností na podvodné prodejce mírně klesá.
Dealeři Telekomiky O2 obcházejí domácnosti a vnucují lidem tu jejich nemožnou "televizi po drátě" s veselou historkou, že je digitalizace televizního vysílání a přestane jít normální televize. Ufoni se zase pokoušejí lidem nalhat, že probíhá digitalizace telefonní sítě a proto je nutné vyměnit aparát. Společným rysem všech těchto fiškusů je to, že se orientují na mentálně či informačně znevýhodněné skupiny obyvatelstva - tedy hlavně důchodce a starší lidi obecně.