To je sice pravda, otazka ovsem zni jestli je to spatne. Toto je pochopitelne trochu extremni pripad, ale napriklad uz u onoho falesneho "zamestnance ustredny" ktery po vas pozaduje vytocit 17210609xxxxxx (kod na presmerovani na audiotextovou sluzbu) se podle meho nazoru jedna o zneuziti pravomoci ze strany Telecomu.
Tj. telecom vam poskytuje sluzbu na kterou s nim nemate uzavrenou smlouvu, a diky zneuziti teto sluzby, kterou NECHCETE (kdo ji chce, mohl by si ji aktivovat, budiz...), se nekdo napakuje a VY platite za jeji zneuziti? Co je to za blbost?!?!
Idealnim resenim by nejspise bylo rozdeleni lidi na "basic" a "expert" pristup, podobne jako v mnoha programech. Pro expert by byla nutna navsteva nekde a podepsani papiru. Je to neprijemne, ale stale prijemnejsi nez mit stotisicovy ucet, a hlavne korektni ze strany operatora. Pochopitelne basic by mohl akorat tak vytukavat cisla a ocekavat ze se dovola, expert i vice.
Napada me nove zivobyti: zalozim si audiotex linku, obleknu si telecominicke monterky a pujdu od jedne telefonni krabice k druhe (existuje univerzalni klic...), pripojim telefon, zavolam si na mobil v kapse abych pres CLI (dalsi funkce kterou jsem nikdy u telecomu neobjednaval) zjistil cislo, presmeruji na 0609, zamknu a odejdu. Nikdo nic nepozna, nic se nezmeni, akorat nekde oprasim prach... Pokud neudelam nejakou chybu (ten mobil bude pre-paid, nebudu mit primy vztah k audiotexu...), jedna se o dokonaly podvod, ne?
V pripade mezinarodnich hovoru se samozrejme jedna o neco jineho, telecom vam je povinen poskytovat neomezeny pristup k JTS, k nemuz se pochopitelne modemove spojeni do Sierra Leone pocita take
A propo - pro vsechny postizene: nejlepsi bonbonek je v tom, ze (alespon pro starsi telefonni linky) s telecomem NEMATE podepsanou smlouvu. Schvalne si projdete sve papiry, a nejspis zjistite ze jediny papir ktery jste kdy podepsali je "zadost o poskytovani telefonnich sluzeb". Tudiz pokud se rozhodnete nezaplatit, pri nejhorsim (velmi pravdepodobne ^_^) vam bude odpojena telefonni linka. Myslim ze i na to ma telecom ve svych internich smernicich aspon mesic, ale mozna ze v tomto pripade by postupoval i rychleji - dluhy v desitkach ci stovkach tisic jednoho prinuti si pospisit i v pripade molochu...
V americe dostala odskodneni i ta pani, co ji v jeji mikrovlnce bouchnul pes (nebo to byla kocka ?) protoze na mikrovlnce nebylo napsano, ze k suseni domacich zvirat neni vhodna. Nejsem si jist, jestli je nutne Ameriku kopirovat uplne ve vsem - i kdyz, pokud by chtel SPT udelat gesto a tem lidem to vratit, tak at to samozrejme klidne udela ...
Pokud se nemylim, tak v USA AT&T takovyto typ spojeni (pokud vim ale jen v pripade jednoho dialeru) jako uznal jako reklamace a penize uzivatelum vratil... Ted jsou dialery v USA celkem na poradu dne...