Vlákno názorů k článku Telefonní účty za několik tisíc?! od Pluton - Mno ja tedy nevim, ale proc by to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 10. 2000 9:15

    Pluton (neregistrovaný)
    Mno ja tedy nevim, ale proc by to clovek nemohl reklamovat ? Dostal neco co si neobjednal (byt je v tom tel. operator nevinne). Telekom muze potom totez reklamovat u spolecnosti ktere za impulsy plati, ne ? Stejne jako kdyz si v kramu koupim smejd, reklamuju ho, dostanu zpatky penize, ktery prodavac (taky nevinnej) zase vyreklamuje u dodavatele a ten u vyrobce... Tady je to jednodussi o to ze Telekom plati zpetne, ne dopredu.
    Takhle by to slo, ne ? Zrovna tak bych rekl ze tok penez by mel jit pomerne snadno vystopovat az k pachateli a ten by pripadne mohl zacalovat skody...
    Kdyz urady dokazou dopadnout manika kterej nekde rozlomi sifru od DVD, proc by nemohli odchytit tydle sizunky ? :O)
  • 11. 10. 2000 9:34

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Reklamace bohuzel nemuze byt uznana, protoze zakaznik sluzbu skutecne pouzil. Je to podobne, jako kdyz bez Vaseho vedomi treba deti volaji na audiotexove sluzby. Navic nelze realne dokazat, zda slo o umysl nebo o nevedomost. Umim si predstavit sitauaci (pokud by reklamace zminenych podvodnych volani byla automaticky uznavana), kdy by nejaky podvodnik vesele od rana do vecera volal na nektere z cisel, svuj telefonni ucet vyreklamoval a "na druhem konci" shrabl zisk.

    Od jinych mezinarodnich operatoru CESKY TELECOM take nic pozadovat nemuze - k volani z nasi do jejich site prokazatelne dojde. Zapltit tedy musime.

    Z uvedenych duvodu proto pokladam za rozumnejsi vyuzit nektery z popsanych (pomerne jednoduchych) postupu, jak se pred podvodniky branit.
  • 11. 10. 2000 13:59

    Pluton (neregistrovaný)
    Mno ja jsem rad ze se tim Telekom zabyva, ale stejne mi neni jasny, proc pred zaplaceni CT/SieraLeoneT nelze rict - mame podezreni z podvodu, mezinarodni volani zaplatime az se zdarne vyresi reklamace s nasim zakaznikem. Pokud nekdo ukrade auto, proda ho bazaru a ten nekomu dalsimu, po zjisteni podvodu se auto vraci (resp. melo by, zname policii) puvodnimu majiteli - aby se zkratil retez transakci po podvodu, nasledne svoje pohledavky resi ostatni. Proc tady je to naopak a podvedeny by mel trpet, zatimco cely retezec i s pachatelem je v klidu. Kazdy muze jednat jenom se svym obchodnim partnerem - zakaznik s telekomem, telekom s jinym telekomem a jiny telekom s podvodnikem. Urcite ne poskozeny s telekomem v SL. Stejne tak smejd koupeny v krame se reklamuje v kramu, kram u dodavatele, dodavatel u vyrobce.

    Nastaveni browseru nebo blokovani mezinarodnich cisel je prima, ale asi jen malo lidi se problematikou zabyva do te miry aby o problemu vubec vedeli a aby byly ochotni si nejak 'rozstouravat pocitac' (u jednoho uzivatele zaznamenany pojem).

    Zrovna tak mi prijde ponekud prizemni rict lidem - nechtene jste protelefonovali 40 tisic, ale neda se s tim nic delat, jste nastvanej, ale jinde na svete je nekdo komu Vase penize udelaly radost ;-)
  • 11. 10. 2000 17:17

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Problem je v tom, ze:
    1) volani (napr.) do Sierra Leone nejde jenom pres jednoho operatora, ale hned nekolik (a kazdy z nich si uzdibuje svuj dil)
    2) je nutne si uvedomit, ze tady uvadime priklad jednoho podovodneho spojeni. Pri platbach za propojeni se ale navzajem preuctovavaji velke objemy hovoru - jen tezko by slo propocitavat jednotliva volani
    3) neni tak snadne rozlisit, zda slo skutecne o nevedome "volani" (viz jedna z mych dalsich odpovedi).

    Uzivatel se nejjednoduseji (s minimalnimi naklady) muze branit se pred podobnymi podvody sam - proto take CESKY TELECOM zverejnuje tyto (co nejpodrobnejsi) informace.

    Dalsim duvodem je, ze nas pochopitelne netesi byt "rukojmim" mezi zakaznikem a podvodnikem. Predejit tomu chceme prave informovanim uzivatelu.
  • 11. 10. 2000 18:37

    MK (neregistrovaný)
    Dalsim duvodem je, ze nas pochopitelne netesi byt "rukojmim" mezi zakaznikem a podvodnikem. Predejit tomu chceme prave informovanim uzivatelu.

    Co zlevnit sluzbu (nejlepe na nulu), ktera takovemu chovani muze branit?

    V opacnem pripade to je pro Vas prast jako uhod. Bud dostanete penize za podvodne protelefonovane minuty (hodne penez od malo lidi) nebo penize za sluzbu zablokovani zahranicnich hovoru (malo penez od hodne lidi) ... Tomu se rika byznys :-)

  • 11. 10. 2000 19:02

    Lemming (neregistrovaný)
    Kus Zube, ted se maximalizuji zisky, zakaznik prijde na radu az v pulce roku 2002 ;-)
  • 12. 10. 2000 10:04

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Branit se muzete i jinymi zpusoby, nez zablokovanim mezinarodnich hovoru. A zdarma. O techto variantach informujeme na nasem webu take.
  • 12. 10. 2000 19:57

    Petr (neregistrovaný)
    Ano, víceméně jen zrušením tel.linky, protože její zabezpečení proti zneužití je téměř nulové. Kdokoli si může připojit tel.přístroj na rozvod v domě apod. Ohledně služeb umožnujících omezení některých volání, zpoplatňovat je měsíčním poplatkem je opravdu sprosté. Doufejme že od 1.1. se situace pohne trochu více správným směrem.

    Mimochodem, jaký nepřekonatelný problém je v zavedení služby CallerID, když již má Telecom tolik nových ústředen. Že by o ni nevěděl nebo neví kolik si má za tak 'exkluzivní' a komplikovanou službu naúčtovat ?
  • 11. 10. 2000 20:44

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Analogie s autem je nepouzitelna. Pokud se ukaze, ze prvni smlouva o prodeji auta je neplatna (protoze pri ni doslo k podvodu), nebyl nasledujici "vlastnik" de-facto vlastnikem a je tedy od sameho pocatku neplatna o prodejni smlouva, kterou pripadne uzavrel - a tak to probehne celym retezcem - a proto se auto vraci. Pak si kazdy musi vymahat zpetny tok penez od nasledujiciho kupce (pri neexistenci smlouvy bylo zaplaceni bezduvodnym obohacenim). U prodeje auta je tedy primarne zrusena prvni smluva - mezi podvedenym a podvodnikem a zruseni naslednych smluv (a vraceni vozu) je tedy jen side-efectem. Takto to funguje dokonce i v pripade, ze se podvodnika nepodari jednoznacne odhalit (ale prokaze se, ze slo o podvod). Tento princip ale nelze pouzit na telefonni hovor. Telefonni hovor totiz neprobihal mezi podvedenym a podvodnikem a nelze jej tedy jen tak zlikvidovat (prohlasit, ze telefonni hovor nikdy neprobehl). Nahrady se lze domahat jen vuci tomu, kdo ziskal neopravneny prospech, coz (v tomto pripade) nebyl SPT Telecom, ale neznamy podvodnik. V tomto pripade tedy samozrejme neni na miste, aby poskozeny jednal s Telecomem v SL (ledaze by se ukazalo, ze on je organizatorem, nebo prinejmensim spoluorganizatorem akce), ale jedine s podvodnikem - ovsem, pokud se ho podari najit. Nejvyse by mohl pozadat Telecom v SL aby nevyplatil provizi za tento konkretni hovor (nez to ale probehne soudne-administrativnim retezcem bude provize nejspis jiz vyplacena) a po skonceni vysetrovani by tato provize mohlas byt vyplacena podvedenemu (to ale nepokryje jeho celou skodu).

    "Nastaveni browseru, nebo blokovani cisel je prima, ale malokdo se problematikou zabyva do hloubky" - zda se mi, ze slysim volani o pomoc a o ochranu od velke a mocne organizace. Netvrdim, ze je to uplne nesmyslne, nicmene, zcela tam zanika, ze kazdy je odpovedny za sve ciny a vsechno co se mu stane nejprve sam. Uzivatel pouziva nejakou technickou vymozenost - tomto pripade Internet resp. telefon, zcela ignoruje to, ze by se treba mel neco malo dozvedet o technickem prostredku, ktery pouziva a pak se mu neco stane - treba mu v mikrovlnce bouchne pes, ktereho tam dal ususit. A misto toho, aby si rekl - zachazim s necim, cemu nerozumim, primarne jsem tedy pitomec ja, tak se snazi domoci nahrady na vyrobci mikrovlne trouby - v tomto pripade na Telecomu. Proboha, kdyz neco, cokoliv - auto, cirkularku, telefon, baterku - pouzivam, tak bych sakra mel neco malo o tom vedet. A jestli jsem se rozhodl, ze si o tom nic zjistovat nebudu, pak me nemuze prekvapit, ze jednoho dne zjistim, ze se neco z toho zachovalo jinak, nez jsem cekal (to neni totez co "zachovalo jinak nez melo"). Me to pripada jako naprosto zcestna filosofie. Sance udelat svet "idiot-resistent" nebo prenest veskerou odpvoednost za chyby na nekoho jineho je uplne zcestna. (MK me ted zase narkne z elitarstvi). Takze, jestli si uzivatel na pocitac nechal nainstalovat MSIE, protoze je to pro nej jednodussi (a jednodussi je to pro nej o to, ze nemusel nic vedet a o nic se starat), nema ho nakonfigurovany a nedokaze ani zaplatit nekomu, kdo mu ho nakonfiguruje, pak po case sklidi plody sveho vyberu nebo usetreni. A rikam to s plnou vahou cloveka, ktery byl za svuj zivot uz take parkrat podveden (v souctu to dela par desitek tisic).

    Mimochodem - SPT zavedl novou sluzbu, presmerovani telefonu. Vy, co jste si ji nechali zdarma aktivovat, udelejte schvalne takovy pokus - pozadejte pritele, jehoz hlas vas partner(ka) nezna at k vam zavola, predstavi se jako ustredna Telecomu, sdeli mu/ji, ze byla nahlasena zavada, ale ze uz je to opraveno, ale ze z duvodu promereni linky potrebuje, aby po zaveseni telefonu vytocila nasledujici cislo 17210609112567, ze se ji tam ozve potvrzeni, ze se to povedlo a pak at hned zavesi. Opravdu to zkuste, uvidite, na kolika mistech se vam to podari (zatim je problemem jen to, ze neni jednoduche zjistit, kdo ma sluzbu presmerovani aktivovanou, sousedum v dome ale jiste dokazete tuto sluzbu aktivovat - jiste se nekde dokazete nachvili napojit na vedeni).

    Pro ty, kteri nevedi co se stalo - prave jste nechali presmerovat vsechny hovory, ktere by jinak koncily na vasem telefonnim cisle na erotickou linku. Podotykam, ze presmerovany hovor (tedy od vas doma na 0609 platite vy). Jste-li podvodnik, pak po takovemhle presmerovani jiz jen vytocite cislo. Vy (jako podvodnik) platite mistni poplatky, napadena obet volani na erotickou linky, z cehoz vy, jako podvodnik, dostavate provozi. Obet to nevi - protoze samozrejme muze normalne volat, dokud ji to nejak neprozradi nekdo, kdo ji chtel zavolat a ozvala se mu tam zhava kocka. Snad vam dojde, ze volani samozrejme nemusi smerovat vubec do Cech. Taky budete tvrdit, ze na vine je Telecom a budete zadat vraceni penez ? Podotykam, ze vyse uvedene nema byt navodem na spachani podvodu - naopak, berte to jako varovani pred dalsim moznym typem podvodu, ktereho muzete byt cilem.

    Sakra, to uz je podruhe tento tyden, co jsem se nekde verejne zastal tech podvodniku z Telecomu. Asi budu muset navstivit lekare. Nebo mzdovou uctarnu SPT ...

  • 15. 10. 2000 19:15

    Matus "fantomas" Uhlar (neregistrovaný)
    no yo tak to vyzera ked niekto necha presmerovat cislo kodom 1721 a nie napr. *21*cislo# (ako to je u Slov telecomu resp v GSM); naucit ludi nech nevytacaju cisla s * a # je hadam dost lahke... ale zase ludia su debili, smutny fakt...
  • 19. 10. 2000 0:40

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Funguje oboji - varianta bez hvezdicek je tu kvuli majitelum pristroju s pulsnim vytacenim. Ale principielne je to jedno - presvedcit nekoho, at vytoci cislo i s hvezdickami nebude zas az o tolik obtiznejsi.
  • 11. 10. 2000 14:03

    Jan Vitek (neregistrovaný)
    > Kdyz urady dokazou dopadnout manika kterej nekde rozlomi > sifru od DVD, proc by nemohli odchytit tydle sizunky ? :O)

    to je jednoduchy...
    za honbou na DeCSS stoji velke a bohate nadnarodni koncerny, ktere si to (financne) muzou dovolit => svoboda projevu a 'to co chce uzivatel' nikoho nezajima

    v tomhle pripade 'postizeny' musi zaplatit, velka spolecnost o penize neprijde a vsechno je v poradku.

    btw: zkuste zazalovat microsoft za implementaci potencionalne nebezpecnych soucasti do jeho produktu... ;-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).